Gå til innhold

Sår som er 7 cm dype


Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Nordlandssykehuset er klar over hvor umulige Bodø Legevakt er. Å når legevakta ba meg om å ta kontakt med fastlegen, så gjør jeg det. Å det kan du banne på at jeg skal gjøre. Fastlegen min har sånn SMS bestilling, å jeg sitter å skriver meldinga om time akkurat nå. Da får jeg svar når de åpner i morgen, å time på dagen.

Hei:) bra du prøver å få time nå, men hvis du vil få akutttime, så tror jeg ikke det hjelper å sende sms. Tror ikke sms-tjenesten kan bli brukt for akutttimer.

Ikke hos mine lege i hvert fall:)Du må nok ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grapefrukt

Nordlandssykehuset er klar over hvor umulige Bodø Legevakt er. Å når legevakta ba meg om å ta kontakt med fastlegen, så gjør jeg det. Å det kan du banne på at jeg skal gjøre. Fastlegen min har sånn SMS bestilling, å jeg sitter å skriver meldinga om time akkurat nå. Da får jeg svar når de åpner i morgen, å time på dagen.

Du får muligheten til å komme deg til legevakten idag og så tar du den ikke? Til tross for at du har brukt hele dagen på å skrive i denne tråden at du ikke har mulighet til å komme deg dit på egenhånd?

:klaske:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Hva er vitsen i å kjefte når jeg har vært i kontakt med legevakta???? De avviste meg, å ba meg om å ta kontakt med fastlegekontoret. Å det skal jeg gjøre.

Fordi det er stor forskjell på å ringe og forklare - og det å troppe opp og vise såret ditt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke Screenshot når legevakta aviser folk. Ringte dem å fikk beskjed om å ringe fastlegen, det viste jeg de kom til å si

Dette stemmer ikke. Jeg ringte Bodø legevakt og la frem saken sånn som du har fremstilt det og fikk klar beskjed om å få vedkommende til legevakten snarest!!!!! Du lyver jo!!!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det er ingen som kjefter.

Når du "vet" at legevakta er umulig, bør du jo være enda mer pågående for å få hjelp. Det er lov til å overdrive litt for å få dem til å se alvoret. Jobben deres er å hjelpe syke/skadde folk, så de skal tåle pågående folk. Det er mye bedre å plage seg litt ekstra på legene enn å risikere å bli dårligere.

Men har du ingen lege du kan ringe direkte til på sykehuset? Når jeg har vært hos spesialist har jeg alltid fått tilbud om å ringe hvis noe forverret seg eller jeg lurte på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FInt at du tar kontakt med fastlegen, dét tror jeg er veien å gå. Så lenge du ikke blir verre i natt enn det du gjorde natt til i dag, så er dette en sak for fastlege og ikke legevakt. Fastlege kan dessuten tilby deg bedre oppfølging for å følge med på utviklingen.

Tegn på at såret er infisert er at det er rødt, hovent, vondt og er varmt sammenliknet med samme hånd og sted på det andre benet, og at man feks ikke klarer å gå. Jeg synes ikke at såret ser så ille ut, men synes du skal dra til fastlegen din i morgen uansett. Slutt med å pirke ("måle") i såret.

Og som du allerede er blitt fortalt; blir du brått mye verre (høy feber) så kan dette være tegn på at du er blodforgiftet, og da MÅ du ringe fastlege (dagtid)/legevakt/ambulanse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette stemmer ikke. Jeg ringte Bodø legevakt og la frem saken sånn som du har fremstilt det og fikk klar beskjed om å få vedkommende til legevakten snarest!!!!! Du lyver jo!!!!

Skjønner jo at du lyver selv, for legevakten ba meg om å dra til fastlegen. Jeg ser det an over natten, å drar til min fastlege om jeg forholder meg rimelig frisk. Blir jeg veldig syk, så ringer jeg til sykehuset

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen i å kjefte når jeg har vært i kontakt med legevakta???? De avviste meg, å ba meg om å ta kontakt med fastlegekontoret. Å det skal jeg gjøre.

Jeg synes heller ikke det er noe vits i å kjefte på deg, men mange tar nok i litt fordi de blir bekymret for deg, og ønsker å være klare på hvor viktig det faktisk er at du kommer deg til legevakta.

Jeg skjønner at du er i en vanskelig situasjon, og at det koster litt å skulle trosse det de (tross alt) profesjonelle råder deg til. Men dette gjelder helsa og i verste fall livet ditt, så det er utrolig viktig at du tar dette på alvor når andre svikter. Først når de har undersøkt såret skikkelig kan de vite om du burde ha vært der eller ikke, og bedre føre var enn vel...beinløs.

Jeg synes du skal benytte deg av den hjelpen du har blitt tilbudt her. Det er lett nok for legevakten å avfeie en ung jente, men har du med deg noen som kan snakke for deg så skal du nok se at du slipper inn. At du allerede har ringt dem har ingenting å si. De kan ikke undersøke et sår over telefonen, og du har full rett til å få noen til å se på det. Her gjelder det å slåss for egne rettigheter, så ta bare med deg noen og tropp opp på legevakten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg velger fastlegen min, hun tar folk på alvor. Legevakta er jeg nok irritert på. Legekontoret åpner klokka 08:00 i morgen, det går nok bra å vente til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Såret er varmt,hovent og smertefullt, å jeg drar til fastlegen i morgen.

Javel da håper jeg det går bra.

Hvis du gidder å lese her, så ser du at vi ikke tuller med deg ang. faren for infeksjon:

Stikksår

Forårsakes av kniv, spiker, glassbiter, piggtråd eller lignende. Innstikksåret kan være nokså lite, men såret kan likevel gå dypt inn i kroppen og omfatte indre organer. Faren for infeksjon er stor pga forurensninger som sitter dypt

Tegn på lokal infeksjon er at såret og huden rundt hovner opp og blir rød, varm og smertefull. Etter hvert danner det seg puss. Disse tegnene tyder på at immunforsvaret jobber på spreng for å bekjempe infeksjonen for å forhindre at den kommer over i blodet og skaper livstruende blodforgiftning

Kilde: http://nhi.no/forside/forstehjelp/hudskader/sarskader-1240.html

Dette er ikke kjeft, bare et vennlig, men strengt puff i rumpa. Ta kroppen din på alvor!

Er forøvrig enig med Antlers. Helsa di er viktigere enn å unngå at en lege på legevakta føler seg unødvendig plaget.

Endret av Ylvina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke risiker liv og helse på trass fordi du er irritert på legevakten. Det går bare ut over deg selv. Det er ditt valg å vente til i morgen, men også din rettighet å bli tilsett av lege i kveld på legevakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo tatt puffen i rumpa å drar på fastlegekontoret i morgen, å hadde jeg dratt på legevakten så hadde de sett på det. Å skrevet en henvisning til poliklinikken på sykehuset, å der åpner de ikke før i morgen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår faktisk ikke at du ikke blir med KissKissBangBang til legevakta i kveld. Tidligere var det et problem at du ikke kom deg dit, nå som du kunne komme deg dit og fikk med deg en ledsager som kunne talt din sak og krevd hjelp for deg, er det noe annet i veien for at du ikke kan. Beklager ts, men du må legge viljen til i dette her du også, og du vet at du burde vært på legevakta i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner jo at du lyver selv, for legevakten ba meg om å dra til fastlegen. Jeg ser det an over natten, å drar til min fastlege om jeg forholder meg rimelig frisk. Blir jeg veldig syk, så ringer jeg til sykehuset

Du kan umulig har ringt legevakten og fortalt akkuratdet du har skrevet på KG: DE GA KLAR MELDING: DENNE PERSONEN MÅ KOMME PÅ LEGEVAKTEN SNAREST MULIG.

Du lyver og gjør folk bekymret for deg-HELT UTEN GRUNN. Du trenger virkelig hjelp!!!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...