Gå til innhold

Sint på samboer som lyver om barnets navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En liten oppvekker til dere alle: det handler ikke om mamma eller pappa, men om UNGEN!

Ungen kommer sikkert til å være fornøyd uansett navn. Men ungen kommer ikke til å være mye fornøyd med en barndom hvor foreldrene kjekler og krangler og ikke kommer til enighet/kompromisser!

Jeg foreslår, TS, at du bør tenke på ungen, og faktisk vurdere å gi deg. Jeg synes mellomnavn-ideen er kjempebra som kompromiss, og her bør du vurdere om ditt navneønske skal være mellomnavnet, hvis mannens favorittnavn ikke funker som mellomnavn. :)

og en anne ting; dette er jo vistnok den fineste tida som forelder, du har et nytt lite vesen som bare er en måned gammel, du skal bruke tida på å bli kjent og kose, ikke være sinna og krangle.. :)

Spørs hvor fornøyd ungen blir når han får vite at mor egentlig misliker hele navnet og prøvde å få far med på et kompromiss. Synes i grunn det burde være en selvfølge at man møter hverandre på midten og velger et annet navn.

EDIT: trykkleif

Endret av Anuket
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor fornøyd ungen blir når han får vite at mor egentlig misliker hele navnet og prøvde å få far med på et kompromiss. Synes i grunn det burde være en selvfølge at man møter hverandre på midten.

Lukas -Ronny = Luke (Hvis man altså ikke tar mitt råd og bruker Sebastian)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas-Ronny... :haar:

Sebastian er et fint navn det :)

Ja, ikke sant.Jeg tenkte ikke på Lukas Ronny da,hehe.Jeg tenkete mer på at dersom man ingikk kompromiss mellom dem fikk man Luke . Bare min logikk, ikke sikkert den deles .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant.Jeg tenkte ikke på Lukas Ronny da,hehe.Jeg tenkete mer på at dersom man ingikk kompromiss mellom dem fikk man Luke . Bare min logikk, ikke sikkert den deles .

Haha! Oki den tok jeg ikke :flau: Men det er et godt kompromiss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppvekker til dere alle: det handler ikke om mamma eller pappa, men om UNGEN!

Ungen kommer sikkert til å være fornøyd uansett navn. Men ungen kommer ikke til å være mye fornøyd med en barndom hvor foreldrene kjekler og krangler og ikke kommer til enighet/kompromisser!

Jeg foreslår, TS, at du bør tenke på ungen, og faktisk vurdere å gi deg. Jeg synes mellomnavn-ideen er kjempebra som kompromiss, og her bør du vurdere om ditt navneønske skal være mellomnavnet, hvis mannens favorittnavn ikke funker som mellomnavn. :)

og en anne ting; dette er jo vistnok den fineste tida som forelder, du har et nytt lite vesen som bare er en måned gammel, du skal bruke tida på å bli kjent og kose, ikke være sinna og krangle.. :)

Det handler også om KOMMUNIKASJON. jeg synes det er helt på trynet at TS skal gi seg her, hvorfor i alle dager skal hun det? For å få fred i huset? Det vil i så fall være en tilsynelatende fred, jeg er sterk motstander av å skuffe problemer under teppet på den måten der!

Anbefaler deg TS å gi din samboer et kompromiss; enten så kommuniserer dere rundt dette på en voksen måte og kommer frem til et navn dere begge kan leve med, eller så kontakter du fvk og tar det derfra. Jeg må ærlig innrømme at jeg tenker på alle de utfordringene dere garantert vil møte i tiden som kommer, og er dette måten din samboer håndterer uenigheter på, så tar det neppe lang tid før dere står i en ny "uløselig" konflikt.

Lykke til, og vær så snill og ikke gi deg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han er litt utålmodig og gir fort opp hvis han ikke klarer ting på første forsøk, f.eks. skifte bleier, bade babyen og skifte på ham.

Herligfred, hvorfor har du fått barn med denne mannen? Det å gi opp ved bleieskift er ikke aktuelt når man har barn. Jeg skiftet bleier da jeg var 10 år gammel uten instruksjoner, det var ikke et vakkert syn, men til og med mitt 10 år gamle selv tenkt' 'jaja, dette må gå på et eller annet vis!'

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en sønn for nesten en måned siden, og har ikke klart å bli enige om navn ennå.

Under svangerskapet prøvde jeg flere ganger å diskutere navn med samboeren min, men han sa at han ville vente til han hadde sett gutten og hva som passet til ham. Han sa også at han ikke var så intresert i navn og samma for ham. Etter fødsel har vi diskutert, og han liker ingen av mine forslag, mens han bare har et navn han vil bruke, som jeg ikke liker. Han påstår at det må bli dette navnet, fordi han er en typisk ******. Jeg liker ikke navnet fordi jeg synes det er te belastet navn og typisk fengselsfugl/drittunge. Jeg har prøvd å finne kompromiser, navn som ikke er våre førstevalg, men som begge kan like. Men nei, han er helt fastlåst.

Det toppet seg i går når jeg snakket med svigermor på telefonen og hun sa at hun hørte at vi hadde bestemt navn til gutten, og at hun syntest det var et fint navn. Samboeren min har da sagt til sin mor og familie at barnet skal hete det navnet!!! Jeg sa tilbake at det ikke stemmer, og at vi er uenige. Hun spurte hvorfor vi ikke bare kunne velge det navnet, det er jo fint. Jeg klarte å holde meg vennlig gjennom samtalen, men det kokte inni meg. Da samboeren min kom hjem fra jobb, kofroterte jeg ham med det, men han sa at han bare hadde nevnt det til sin mor at han likte det. Jeg tror han lyver, for jeg kan se på ham når han lyver. Jeg tror han sa det til moren for å få flere på sin side.

Jeg vil ikke at barnet skal ha et navn jeg ikke liker, men nå føler jeg et stort press for å gi meg og gå med på det. Kanskje jeg kan lære meg å like navnet etter hvert, men jeg er redd for stigmatiseringen sønnen vil oppleve ved å ha dette navnet. Samtidig synes jeg det er urettferdig at samboer skal "vinne" ved å lyve og gå bak ryggen på meg. Han har jo ikke vært villig til å diskytere navn i det hele tatt!

Gutten må jo snart ha et navn, men jeg aner ikke hvordan vi skal bli enige om noe annet enn dette navnet. Noen innspil? Bør jeg bare gi meg? Noen som har vert i en lignende sitasjon?

Belastet navn?Har sett flere tråder her inne om belastede navn. Det er ikke navnet som gjør at du havner i fengsel eller trøbbel. For 30 år siden var Ronny osv populære navn.Tror du foreldrene ga barnet dette navnet pga det så ut som det kunne bli en fengselsfugl eller et problembarn? Om 20-30 år sitter de med dagens populære navn i fengsel,og da er det nye mødre som ikke vil ha det navnet du valgte for ditt navn på sine barn pga det er belastende.

Kansje din mann og svigermor ikke tenker i de baner som du gjør,og det er positivt.Du er en smule forutintatt. Trist er det at dere ikke blir enig om navn,men din argumentasjon og begrunnelse synes jeg er feil.

For 40 år siden var det Ole,Per,Hans som var problembarn. Om 20-25 år sitter Tage,Sunniva,Linnea på bredtvedt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 20-25 år sitter Tage,Sunniva,Linnea på bredtvedt.

Tage sitter nok ikke på Bretvedt. Tage er en mann.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan definitivt "mammatrumfe" dette! Det er betalinga for å ha båret ungen frem og født han. Høres ut som et dumt og barnslig maktspill fra hans side, det viser jo bare at han har vilje til tålmodighet når han vil. Når han VIL ha viljen sin, så er han pokker så utholden..

At det er kvinnen som skal bære frem barnet, er ikke et valg mor og far har tatt. Hun kan ikke bruke det som argument for å få viljen sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er kvinnen som skal bære frem barnet, er ikke et valg mor og far har tatt. Hun kan ikke bruke det som argument for å få viljen sin.

Det er allikevel altfor mange som forsøker. Mammatrumfene har jeg sett masse eksempler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allikevel altfor mange som forsøker. Mammatrumfene har jeg sett masse eksempler på.

Jeg kjente en jente som var helt klar på at hun kom til å bruke det mot barnet sitt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente en jente som var helt klar på at hun kom til å bruke det mot barnet sitt :fnise:

Hahaha... jeg tror de fleste mammaer spiller ut det kortet når det virkelig drar seg til. :fnise:

"Og etter 17 timer med enorme smerter, samt strekkmerker, forfall av kropp og sinn, er DETTE takken?" :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, finn ut om dette er noe du virkelig vil krangle om

pick your fights

jeg hadde gitt meg

happy wife, happy life :-)

Vel, dette er ikke en løsning som gir en happy wife, men mer en happy man, until the wife takes out the frying pan...

Og begge parter skal kunne leve med det navnet de velger for barnet sitt, og her klarer ikke ts det. Da er mannen BARNSLIG som KUN skal ha DET ENE navnet, og ikke en gang vil vurdere andre. For en skitunge pappa er her...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot. Du sier du har pratet med ham. Hva er det som gjør at han føler han skal få ha vetorett? Hvem er han til å si at han blir sur om han ikke får det ENE navnet han har foreslått?

Har du bedt ham om å sette seg inn i din situasjon? Han hater navnet Elias, hvordan hadde han følt det om du bare hadde bestemt deg for det navnet og vært helt urokkelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mammatrumfing er lov. Av og til :lur: Og fyren er sikkert en glitrende kar på de fleste andre områder. Vi skal ikke kaste stein i glasshus noen av oss. Med mindre alle vi andre har klart å pare oss med de perfekte eksemplarene av arten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppvekker til dere alle: det handler ikke om mamma eller pappa, men om UNGEN!

Ungen kommer sikkert til å være fornøyd uansett navn. Men ungen kommer ikke til å være mye fornøyd med en barndom hvor foreldrene kjekler og krangler og ikke kommer til enighet/kompromisser!

Jeg foreslår, TS, at du bør tenke på ungen, og faktisk vurdere å gi deg. Jeg synes mellomnavn-ideen er kjempebra som kompromiss, og her bør du vurdere om ditt navneønske skal være mellomnavnet, hvis mannens favorittnavn ikke funker som mellomnavn. :)

og en anne ting; dette er jo vistnok den fineste tida som forelder, du har et nytt lite vesen som bare er en måned gammel, du skal bruke tida på å bli kjent og kose, ikke være sinna og krangle.. :)

Det handler om hva foreldrene ønsker barnet skal hete, og hadde det vært helt og holdet opp til barnet burde ingen fått navn før de var gammel nok til å fortelle selv hva de ønsket å hete. Du forstår vel at det ikke lar seg gjøre?

Enkelte ting må man bli enig om, og andre ting må man inngå kompromisser på. Noe så viktig som navn på barnet, bør være noe man skal være enig om. Den ene skal ikke få viljen sin, bare fordi det skal bli husfred.

Denne tiden er kjempe koselig, og blir en oppevekker for mange foreldre om at de nå har fått et felles ansvar for et lite individ, som de begge to må ta ansvaret for og bli enige i hvordan de skal ta best mulig vare på dette barnet. Man kan ikke bare kose seg, om det er uenigheter om ting som er viktige. Å skyffle problemer under teppet, er aldri en god løsning. Godt mulig du er vant til å elve slik, men her i hsuet diskuterer vi til vi kommer til enighet. Det vil si at vi blir enig i hva vi kan leve med. Når det gjelder barnets navn, skal begge to være enig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn barnefar hadde jeg en gang. Han hadde et par harry navn som jeg ikke ville ha, jeg hadde et A4-ark med navn jeg syntes var fine. Han nekta på alle mine, til slutt sa han furtent at jeg fikk bare velge, så da ble det navnet øvest på lista!

Det er er veldig spesielt navn, og det var vel litt problemet til barnefaren, så jeg la til et veldig vanlig navn som mellomnavn (men det bruker jeg aldri, da det ikke passer jenta mi).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...