Gå til innhold

Hvorfor er rasisme mot hvite akseptert i samfunnet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke en gang hvis det er slik disse mennene ser på norske jenter? Som horer altså. Kanskje jeg skal prøve å rope "kvinneundertrykker" etter en innvandrermann.

Hvis en norsk mann roper det, har han bare gjennomtrekk - men om en innvandrermann roper dette er det rasisme mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er blond og norsk dame og tenker nøyaktig som brukeren over. Det er ingen i denne tråden som sier at det er alright å rope hore etter norske blonde damer på gaten. Men rasisme er det ikke.

Spør deg selv, hadde de etniske norske jentene med blondt hår blitt ropt hore etter i en bydel med nesten bare innvandrere vist de hadde vært muslimske jenter fra midtøsten/afrika istedet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: "rasisme, oppfatning eller sett av holdninger som bygger på forestillingen om at mennesket kan deles inn i distinkte «raser» og at disse kan rangeres som høyerestående eller laverestående på grunnlag av antatte sammenhenger mellom stiliserte biologiske og mentale eller kulturelle egenskaper."

Men det er vel derfor enkelte (ENKELT) muslimer trakasserer unge vestlige jenter. Fordi de ser på dem som laverestående på grunnlag av kultur, levesett, religion. Det må da være rasisme.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i det store og hele så har jeg mine tvil om at blonde norske damer som sådan kan ikle seg offerkappen og hevde seg undertrykket og utsatt for rasisme i eget land. At fjortiser (eller andre for den saks skyld)brøler "hore" til hverandre i tide og utide er jeg smertelig klar over men det er drøyt å hevde at avsenderen alltid er en innvandrer(gutt). Til det har jeg for mye erfaring fra egne barns ungdoms- og videregående skoler, idrettsmiljøer, fritidsklubber samt egne natteravnsrunder.

Javel, gjelder det de som får servert usmakelige verbale pasninger om briller, rødt hår, fregner, manglende høyde, for mye høyde, for mange kviser, for små pupper, feil jakke eller feil skolesekk også? Litt startgass til deg, i all vennskapelighet, i forhold til betydningen av ordet rasisme, sakset fra Store norske leksikon, sitat: "rasisme, oppfatning eller sett av holdninger som bygger på forestillingen om at mennesket kan deles inn i distinkte «raser» og at disse kan rangeres som høyerestående eller laverestående på grunnlag av antatte sammenhenger mellom stiliserte biologiske og mentale eller kulturelle egenskaper."

Da har du ikke lest mange aviser de siste årene. Jeg tror de fleste, foruten deg, kan være enig om at innvandrere fra mannsdominerte kulturer har med seg noen temmelig problematiske holdninger mht. kvinner. Hva om sånne holdninger får etabert seg i Europa og sprer seg til innfødte menn? Da kan vi norske damer bare flytte til månen.

Angående rasisme-forklaring din: når noen deler meg inn i klasse (horer er nederst på rangstigen) basert på biologiske (jeg er blond) eller kulturelle egenskaper (jeg er norsk likestillingsdame og spiller ikke med de reglene menn fra Midt-østen er vant til) så har sånne bemerkninger et element av rasisme i seg. Og ikke tro i ett sekund, at kjønnsdiskrimering og rasisime er to adskilte fenomener for det er de ikke. De bunner i forakt for mennesker med grunnlag i biologi.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme er egentlig raseforakt og diskriminering pga den genetikk, men sosialistene har i den senere tid ødelagt og vandalisert begrepet med det unaturlige livssynet sitt, noe som bare går ut over ofre for ekte rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme er egentlig raseforakt og diskriminering pga den genetikk, men sosialistene har i den senere tid ødelagt og vandalisert begrepet med det unaturlige livssynet sitt, noe som bare går ut over ofre for ekte rasisme.

Ja, det handler om rase...ikke hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det handler om rase...ikke hudfarge.

Tøv. Hudfarge er èn av flere kriterier som skiller èn rase fra en annen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Da har du ikke lest mange aviser de siste årene. Jeg tror de fleste, foruten deg, kan være enig om at innvandrere fra mannsdominerte kulturer har med seg noen temmelig problematiske holdninger mht. kvinner. Hva om sånne holdninger får etabert seg i Europa og sprer seg til innfødte menn? Da kan vi norske damer bare flytte til månen.

Angående rasisme-forklaring din: når noen deler meg inn i klasse (horer er nederst på rangstigen) basert på biologiske (jeg er blond) eller kulturelle egenskaper (jeg er norsk likestillingsdame og spiller ikke med de reglene menn fra Midt-østen er vant til) så har sånne bemerkninger et element av rasisme i seg. Og ikke tro i ett sekund, at kjønnsdiskrimering og rasisime er to adskilte fenomener for det er de ikke. De bunner i forakt for mennesker med grunnlag i biologi.

:sukk:

Pokal til deg for en snurrig sammenblanding av kortene :roll:

At jeg leser fire aviser hver dag er strengt tatt sekundært men jeg opplever sjelden at disse er de beste kildene for å avdekke hva som egentlig foregår når vi snakker om utfordringer der kulturer blandes. For det er selvsagt utfordringer knyttet til det. Ditt - og mange andres - hovedproblem ligger i at dere tar diverse påstander og argumenter, rister dem sammen og tømmer dem utover bordet. I mangel av oversikt og sorteringsevne setter dere to streker under følgende: Kjønn og Innvandremenn.

Alt blir til slutt en diskusjon og en konklusjon der norske kvinner har alt å frykte fordi menn med ikkevestlig bakgrunn er på god vei til å føkke opp samfunnet vårt, til og med påvirke norske menn. Det siste er jo også en tendensiøs påstand med en underliggende holdning om at selv norske menn innerst inne er så fæle som innvandremenn siden disse kan komme hit å "vekke" de norske mennene.

Jeg vet sannelig ikke men velger å tro at de tusenvis av innvandrerne i Norge de siste 40 årene som har fått slengt "jævla pakkis", "jævla svarting", "nigger", "kom deg tilbake til trærne der du hører hjemme", "helvetes bavian", "din hvitløkstinkende barnemishanlder" og "jævla terrorist" opp i ansiktet et uttall av ganger er akkurat like lite happy som ei blond jente som får "hore" brølt etter seg.

Skulle jeg ta feil så får det heller være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Men det er vel derfor enkelte (ENKELT) muslimer trakasserer unge vestlige jenter. Fordi de ser på dem som laverestående på grunnlag av kultur, levesett, religion. Det må da være rasisme.

Javisst.

Debatten omhandlet vel en påstand om at den type rasisme er allment akseptert og godtatt i følge TS, noe jeg altså er uenig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adolf Hitler

Ikke en gang hvis det er slik disse mennene ser på norske jenter? Som horer altså. Kanskje jeg skal prøve å rope "kvinneundertrykker" etter en innvandrermann.

Det er jo bare å påpeke fakta!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel derfor enkelte (ENKELT) muslimer trakasserer unge vestlige jenter. Fordi de ser på dem som laverestående på grunnlag av kultur, levesett, religion. Det må da være rasisme.

Det ser ikke på oss som lavtstående, men som kvinner uten ære fordi vi ikke underlegger oss menn, holder oss hjemme på kjøkkenet, utdanner oss, går alene uten anstand, fordi vi "ligger rundt", ikke dekker oss til og er likestilte med menn. Det er bevisst ren undertrykking/rasisme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ikke på oss som lavtstående, men som kvinner uten ære fordi vi ikke underlegger oss menn, holder oss hjemme på kjøkkenet, utdanner oss, går alene uten anstand, fordi vi "ligger rundt", ikke dekker oss til og er likestilte med menn. Det er bevisst ren undertrykking/rasisme.

Unnskyld, men hvilken muslim er det som ønsker at kvinner skal underlegge seg menn, egentlig...? :gjeiper:

Sliter du litt med å holde styr på fordommene her? :fnise:

En kvinne som tar utdanning og jobber utenfor hjemmet er ikke en kvinne uten ære.Det er tvert imot en kvinne som tar ansvar i eget liv og i familien.

En kvinne som ikke viser even til indre refleksjon, ydmykhet og selvbeherskelse, og som ikke viser respekt for tradisjon, slektens og religionens verdier, KAN bli en kvinne uten ære.

Å dekke seg til har med kvinnens forhold til hennes gud å gjøre.Det handler om fromhet og ikke om ære.

Å være likestilt handler ikke om kjønnsrollenes tradisjonelle "oppgaver".Så selv om de to kjønnene befatter seg med ulike ting betyr ikke det at de ikke er likestilt. Begge kjønn er altså verdig til samme grad av respekt og de stiller likt overfor Gud.

Altså er de likt stilt.

Så det er en del av dine prinsipper for fordommer her som faller sammen, gsnske enkelt, da de ikke er basert på fakta men på noe du TROR og ANTAR, men som ganske enkelt ikke medfører riktighet.

Forøvrig snakker ikke du om rasisme heller, men bruker feil begrep. For det du eentlig skulle sagt, var DISKRIMINERING. Rasisme handler om å tro at en rase er mindre verdt enn en annen. Å se ned på en annen kultur og religion, er derimot diskriminering.Noe som ikke er ok.

Men det er alltid greit å ha grunnlaget i orden når man uttaler seg. :popcorn:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig snakker ikke du om rasisme heller, men bruker feil begrep. For det du eentlig skulle sagt, var DISKRIMINERING. Rasisme handler om å tro at en rase er mindre verdt enn en annen. Å se ned på en annen kultur og religion, er derimot diskriminering.Noe som ikke er ok.

Bare så dette er sagt helt eksplisitt,da det er flere i denne tråden (og i Norges land tydeligvis) som ikke har styr på disse begrepene.

Det er forskjell på religiøs og kulturell diskriminering og det å tro på raseteorier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her ser vi hvem som er de virkelige rasistene.

Helt tydelig at det er en gjeng mennesker som faktisk tror på at de er underlegne hvite mennesker, og som derfor føler seg så underlegne dem at de begynnerå mobbe.Noe som ikke er greit.

Men det er faktisk sånn at man ofte finner innvadrere som er flinke til å diskriminere ikke bare andre men også seg selv. Da de tror på, av ulike grunner, at det selv er mindre verdt.

De samme menneskene er ofte, utrolig nok, opptatt av å undertyrykke andre, fordi de slev har opplevd å bli undertrykt.

En merkelig krotslutningn i hodene på folk, som det norske samfunnet og SKOLENE må begynne å ta på alvor.

Folk må lære at det ikke er ok å diskriminere andre, selv om man selv har opplevd dette på kroppen.Nettopp fordi man selv vet/burde vite hvor ille det er å bli diskriminert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tydelig at det er en gjeng mennesker som faktisk tror på at de er underlegne hvite mennesker, og som derfor føler seg så underlegne dem at de begynnerå mobbe.Noe som ikke er greit.

Men det er faktisk sånn at man ofte finner innvadrere som er flinke til å diskriminere ikke bare andre men også seg selv. Da de tror på, av ulike grunner, at det selv er mindre verdt.

De samme menneskene er ofte, utrolig nok, opptatt av å undertyrykke andre, fordi de slev har opplevd å bli undertrykt.

En merkelig krotslutningn i hodene på folk, som det norske samfunnet og SKOLENE må begynne å ta på alvor.

Folk må lære at det ikke er ok å diskriminere andre, selv om man selv har opplevd dette på kroppen.Nettopp fordi man selv vet/burde vite hvor ille det er å bli diskriminert.

Gjelder dette vanlig folkeskikk også??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ungdomsskolen ble jeg slengt dritt til og trakassert hver dag fordi noen hadde kommet opp med et rykte om at kanskje jeg var rasist (Noe jeg aldri i mitt liv har vært). Og jeg var en av få norske på skolen jeg gikk på. Temmelig populært. Fikk kjent på rasisme omvendt da for å si det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette vanlig folkeskikk også??

Hva du mener med folkeskikk må du gjerne si mer om, dersom du vil jeg skal kommentere dette.

Men da jeg forventer en genaralisering som ikke kan overføres til noen enkelt person,men bare dras tilbake til din synsing om "andre folk" som du "er mye bedre enn" på udefinert grunnlag, blir det vanskelig å uttale seg om all de enkelte personer i verden sin folkeskikk.(...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...