Gå til innhold

Tynne vs frodige jenter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Miss_sunshine

Hvorfor skal de være stolt av kroppen sin av hvis de har en elendig kropp?

Denne typen svada gjør at bælfeite damer kan rasjonalisere og rettferdigjøre egen lathet istedet for å faktisk ta et oppgjør med seg selv og peile seg inn på en sunnere livsstil. Stolthet er ikke noe man bør ha som en basisfunksjon av sin personlighet, uansett hvor ubrukelig man egentlig er. Stolthet bygger man gjennom å faktisk oppnå ting.

Vel, de fleste som er oppriktig overvektige veit det godt selv, og de som faktisk prøver å gjøre noe med det har også en veldig god grunn til å være stolte av seg selv - de prøver. Skal man få gjennomført noe er man avhengig av å ha troa på seg selv, hvis ikke kommer man ingen vei. Og da hjelper det lite på om folk bare gir negative tilbakemeldinger og kommentarer, det er nok at de vet det selv. Derimot, de som bare sitter på ræva og "rettferdiggjør" sin egen lathet legger jeg meg ikke borti, fordi de viser kraftig utrykk for at de ikke ønsker å forandre noe på livsstilen sin. Og det blir ikke mitt problem. Det jeg hovedsaklig prøvde å få ut av innlegget mitt, var ikke Oprah-svada, det var det faktum at uskyldige mennesker ikke skal rakkes ned på, feit eller ikke. Men ja, jeg skjønner hva du mener, så unnskyld, var bare jeg som ordla meg klønete og vagt, så er enig med deg ;-) Håper du forsto bedre hva jeg mente nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke poenget, den typen innstilling som jeg beskriver ("du er perfekt som du er! Klem") har dukket opp flere ganger i tråden, og er etter mitt syn en innstilling som er opphav til et forvrengt virkelighetsbilde hos en del jenter. Det bør derfor bekjempes.

Vet du hva, du gjør meg faktisk kvalm. Hvem i helvete har gjort deg til konge av kvinneguiden? Du har da overhodet ikke noen rett til å diktere hvordan vi skal snakke til andre mennesker. Syns du virkelig det er bedre at du kanskje knekker ei stakkars jente ved å kalle henne feit, eller si at hun er nydelig som hun er? Greit nok at du tydeligvis vil ha det magreste som er å finne der ute, men det gjelder ikke for alle. Kvinner er ikke skapt til å være radmagre, punktum. Det er en grunn til at hofter og lår skal være store.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofter skal være store pga benbyggingen slik at fødselen skal bli enklere. Litt ekstra fett på kroppen tilsier velstand og at babyen vil få nok mat og sannsynligvis mer vitaminer. Lårene skal være store fordi...?

Skjønnhet er subjektivt, definitivt, men et fåtall av mennesker finner fedme (BMI på 30+) attraktivt. Hvorfor skal man da lure seg selv til å tro at en er nydelig?

En bør alltid elske seg selv, men stolthet bør komme ovenfor en prestasjon. Hvorfor skal en være stolt over noe som alle har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør alltid elske seg selv, men stolthet bør komme ovenfor en prestasjon. Hvorfor skal en være stolt over noe som alle har?

Det kan man jo spørre de gutta som driver og skryter om en diger kuk også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de hadde vært her i tråden, så hadde jeg gjort det. Dog er penis-størrelsen nesten utelukkende genetisk betinget, kontra vekt hvor kun et ekstremt fåtall er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de hadde vært her i tråden, så hadde jeg gjort det. Dog er penis-størrelsen nesten utelukkende genetisk betinget, kontra vekt hvor kun et ekstremt fåtall er det.

Si ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si ikke hva?

At ikke frodigheten er gentetisk betinget.

Nå skal jeg ikke generalisere ut fra meg selv, men jeg hadde glatt klart å være ti kg lettere, men hvis jeg ble det, så hadde jeg også vært nødt til å gå sulten for å forbli på den vekten. Og det er det ikke verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi bruker oss selv som eksempel, har jeg ingen problem med å ligge på 3-4000 kcal dagen, eller 1000-1500 (uten å være sulten). Har gjort begge over lang tid. Handler bare om hva man venner kroppen til.

All statistikk tilsier at den eksplosive økningen av overvekt, ikke skyldes genetikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi bruker oss selv som eksempel, har jeg ingen problem med å ligge på 3-4000 kcal dagen, eller 1000-1500 (uten å være sulten). Har gjort begge over lang tid. Handler bare om hva man venner kroppen til.

All statistikk tilsier at den eksplosive økningen av overvekt, ikke skyldes genetikk.

Fatter ikke hvorfor du er i krig med frodige kvinner?

Det er jo greit at du ikke liker oss, men du kan da bare holde kjeft og slutte å pese om slanking.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor du er i krig med frodige kvinner?

Det er jo greit at du ikke liker oss, men du kan da bare holde kjeft og slutte å pese om slanking.

Jeg er da ikke i krig mot frodige eller overvektige kvinner - jeg er i krig mot forsøkene på å normalisere overvekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ikke i krig mot frodige eller overvektige kvinner - jeg er i krig mot forsøkene på å normalisere overvekt.

Vel, men hva som er normalt er jo hva gjennomsnittet er. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men hva som er normalt er jo hva gjennomsnittet er. ;)

Gjennomsnittet er på vei opp i vekt, uten tvil. Per i dag finner ikke jeg personlig gjennomsnittet noe spesielt ille, men om utviklingen fortsetter vil barna mine vokse opp med at halvparten av menneskene rundt dem er overvektige, i følge dagens standarder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjennomsnittet er på vei opp i vekt, uten tvil. Per i dag finner ikke jeg personlig gjennomsnittet noe spesielt ille, men om utviklingen fortsetter vil barna mine vokse opp med at halvparten av menneskene rundt dem er overvektige, i følge dagens standarder.

Vel, vel, det vil bli lengre mellom hver magert kjæresteemne da. På plussiden så vil det være mange frodige kvinner som er bra nok for et knall, om ikke annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli lengre og lengre mellom hvert menneske med en sunn vekt. For min del har jeg funnet min kjærlighet, og vi er begge enige om at vi har et ansvar om å holde oss attraktiv for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vil bli lengre og lengre mellom hvert menneske med en sunn vekt. For min del har jeg funnet min kjærlighet, og vi er begge enige om at vi har et ansvar om å holde oss attraktiv for hverandre.

Høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut at menneskeheten blir feitere og feitere?

Nei, at du og din kjære holder dere perfekte.

Endret av "gjest"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...