Gå til innhold

Hvorfor er rasisme mot hvite akseptert i samfunnet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Man må være klar over at det norske rettsvesenet mener at det oppleves mer krenkende for en jente med innvandrerbakgrunn å bli kalt hore, enn det er for en jente med norsk bakgrunn. Det betyr at hvis en jente med innvandrerbakgrunn kaller en norsk jente hore, og den norske jenta sier hore tilbake, kan jenta med innvnandrerbakgrunn med hjelp av sine venninner banke opp den norske jenta, og likevel slippe straff. Dette har skjedd i en norsk by. Jenta som ble banket opp var bare 15 år. De som banket henne opp var noen år eldre.

Ja, for innvandrere er jo mer verdt enn vi hvite ... og vi er jo horer fordi vi er hvite. Da er det lov, liksom!

Jeg er glad for at de fleste, uavhengig av rase og farge, oppfører seg pent og er snille mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må slutte å legitimere kultur, det finnes nemlig ikke slik marxismen beskriver det. Alt som finnes er biologi og seksuell seleksjon. Samkjønna konformitetstyranni og dramatikk rundt seksuell markedsføring er den reelle undetrykkingen som i de fleste tilfellene har sammenheng med konkuranske.

At CA 50-70% menn innenfor enhver populasjon/kultur (kultur nevnes her i dets rettmessive forstand) av homo sapiens er komfortable med kvinner som er dydige, med et mindre bestemt lynne er forklaringen på den passive støtten til kvinneundertrykking.

De skaphomofile mennene og hetrofile kvinner er de som i de fleste tilfellene står bak hatforbrytelser, krenkelser og grove overgrep mot kvinner. Vold mot menn må heller ikke ignoreres. Deres hevnaksjoner kan være så omfattende. :regn:

"Rasismen" mot 'hvite' må på samme grunnlag forstås fra et naturlig perspektiv og jeg tror mindrerdighets/overlegenhets-kompleks og andre forhold er de underliggende årsaker. Heksene er faktisk de mest hetsede og forfulgte folkegruppene.

Ja... :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at rasismebegrepet ikke bare er gyldig når det er de rene biologiske raseforskjellene som sammenlignes, men også når man sammenligner ulike etnisisteters kultur.

Det er sosialistisk antirasisme (SA), ekte rasisme går på rase.

SA er mer som kommunistisk terror og paramillitært vern av religiøse majoriteter. :gjeiper:

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes det er rasistisk.

Jeg er uenig. Rasisme handler om forskjellsbehandling og nedlatende holdninger til noen med en annen hudfarge. Det å kalle noen for hore - som på ingen måte er greit i noen som helst setting - er diskriminerende og utskjellende fordi en - i dette tilfellet - mener at jenter med en annen religion eller et annet syn på klesdrakt en dem selv er mindre verdt.

Jeg tror forresten rasisme er like utbredt blant alle hudfarger.

Det tror jeg og - jeg har heller aldri påstått noe annet.

Det trenger ikke være rasisme heller men kan likegodt være ett slags fremmedhat. Men det er egentlig samme sak.

Jeg synes man skal være forsiktig med å kalle all diskriminering for rasisme. Det er diskriminerende og støtende uttalelser.

Og det er ikke greit uansett.

Jeg har aldri sagt at det er greit. Jeg har kun sagt at det ikke er rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg vil si ja, hvis denne muslimen praktiserer en kultur og et kvinnesyn som normalt sett er praktisert av en annen etnisk gruppe.

Nei, det vil jeg ikke si, for det er da ikke lenger noen forskjell hverken på etnisitet eller kultur. Dermed blir det i "beste fall" sexisme.

Husk at rasismebegrepet ikke bare er gyldig når det er de rene biologiske raseforskjellene som sammenlignes, men også når man sammenligner ulike etnisisteters kultur.

Jeg mener at du er på villspor. Det er diskriminerende og fornedrende uansett - men det er ikke rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kalle noen for hore - som på ingen måte er greit i noen som helst setting

Jo, I mange settinger er det helt greit. Kroppspråk og kontekst er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

08.12.11: Fire unge muslimske kvinner med somalisk opphav gikk umotivert til fysisk angrep på en ung britisk kvinne på gaten. Overfallet er grovt, og kvinnene ga seg ikke før politiet kommer til åstedet, det vil si en av dem klarte å sparke den britiske kvinnen som lå forsvarsløs på bakken, en siste gang til i hodet foran øynene på politiet.

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=33&tekstid=5321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

08.12.11: Fire unge muslimske kvinner med somalisk opphav gikk umotivert til fysisk angrep på en ung britisk kvinne på gaten. Overfallet er grovt, og kvinnene ga seg ikke før politiet kommer til åstedet, det vil si en av dem klarte å sparke den britiske kvinnen som lå forsvarsløs på bakken, en siste gang til i hodet foran øynene på politiet.

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=33&tekstid=5321

Her var det et rasistisk motivert angrep - og skjellsordene som falt var rasistiske. Ganske vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...