Gå til innhold

Ekte menn -en utdødd rase..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min er alt det der unntatt Øl. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest SemperFi
Skrevet

Mener du ikke moa? Mao ville jeg i hvert fall ikke hatt :fnise:

Mao = Med Andre Ord

Skrevet

Synes ikke ønskelista til TS var så avskrekkende jeg... Det er ganske grunnleggende aspekter ved det å være mann tenker jeg, og det å ha som mål å stadig forbedre meg innen disse områdene gir meg ekstra tilfredshet.

Selvfølgelig er ingen perfekte. Ingen forventer heller dette. Men en ting jeg ønsker i et forhold er en slags synergieffekt der man ikke bare bygger opp et forhold, men også hverandre som individer. To effekter som jeg forøvrig tror virker gjensidig forsterkende. Det eneste kravet her er et gjensidig ønske om forbedring. Det at TS viser hva hun ønsker virker derfor mer inspirerende enn avskrekkende på meg.

Bortsett fra den øldrikkinga. Den kan jeg styre meg for. Ser ikke helt poenget med å bli god på det heller :P

• Liker 1
Gjest Grønnblomst
Skrevet (endret)

Mao = Med Andre Ord

lærte noe nytt i dag da :sjenert:

Endret av Grønnblomst
Gjest Hard Ride
Skrevet

Gentleman, handyman, barsk og mandig. Jeg vil ha en mann som tåler å diskutere, uten å bli usaklig. En som er morsom, snill, intelligent. Med ambisjoner, og drømmer. Som er trygg på seg selv, og står for sine meninger. En som tar ansvar for sine handlinger. Som ikke bruker lenger tid på badet enn meg. En som drikker øl, ikke paraplydrinker!

Jeg vil ha en som tåler å bli skitten på hendene. En som er fysisk sterk, men som også har den beste armkroken. En som er mann nok til å vise følelser, uten å lage drama. Som også bryr seg om meg og mine følelser. En som kan sette meg litt på plass de gangene jeg oppfører meg tåpelig. Som utfordrer meg. Og respekterer meg.

Jeg vil ha en som er trofast, ærlig og empatisk. En som iblant overrasker meg. Litt spontan, og sporty. En som forstår at jeg trenger venner og familie like mye som jeg trenger ham. Som får meg til å føle meg vakker, selv om morgenen før jeg har vært på badet. En som vil ha meg, hele meg. Og ikke er redd for å vise det.

Finnes han? Jeg er faktisk litt i tvil. Eneste jeg ser er umodne gutter som er mest opptatt av å dyrke sitt eget ego.

Kanskje alle de beste er tatt? Eller er det jeg som er for kravstor..

Jeg er alle disse tingene her, men ikke hele tiden.

I tillegg så kan kvinner finne på å klage på at jeg burde vært mer som de stilbevisste fløtepusene og få litt stil, kle meg bedre, eller så klager de på at jeg nesten bare drikker øl, og ikke kan nok om vin.

Så når jeg faktisk blir skitten på hendene fordi jeg skal ut og hogge et tre bak huset, så får jeg bare klager når jeg kommer inn igjen fordi det er møkk under skoene mine.

Og så er det motsigelsen med å alltid være ærlig, samtidig som man alltid må få deg til å føle deg sexy, uansett hvordan formen din er, og man skal alltid tenne på deg. (hvordan skal du da vite om jeg snakker sant eller ei, hvis du vil ha det samme svaret uansett?)

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Det betyr å være flink i senga, flink på kjøkkenet og flink med barn.

Jeg forbinder ikke sengeaktiviteter med husmorrollen må jeg si :fnise: .

Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg forbinder ikke sengeaktiviteter med husmorrollen må jeg si :fnise: .

Pass dere for Bella, hun er verpesyk!

Skrevet

Hadde jeg funnet en som var perfekt på alle måter, tror jeg at jeg hadde kjedet meg etter hvert. Tenk så kjedelig å aldri finne noe feil ved ham. Da hadde jeg jo bare fått komplekser for alle mine egne feil. Tenk å aldri ha noen skikkelige krangler. Jeg trenger en som kan gjøre meg skikkelig forbanna, for så å bli venner igjen. En som har uvaner som jeg kan irritere meg over. En som ikke er enig med meg i alt. En som kan irettesette meg når jeg er teit. :)

tror jeg fikk med det også;-)

Gjest Eurodice
Skrevet

Pass dere for Bella, hun er verpesyk!

Jeg er ferdig med å verpe :ler: . Men man må jo holde seg i aktivitet og holde kroppen myk og smidig, vet du :lur: .

Skrevet

Synes ikke ønskelista til TS var så avskrekkende jeg... Det er ganske grunnleggende aspekter ved det å være mann tenker jeg, og det å ha som mål å stadig forbedre meg innen disse områdene gir meg ekstra tilfredshet.

Selvfølgelig er ingen perfekte. Ingen forventer heller dette. Men en ting jeg ønsker i et forhold er en slags synergieffekt der man ikke bare bygger opp et forhold, men også hverandre som individer. To effekter som jeg forøvrig tror virker gjensidig forsterkende. Det eneste kravet her er et gjensidig ønske om forbedring. Det at TS viser hva hun ønsker virker derfor mer inspirerende enn avskrekkende på meg.

Bortsett fra den øldrikkinga. Den kan jeg styre meg for. Ser ikke helt poenget med å bli god på det heller :P

dette innlegget likte jeg! jeg er helt sikker på at jeg ikke er perfekt, og vil heller ikke ha en som tror han er det. Men å innrømme at man har feil og mangler,og et forbedringspotensial, det er viktig.

Og kommentaren om at jeg vil ha en som drikker øl i stedet for paraplydrink, var bare for å illustrere at det er mer mandig. Samme for meg om han drikker det, vann eller kaffe. jeg drikker ikke øl selv;-)

Skrevet

Gentleman, handyman, barsk og mandig. Jeg vil ha en mann som tåler å diskutere, uten å bli usaklig. En som er morsom, snill, intelligent. Med ambisjoner, og drømmer. Som er trygg på seg selv, og står for sine meninger. En som tar ansvar for sine handlinger. Som ikke bruker lenger tid på badet enn meg. En som drikker øl, ikke paraplydrinker!

Jeg vil ha en som tåler å bli skitten på hendene. En som er fysisk sterk, men som også har den beste armkroken. En som er mann nok til å vise følelser, uten å lage drama. Som også bryr seg om meg og mine følelser. En som kan sette meg litt på plass de gangene jeg oppfører meg tåpelig. Som utfordrer meg. Og respekterer meg.

Jeg vil ha en som er trofast, ærlig og empatisk. En som iblant overrasker meg. Litt spontan, og sporty. En som forstår at jeg trenger venner og familie like mye som jeg trenger ham. Som får meg til å føle meg vakker, selv om morgenen før jeg har vært på badet. En som vil ha meg, hele meg. Og ikke er redd for å vise det.

Finnes han? Jeg er faktisk litt i tvil. Eneste jeg ser er umodne gutter som er mest opptatt av å dyrke sitt eget ego.

Kanskje alle de beste er tatt? Eller er det jeg som er for kravstor..

Helt enig! :)At han utfordrer deg. F.eks at han vrir litt på hva du sier og mener, istedet for å bare "ja, ja, ok". Det er bra. For da lærer man mer om seg selv, hvis det er på en saklig måte så klart. Og så må det være gjensidig, give and take. Har opplevd et slikt forhold før, og det var masse lidenskap.

Hvis du finner han du beskriver, og han har en tvillingbror, PM meg, haha.

Skrevet

Det med ærlighet er noe jeg også sliter med. Det sitter så langt inne å si noe jeg ikke virkelig mener, at hvis jeg presses mellom å si noe usant eller fortelle sannheten og såre, så forteller kroppspråket mitt alt og jeg ender med å såre.

En gang prøvde jeg å lempe litt på kravene til meg selv her. Jeg tenkte at kanskje er ikke hvite løgner så ille hvis intensjonene bare er gode. Kanskje er det slik. Men den eneste gangen jeg virkelig har blitt kalt mye stygt var etter å ha etterkommet ei jentes ønsker om å bli jevnlig bekreftet en periode (og jeg mente alt jeg sa), men som til slutt føltes helt feil for meg (fordi jeg vil si ting som føles riktig, når det føles riktig, alltid). Dette forsto hun aldri, og jeg ble sikkert en av disse "drittsekkene" som så mange kvinner drar frem som eksempler på løgn på bedrag. Kan bare ikke forstå hvordan situasjonen kunne vært unngått, for hun satte meg i nevnte dilemmaer hele tiden. Jeg prøvde å si at for å kunne oppnå ærlighet i et forhold så må man

1) stole på at partner forteller det som bør fortelles, når det bør fortelles, og oppfordre til det.

2) ikke spørre spørsmål man ikke kan takle svaret på, uansett hva det er.

Livet er ikke optimalt. Jeg orker ikke lenger opprettholde noens illusjon om at det er det. For det kommer bare tilbake for å hjemsøke en ved en senere anledning. Dessuten "taper" man seg litt ved å ikke alltid kunne være ærlig. Det kan oppsummeres enkelt:

"Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner."

• Liker 1
Skrevet

dette innlegget likte jeg! jeg er helt sikker på at jeg ikke er perfekt, og vil heller ikke ha en som tror han er det. Men å innrømme at man har feil og mangler,og et forbedringspotensial, det er viktig.

Og kommentaren om at jeg vil ha en som drikker øl i stedet for paraplydrink, var bare for å illustrere at det er mer mandig. Samme for meg om han drikker det, vann eller kaffe. jeg drikker ikke øl selv;-)

Ekte menn er ingen utdødd rase ;)

Nå er det snart så jeg prøver meg på en blinddate-tråd på KG her. Så mye oppegående mennesker - ohh the glory!. ;)

Skrevet

OI!

Når mannen min kommer hjem må jeg jammen meg bite litt på ham. Jeg bare forsikre meg om at han faktisk er ekte, og ikke et produkt av livlig fantasi fra min side :lur:

Jeg kan faktisk garantere deg at han bare er et produkt av livlig fantasi fra din side :smoke:

Det er nemlig bare du som ser ham som du ser ham. Og ingen andre. Kan være veldig greit å være klar over dette.

Skrevet

Hadde jeg funnet en som var perfekt på alle måter, tror jeg at jeg hadde kjedet meg etter hvert. Tenk så kjedelig å aldri finne noe feil ved ham. Da hadde jeg jo bare fått komplekser for alle mine egne feil. Tenk å aldri ha noen skikkelige krangler. Jeg trenger en som kan gjøre meg skikkelig forbanna, for så å bli venner igjen. En som har uvaner som jeg kan irritere meg over. En som ikke er enig med meg i alt. En som kan irettesette meg når jeg er teit. :)

:hallo:

Høres akkurat ut som meg jo. Bare spør alle andre her ;)

:ler:

Skrevet

Jeg kan faktisk garantere deg at han bare er et produkt av livlig fantasi fra din side :smoke:

Det er nemlig bare du som ser ham som du ser ham. Og ingen andre. Kan være veldig greit å være klar over dette.

ja, det er bare jeg som kjenner ham så godt som jeg gjør og på den måten jeg gjør, men hvordan kan det ha seg at alle da, både venner og familie, beskriver ham på akkurat samme måten og i samsvar med hvordan jeg oppfatter ham? Jada, selvfølgelig vil alle rundt som bryr seg om ham snakke bra om ham, men etter hvert så burde jo jeg også merket noe om han virkelig avviker fra min oppfatning av ham? :)

Om du ikke føler at du passer inn i beskrivelsen som TS gir så betyr det ikke at alt som avviker fra din oppfatning av en mann som er realistisk å finne er et produkt av fantasien.

Tro det eller ei, Steinar, det finnes faktisk noe sånn som den perfekte mann. Ikke er han pus, ikke er han drittsekk.

Skrevet

ja, det er bare jeg som kjenner ham så godt som jeg gjør og på den måten jeg gjør, men hvordan kan det ha seg at alle da, både venner og familie, beskriver ham på akkurat samme måten og i samsvar med hvordan jeg oppfatter ham? Jada, selvfølgelig vil alle rundt som bryr seg om ham snakke bra om ham, men etter hvert så burde jo jeg også merket noe om han virkelig avviker fra min oppfatning av ham? :)

Du burde lese eventyret om Myrsnipa. Det er faktisk veldig lærerikt ;)

Om du ikke føler at du passer inn i beskrivelsen som TS gir så betyr det ikke at alt som avviker fra din oppfatning av en mann som er realistisk å finne er et produkt av fantasien.

Tro det eller ei, Steinar, det finnes faktisk noe sånn som den perfekte mann. Ikke er han pus, ikke er han drittsekk.

Det finnes ingen perfekte mennesker. Men det finnes mange som er bra nok. Og noe mer trenger man egentlig ikke heller hvis man dessuten har god personkjemi, kommunikasjon og klarer å samarbeide.

Skrevet

Det finnes ingen perfekte mennesker. Men det finnes mange som er bra nok. Og noe mer trenger man egentlig ikke heller hvis man dessuten har god personkjemi, kommunikasjon og klarer å samarbeide.

Det er jeg helt enig i. Ingen er perfekt. Alle har sine feil. Men så lenge det finnes noen som svarer til TS's målestokk så er det ikke nødvendigvis noe en inbiller seg. Skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...