aline Skrevet 18. desember 2003 #61 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har i forretningslunsj m/eldre kollega' date=' blitt satt til å notere innspill + div. punkter. ...[/quote'] har jeg også opplevd. Jobbet som markedskoordinator for min region, og var med i styret på grunn av min stilling. Var eneste hokjønnet der da, og alle tok det som den største selvfølgen at det var jeg som skrev referat fra møtene.... :o Satte meg ned med sjefen jeg, og spurte ham nøyaktig hvorfor han mente at det var en selvfølge? Da ble han rimelig taus gitt!! Og når jeg spurte om jeg var der som sekretær, sa han forfjamset at neida, det var jeg ikke. Spurte om jeg var der som likeverdig med alle de andre, og like forfjamset svarte han at joda, det var jeg jo!! "ja, er det rett og slett fordi jeg er jente at dere forventer at jeg skal skrive referat fra møtene da?" he-he... da blei han flau gitt, og måtte pinlig innrømme at joda, det var vel dessverre noe av det som var grunnen, men nå som han fikk se det svart på hvitt, så han at det ble feil. Det ble skift-referat-skriving etter det gitt!! Siden vi faktisk ikke HADDE noen sekretær med oss til å gjøre det. (men det var flere som prøvde å lure sin tur over på meg, gjett om DET gikk da??? )
Gunilla Skrevet 18. desember 2003 #62 Skrevet 18. desember 2003 Tja, møter fordommer blant annet fordi jeg er - ung (i min bransje). "Du vet vel ikke dette". - kristen "du skal vel ikke være med på vinlotteriet". "Du er vel i kirken ofte" -høy utdannelse "dette vet vel du alt om" - paradoks til første punkt....
Gjest GreenSky Skrevet 18. desember 2003 #63 Skrevet 18. desember 2003 har jeg også opplevd. Jobbet som markedskoordinator for min region, og var med i styret på grunn av min stilling. Var eneste hokjønnet der da, og alle tok det som den største selvfølgen at det var jeg som skrev referat fra møtene.... :o Satte meg ned med sjefen jeg, og spurte ham nøyaktig hvorfor han mente at det var en selvfølge? Da ble han rimelig taus gitt!! Og når jeg spurte om jeg var der som sekretær, sa han forfjamset at neida, det var jeg ikke. Spurte om jeg var der som likeverdig med alle de andre, og like forfjamset svarte han at joda, det var jeg jo!! "ja, er det rett og slett fordi jeg er jente at dere forventer at jeg skal skrive referat fra møtene da?" he-he... da blei han flau gitt, og måtte pinlig innrømme at joda, det var vel dessverre noe av det som var grunnen, men nå som han fikk se det svart på hvitt, så han at det ble feil. Det ble skift-referat-skriving etter det gitt!! Siden vi faktisk ikke HADDE noen sekretær med oss til å gjøre det. (men det var flere som prøvde å lure sin tur over på meg, gjett om DET gikk da??? ) Huff, ikke bra! :-? Jeg tror jeg må være utrolig heldig her! Har vært på mange slike møter i jobbsammenheng, og er som regel eneste jente der. Men aldri, aldri har jeg blitt bedt om å ta notater kun fordi jeg er jente. Det er en selvfølge at det går på omgang. Men så er dette kun unge folk det dreier seg om, ingen av dem er over 40. Kanskje det kan ha noe med det å gjøre?
aline Skrevet 18. desember 2003 #64 Skrevet 18. desember 2003 ... Men så er dette kun unge folk det dreier seg om' date=' ingen av dem er over 40. Kanskje det kan ha noe med det å gjøre?[/color'] tror vel lett det kan ha noe med saken å gjøre ja!! Mine kollegaer var stort sett over 40, og de av dem som var yngre var tydlig preget av å jobbe sammen med hovedsaklig menn på 40-60 år!!
Retz Skrevet 18. desember 2003 #65 Skrevet 18. desember 2003 Det jeg oftest støter på, er at folk tillegger meg - eller fratar meg - egenskaper på grunnlag av at jeg ser så vanvittig harry ut. Jeg går gjerne i butikken iført hvite tennissokker, treningsbukse og slippers. Jeg røyker rullings, er usminka og kan se ut som et takras på håret fordi jeg ikke alltid husker/gidder å børste det mer enn én gang til dagen. Folk som ikke kjenner meg oppfatter meg ofte som: - uintelligent - lav utdannelse - sosialklient - stoffmisbruker - trygdet Jeg gjør selvsagt ingenting for å rette opp dette inntrykket, og morer meg stort hver eneste gang.
Gjest care Skrevet 18. desember 2003 #66 Skrevet 18. desember 2003 Det jeg oftest støter på, er at folk tillegger meg - eller fratar meg - egenskaper på grunnlag av at jeg ser så vanvittig harry ut. Jeg går gjerne i butikken iført hvite tennissokker, treningsbukse og slippers. Jeg røyker rullings, er usminka og kan se ut som et takras på håret fordi jeg ikke alltid husker/gidder å børste det mer enn én gang til dagen. Folk som ikke kjenner meg oppfatter meg ofte som: - uintelligent - lav utdannelse - sosialklient - stoffmisbruker - trygdet Jeg gjør selvsagt ingenting for å rette opp dette inntrykket, og morer meg stort hver eneste gang. :o Er det du som vanker på torshov postkontor
Gjest GreenSky Skrevet 18. desember 2003 #67 Skrevet 18. desember 2003 :o Er det du som vanker på torshov postkontor Det er meg.
Retz Skrevet 18. desember 2003 #68 Skrevet 18. desember 2003 :o Er det du som vanker på torshov postkontor Åh, er det en Retz der?! :rørt: Nope. Det er dessverre ikke meg, care.
Gjest care Skrevet 18. desember 2003 #69 Skrevet 18. desember 2003 Det er meg. Stamstedet mitt, det. Jammen det visste jeg jo fra før
Soul Skrevet 18. desember 2003 #70 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har opplevet fordommer fordi jeg er: -lav -ung -tynn -blond -pga. store pupper/tidlig utviklet (nå er jeg tynnere og har ikke store pupper lengre, så det "problemet" er borte) -fikk gode karakterer på skolen/glad i å lære (ergo englebarn, smisker og selvgod) -kristen -jente -fordi jeg har vært mye sykemeldt -fordi jeg har slitt med anoreksi -fordi jeg har vært/er plaget med depresjoner -fordi jeg går til psykolog -fordi jeg ser mer snill og uskyldig ut enn jeg er Puh! Det var litt det... kanskje er det mer som jeg ikke husker...men men de fleste har jo sine fordommer. Og det kommer ofte av uvitenhet/fremmedfrykt er mitt inntrykk. Følte at det var mer fordommer blant folk da jeg var yngre (ungdom), men det kan selvfølgelig også være at jeg ikke bryr meg like mye om det lengre.
Gjest lurven Skrevet 18. desember 2003 #71 Skrevet 18. desember 2003 Godt trent = liker å vise kroppen fram' date=' samt selvdigger. + ser ned på alle som ikke er like godt trent.[/quote']åh nå kjenner jeg at jeg begynner å få fordommer mot deg. (men egentlig er jeg bare misunnelig altså)
Gjest GreenSky Skrevet 18. desember 2003 #72 Skrevet 18. desember 2003 Fordommer og misunnlese henger nok sammen i mange tilfeller, tror jeg.
Gjest care Skrevet 18. desember 2003 #74 Skrevet 18. desember 2003 Fordommer og misunnlese henger nok sammen i mange tilfeller, tror jeg. Mener du med dette å si at de vi har fordommer mot, er vi egentlig sjalu på? Dette må du forklare nærmere. :blunke:
Arwen Skrevet 18. desember 2003 #75 Skrevet 18. desember 2003 Ja, ble nysgjerrig her jeg også. Er mormor misunnelig på pakistanere og indere :klø: tror jeg ikke..
Suzy Skrevet 18. desember 2003 #77 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har følt fordommer mot blond, ung, veldreid og smart kvinne på kroppen i et mannsdominert yrke.. Ikke gøy å bli direkte motarbeidet på arbeidsplassen...
Arketypen Skrevet 18. desember 2003 #78 Skrevet 18. desember 2003 Da har jeg fordommermot alle over 1.80...
Nymfen Skrevet 18. desember 2003 #79 Skrevet 18. desember 2003 Moderne' date=' stilig dame fra nordnorge? Er det mulig?...[/quote'] Ha,ha,ha, det finnes mange av den sorten damer. Og mange som ikke tror det.
sirka Skrevet 18. desember 2003 #80 Skrevet 18. desember 2003 Jeg er blond, så da kan dere selv tenke dere.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå