Gå til innhold

Hvorfor er rasisme mot hvite akseptert i samfunnet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor er rasisme mot hvite akseptert i samfunnet? Her er en artikkel om 4 somaliske kvinner som angriper en hvit britisk kvinne, de slår og sparker henne i hodet mens de roper ''kill the white slag'', men likevel slipper de straff fordi de er muslimer.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/8937856/Muslim-women-not-used-to-drinking-walk-free-after-attack-on-woman.html

Hvite mennesker i alle land har blitt oppdratt med at det er bare vi som kan være rasistisk, og at det er vi som er skyld i all ondskap. Vi har blitt oppdratt med at en svart person kan være stolt av å være svart, men er du som hvit person stolt over din historie og kultur så er du rasist.

Hvorfor har vi denne forskjellsbehandlingen i 2011?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er rasisme mot hvite akseptert i samfunnet? Her er en artikkel om 4 somaliske kvinner som angriper en hvit britisk kvinne, de slår og sparker henne i hodet mens de roper ''kill the white slag'', men likevel slipper de straff fordi de er muslimer.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/8937856/Muslim-women-not-used-to-drinking-walk-free-after-attack-on-woman.html

Hvite mennesker i alle land har blitt oppdratt med at det er bare vi som kan være rasistisk, og at det er vi som er skyld i all ondskap. Vi har blitt oppdratt med at en svart person kan være stolt av å være svart, men er du som hvit person stolt over din historie og kultur så er du rasist.

Hvorfor har vi denne forskjellsbehandlingen i 2011?

Du har kanskje blitt oppdratt til å se forskjell på folk.

Jeg har ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvalmt!

Men kan noen forklare meg hva som skjer/hvem som er hvem på videoen i linken? Forstår ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateisme?

men er du som hvit person stolt over din historie og kultur så er du rasist.

Hvorfor har vi denne forskjellsbehandlingen i 2011?

Det er ikke farge, Mari Boine er hvit og ikke stemplet.

Problemet er et biologinevrotisk, marxistideologisk misfoster av et menneskesyn.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hvorfor er rasisme mot hvite akseptert i samfunnet?

Er det? Nytt for meg.

...slipper de straff fordi de er muslimer.

Var det grunnen? Eller var det ønsketekning i ditt noe forkvaklede hode?

Det hadde kanskje noe med idiotisk alkohol inntak å gjøre, litt sånn som den norske stolte julebordstradisjonen. For øvrig en tradisjon med den kjedelige konsekvens at den gjerne påfører samfunnet betydelige kostnader grunnet menneskelig og materiell skade forårsaket av fehoder som drikker seg stupfulle og oppfører seg deretter.

.....du som hvit person stolt over din historie og kultur så er du rasist.

I den grad jeg er stolt av vår historie og kultur (mye bra men mye å skamme seg over også) har faktisk ingenting med om huden min er sjokoladebrun eller melkehvit å gjøre, for min del.

Og jeg føler meg slett ikke som en rasist dersom jeg fremhever noe jeg er stolt av. Det skal tilføyes at i mitt i hode er ikke det å fremheve noe med stolthet ensbetydende med å rakke ned på eller fordømme andre.

Hvorfor har vi denne forskjellsbehandlingen i 2011?

En påstand som får stå for din regning. Bottom line så tror jeg de ikke-norske kan hevde en mulig forskjellsbehandling med større rett enn hva vi etnisk norske kan gjøre. Og den står for min regning.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på...innvandrene er etter min mening de værste rasistene...f.eks å rope hore etter norske ungdomskolejenter fordi de er blonde. Hadde en norsk mann ropt hore etter en innvandrerkvinne hadde det blitt huskestue!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En påstand som får stå for din regning. Bottom line så tror jeg de ikke-norske kan hevde en mulig forskjellsbehandling med større rett enn hva vi etnisk norske kan gjøre. Og den står for min regning.

Tror kanskje du hadde tenkt bittelitt annerledes om du var blond og norsk dame..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gjelder det samtidig å skille mellom rasisme og mobbing da :opplyser:

Nei, hvis man mobber noen for ytre kjennetegn (f.eks. afrohår eller blå øyne) så er det pur rasisme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis man mobber noen for ytre kjennetegn (f.eks. afrohår eller blå øyne) så er det pur rasisme.

Eh - nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette har jeg også lurt på...innvandrene er etter min mening de værste rasistene...f.eks å rope hore etter norske ungdomskolejenter fordi de er blonde. Hadde en norsk mann ropt hore etter en innvandrerkvinne hadde det blitt huskestue!

Er det rasistisk å rope hore etter noen? Det var nytt for meg. Diskriminerende og sjikanerende ja, rasistisk nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du hadde tenkt bittelitt annerledes om du var blond og norsk dame..

Nemlig.....og ung jente og liten pike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Tror kanskje du hadde tenkt bittelitt annerledes om du var blond og norsk dame..

Jeg er blond og norsk dame og tenker nøyaktig som brukeren over. Det er ingen i denne tråden som sier at det er alright å rope hore etter norske blonde damer på gaten. Men rasisme er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på...innvandrene er etter min mening de værste rasistene...f.eks å rope hore etter norske ungdomskolejenter fordi de er blonde. Hadde en norsk mann ropt hore etter en innvandrerkvinne hadde det blitt huskestue!

Meninger er ikke nødvendigvis fakta.

Forresten, jeg har også blitt ropt hore etter, veldig mange gangene faktisk. De som gjorde det var hovedsaklig norske jenter. Og to To gutter som jeg kan komme på.

Jeg er heller ikke blond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Tror kanskje du hadde tenkt bittelitt annerledes om du var blond og norsk dame..

Sånn i det store og hele så har jeg mine tvil om at blonde norske damer som sådan kan ikle seg offerkappen og hevde seg undertrykket og utsatt for rasisme i eget land. At fjortiser (eller andre for den saks skyld)brøler "hore" til hverandre i tide og utide er jeg smertelig klar over men det er drøyt å hevde at avsenderen alltid er en innvandrer(gutt). Til det har jeg for mye erfaring fra egne barns ungdoms- og videregående skoler, idrettsmiljøer, fritidsklubber samt egne natteravnsrunder.

Nei, hvis man mobber noen for ytre kjennetegn (f.eks. afrohår eller blå øyne) så er det pur rasisme.

Javel, gjelder det de som får servert usmakelige verbale pasninger om briller, rødt hår, fregner, manglende høyde, for mye høyde, for mange kviser, for små pupper, feil jakke eller feil skolesekk også? Litt startgass til deg, i all vennskapelighet, i forhold til betydningen av ordet rasisme, sakset fra Store norske leksikon, sitat: "rasisme, oppfatning eller sett av holdninger som bygger på forestillingen om at mennesket kan deles inn i distinkte «raser» og at disse kan rangeres som høyerestående eller laverestående på grunnlag av antatte sammenhenger mellom stiliserte biologiske og mentale eller kulturelle egenskaper."

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er blond og norsk dame og tenker nøyaktig som brukeren over. Det er ingen i denne tråden som sier at det er alright å rope hore etter norske blonde damer på gaten. Men rasisme er det ikke.

Ikke en gang hvis det er slik disse mennene ser på norske jenter? Som horer altså. Kanskje jeg skal prøve å rope "kvinneundertrykker" etter en innvandrermann.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Det slår meg som interessant hvor lett "rasismekortet" som man kritiserer enkelte politiske fløyer for å benytte seg av konstant, mer enn gjerne dras om det gagner egen sak hos flere. Bare en tanke.

Å være stolt av opphav og kultur handler ikke om hudfarge, men hvor man har sitt opphav. Dette er elementært. Derfor bør man også her bruke dertil egnede ord og uttrykk, i stedet for å si "hvit" og "svart".

Rasisme er aldri bra, uansett hvilken vei det går.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...