Vårsøg Skrevet 21. desember 2011 #101 Skrevet 21. desember 2011 Du vet det, studenten, at dette er bare en kravspesifikasjon med dine egne preferanser. Du sammenligner ham med en bil : -dynamisk design (gentleman) -effektiv motor og 8-trinns automatgirkasse (handyman) -20-tommers lettmetallfelger (barsk og mandig) -aktive cruise control (tåler å diskutere, ikke usaklig) -auto start/stopp funksjon (morsom,snill og intelligent) -luftspjeldstyring (ambisjoner) -night vision (drømmer) -kamerasystem (trygg på seg selv) -høyoktan drivstoff (drikker øl eller sterkere drikker) -FireGlaze lakkbeskytter (tåler å bli møkkete) -8 sylindre med 350HK (fysisk sterk) -parkeringsassistent (trofast,ærlig og empatisk) -med sportspakke (sporty) -underholdning for baksetet (trenger venner og familie) -ergonomiske seter og head-up display (føle seg vakker) -tenningsnøkkel (en som vil ha deg, hele deg) ...og i tillegg : lane change warning !!! så,kjære frøken, hvilken bilmodell ser du egentlig etter sa du ? Tror man må være bilinteressert mann for å kunne se det på den måten, Caro. Som dame ser jeg det heller for meg slik: - motorvarmer og kupevarmer (gentleman) - reservehjul, varseltrekant, isskrape (handyman) - nok hestekrefter (barsk og mandig) - fungerende vindusviskere (tåler å diskutere, ikke usaklig) - radio, cd-spiller og kjørecomputer (morsom, snill og intelligent) - liker godt høy hastighet i visse situasjoner (ambisjoner) - speedometeret går til 220 selv om man ikke kjører i mer enn 130 både for helsas og lappens del (drømmer) - ikke slark i viftereima eller kast i hjulene (trygg på seg selv) - tåler at du er litt unøyaktig i frostvæskeblanding (drikker øl eller sterkere drikker) - kan kjøres gjennom sølepytter uten å få rusk i forgasseren (tåler å bli møkkete) - kraftig dreiemoment (fysisk sterk) - starter alltid om vinteren og har varmeapparat som virker (trofast, ærlig, empatisk) - fikser høyt turtall på lave gir uten å hvine (sporty) - sikkerhetsbelter i alle seter og 5-dørs modell (trenger venner og familie) - brummer bra uansett hvordan du kjører den dagen (får deg til å føle deg vakker) - justerbare seter, ratt og speil (en som vil ha hele deg) (Har han i tillegg uttrekkbar choke som du kan henge fra deg håndveska på, er han virkelig et kupp!) Synes ikke dette er alt for store forventninger til en trafikksikker bil (eller en noenlunde forholdsmessig velfungerende mann). Men hva den kvinnelige motsatsen skulle kunne være, er jeg neimen ikke sikker på... Noen forslag?
Gjest SemperFi Skrevet 21. desember 2011 #102 Skrevet 21. desember 2011 Hvor blir det av ekte damer? Føler at alle damene holder oss menn på gløtt mens de fisker etter flere menn.
Sophie-Ann Skrevet 21. desember 2011 #103 Skrevet 21. desember 2011 Hvor blir det av ekte damer? Føler at alle damene holder oss menn på gløtt mens de fisker etter flere menn. Vi er her vi!! Men vi kan være litt vanskelig å finne
Cannavaro Skrevet 21. desember 2011 #104 Skrevet 21. desember 2011 Tror man må være bilinteressert mann for å kunne se det på den måten, Caro. Som dame ser jeg det heller for meg slik: - motorvarmer og kupevarmer (gentleman) - reservehjul, varseltrekant, isskrape (handyman) - nok hestekrefter (barsk og mandig) - fungerende vindusviskere (tåler å diskutere, ikke usaklig) - radio, cd-spiller og kjørecomputer (morsom, snill og intelligent) - liker godt høy hastighet i visse situasjoner (ambisjoner) - speedometeret går til 220 selv om man ikke kjører i mer enn 130 både for helsas og lappens del (drømmer) - ikke slark i viftereima eller kast i hjulene (trygg på seg selv) - tåler at du er litt unøyaktig i frostvæskeblanding (drikker øl eller sterkere drikker) - kan kjøres gjennom sølepytter uten å få rusk i forgasseren (tåler å bli møkkete) - kraftig dreiemoment (fysisk sterk) - starter alltid om vinteren og har varmeapparat som virker (trofast, ærlig, empatisk) - fikser høyt turtall på lave gir uten å hvine (sporty) - sikkerhetsbelter i alle seter og 5-dørs modell (trenger venner og familie) - brummer bra uansett hvordan du kjører den dagen (får deg til å føle deg vakker) - justerbare seter, ratt og speil (en som vil ha hele deg) (Har han i tillegg uttrekkbar choke som du kan henge fra deg håndveska på, er han virkelig et kupp!) Synes ikke dette er alt for store forventninger til en trafikksikker bil (eller en noenlunde forholdsmessig velfungerende mann). Men hva den kvinnelige motsatsen skulle kunne være, er jeg neimen ikke sikker på... Noen forslag? Flott vårsøg ! Du hadde en mykere tilnærming i sammenligningen, jeg var nok mer klinisk bestemt når jeg satt der og hakket på tastaturet..... den kvinnelige motsatsen må jo være en nett, liten Mini Morris som fortsatt skinner i lakken, som tenner på alle pluggene med litt understellsbehandling, hvor varmeapparatet fortsatt fungerer, som aldri går over max limit, har bra bakkekontakt og bruker ikke all verdens drivstoff (kun riktig påfyll til tider). Den maler på og er fortsatt i billig drift (hmm, vel, noen større påkostninger må påregnes innimellom), den utstråler glede og kjørelyst, har myke skinnseter og trenger kjærlig behandling. Noe krefter er det her, men trenger selvfølgelig litt hjelp av 8-sylinderen med 350 Hk må vite..... 2
Adonis Skrevet 21. desember 2011 #105 Skrevet 21. desember 2011 Vel, det kommer ann på hvordan du er som kvinne. Old school women get old school treatment, new school women get new school treatment.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #106 Skrevet 21. desember 2011 Du vet det, studenten, at dette er bare en kravspesifikasjon med dine egne preferanser. Du sammenligner ham med en bil : -dynamisk design (gentleman) -effektiv motor og 8-trinns automatgirkasse (handyman) -20-tommers lettmetallfelger (barsk og mandig) -aktive cruise control (tåler å diskutere, ikke usaklig) -auto start/stopp funksjon (morsom,snill og intelligent) -luftspjeldstyring (ambisjoner) -night vision (drømmer) -kamerasystem (trygg på seg selv) -høyoktan drivstoff (drikker øl eller sterkere drikker) -FireGlaze lakkbeskytter (tåler å bli møkkete) -8 sylindre med 350HK (fysisk sterk) -parkeringsassistent (trofast,ærlig og empatisk) -med sportspakke (sporty) -underholdning for baksetet (trenger venner og familie) -ergonomiske seter og head-up display (føle seg vakker) -tenningsnøkkel (en som vil ha deg, hele deg) ...og i tillegg : lane change warning !!! så,kjære frøken, hvilken bilmodell ser du egentlig etter sa du ? Jeg for min del vil ha en Corvette Stingray '69, med T-tak, sidepipes og en 454 under panseret. Hvilken mann leter jeg etter da, mon tro?
Steinar40 Skrevet 21. desember 2011 #107 Skrevet 21. desember 2011 Jeg for min del vil ha en Corvette Stingray '69, med T-tak, sidepipes og en 454 under panseret. Hvilken mann leter jeg etter da, mon tro? En helt Harry fyr
katinkatinka Skrevet 21. desember 2011 #108 Skrevet 21. desember 2011 Det er sikkert vært nevnt tidligere, men kan godt gjentas: Når ble det egentig greit at kvinner kan stille hva slags krav vi vil, mens om menn gjør det samme er det helt grusomt med mindre det er helt politisk korrekt? Kvinner: - Jeg vil ha en mann med muskler - lov - Jeg vil ha en mann med litt mage - lov Menn: - Jeg vil ha en slank dame - "forbannede kvinneundertrykker, fuck you!!!!" - Jeg vil ha en dame med former - lov Kvinner: - Jeg vil ha en smart mann - lov - Jeg vil ha en mann som ikke er smartere enn meg - lov Menn: - Jeg vil ha en smart kvinne - "hvem er du til å bedømme hvem som er smart!?" - Jeg vil ha en kvinne som er mindre smart enn meg - "skaff deg en ekkel bimbo!" Ikke misforstå, jeg syntes alle skal ha lov til å stille krav til den man vil være sammen med - også mennene uten at vi skal slå de på snuten. ..og når det kommer til tittelens påstand: Selvsagt finnes det ekte menn, haugevis av dem! Å være mann handler ikke om å snekre sammen en bokhylle eller ha enorme muskler, og hvis man ikke forstår det fortjener man ikke en av de deilige, ekte mennene som finnes der ute. 5
Vårsøg Skrevet 21. desember 2011 #109 Skrevet 21. desember 2011 Flott vårsøg ! Du hadde en mykere tilnærming i sammenligningen, jeg var nok mer klinisk bestemt når jeg satt der og hakket på tastaturet..... den kvinnelige motsatsen må jo være en nett, liten Mini Morris som fortsatt skinner i lakken, som tenner på alle pluggene med litt understellsbehandling, hvor varmeapparatet fortsatt fungerer, som aldri går over max limit, har bra bakkekontakt og bruker ikke all verdens drivstoff (kun riktig påfyll til tider). Den maler på og er fortsatt i billig drift (hmm, vel, noen større påkostninger må påregnes innimellom), den utstråler glede og kjørelyst, har myke skinnseter og trenger kjærlig behandling. Noe krefter er det her, men trenger selvfølgelig litt hjelp av 8-sylinderen med 350 Hk må vite..... Baby, you can drive my car... Synes du hadde en fin beskrivelse. Men kjøreopplevelse er så mangt og så individuelt. Hvordan få sagt at man har litt rust i kanalene uten at det virker som om man er klar for Brødrene London?
Gjest Bandit Skrevet 21. desember 2011 #110 Skrevet 21. desember 2011 Gentleman, handyman, barsk og mandig. Jeg vil ha en mann som tåler å diskutere, uten å bli usaklig. En som er morsom, snill, intelligent. Med ambisjoner, og drømmer. Som er trygg på seg selv, og står for sine meninger. En som tar ansvar for sine handlinger. Som ikke bruker lenger tid på badet enn meg. En som drikker øl, ikke paraplydrinker! Jeg vil ha en som tåler å bli skitten på hendene. En som er fysisk sterk, men som også har den beste armkroken. En som er mann nok til å vise følelser, uten å lage drama. Som også bryr seg om meg og mine følelser. En som kan sette meg litt på plass de gangene jeg oppfører meg tåpelig. Som utfordrer meg. Og respekterer meg. Jeg vil ha en som er trofast, ærlig og empatisk. En som iblant overrasker meg. Litt spontan, og sporty. En som forstår at jeg trenger venner og familie like mye som jeg trenger ham. Som får meg til å føle meg vakker, selv om morgenen før jeg har vært på badet. En som vil ha meg, hele meg. Og ikke er redd for å vise det. Finnes han? Jeg er faktisk litt i tvil. Eneste jeg ser er umodne gutter som er mest opptatt av å dyrke sitt eget ego. Kanskje alle de beste er tatt? Eller er det jeg som er for kravstor.. Jeg lurer på hvordan kvinner med slike krav egentlig ser ut... Seriøst... jeg vil vite hvilke kvinner det er som beskriver meg så treffende...
Gjest Bandit Skrevet 21. desember 2011 #111 Skrevet 21. desember 2011 Hvor blir det av ekte damer? Føler at alle damene holder oss menn på gløtt mens de fisker etter flere menn. Jeg er enig der. Det er en av grunnene til at jeg er singel. Det virker som de har mange jern i ilden samtidig, og da gidder jeg ikke. Jeg leter åpenbart på helt flei steder... men så har jeg alltid vært elendig når det gjelder gjemsel...
Sykepl.student Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #112 Skrevet 21. desember 2011 Jeg lurer på hvordan kvinner med slike krav egentlig ser ut... Seriøst... jeg vil vite hvilke kvinner det er som beskriver meg så treffende... ei med bein i nesa, som ikke lar seg plukke på. sta, arbeidsom, ambisiøs og veldig samvittighetsfull. sosial, men selvsagt var det den ene eksen som prøvde å dra henne ned. men hun er på god vei tilbake;-)
Gjest Bandit Skrevet 21. desember 2011 #113 Skrevet 21. desember 2011 ei med bein i nesa, som ikke lar seg plukke på. sta, arbeidsom, ambisiøs og veldig samvittighetsfull. sosial, men selvsagt var det den ene eksen som prøvde å dra henne ned. men hun er på god vei tilbake;-) Vi er vel alle farget av slike ekser på en eller annen måte.
Sykepl.student Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #114 Skrevet 21. desember 2011 Du vet det, studenten, at dette er bare en kravspesifikasjon med dine egne preferanser. Du sammenligner ham med en bil : -dynamisk design (gentleman) -effektiv motor og 8-trinns automatgirkasse (handyman) -20-tommers lettmetallfelger (barsk og mandig) -aktive cruise control (tåler å diskutere, ikke usaklig) -auto start/stopp funksjon (morsom,snill og intelligent) -luftspjeldstyring (ambisjoner) -night vision (drømmer) -kamerasystem (trygg på seg selv) -høyoktan drivstoff (drikker øl eller sterkere drikker) -FireGlaze lakkbeskytter (tåler å bli møkkete) -8 sylindre med 350HK (fysisk sterk) -parkeringsassistent (trofast,ærlig og empatisk) -med sportspakke (sporty) -underholdning for baksetet (trenger venner og familie) -ergonomiske seter og head-up display (føle seg vakker) -tenningsnøkkel (en som vil ha deg, hele deg) ...og i tillegg : lane change warning !!! så,kjære frøken, hvilken bilmodell ser du egentlig etter sa du ? morsom sammenlikning, men jeg ser etter ulike ting i en bil og en mann;-) hvis jeg skulle valgt bil, så hadde det blitt en liten som er enkel å manøvrere. feks en sprek golf. hvis mannen absolutt skal sammenliknes med en bil, så må det bli noe a la toyota RAV4. mindre jålete enn feks Mercedes og BMW x5, men ikke fullt så røff som en hummer
Sykepl.student Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #115 Skrevet 21. desember 2011 Vi er vel alle farget av slike ekser på en eller annen måte. ja, og det viktigste er at man finner seg selv igjen:-)
Gjest Bandit Skrevet 21. desember 2011 #116 Skrevet 21. desember 2011 ja, og det viktigste er at man finner seg selv igjen:-) Helt klart. Jeg har til og med gjort noen forbedringer!
Cannavaro Skrevet 21. desember 2011 #117 Skrevet 21. desember 2011 morsom sammenlikning, men jeg ser etter ulike ting i en bil og en mann;-) hvis jeg skulle valgt bil, så hadde det blitt en liten som er enkel å manøvrere. feks en sprek golf. hvis mannen absolutt skal sammenliknes med en bil, så må det bli noe a la toyota RAV4. mindre jålete enn feks Mercedes og BMW x5, men ikke fullt så røff som en hummer Fint at du tok det med godt humør Rav4 høres ikke så galt ut....det bør du kunne finne tror jeg ..... poenget mitt var mer at vi har egne preferanser til det andre kjønn og noen ganger kan det være en ulempe med alt for mange betingelser på kravlisten. Eller man kan være heldig, eller rett og slett lete seg ihjel.... vel, du, lykke til ihvertfall og God Jul...
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #118 Skrevet 22. desember 2011 Fatter ikke folk som vil ha BMW og Mercedes uansett jeg. Her i byen er det stort sett bare taxisjåfører som kjører rundt i slike biler. Hva er greia med disse bilene? Er det liksom statusbiler? Trodde de var helt ut jeg. Hvem vil kjøre rundt i taxibil liksom? Stygge er de å! Jeg vikke ha det alle andre har! Ekte biler er også en utdødd rase!!
Gjest Badabing Skrevet 22. desember 2011 #119 Skrevet 22. desember 2011 Har en som vel oppfyller hele listen, men det spørs jo hva du legger i mandig? Hva er å være mandig? Er det å være praktisk anlagt? Ha et sterkt skille mellom kjønnene hvor han gjør sin greie og jeg gjør min? Være sjef i huset? Om det er å være sjef i huset, så er ikke kjæresten min mandig. Vi løser problemer sammen, begge lager mat, men han er flinkest, vi fordeler husarbeidet. Han er opptatt av likestilling. Men jeg ser på ham som mandig. Han er sterk, praktisk, tegner og bygger maskiner bare for moro skyld, har flysertifikat, fikser opp gamle motorsykler, men er sikker nok på seg selv til at han også kan vise sine myke og omsorgsfulle sider. 1
Gjest nathalie07 Skrevet 22. desember 2011 #120 Skrevet 22. desember 2011 Gentleman, handyman, barsk og mandig. Jeg vil ha en mann som tåler å diskutere, uten å bli usaklig. En som er morsom, snill, intelligent. Med ambisjoner, og drømmer. Som er trygg på seg selv, og står for sine meninger. En som tar ansvar for sine handlinger. Som ikke bruker lenger tid på badet enn meg. En som drikker øl, ikke paraplydrinker! Jeg vil ha en som tåler å bli skitten på hendene. En som er fysisk sterk, men som også har den beste armkroken. En som er mann nok til å vise følelser, uten å lage drama. Som også bryr seg om meg og mine følelser. En som kan sette meg litt på plass de gangene jeg oppfører meg tåpelig. Som utfordrer meg. Og respekterer meg. Jeg vil ha en som er trofast, ærlig og empatisk. En som iblant overrasker meg. Litt spontan, og sporty. En som forstår at jeg trenger venner og familie like mye som jeg trenger ham. Som får meg til å føle meg vakker, selv om morgenen før jeg har vært på badet. En som vil ha meg, hele meg. Og ikke er redd for å vise det. Finnes han? Jeg er faktisk litt i tvil. Eneste jeg ser er umodne gutter som er mest opptatt av å dyrke sitt eget ego. Kanskje alle de beste er tatt? Eller er det jeg som er for kravstor.. Jeg har ihvertfall vært heldig å fått tak i en slik en. hihi. Finnes nok flere, så fortsett og let <3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå