Gå til innhold

Sår som er 7 cm dype


Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Nå må du skjerpe deg EryMax. Det blir værre for hver dag, og du insisterer på at legen ikke vil hjelpe. Hva tror du skjer om du ikke gjør noe?? Det blir enda værre.

Kom deg til legevakt med en gang i stedenfor å syte på KG.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grapefrukt

Du har jo allerede opprettet en tråd om dette såret ditt når det begynte å lukte vondt, der ble du oppfordret av X antall brukere som sa du burde dra til legen, hvorfor gjør du det ikke?

Ingen her på kg kan hjelpe deg med dette, dra til legen og slutt å lag tråder her inne for å få oppmerksomhet når du så inderlig godt vet hva du må gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen på Nordlandssykehuset, ring til neste år om det ikke blir bedre. Hadde håpa på at jeg skulle få innkallelse til ortopeden i løpet av Desember, så hun kunne se på det. Hun vet jeg kan stoles på, for hun var den eneste som tok den opprinnelige kneskaden på alvor. Jeg tror jeg ringer fastlegen i morgen, får time på dagen. Legevakten her er nemlig litt merkelige, er du heldig så får du han legen fra Afrika, han er den eneste som gjør noe.

EDIT

Til deg over, jeg har vært på sykehuset 2 ganger allerede siden den tråden. Å da sier de bare at jeg er frisk.

Endret av EryMax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Jeg fikk beskjed av legen på Nordlandssykehuset, ring til neste år om det ikke blir bedre. Hadde håpa på at jeg skulle få innkallelse til ortopeden i løpet av Desember, så hun kunne se på det. Hun vet jeg kan stoles på, for hun var den eneste som tok den opprinnelige kneskaden på alvor. Jeg tror jeg ringer fastlegen i morgen, får time på dagen. Legevakten her er nemlig litt merkelige, er du heldig så får du han legen fra Afrika, han er den eneste som gjør noe.

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at man må oppsøke legen på nytt når det ikke blir bedre, men heller verre.

Dra til legevakten, de som jobber der er nok kompetente nok til å se at noe må gjøres og utifra dine beskrivelser så tviler jeg sterkt på at de sender deg hjem før de har gjort noe, uansett om du har fått beskjed om å dra hjem tidligere.

Endret av grapefrukt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 2 gangen på sykehuset, jeg fikk beskjed om det fra en turnus lege. De bare sa at det kom til å bli bra, å ble ikke det bedre så kunne jeg komme til neste år. Jeg skal en tur ut, kanskje jeg stopper på legevakten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kanskje" du stopper på legevakten? Merker jeg mister litt sympati når du tar så lett på dette som kan være ganske alvorlig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du visste hva slags tips du ville få om du startet en tråd som dette, nemlig at du skal ringe legen, dra til legen, komme deg på legevakta osv. Og likevel så bare sitter du her, og kanskje stikker du innom legevakta da? Hvis jeg var deg, så hadde jeg stått og klora på dørene der for lenge siden. Jeg hadde ikke godtatt å bli sendt hjem med et åpent, stinkende sår i benet med et "ring neste år om det ikke blir bedra, da!". Da hadde jeg ringt avisa, om jeg ble behandlet sånn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier kanskje, fordi jeg har møtt helsevesenet på den måten her "Det er ingenting galt med deg, skulle du plutselig få symptomer på Sepsis så ringer du oss med en gang"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier kanskje, fordi jeg har møtt helsevesenet på den måten her "Det er ingenting galt med deg, skulle du plutselig få symptomer på Sepsis så ringer du oss med en gang"

Symptomer på sepsis ja, er ikke det hakket unna å ligge for døden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Jeg sier kanskje, fordi jeg har møtt helsevesenet på den måten her "Det er ingenting galt med deg, skulle du plutselig få symptomer på Sepsis så ringer du oss med en gang"

Hvis såret ditt virkelig er 7 cm dypt så vil de hjelpe deg, spesielt hvis såret ser ut slik du beskriver det.

Jeg tror ikke noe på at legevakten hos deg vil be deg om "å komme igjen til neste år" hvis såret er slik du sier det er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra på legevakta og si at du ikke drar hjem før de har gjort noe med såret! Har du et bilde av såret så vi kan få se? (legg ut som link her da, så folk kan velge å se det eller ikke:P)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke legevakta som ba meg om det, men Nordlandssykehuset. Å drar jeg på legevakta, så henviser de meg til den samme poliklinikken som sa jeg var frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Kristiansand nå, men om det hadde skjedd meg og fått den behandlingen hadde eg dratt enten til Bergen eller Oslo I DAG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver att du har ett sår som är infekterat och bara blir djupare och djupare. Du vet att enda sättet att fixa det är att gå till läkaren och du vet precis att det är det vi kommer att svara och ändå gör du det inte. Du skriver att läkaren sagt att om det inte blir bättre så ska du komma tillbaka, men det ignorerar du.. Vad vill du att vi ska säga? Att du ska gräva i såret själv eller att det finns mirakelpiller på internet? Om du inte tar din knäskada på allvar så gör ingen annan det, inklusive läkaren. Om man får motgångar så får man kämpa lite hårdare, inte ge upp. Du vill väl inte bli av med benet bara för att du redan blivit hemskickad förrut? Är det värt att vara passiv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, hvordan vet du at såret har blitt 7 og nå 10 cm dypt? Putter du en linjal inn der?

Uansett, du må være nøye med å holde såret rent, og skifte steril bandasje, helst en type som ikke klistrer seg i såret, hver dag. Du kan også smøre med brulidine krem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest grapefrukt

Det var ikke legevakta som ba meg om det, men Nordlandssykehuset. Å drar jeg på legevakta, så henviser de meg til den samme poliklinikken som sa jeg var frisk.

Nei, drar du til legevakten vil de se på såret ditt, eventuelt rense det og sy. Hvis du har et 7 cm dypt sår som væsker på den måten du sier det gjør, så vil de ikke henvise deg videre før de har sett på såret og hjulpet deg.

Samtlige sier du må dra til legevakten for åfå hjelp, hvis du ikke gjør dette så får du la være å spørre om hjelp her inne, for ingen andre kan hjelpe deg enn egnet helsepersonell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, gjør det ikke forferdelig vondt? Motiverer ikke det deg til å krype ned på legevakta?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke legevakta som ba meg om det, men Nordlandssykehuset. Å drar jeg på legevakta, så henviser de meg til den samme poliklinikken som sa jeg var frisk.

Nei, da får du bare bli hjemme da, og håpe at det ordner seg over natta.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...