Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Aaargh, jeg prøver å finne noe kalorifattig med god smak som jeg kan drikke som ikke inneholder søtningsstoffet aspartam. Det er jo tilnærmet umulig! Kan selvfølgelig drikke juice og farris, men juice er jo tilsatt vanlig sukker ofte?...

Neei, det kryr jo av juicevariantar som ikkje er blitt tilsett noko som helst. Kaloriinnhaldet er nok ganske høgt likevel, men det må du nesten skulde på naturen for :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg håpet at denne tråden skulle være en motivasjon for å få en sunnere og sprekere kropp frem mot sommeren, men nå vet jeg ikke om jeg gidder følge mer med her. Tråden begynte bra, men har blitt spist opp av normalvektige/undervektige som skal bli enda mer undervektige, folk som er misfornøyd med å gå ned over 1 kg i uken (!) og folk som er misfornøyd med en helt normal, slank mage. Enten kryr dette forumet av jenter med et skrudd syn på egen kropp, eller så er dette normalen blant jenter flest. Uansett liker jeg ikke påvirkningen dette har på andre. Lettpåvirkelige jenter som ser en normal, fin og slank mage på bildet, men leser at eieren av magen mener hun har masse fett som bør slankes bort, kan lett overføre dette til seg selv og bli påvirket.

Jeg blir litt oppgitt og lei meg, og har ikke lyst å bidra til enda mer forskrudd syn. Hva med å fokusere på hvordan man føler seg, milepæler i form av kilo løftet eller kilometre løpt i stedet for hvor lite man kan spise og hvor mange kilo det er mulig å gå ned på kort tid?

Håper dette kan bli fokus fremover!

Jeg er så enig med deg. Orker nesten ikke delta her inne mer pga dette. Det var ikke slik jeg ønsket tråden skulle bli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering:

midje: 74 cm!!

vekt: 68 kg!!

Her går det jammen fort i svingene :s litt for fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langkjøringstime på sykkel; 666kcal forbrent. Jepp, det var det den viste :redd:

Ca inntak av kcal i dag er 1700. Ergo litt for lite når det blir sånn trening som i dag. (etter min mening).

Nå er det helg og det skal konsumeres både det ene og det andre, men det med gooood samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Neei, det kryr jo av juicevariantar som ikkje er blitt tilsett noko som helst. Kaloriinnhaldet er nok ganske høgt likevel, men det må du nesten skulde på naturen for :gjeiper:

Jeg har faktisk ikke sett juice som ikke var tilsett noe før i dag, da jeg fant en type som heter Frisk på Ica. :) Lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke sett juice som ikke var tilsett noe før i dag, da jeg fant en type som heter Frisk på Ica. :) Lykke.

Har du eigentleg sjekka, då? :klo:

Rema 1000 sine 1,5-literar (sikkert Landlord før) er berre rein juice (og ikkje frå konsentrat, eingong). NEN sine juicar er alle utan tilsetjingar (men dei er frå konsentrat). TINE sine juicar (alle eg gadd å sjekke no, i alle fall), Nora sin, Lerum sine. Ja, eigentleg alle eg klarer å kome på i farta. Anten er dei utan tilsett sukker (og andre ting, for den del), eller så er det noko alvorleg gale med reglane for merking her i landet.

Kva for juicar er det du har sett som er tilsett ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Survival

Har du eigentleg sjekka, då? :klo:

Rema 1000 sine 1,5-literar (sikkert Landlord før) er berre rein juice (og ikkje frå konsentrat, eingong). NEN sine juicar er alle utan tilsetjingar (men dei er frå konsentrat). TINE sine juicar (alle eg gadd å sjekke no, i alle fall), Nora sin, Lerum sine. Ja, eigentleg alle eg klarer å kome på i farta. Anten er dei utan tilsett sukker (og andre ting, for den del), eller så er det noko alvorleg gale med reglane for merking her i landet.

Kva for juicar er det du har sett som er tilsett ting?

Ja, jeg har sjekka. Rema 1000'en jeg bruker å handle på har et hatt et svært dårlig utvalg av juicer. Jeg har i alle fall sett få juicer som har vært 100% ren juice, uten tilsatt sukker, tilsetningsstoffer, osv.

Edit: Den du linker til med konsentrat er sikkert god den, men jeg leter nå etter juicer som ikke er fra konsentrat.

Endret av Survival
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sjekka. Rema 1000'en jeg bruker å handle på har et hatt et svært dårlig utvalg av juicer. Jeg har i alle fall sett få juicer som har vært 100% ren juice, uten tilsatt sukker, tilsetningsstoffer, osv.

Jamen, heilt seriøst, no må du kome med konkrete eksempel her, for både Tine sine og Rema 1000 sine eigne, og NEN brukar dei å ha sjølv på veldig små butikkar. Og eg lurer verkeleg på om eg har oversett noko vesentleg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jamen, heilt seriøst, no må du kome med konkrete eksempel her, for både Tine sine og Rema 1000 sine eigne, og NEN brukar dei å ha sjølv på veldig små butikkar. Og eg lurer verkeleg på om eg har oversett noko vesentleg :klo:

Neida, neida du har sikkert ikke oversett noe. Jeg kjøper bare ikke Landlord-produkter av prinsipp så den juicen er utelukket. Og Tine-juicene trodde jeg inneholdt sukker og tilsetningsstoffer, men etter at jeg leste på hjemmesidene deres nå viser det seg at jeg har tatt feil.

Men nå blir jo debatten veeldig off-topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Den du linker til med konsentrat er sikkert god den, men jeg leter nå etter juicer som ikke er fra konsentrat.

Okei, sidan du no seier at du ikkje vil ha juice frå konsentrat, så har både NEN, Rema 1000, Sunniva/Tine sin premium-serie (og ein Flyt-serie som eg ikkje har sett enno) har mange variantar som ikkje er frå konsentrat, og utan tilsett sukker.

EDIT: no rakk du å svare i mellomtida. Men uansett trur eg du har ei litt enklare oppgåve framfor deg enn du trudde:)

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Hei :) nå er det en stund siden jeg har skrevet her inne, men jeg henger med fremdeles. Spiser sunt, stortsett hver dag, men det hender jeg skeier ut litt. Treningen har det vært dårligere med, er ikke så flink til å trene ofte, men de gangene jeg faktisk gjør det kan jeg holde på lenge. Jeg har sluttet å veie meg hver uke, gjør det hver tiende dag, det er mye bedre, da ser jeg at jeg har gått ned noe, går desverre ikke ned 1 kilo i uka, slik mange i tråden her.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener veldig mye forskjellig, f.eks. corebar (med innlagt styrkeøkt med kjernemuskulatur), jogging, spinning osv. Jeg har nå begynt med en stykreøkt i uka, med biceps, triceps, knebøy, utfall, rygg, ja egentlig det meste :trene: Men er et nok med en slik styrkeøkt for å stramme opp kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her jeg!

Er 165 høy og veier 65,5 kg. For litt over et år siden gikk jeg ned fra 71kg, noe som skjedde helt av seg selv da jeg sluttet på p-pillen. Ingen trening eller noe, så er litt dvask i kroppen etter det. Så jeg vil hovedsaklig stramme opp, få bort celulittene på lårene og få litt mer muskler og bedre holdning. Ønsker å ende på 60kg, men er ikke så veldig opptatt av vekten igrunn. For 5 år siden veide jeg 58kg, og jeg savner den kroppen jeg hadde da!

Prøver å trene powerstep, yogalates, shape, shapepulse eller egentrening(styrke) min 2 ganger i uken. Har en jobb der jeg står og går hele dagen, så får bevegd litt på meg der også.

Min store last er sjokoladen, kan lett spise det hver dag. Så skal prøve å kutte ut all den usunne maten og de unødvendige kaloriene derfra, og heller spise meg stappmett på sunn og god mat :) Er godt i gang med det nå, men utfordringen her er å ikke spise for mye av det :P Sunn mat har jo også kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på langkjøringstime på sykkel. :) var ca 600 kcal forbrent. I dag skal vi ha pølse til middag og det er jo ikke det sunneste, men det er jo lett å lage :)

Det er godt å ha trent, vasket klær, vasket huset og enda nesten ha hele søndagen igjen :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening i dag, ca 600 kcal forbrent.

Inntaket av mat har vært

1 skive til frokost med kokt skinke og en iste m sitron 0.5l

2 knekkebrød til lunsj med ost

2 skiver med fiskekaker til middag

2 skiver til kvelds; 1 med kalkunkorv m pepper og den andre med nugatti(i know, men det fungerer veldig bra for å stille mitt godtesug av og til ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent ute jeg; men jeg vil også være med :D

10 kg til skal av, og 3 er ellerede borte.

Er 1,55 på strømelesten og veier pr i dag 58 kg. Så jeg har en stor jobb fremfor meg. Målet er så klart å finne idealvekten, men egentlig mye heller å komme i form. Jeg har nemlig bestemt meg for å søke meg til befalsskolen til sommerne, og da må kroppen få seg en real forandring...

Begynte veldig bra og gikk ned 2,5 kg på to uker, men så mistet jeg min far og trening vek for sjokolade...

Er tilbake, og har i dag vært uten godter, kaker og søtsaker i 4,5 uke :D Har spist sunt, men endel en periode. Dette gjorde at jeg slet i 4 uker for de neste 2 kiloene ned. Veide på mandag 56, og har nå kun 8 kg igjen til målet er nådd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har noen geniale tips for ei svaking som vil ha flat mage?

Jeg har begynt å trene 40 min hver dag, men ikke styrke. Jeg burde kanskje trene litt styrke også ? Men jeg hater det virkelig. Er så kjedelig og tungt!

Og er greit nok med 20 min 6 dager i uken? Eller burde jeg samle det mer opp ? ( vil helst unngå å måtte trene 1 time med styrke på en dag, blir for kjedelig og tungt skal jeg være ærlig, men 20 min 5-6 ganger i uken kan jeg leve med)

Tror jeg ville valgt å trene styrke annenhver dag, spesielt hvis du tenker å bare trene magen. Om du synes det er kjedelig, kjøp en pilates-dvd eller lignende, da blir det litt mer motiverende :) Eller meld deg inn på treningssenter, det funker best for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg har ganske nylig kjøpt meg nytt treningstøy! Det er god motivasjon bare det. Deilig å trene i nytt tøy :jepp: Tips til alle som har sånn smått mistet motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske nylig kjøpt meg nytt treningstøy! Det er god motivasjon bare det. Deilig å trene i nytt tøy :jepp: Tips til alle som har sånn smått mistet motivasjonen.

Det er veldig sant :jepp:

I dag blir det 2 timers langkjøringstime på sykkel! Med den beste instruktøren! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :)

Er 175 cm høy, og veier 59 kg. Målet er å gå ned ca 4 kg.

Jeg spiser ca 1200 kalorier om dagen, og trener 3-4 ganger i uka.

Er det noen som vet om det da er mulig å gå ned i vekt? Eller må jeg kutte mer ned på matinntaket/trene mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...