Gå til innhold

Sint på samboer som lyver om barnets navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke Jonny eller Ronny. Jeg har ikke så lyst til å si hvilket navn det er, i tilfelle noen her inne har barn som heter det og blir såret/fornærmet. Men i følge SSB er det ca 2000 som heter det, og populariteten har økt kraftig fra ca. 1980, og er på topp nå...

Hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke Jonny eller Ronny. Jeg har ikke så lyst til å si hvilket navn det er, i tilfelle noen her inne har barn som heter det og blir såret/fornærmet. Men i følge SSB er det ca 2000 som heter det, og populariteten har økt kraftig fra ca. 1980, og er på topp nå...

Hilsen TS.

Men hvordan gikk det da? Har du snakket med han? Håper det ordnet seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jonas

2. Mathias / Matias

3. Alexander / Aleksander

4. Andreas

5. Elias

6. Kristian / Christian

7. Sebastian

8. Markus / Marcus

9. Sander

10. Tobias

en av disse altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Jonny eller Ronny. Jeg har ikke så lyst til å si hvilket navn det er, i tilfelle noen her inne har barn som heter det og blir såret/fornærmet. Men i følge SSB er det ca 2000 som heter det, og populariteten har økt kraftig fra ca. 1980, og er på topp nå...

Hilsen TS.

Ok, ser jeg skrev dette litt uklart. Navnet har "sin" navnetopp nå, altså det har ikke vært så populært tidligere, men har økt de siste årene. Men det er ikke på noen navnetopp.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan gikk det da? Har du snakket med han? Håper det ordnet seg :klemmer:

Han snakker ikke så mye, og jeg tør ikke ta det opp igjen i tilfelle vi begynner å krangle like mye og han stikker av igjen. Får vente litt og se om det faller naturlig å begynne å snakke om det igjen snart...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke gitt meg!

Det er jo heller ikke noe automatikk i at du skal godta hans ene navneønske, som du absolutt ikke liker, når han nekter å godta noen av dine ønsker. At han i det heletatt kan tro at du skal gå med på hannes ene ønske når han avfeier alle dine, er veldig egoistisk av ham.

Løsningen her må jo bli at begge "gir slipp" på sine favorittnavn og blir enige om et navn litt lengre ned på lista som begge føler seg tilfreds med.

Jeg heter MALIN. Jeg synes personlig det er et mindre pent navn. MEN... Hadde ikke så mye jeg skulle sagt på dette tidspunktet : ) Pappa insisterte på at jeg SKULLE hete dette, så mamma var snar med et mellomnavn. Javel.. (hjelpes, grøss og gru!!)

MEN for å være litt kjip; DU har bært på ungen i ett svangerskap, skal du virkelig la pappaen bestemme alt, helt og holdent!? ;)

Håper dere blir enige, men at bare èn skal være fornøyd... Neh, seriøst, det må da finnes flere navn i verden?!

Jeg og sambo ble eninge om jentenavnet ganske tidlig, (hannes idè, han er så flink :rodmer: ) men jeg vil at en gutt skal hete noe han IKKE er enig i..

Komprimiss, vennen, komprimiss! (Ikke enkelt, men må man så må man, eller????!!? :O )

Lykke til, snuppa! Navn på barn er ikke enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, har dere siste som kommenterer lest tråden? TS er villig til å inngå kompromiss hun, det er jo mannen som ikke vil. TS har ett navn hun ikke liker, mannen har ett navn han liker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jonas

2. Mathias / Matias

3. Alexander / Aleksander

4. Andreas

5. Elias

6. Kristian / Christian

7. Sebastian

8. Markus / Marcus

9. Sander

10. Tobias

en av disse altså?

Hun vil ikke si det, det er ikke så vanskelig å respektere. Synes hun har en akseptabel forklaring på hvorfor også, uten at det skal være nødvendig å ha en grunn til ikke ville å si det. Hun har nok press om ikke folk her skal klemme utav henne noe hun ikke vil si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker ikke så mye, og jeg tør ikke ta det opp igjen i tilfelle vi begynner å krangle like mye og han stikker av igjen. Får vente litt og se om det faller naturlig å begynne å snakke om det igjen snart...

TS

Vil det noen gang bli naturlig å snakke om det? Uten at han blir sint og stikker av? Du kan gi han et par dager til å roe seg ned, men samtidig må du få dette ut av verden, fordi det tærer på deg og forholdet deres. Ingen lett situasjon :tristbla:

Jeg håper det ordner seg og at dere finner en løsning dere begge kan leve med.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han feiger ut og stikker av når ting blir vanskelig for ham, er en simpel manipulasjonsteknikk. Jeg hadde en eks som gjorde det samme, og det var veldig nedbrytende. Gir man etter for det, vil han bare fortsette i samme stilen fremover.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å avslutte forholdet. Din samboer høres ut til å være en umoden tufs uten selvinnsikt.

For hva slags far er det, som bare stikker fra konflikter hver gang, i steden for å være mann nok til å stå i dem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du valgt å få barn med en sånn dust? Kvinner må ta mer ansvar, ikke få barn med idioter. Du har deg selv å takke, egentlig. Kanskje like greit at gutten heter Roy eller Kenneth eller lignende, med en sånn far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du valgt å få barn med en sånn dust? Kvinner må ta mer ansvar, ikke få barn med idioter. Du har deg selv å takke, egentlig. Kanskje like greit at gutten heter Roy eller Kenneth eller lignende, med en sånn far.

Fantastisk spørsmål. Ja. Hun har fått barn med en tulling, da er det bare å stappe ungen på plass igjen der den kom fra da:)

Flott at man kan bidra med etterpåklokskap. Det hjelper så mye

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig ufint av kjæresten din! Nesten litt målløs hvor barnslig han virker.. Skjønner godt du er frustrert. Dere må jo møtes på halvveien, og du har jo vært flink til det ved å gå bort fra de navnene du liker.. Vet virkelig ikke hva jeg vil foreslå, men få ham til å forstå at man MÅ møtes på halvveien noen ganger, og at du synes dette er barnslig gjort av ham.

Og så er jeg VELDIG nyskjerrig på navnet jeg også. Jeg også tenker Kevin, Robin, Dennis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han ser at det heller ikke virker blir han sur og mutt, og prøver å manipulere ved å gjøre det til at det er du som er den urimelige og lage dårlig stemning. Han håper vel på at du vil gi deg bare han er sur lenge nok og det blir så uggen stemning at du gir etter for husfredens del.

Nå har ting plutselig endret seg slik at navnet ikke er det største problemet lenger...

Han sa at jeg var sjefete og bitchy og dreit i hva han mente uansett, og at han var lei av å krangle om hver minste ting fordi jeg alltid skulle vinne og alltid ha rett. Han dro til og med opp at jeg ikke hadde giddet å høre på ham angående det å beholde eller ta abort (barnet var ikke planlagt), da han ikke følte seg klar til å få barn, men han støttet meg den gangen da jeg sa jeg ville beholde. Når han dra frem dette sprakk det for meg, jeg begynte å hylgrine, og han kjeftet og sa at jeg alltid begynte å grine når det var problemer om noe for at han skulle gi seg, at det var et sleipt triks og at han gadd ikke mer. Så da tok han bilnøklene og satte seg i bilen og kjørte bort fra meg som grein og vår navnløse, sovende sønn...

Dette handler selvfølgelig ikke bare om navnetdebatten, men er nok mye grums som har ligget og olmet under overflaten en stund. Jeg har mest lyst til å la ham bestemme alt slik at det blir fred i huset igjen, for jeg er livredd for at han stikker for godt. Vil ikke at gutten vår ikke skal ha en far rundt seg.Samtidig vil jeg som sagt ikke la han få viljen sin når det gjelder navnet.

Hilsen TS.

Han snakker ikke så mye, og jeg tør ikke ta det opp igjen i tilfelle vi begynner å krangle like mye og han stikker av igjen. Får vente litt og se om det faller naturlig å begynne å snakke om det igjen snart...

TS

Se opp jente!

Han oppfører seg som en forbanna idiot. Når han ikke slipper unna med det, så vender han på det til at det der DU som er skyld i hans dårlige oppførsel.

Nå er du redd for å prate med han om noe så viktig som barnets navn med han! Det her er ikke normalt, og det er ikke deg det er noe galt med.

Hadde det vært sant som han sier at det er DU som alltid skal ha viljen din, så hadde det vært du som hadde oppført deg på det viset. Men det er det ikke, du har da fler alternativer og er villig til å diskutere. Hadde han vært en grei kar som bare agerte ut i fra frustrasjon ville han ha sagt unnskyld og inrømt at han har oppført seg dumt. Men det gjør han ikke, han skyver helder skylda over på deg.

Jeg sier dette fordi jeg har blitt manipulert på samme måte selv i tidligere forhold. Vær så snill å se tengnene med en gang, og IKKE ha dårlig samvittighet for at du har gjort "feil". Du kan ikke la vær å snakke med han om viktige ting som dette, han har jo skikkelig taket på deg når du går rundt sånn og ikke tør snakke om ting.

Hilsen AB som mange sikkert fortsatt syns at overanalyserer, men bare vil hindre en ukjent forumbruker i å begå de samme feilene som jeg har gjort. Man mister nemlig hele servrespekten og trua på seg selv av å bli manipulert rundt slik over tid, og det er vanskelig å få tilbake :klem:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke velg et navn du ikke liker. Min mor gjorde det med meg. Etter et vanskelig svangerskap og en vanskelig fødsel var hun utmattet, og etter mye press fra svigerfamiliens side gikk hun bort fra det navnet hun egentlig ville ha, og valgte et hele familien (bortsett fra henne) likte.

Dette er non-og-tyve år siden, og hun er fortsatt bitter for navnet mitt (det er jeg også, for navnet mitt er stygt)

edit: det over skrev jeg før jeg hadde lest hele tråden

Til hele tråden:

Han manipulerer deg. Han får det til å virke som om du er den vanskelige her, han stikker og får deg til å krype, han får deg til å holde munn fordi du er redd for mer krangling.

Og dette kommer ikke til å slutte. Dette kommer nok til å fortsette resten av samlivet deres. Og siden dere har barn sammen må dere ha kontakt hvertfall de neste 18 årene. Så du kan likegodt forbrede deg på å stå på krava med en gang. For hver gang du gir deg for husfredens skyld, så får han bekreftet at taktikken hans fungerer og han vil fortsette med den.

Hadde jeg vert deg, hadde jeg tatt en revurdering på om dette er et menneske jeg ønsker å leve med.

Endret av Alice123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter 6 mnd vil folkeregisteret plukke et navn fra en liste og tildele det . Det går alfabetisk .

Folkeregisteret vil velge det navnet som var på topplisten i fjor, 2010, noe som betyr at navnet blir Lukas.

Ikke kall barnet noe en av dere ikke vil!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg leser at flere her kaller en mann for dust, en som dere faktisk ikke kjenner, og som kun er beskrevet av ts.

I mine øyne er det ikke så enkelt, og ts jeg tror at du kan være delskyldig i denne oppførselen, ikke at det gjør det rett av ham å manipulere og presse deg til å velge ett navn.

Kom dere til terapaut, det gjelder nok ikke kun dette navnet, man mange små bekker blir fort ett stort hav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...