Gå til innhold

Sår som er 7 cm dype


Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Har du ingen som kan bli med deg på legevakta? Hadde jeg bodd i nærheten av deg tror jeg jeg hadde tilbudt meg å bli med så du kom deg dit, men jeg bor i en annen del av landet... har du ikke noe venner/familie/kjæreste i nærheten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk bredspektret kur, å blodprøvene mine er fine. Å likevel er såret betent. Jeg tror vi snart må få inn Dr House eller noen som kan finne ut av mysteriet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt legeskrekk, å liker ikke å plage legevakta. Jeg synes det er flaut å dra til legen nemlig. Redd for å virke som en hypokonder.

Hei. Jeg har også legeskrekk og drar kun til legen hvis det er noe akutt eller farlig. Så jeg skjønner deg veldig godt. Men samtidig så må du skjønne at jo lenger du venter, jo verre vil det bli og dess mer jobb og tid må legene bruke på å få deg frisk igjen.

For ikke å snakke om hvor fatalt dårlig dette kan gå. Man skal ikke kimse av sår som ikke vil gro og som ser rare ut. Folk har dødd av mindre! Det er legen sin jobb å hjelpe deg, så du må bare stå opp mot dem og si at du MÅ ha hjelp med såret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EryMax er ikke interessert i løsninger, hun har prøvd alt, og vil ikke gå mer til legen. Hun kan bare vente enda noen dager, så faller foten av. Problem løst. :)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tyder vel det på at det er mer alvorlig enn som så? (ergo at du bør dra til legen.) Har du tatt røntgen av foten? Hvordan OPPSTO såret? Du skrev at det var 1,5 cm tidligere, hva kom det av?

Og igjen, hvordan måler du dypden?

Hvis du nekter å gå til legen igjen må du iallefall skaffe deg sølvbandasje fra apoteket. Vet forresten ikke om man trenger resept på slike..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på røntgen, men bildene så fine ut. Kanskje de kan ta fler ikke vet jeg. Såret oppsto fordi noe skjedde i mellom noen av stingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men sølvbandasje er et tips. Sølv kan få sår som ellers har vanskelig for å gro, til å gro bedre. Vask det med sterilt vann/fysiologisk saltvann (NaCl 9mg/ml) daglig, ved å bare sprute det over (ikke ta i såret.) Hvis du måler dybden ved å stikke noe inn i det bør du slutte med det. Pass på at du er ren på hendene (gjerne desinfisert) når du skifter på såret, og legg på sølvbandasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette kan ta livet av deg. Sjansen er liten, men at du mister bentet om "du venter til neste år" er rimelig sikkert.

Har du noen du kan ta med deg? Eventuelt sette deg på bussen til et annet sykehus? Privat lege? I et knipetak, healer eller annen innenfor alternativ medisin? Tviler litt på de kan hjelpe alene, men de samarbeider ofte med leger, og kan med litt flaks sette deg i kontakt med en lege som har litt vett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags operasjon var det? Sånn artroskopi? :P Kjente jeg ble litt nervøs nå, siden jeg står på venteliste for operasjon på samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ha satt meg på bussen, men neste store sykehus er i Tromsø.Det blir litt langt, da kan jeg risikere å bli skikkelig dårlig på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nuppdupp

dette er bare et emne opprettet for oppmerksomhet. ingen kan vel være så tafatte som dette vel? enten det eller for å irritere folk. ikke svar henne

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags operasjon var det? Sånn artroskopi? :P Kjente jeg ble litt nervøs nå, siden jeg står på venteliste for operasjon på samme sted.

De begynte med atroskopi, men leddbåndet var for slitt til at de klarte å få det ordentlig. Atroskopi er bare 3 små hull, å det taes som dagkirurgi. Det er nesten ikke vondt etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha satt meg på bussen, men neste store sykehus er i Tromsø.Det blir litt langt, da kan jeg risikere å bli skikkelig dårlig på veien.

Så du skal heller sitte hjemme og bli dårlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bare et emne opprettet for oppmerksomhet. ingen kan vel være så tafatte som dette vel? enten det eller for å irritere folk. ikke svar henne

TS minner litt om deg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...