Gå til innhold

parkinssonsyke Marit ble skjelt ut av pleierne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi burde bare slå oss sammen og starte et supersykehjem hvor det er godstemning, strikking og kos hele tiden :)

Håhå ja :) Det hørtes faktisk ut som en veldig god ide :) Har alltid hatt lyst til å jobbe med eldre, de har jo så mange historier og slikt de kan fortelle deg! :) Skjønner ikke at noen kan kalle dem " gamle jævler " :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi burde bare slå oss sammen og starte et supersykehjem hvor det er godstemning, strikking og kos hele tiden :)

Jeg er med på den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en periode innlagt på et psykiatrisk sykehus. Jeg var veldig syk (fysisk) og lå for det meste.

Men det var veldig lytt mellom rommene der. På rommet ved siden av lå det en gammel mann som nylig hadde mistet sin kone. Jeg forsto det slik at han var der fordi han var dypt deprimert.

Det var ei som jobbet der (psykiatrisk sykepleier) som var helt forferdelig. En kveld hørte jeg mannen gråte inne på rommet sitt, og så hun som kom inn. Hun regelrett skjelte han ut! "Slutt å sippe nå da. Du oppfører deg som en jævla drittunge! Dra deg opp av senga og dra deg inn på oppholdsrommet hører du! (Jeg hører mannen gråte stille..). Hører du hva jeg sier! Det er normalt å bli enkemann vet du! Ikke noe å ligge der å sippe over, jævla patetiske unge!" Og myye mer i samme duren. Helt forferdelig.

Jeg antok det var prestisje for henne overfor de andre pleierne å være den som fikk han opp av senga (dagen etter at han var kommet!!) og inn på oppholdsrommet for å være "normal". Fy fader for en plass! Ikke er det lenge siden heller, og det var et av de "moderne, flotte" sykehusene. Skremmende er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde bare slå oss sammen og starte et supersykehjem hvor det er godstemning, stripping og kos hele tiden :)

Dere burde få statsstøtte til tusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en periode innlagt på et psykiatrisk sykehus. Jeg var veldig syk (fysisk) og lå for det meste.

Men det var veldig lytt mellom rommene der. På rommet ved siden av lå det en gammel mann som nylig hadde mistet sin kone. Jeg forsto det slik at han var der fordi han var dypt deprimert.

Det var ei som jobbet der (psykiatrisk sykepleier) som var helt forferdelig. En kveld hørte jeg mannen gråte inne på rommet sitt, og så hun som kom inn. Hun regelrett skjelte han ut! "Slutt å sippe nå da. Du oppfører deg som en jævla drittunge! Dra deg opp av senga og dra deg inn på oppholdsrommet hører du! (Jeg hører mannen gråte stille..). Hører du hva jeg sier! Det er normalt å bli enkemann vet du! Ikke noe å ligge der å sippe over, jævla patetiske unge!" Og myye mer i samme duren. Helt forferdelig.

Jeg antok det var prestisje for henne overfor de andre pleierne å være den som fikk han opp av senga (dagen etter at han var kommet!!) og inn på oppholdsrommet for å være "normal". Fy fader for en plass! Ikke er det lenge siden heller, og det var et av de "moderne, flotte" sykehusene. Skremmende er det.

Sånne mennesker burde blitt anmeldt. Fy faen. Var selv nær på å bli innlagt på psykiatrisk engang, men greide heldigvis å komme meg opp igjen uten. Mennesker trenger all den støtte og omsorg de kan få når de er deprimerte. Blir de behandlet som søppel, så blir det en slags bekreftelse på at man ikke hører til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra slik det er framstilt så er dette en grusom hendelse, men ikke stol blindt på media. En sak har ALLTID to sider, og dette er åpenbart en pasient som ikke gjør som hun får beskjed om, og som gjør seg mer stakkarslig enn det hun er

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra slik det er framstilt så er dette en grusom hendelse, men ikke stol blindt på media. En sak har ALLTID to sider, og dette er åpenbart en pasient som ikke gjør som hun får beskjed om, og som gjør seg mer stakkarslig enn det hun er

Jeg jobber selv på psykiatriavdelingen på et gamlehjem (som ufaglært), og har vært borti en del umulige beboere, som virkelig gjør seg stakkarslige, og hjelper lite til selv. Og ja, det er fryktelig irriterende, og det er ikke galt å irettesette, men å snakke til dem på den måten der er helt uaktuelt!! På slutten truet jo til og med den ene pleieren beboeren!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en periode innlagt på et psykiatrisk sykehus. Jeg var veldig syk (fysisk) og lå for det meste.

Men det var veldig lytt mellom rommene der. På rommet ved siden av lå det en gammel mann som nylig hadde mistet sin kone. Jeg forsto det slik at han var der fordi han var dypt deprimert.

Det var ei som jobbet der (psykiatrisk sykepleier) som var helt forferdelig. En kveld hørte jeg mannen gråte inne på rommet sitt, og så hun som kom inn. Hun regelrett skjelte han ut! "Slutt å sippe nå da. Du oppfører deg som en jævla drittunge! Dra deg opp av senga og dra deg inn på oppholdsrommet hører du! (Jeg hører mannen gråte stille..). Hører du hva jeg sier! Det er normalt å bli enkemann vet du! Ikke noe å ligge der å sippe over, jævla patetiske unge!" Og myye mer i samme duren. Helt forferdelig.

Jeg antok det var prestisje for henne overfor de andre pleierne å være den som fikk han opp av senga (dagen etter at han var kommet!!) og inn på oppholdsrommet for å være "normal". Fy fader for en plass! Ikke er det lenge siden heller, og det var et av de "moderne, flotte" sykehusene. Skremmende er det.

Nå hørtes dette ut som en uaksetabel språkbruk men det kunne jo være at mannen trengte en "realitetsvekker" for å komme opp av senga vis han hadde ligget der i flere dager? Kan være at pleierene så at det var sunnere for mannen å sitte i felllesarealet en å ligge i senga med gardinene igjen. For å komme seg videre....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Er redd dette er virkeligheten på en del institusjoner. Forferdelig. Så mye uverdighet. Reportasjen på TV viste en dame med en alvorlig sykdom. Desto værre. Jeg hadde en ekstrajobb på sykehjem da mine barn var små. Som ufaglært ja!!

Ingen hyggelig erfaring. Det ga meg tanker om at jeg håper jeg dør med "støvla på". Jeg tror også det finnes mange flere eldre som begår selvmord, enn det som kommer frem. Mange eldre føler veldig på at de ikke lenger er til nytte for noe, de er kun en belastning.

Jeg husker jeg skiftet til en penere kjole på en eldre dame. Pyntet henne litt ekstra på håret,vi hadde en ordentlig trivelig stund. Det fikk jeg kjeft for, det var bare tull å holde på sånn....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørtes dette ut som en uaksetabel språkbruk men det kunne jo være at mannen trengte en "realitetsvekker" for å komme opp av senga vis han hadde ligget der i flere dager? Kan være at pleierene så at det var sunnere for mannen å sitte i felllesarealet en å ligge i senga med gardinene igjen. For å komme seg videre....

Det kan godt hende det hadde vært bedre for denne mannen å komme seg ut av senga, men hvis det var så enkelt som bare å skjerpe seg litt hadde han vel ikke vært innlagt i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvorfor i helvete har disse pleierne valgt en omsorgsjobb?

Fordi omsorgsjobber er det flust av, og noe må man leve av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en periode innlagt på et psykiatrisk sykehus. Jeg var veldig syk (fysisk) og lå for det meste.

Men det var veldig lytt mellom rommene der. På rommet ved siden av lå det en gammel mann som nylig hadde mistet sin kone. Jeg forsto det slik at han var der fordi han var dypt deprimert.

Det var ei som jobbet der (psykiatrisk sykepleier) som var helt forferdelig. En kveld hørte jeg mannen gråte inne på rommet sitt, og så hun som kom inn. Hun regelrett skjelte han ut! "Slutt å sippe nå da. Du oppfører deg som en jævla drittunge! Dra deg opp av senga og dra deg inn på oppholdsrommet hører du! (Jeg hører mannen gråte stille..). Hører du hva jeg sier! Det er normalt å bli enkemann vet du! Ikke noe å ligge der å sippe over, jævla patetiske unge!" Og myye mer i samme duren. Helt forferdelig.

Jeg antok det var prestisje for henne overfor de andre pleierne å være den som fikk han opp av senga (dagen etter at han var kommet!!) og inn på oppholdsrommet for å være "normal". Fy fader for en plass! Ikke er det lenge siden heller, og det var et av de "moderne, flotte" sykehusene. Skremmende er det.

Jeg synes du skal rapportere den kjeftinga til ledelsen , og sende kopi til fylkesmannen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg at noen i det hele tatt er overrasket over at slik skjer. For meg er dette bare enda flere argumenter for å få opp farten oå stamcelle- og genforskning. Rett og slett for å unngå at en blir pleiepasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike mennesker kan finnes overalt der man jobber med mennesker, både i skole, sykehjem, barnehager og andre institusjoner. Det kan godt hende at disse menneskene kom inn i yrket med all verdens gode intensjoner om å være til hjelp for andre, men at de rett og slett ikke takler hverdagen, men noen er nok kommet inn nesten direkte fra gata eller har seriøse problemer med seg selv i utgangspunktet.

Vi burde hatt et bedre system på å få luket slike ut, i verste fall kan man gå gjennom et helt liv i institusjoner og komme bort i slike hver eneste plass du kommer, fra barnehage og skole til psykiatrien og sykehjemmet - noe som selvfølgelig vil gjøre ethvert liv til et h......

Godt at det kommer frem i media! Folk som ikke takler at omsorg ikke er en dans på roser, må heller få seg en jobb på butikk, kontor, eller et annet sted der de ikke har med mennesker å gjøre på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle gjerne ha sett hendelsen med egne øyne. Det er helt klart ting som ble sagt der som er uakseptable, men det virker som pasienten har som vane å ignorere det pleierne sier. Pleierne sier jo gjentatte ganger at de ikke ønsker å løfte henne fordi det er for tungt, og det har jeg faktisk full forståelse for. Jeg reagerer stort sett ikke på hva pleierne sier, men måten de sier det på. For i bunn og grunn har de rett; pasienten må holde seg i ro så pleierne kan hjelpe henne uten å risikere sin egen helse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får meg til å tenke tilbake på det som skjedde med Ali Farah på Sofienbergparken. Noen mennesker bør rett å slett ikke jobbe i helsevesnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får meg til å tenke tilbake på det som skjedde med Ali Farah på Sofienbergparken. Noen mennesker bør rett å slett ikke jobbe i helsevesnet.

Nå er jo ikke rasisten ali farah den uskyldsrene engelen media først fremstilte ham som heller, og pleierne har fått en unnskyldning i ettertid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi omsorgsjobber er det flust av, og noe må man leve av.

Fro meg var det heller ikke førstevalget, jeg er en av dem som søkte fordi det er lett å få jobb. Jeg utdanner meg ikke til noe innenfor helse og omsorg. Likevel, jeg kan jo yte en god jobb, og skjerpe meg? Surt for dem at de helst ville hatt en annen jobb, men det får bli deres problem, som ALDRI skal gå utover beboerne.

Og jeg skjønte at du ikke mente det var en unnskyldning altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...