Sykepl.student Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #61 Skrevet 19. desember 2011 Alt det TS lister opp er IKKE realistisk, nei. En del av det, ja. Men alt sammen? Nei. Og dette er da problemet med en kravliste lang som et vondt år. Listen er ikke et fasitsvar, det tror jeg at du også vet. Men det er lov å ha ei ønskeliste:-) Og det betyr jo selvsagt at man ikke får alt man ønsker seg.
Sykepl.student Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #62 Skrevet 19. desember 2011 Hmmmm. Lurer på hvorfor du er singel !!???!? Støtter de som lurer på hvor ideal dama er også. Kanskje det er ho bestemor som var født rundt 1920 tallet, som var en ordentlig 50 talls mor. Damene er blitt mindre opptatt av de nære familieting og mannfolka har blitt "myke" gjennom hippitiden på 70 tallet og det evinnelige gnålet om likstillingen. Skal du ha en ekte mann så må du tåle å gå tilbake til kjøkkenbenken og vaskerommet, for det slik ekte mannfolk krever (krav) å ha det. Jeg "tåler" både husvask, matlaging og jobbing i tillegg, takk skal du ha!
Sykepl.student Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #63 Skrevet 19. desember 2011 Da må småfrøkner som deg slutte å henge med umodne gutter og heller henge med modne Menn. Vi er en helt annen rase som behandler kvinner som kvinner. Og hvor finner jeg isåfall disse modne mennene? Helst under 30 år
Sykepl.student Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #64 Skrevet 19. desember 2011 Jeg er alle disse tingene her, men ikke hele tiden. I tillegg så kan kvinner finne på å klage på at jeg burde vært mer som de stilbevisste fløtepusene og få litt stil, kle meg bedre, eller så klager de på at jeg nesten bare drikker øl, og ikke kan nok om vin. Så når jeg faktisk blir skitten på hendene fordi jeg skal ut og hogge et tre bak huset, så får jeg bare klager når jeg kommer inn igjen fordi det er møkk under skoene mine. Og så er det motsigelsen med å alltid være ærlig, samtidig som man alltid må få deg til å føle deg sexy, uansett hvordan formen din er, og man skal alltid tenne på deg. (hvordan skal du da vite om jeg snakker sant eller ei, hvis du vil ha det samme svaret uansett?) hehe. syns du høres ganske bra ut, jeg:-)
Sykepl.student Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #65 Skrevet 19. desember 2011 Jøss, leter du etter meg? Kanskje det. Men er ikke sikkert jeg oppfyller dine krav;-)
Steinar40 Skrevet 19. desember 2011 #66 Skrevet 19. desember 2011 Det er jeg helt enig i. Ingen er perfekt. Alle har sine feil. Men så lenge det finnes noen som svarer til TS's målestokk så er det ikke nødvendigvis noe en inbiller seg. Skjønner? Jeg skjønner at du er fornøyd, ja hehe
Steinar40 Skrevet 19. desember 2011 #67 Skrevet 19. desember 2011 Og hvor finner jeg isåfall disse modne mennene? Helst under 30 år Glem det.
Likevekt Skrevet 19. desember 2011 #68 Skrevet 19. desember 2011 Glem det. Konstruktivt. Virkelig. Modenhet er et personlighetstrekk. I alle aldre har man omtrent alle graderinger, selv om alder selvfølgelig modner oss alle. Men det er litt subjektivt hva folk legger i "modenhet", så man bør ikke generalisere. Jeg vil ikke bruke ordet "moden" om meg selv, men jeg er ansvarsbevisst, forsøker å være ydmyk, verdsetter mål og integritet og tenker altfor mye. Mer enn mine jevnaldrende typisk har gjort. Og det er noe med at like barn leker best. Mens de jeg identifiserte meg dårlig med dro på byen hver helg, drakk og fant på fanterier, fant jeg likesinnede som heller oppsøkte mentale utfordringer, dro på fjellet, ut i skogen, til sjøs eller lignende. Først i de senere åra har jeg "gjenoppdaget" bylivet som en sosial arena der ikke alt nødvendigvis trenger å handle om å oppnå blackout på kortest mulig tid eller å "herje rundt" mest mulig på kjønnsmarkedet (for å sitere mine tidligere venners). Jeg klarer bare ikke å gi f**. Det ligger ikke i min natur. Å kaste fra meg kontrollen når jeg har den appellerer ikke. Det som derimot gjør det er å oppsøke situasjoner som vanskelig lar seg kontrollere, og prøve å oppnå kontroll. Derfor driver jeg med friluftsaktiviteter, gjerne den litt ekstreme sorten, og vanker i tunge teoretiske miljøer. Samtidig er jeg en gårdsgutt som også vet å sette pris på de enkle gleder, og som egentlig bare ønsker å møte den som holder han litt fast på jorda. Utfordringen blir å ikke skremme henne bort med for mange tanker... 2
m74 Skrevet 19. desember 2011 #70 Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes ikke den listen var så avskrekkende - såpass bør det jo være egentlig! (jeg mener jeg matcher den listen med letthet, bortsett fra forventning om alder) Men det er klart det blir vanskelig hvis du tar utgangspunkt i en slik liste og så leter blant de som innehar de kvalifikasjonene for å finne en som du også får spesielle følelser for - om vi forutsetter at også han bør sette pris på deg og ditt så er det jo vanskelig. (Lurer på om dette er noe av forbannelsen på nettdating - i hvertfall sukker som setter "like barn leker best" som en absolutt forusetning). Ekte menn trenger heller ikke å ville ha kvinner som er lenket til kjøkkenbenken som det ble sagt over her. Man kan da både være glad i å skru bil, glad i øl, og være empatisk samtidig som man synes likestilling er et godt konsept. Jeg tror imidlertid du sliter litt med alderskravet. Mye av det du beskriver kommer nok ofte med alder. Også er det det forbaskede med kjemi. Jeg kan godt ramse opp en del egenskaper jeg ønsker meg hos en drømmekvinne - og treffer jo noen i blant som scorer godt på mye, men hvor i all verden treffer man en som får det til å smelle - samtidig hos begge to? På meg virker det som om kvinner ofte i praksis viser seg å være mest på utkikk etter litt mer badboys enn det du beskriver. Kanskje ikke bevisst - men at det er noen gener som slår inn. velvel - lykke til i jakten.
Daniel84 Skrevet 19. desember 2011 #71 Skrevet 19. desember 2011 Kanskje det. Men er ikke sikkert jeg oppfyller dine krav;-) Hehe, try me ja
Gjest SemperFi Skrevet 19. desember 2011 #72 Skrevet 19. desember 2011 Jepp, vi er utdødd rase, dere kvinner tar livet av oss. 2
makkapakka Skrevet 19. desember 2011 #73 Skrevet 19. desember 2011 den typen mann TS beskriver er utdødd, ble vasket bort av likestillingen..
m74 Skrevet 19. desember 2011 #74 Skrevet 19. desember 2011 den typen mann TS beskriver er utdødd, ble vasket bort av likestillingen.. sikker?
Gjest Jim Jones Skrevet 19. desember 2011 #76 Skrevet 19. desember 2011 Og hvor finner jeg isåfall disse modne mennene? Helst under 30 år Du må stryke siste krav. Har du eldre brødre? En ung far med unge kompiser? Eldre sønner som venner av dine foreldre har? eller så kan du gå rett på utesteder der voksne ferdes. Er nok av menn der som kunne tenkt seg å penetrere en sykepleierstudent.
Daniel84 Skrevet 19. desember 2011 #77 Skrevet 19. desember 2011 Hmmm.. Hvorfor skriver du som AB.. I'm curious!
Likevekt Skrevet 19. desember 2011 #78 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Du må stryke siste krav. Har du eldre brødre? En ung far med unge kompiser? Eldre sønner som venner av dine foreldre har? eller så kan du gå rett på utesteder der voksne ferdes. Er nok av menn der som kunne tenkt seg å penetrere en sykepleierstudent. Her utvises det et glimrende eksempel på hvorfor man *ikke* bør søke seg opp i alder. Utsagnet er ikke modent, ei heller konstruktivt, og det bærer preg av et kvinnesyn som er årsaken til at slike tråder som dette i det hele tatt oppstår. Håper virkelig det var sarkasme. Uansett, TS fortjener bedre. Endret 19. desember 2011 av Likevekt 1
Kristina Skrevet 19. desember 2011 #79 Skrevet 19. desember 2011 Jeg er alle disse tingene her, men ikke hele tiden. I tillegg så kan kvinner finne på å klage på at jeg burde vært mer som de stilbevisste fløtepusene og få litt stil, kle meg bedre, eller så klager de på at jeg nesten bare drikker øl, og ikke kan nok om vin. Så når jeg faktisk blir skitten på hendene fordi jeg skal ut og hogge et tre bak huset, så får jeg bare klager når jeg kommer inn igjen fordi det er møkk under skoene mine. Og så er det motsigelsen med å alltid være ærlig, samtidig som man alltid må få deg til å føle deg sexy, uansett hvordan formen din er, og man skal alltid tenne på deg. (hvordan skal du da vite om jeg snakker sant eller ei, hvis du vil ha det samme svaret uansett?) Veldig bra innlegg! Spesielt det siste du sier - alltid si sannheten men alltid oppmuntre og få oss til å fole oss bra! Ikke en lett kombinasjon... Kvinner kan vaere vanskelige og jeg synes trådstarters liste var ganske kravstor. I tillegg synes jeg det om "ekte menn" blir litt dumt. Jeg er sammen med en fyr som er litt lavere enn meg, og ikke den sterkeste (selv om han er veltrent) men det bryr meg da ikke. Det er jo faktisk de indre tingene som teller mest: det er nok langt flere som slår opp pga. manglende kjemi eller dårlig oppførsel enn fordi en ikke drikker øl! Til syvende og sist er det jo kjemi det kommer an på, og da blir slike lister mindre viktige. (Selvfølgelig har jeg ting jeg setter ekstra stor pris på, som humor og intellekt, men ikke mer overfladiske ting.)
Gjest Grønnblomst Skrevet 19. desember 2011 #80 Skrevet 19. desember 2011 Du burde lese eventyret om Myrsnipa. Det er faktisk veldig lærerikt Det finnes ingen perfekte mennesker. Men det finnes mange som er bra nok. Og noe mer trenger man egentlig ikke heller hvis man dessuten har god personkjemi, kommunikasjon og klarer å samarbeide. helt enig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå