Gå til innhold

parkinssonsyke Marit ble skjelt ut av pleierne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.budstikka.no/nyheter/slik-ble-pleiepasient-marit-54-skjelt-ut-av-pleieren-1.6656923?localLinksEnabled=false

Hva slags mennesker er det som blir plassert i slike omsorgsyrker? Hvorfor bli hjelpe/sykepleier om du overhode ikke eier respekt eller empati?! Håper virkelig denne familien blir hørt!

Er dette innvandringspolitikken "vår" i praksis? Har ikke lest hele tråden. Kvinner?

Edit:

Ok, takk. Har hørt lydbåndet. Kvinner kan være så grusomme og inhumane.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg aldri kommer på sykehjem.

Det er helt sykt.

Sikker ikke så farlig så lenge det er menn på institusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv hjelpepleier, og der jeg jobber har vi veldig fokus på å opptre respektfult ovenfor pasintene. Av og til får vi nok inn vikarer vi synes er litt på grensen,

Men vi snakker jo sammen tror vi klarer å luke de ut.

Er vi to stk inne hos pasienten vet vi hvordan vi må oppføre oss etter utallige kurs og møter. Jeg tror lederne må ta tak i problemet, og bruke lengre tid på å lære opp nye og andre ansatte regelmessig tar opp dette på personalmøter og diskuterer dette grundig.

Vi kan jo ikke la det gå utover pasientene hvis vi har en dårlig dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest utskriften og hørt lydopptaket. Jeg klarer ikke å bli opprørt av dette da jeg antar foranledningen er en rekke hendelser der denne pasienten aktivt har skapt problematiske situasjoner for å få oppmerksomhet. Jeg antar videre at pleierne over tid har møtt pasienten på en helt annen måte enn det fremgår her. Derfor klarer jeg ikke å bli opprørt over helsepersonell som på en tydelig måte gir beskjed om at pasientens oppførsel er helt uakseptabel.

Da antar du mye som er langt fra sikkert. Og selv om dette skulle være fremprovosert er det totalt feil måte å "sprekke" på. Om ikke annet, de må skremme livskiten av de andre pasientene som hører dette..

(Merk, jeg kjenner ikke til denne situasjonen annet enn fra media, men jeg har jobbet på sykehjem om har mer enn en gang sett "pleiere" oppføre seg slik uprovosert. Heldigvis har de blitt bedt om å fratre sin stilling, og det har vært enden på det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykepleier

Man stiller ikke krav til pasienter som ikke klarer å ta vare på seg selv. De man kan stille krav til er de som er på rehabilitering for noe annet, f.eks vært i en ulykke - må trene for å bli bra igjen. I et sånt tilfelle er det ikke pleierens jobb å stille krav til pasienten, men legen, som sikkert har laget en plan både pasienten og pleieren må følge. Man kan ikke forvente at en som ikke klarer å ta vare på seg selv skal klare å oppfylle noen sure kjerringers krav.

Beklager altså, men dette synet er ikke i tråd med godt etablert kunnskap om hvordan man ivaretar og hjelper pasienter, som profesjonell med utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykepleier

Jeg tror hun Marit oppførte seg som en liten drittunge, skal jeg være ærlig. Ingen voksne mennesker som ligger og kravler på et gulv og skriker som en drittunge som har bæsja i bleia. Du blir ikke sånn av Parkinson. Huff.

Hvordan pasienten oppfører seg skal da ikke være noen unnskyldning for at den ansatte blir uprofesjonell og undertrykkende.Den ansatte skal vite bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo for at man ikke skal kjenne igjen pleieren, ikke for at vi skal tro det er en mann..

Det går å forvrenge den slik at stemmen blir lys sånn at man hører at det er en kvinnestemme, for det var en kvinne som utførte mishandlingen/volden (pyskisk vold er også vold).

At de forvengrer stemmen til å høres ut som en mannestemme er femnazistisk propaganda og verdt å bemerke seg. Burde klage på de og kreve en redegjørelse.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forvrenger stemmer til å bli lysere blir de mye mer uklare, og nesten umulig å få med seg hva som sier. Nesten litt "chipmunk". Det er derfor helt vanlig å forvrenge dem på måten NRK har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forvrenger stemmer til å bli lysere blir de mye mer uklare, og nesten umulig å få med seg hva som sier. Nesten litt "chipmunk". Det er derfor helt vanlig å forvrenge dem på måten NRK har gjort det.

Njet!

Det går fint å høre med lys forvrenging og langt ifra vanlig å forvrenge stemme på den måten.

Ofte så forvrenges stemmene til prostituerte kvinner til å bli lyse i repotasjer/dokumentarer til å høres ut som kvinner...noe som helt sikkert også gjøres for å fremkalle en ønsket emosjonell reaksjon hos seerne.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...