Gå til innhold

Foreldre vil ha lavkarbo på SFO


jeg skal ha barn

Anbefalte innlegg

De vil jo være en del av en revolusjon, en bevegelse, en religion! :roll: En kan ikek det uten å gå helt bananas. Og her, som elelrs innen religioner, så finnes det skremmende mange ekstremister som tar helt av. Det er disse som krever lavkarbo over alt og som drar døtrene sine på 18 til plastik-kirurger for å endre på fasaden...

Mmmm... kraftig påstand du. Tviler på at du kan dokumentere den, selv ikke med se&hør-artikler ;)

Det er foresten forskjell på å "kreve lavkarbo over alt" (som impliserer at man krever andre skal spise lavkarbo), og det å kreve å få servert mat som passer til det kostholdet man har.

Førstnevnte er det SFO i denne saken gjør (men da med et annet kosthold), sistnevnte er det foreldra prøver å få gjort.

Endret av Savagedlight
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstnevnte er det SFO i denne saken gjør (men da med et annet kosthold), sistnevnte er det foreldra prøver å få gjort.

ja og i denne saken så er det sistnevnte som er på bærtur. Barn må ha karbohydrater! Kroppen generelt må ha karbohydrater for å fungere optimalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og i denne saken så er det sistnevnte som er på bærtur. Barn må ha karbohydrater! Kroppen generelt må ha karbohydrater for å fungere optimalt!

Lavkarbo betyr ikke at du ikke spiser karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at man ikke får frem hvilken form for lavkarbo som er ønsket av foreldrene her. Så for alt vi vet kan det være redusert inntak av raske karbohydrater hvor man fortsatt har et høyere karboiintak (100g-150g karbo) eller det kan være mer ekstreme former hvor man kutter så godt som alt. Første har ikke barn vondt av ( i allefall ikke om det er på sfo), men alternativ nr.2 og de alternativene som går i samme gate (Svært lite karbo) er absolutt ikke bra for barn. Ikke bare fordi man trenger karbo, men fordi tilvenningen fra å spise karbo til å omgjøre karbo i egen kropp er så stor, tar tid og ikke minst er ekstremt uehagelig. Det krever store kunnskaper, tolmodighet og ork å gjennomføre det som voksen, tenk å da be ett barn gå igjennom det samme?

Det er ikke nødvendigvis negativt at de innfører færre karbohydrater i SFO, men det er et problem at de bare bruker betegnelsen lavkarbo uten å informere om hvilken grad de har i tankene, samt at det er et problem om de skulle vise seg å ønske en av de mest ekstreme formene, som absolutt ikke egner seg for små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kanmer en nok. Og, om en skal ta lavkarbogeriljaen alvorlig så skal undertegnede være bælfeit. Merkelig så er jeg ikke det... Men jeg spiser jo moderat, variert og TRENER jevnlig.

Jeg gjør akkurat det samme som deg. Spiser variert og moderat i tillegg til trening. Går ikke på lavkarbo jeg heller. Bare påpeker at det du skriver ikke stemmer. Å drikke fett er ikke det lavkarbo består av. Media fremstår det slik, samtidig som en del mennesker tror det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...