Gå til innhold

Sår som er 7 cm dype


Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis bare bestemor dukker opp i løpet av kvelden, så stikker jeg til legevakten. Tviler på at de gjør noe annet enn å henvise meg til poliklinikken på sykehuset i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanken og, jeg bor ALT for langt borte til at jeg kan gjøre noe, eller så hadde jeg fulgt med deg til legevakten eller sykehuset.

Har du noen med litt "trøkk" som kan ta tak i dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bare et emne opprettet for oppmerksomhet. ingen kan vel være så tafatte som dette vel? enten det eller for å irritere folk. ikke svar henne

Oppmerksomhet er nettopp det TS trenger, og at noen faktisk ser alvoret i situasjonen hennes. Det er lett å si at dersom dette var meg så hadde man gjort ditt eller datt, og ingen kan vel bare sitte der med store smerter og plager? Jo, tydeligvis. TS skriver selv at de har avvist TS flere ganger, over lang tid, og de har ikke tatt henne seriøst og gitt henne den behandling som er nødvendig. Kanskje man blir tafatt og lei av sånt, kanskje man bare sitter der og ikke ser alvoret. Da hjelper det ikke å starte opp en tråd og vise sin situasjon og få høre det du skriver. Hvis dette var alt du hadde å si, måtte du si det da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis bare bestemor dukker opp i løpet av kvelden, så stikker jeg til legevakten. Tviler på at de gjør noe annet enn å henvise meg til poliklinikken på sykehuset i morgen.

Da møter du opp der, og ta med deg følgende remse:

- Dette blir verre. Det er hvitt i kantene, og det virker som vevet dør. Når får dere tid til å skjære bort dødt vev og sette meg på en kur som faktisk virker? Eller skal jeg bare vente til det går full koldbrann i det og jeg mistet benet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt avvist hos helsevesenet i flere uker. Bestemor har vært med meg til legen 3 ganger de siste 2 månedene, fostermoren min har også vært hos legevakt og sykehus med meg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmerksomhet er nettopp det TS trenger, og at noen faktisk ser alvoret i situasjonen hennes. Det er lett å si at dersom dette var meg så hadde man gjort ditt eller datt, og ingen kan vel bare sitte der med store smerter og plager? Jo, tydeligvis. TS skriver selv at de har avvist TS flere ganger, over lang tid, og de har ikke tatt henne seriøst og gitt henne den behandling som er nødvendig. Kanskje man blir tafatt og lei av sånt, kanskje man bare sitter der og ikke ser alvoret. Da hjelper det ikke å starte opp en tråd og vise sin situasjon og få høre det du skriver. Hvis dette var alt du hadde å si, måtte du si det da?

Nettopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Oppmerksomhet er nettopp det TS trenger, og at noen faktisk ser alvoret i situasjonen hennes. Det er lett å si at dersom dette var meg så hadde man gjort ditt eller datt, og ingen kan vel bare sitte der med store smerter og plager? Jo, tydeligvis. TS skriver selv at de har avvist TS flere ganger, over lang tid, og de har ikke tatt henne seriøst og gitt henne den behandling som er nødvendig. Kanskje man blir tafatt og lei av sånt, kanskje man bare sitter der og ikke ser alvoret. Da hjelper det ikke å starte opp en tråd og vise sin situasjon og få høre det du skriver. Hvis dette var alt du hadde å si, måtte du si det da?

Men TS sier først at hun ikke blir tatt seriøst for deretter å si at hun har legeskrekk?

Jeg får det overhode ikke til å stemme, TS synes uansett at det er viktigere å sitte hjemme på internett enn å faktisk oppsøke hjelp, så at TS er oppmerksomhetssyk er vel et faktum.

Hun har blitt oppfordret til å søke legehjelp gang på gang, men hun sitter jo fortsatt her inne uten å gjøre noenting - så det er vel kanskje ikke noe poeng i det å opprette en tråd hvor man ber om hjelp, når man ikke gidder å gjøre det man blir oppfordret til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS sier først at hun ikke blir tatt seriøst for deretter å si at hun har legeskrekk?

Jeg får det overhode ikke til å stemme, TS synes uansett at det er viktigere å sitte hjemme på internett enn å faktisk oppsøke hjelp, så at TS er oppmerksomhetssyk er vel et faktum.

Hun har blitt oppfordret til å søke legehjelp gang på gang, men hun sitter jo fortsatt her inne uten å gjøre noenting - så det er vel kanskje ikke noe poeng i det å opprette en tråd hvor man ber om hjelp, når man ikke gidder å gjøre det man blir oppfordret til?

Nei, ser den, men kanskje hun våkner opp av svarene her etterhvert? Er ikke sikkert hun selv er klar over faren ved dette en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på noen som orker å kjøre til legen, jeg har ikke lappen eller bil selv. Å drosje er meget dyrt, å kneet mitt forhindrer meg fra å komme meg på busstoppet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det såret ser ikke bra ut! Du trenger INTRAVENØS antibiotika, altså INNLEGGELSE. Hadde noen fæle sår selv for noen år siden, og måtte legges inn på legevakta på drypp i to døgn.

Jeg kan ikke si annet enn det samme som alle andre; dra på legevakta!

Men du har min fulle sympati for jeg er selv i konflikt med helsevesenet; har veldig synlige plager, som likevel blir bagatellisert og avfeid.

Huff, jeg kan ikke si annet enn lykke til. Og ikke vent for lenge, please. Det kan faktisk ende med amputasjon :(

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt avvist hos helsevesenet i flere uker. Bestemor har vært med meg til legen 3 ganger de siste 2 månedene, fostermoren min har også vært hos legevakt og sykehus med meg allerede.

Aich... Har de stappet deg i kategorien ruset uansvarlig jentunge? (Sier ikke at du er det, men siden du nevner fostermor er det fort for at de trekker konklusjoner i alle retninger. Og jeg har vært innom tanken på at de tar utgangspunkt i slik som narkomane ofte blir behandlet, og legger seg på samme lest med deg)

Er det en mann et eller annet sted dere kan "bruke"? Ille at det er slik, men en litt myndig kar i 50 årene blir lettere hørt på av leger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, mer enn det jeg har skrevet. Men som noen over her skriver så forstår jeg og at man blir tafatt når man faktisk har prøvd å henvende seg til fagfolk flere ganger. MEN, viktig å ikke gi opp her. Det kan få fatale følger. Bra at du har tenkt deg til legevakten igjen. Ikke gi deg, for dette fikser seg nok ikke selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg venter på noen som orker å kjøre til legen, jeg har ikke lappen eller bil selv. Å drosje er meget dyrt, å kneet mitt forhindrer meg fra å komme meg på busstoppet

Du kan ringe legevakta og få drosjerekvisisjon, da betaler du bare en liten egenandel på hele turen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS sier først at hun ikke blir tatt seriøst for deretter å si at hun har legeskrekk?

Jeg får det overhode ikke til å stemme, TS synes uansett at det er viktigere å sitte hjemme på internett enn å faktisk oppsøke hjelp, så at TS er oppmerksomhetssyk er vel et faktum.

Hun har blitt oppfordret til å søke legehjelp gang på gang, men hun sitter jo fortsatt her inne uten å gjøre noenting - så det er vel kanskje ikke noe poeng i det å opprette en tråd hvor man ber om hjelp, når man ikke gidder å gjøre det man blir oppfordret til?

De fleste med legeskrekk blir ikke tatt alvorlig. Grunnen til det er noe så banalt som at frykt gør at man har vansker med å snakke for seg, og det blir en selvforsterkende sirkel. (jeg har gått med store smerter og til dels lammelser i flere år, og hver gang jeg tar mot til meg og prøver få hjelp blir jeg avfeid. Så ja, jeg har søkt hjelp på nett, og endt opp med kiropraktor)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fostermoren min er utdannet vernepleier, hun har jobba tett mot helsevesenet i flere år. Det tok fler uker før de bestemte seg for å ta røntgen av kneet. Å hun var med når de bestemte seg for røntgen. Jeg har aldri tatt noe narkotika, å jeg drikker ikke alkohol heller. Det nærmeste narkotika jeg har tatt er Diazapam som jeg fikk etter et krampeanfall på oppvåkninga på sykehuset. Har også fått Ketorax å da også på sykehus. Jeg tror ikke jeg er narkoman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...