Gå til innhold

Sår som er 7 cm dype


Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Jeg har et stikksår som begynte med usle 1.5 cm, nå er det blitt 7 cm. Det renner såpass mye at det tar bare noen få timer før det renner igjennom Mepore Kompress. Noen som har forslag til hva som bør gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt såret i flere uker, det bare blir dypere. Legene ville ikke sy på 1.5 eller 3 cm. Så hvorfor skulle de sy nå?

Fordi det nå har blitt en god del dypere, det vil ikke gro, og noe er galt. Ikke vet jeg, jeg er ikke lege, men jeg råder deg til å oppsøke en i stede for å sitte her og spør oss om ting..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil nok ikke sy når såret er så gammelt.. Men om det bare blir dypere og dypere er det nok bakterier som spiser seg ned, og om det væsker er det nok infeksjon. Derfor må du dra å få antibiotika umiddelbart. Nå fikk jeg ikke med meg HVOR såret er, men i verste fall kan du komme til å måtte amputere kroppsdelen. JA, det skjer faktisk ofte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det an å få et 7 cm dypt sår på kneet? Går det inn i kneskåla, eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 cm inn i kneet, eller inn i selve benet liksom? Ring uansett legevakta, for dette høres IKKE bra ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Hvordan går det an å få et 7 cm dypt sår på kneet? Går det inn i kneskåla, eller?

Nå har man en "grop" under kneet også da. Er jo mulig at det er noe som har ryki inni der.

Dra til legen og sjekk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikksår 7 cm, høres crazy ut!

På kneet, hvor? kneskåla, siden, bak

Er det grønt?

Svir det?

Det er vel en flenge som er 7cm lang, og ikke stikksår?

Hvis legen ikke vil hjelpe, så bør du sterkt vurdere å bytte lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 18 år, å røyker ikke. Rettelse såret har blitt hele 10 cm, å det renner mye gulbrun puss, såret er helt hvit i kantene. Det går kanskje max en time så begynner det å komme ut av kompresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mildere dum, eller har du en god grunn for å ikke dra til legen?

Du skjønner vel selv at det ikke er som det skal være hvis såret blir dypere og dypere istedet for å gro.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...