Gå til innhold

Hvorfor er rasisme mot hvite akseptert i samfunnet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På ungdomsskolen ble jeg slengt dritt til og trakassert hver dag fordi noen hadde kommet opp med et rykte om at kanskje jeg var rasist (Noe jeg aldri i mitt liv har vært). Og jeg var en av få norske på skolen jeg gikk på. Temmelig populært. Fikk kjent på rasisme omvendt da for å si det sånn.

mobbing er dessverre et utbredt fenomen på alle skoler mellom unger fra alle forskjellige miljøer. Det kalles MOBBING.

Kan hende du trenger å få gjentatt hva rasisme faktisk er og hva som kvalifiserer som mobbing.

Jeg har aldri ment, og påstår ikke at mobbing er ok, men du er dessverre ikke den eneste i verden som har blitt mobbet, selv om dine mobbere passet i en generell innavndrer-bås som gjør at du vil påstå de var "omvendte rasister".

Skolene har en jobb å gjøre med å ta opp mobbing, og de kan ikke fortsette å skylde på at "dette er rasisme vi ikke kan gjøre noe med fordi det er så mange av dem som mobber."

Det handler om holdningen til sine medmennsker, og dersom skolene ikke VIL gjøre noe med det, kommer ikke dette til å endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en laaang setning gitt, ikke helt sikker på om jeg skjønte meningen...like lite som jeg skjønte den med at muslimske kvinner ikke er underlagt menn(....) ???

Og nei...det er IKKE greit å diskriminere andre fordi man har blitt det selv! Der har du folkeskikken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite mennesker i alle land har blitt oppdratt med at det er bare vi som kan være rasistisk, og at det er vi som er skyld i all ondskap. Vi har blitt oppdratt med at en svart person kan være stolt av å være svart, men er du som hvit person stolt over din historie og kultur så er du rasist.

Når folk TROR på dette, så er det klart det får innvirkning. Du tror jo på denne løgnen selv, så hvorfor forventer du da at mørkhudete ikke skal ha fått den innpodet i seg?

Når du tror det er sant, så vil jo de andre også tro på det, og handle som om det forholdt seg sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en laaang setning gitt, ikke helt sikker på om jeg skjønte meningen...like lite som jeg skjønte den med at muslimske kvinner ikke er underlagt menn(....) ???

Og nei...det er IKKE greit å diskriminere andre fordi man har blitt det selv! Der har du folkeskikken!

Når du ikke har skjønt hva jeg sa til deg, så synd du det var ok å gå til angrep som om du hadde skjønt det? :fnise: Da er det jo ikke noe poeng å svare deg mer, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mobbing er dessverre et utbredt fenomen på alle skoler mellom unger fra alle forskjellige miljøer. Det kalles MOBBING.

Kan hende du trenger å få gjentatt hva rasisme faktisk er og hva som kvalifiserer som mobbing.

Jeg har aldri ment, og påstår ikke at mobbing er ok, men du er dessverre ikke den eneste i verden som har blitt mobbet, selv om dine mobbere passet i en generell innavndrer-bås som gjør at du vil påstå de var "omvendte rasister".

Skolene har en jobb å gjøre med å ta opp mobbing, og de kan ikke fortsette å skylde på at "dette er rasisme vi ikke kan gjøre noe med fordi det er så mange av dem som mobber."

Det handler om holdningen til sine medmennsker, og dersom skolene ikke VIL gjøre noe med det, kommer ikke dette til å endre seg.

Så du mener at "Dumme norske jente" "Lyse stygge fjellnisse" "Potet" "Norske hore" "Spøkelsehud" Altså ikke har NOE med rasisme å gjøre?????????:-) Det var bare noe av det jeg husker. Men det gikk på at jeg var dum og mindreverdt fordi jeg var norsk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at "Dumme norske jente" "Lyse stygge fjellnisse" "Potet" "Norske hore" "Spøkelsehud" Altså ikke har NOE med rasisme å gjøre?????????:-) Det var bare noe av det jeg husker. Men det gikk på at jeg var dum og mindreverdt fordi jeg var norsk.

Klassisk mobbing.Mest sannsynlig fordi de kom fra familier der foreldrene føler seg underlegen det noerske sanfunnet og føler seg urettferdig behandlet. Så da uttaler de seg stygt om nordmenn og Norge for å føle seg bedre selv. Dette hører ungene deres, og de tar det ut mot norske barn, der de norske er i mindretall.

Jeg kaller det diskriminering og mobbing.

Jeg har full forståelse for at det var forferdelig for deg, og jeg forsvarte det heller ikke på noen punkter.

jeg syns tvert imot det er en stygg ting hver eneste gang det skjer, og lurer på hvordan disse familiene som lærer sine unger sånne holdinger, kan gjøre dette, når de selv ikke ønker å bli diskriminert. Det har ingen ennå greid å svare meg på. De sier bare jeg er kokosbolle og oppkjeftig..Med andre ord må det være noe i det som jeg har sagt av kritikk, som folk ble i forsvarsposisjon av å høre..

Jeg mener fortsatt det er skolene som må ta tak i folk, på ordentlig grunnlag, og ikke bare ungene, men foreldrene deres også.

Men det forstår jeg at skolene mener at ikke er dere oppgave- altså å ta det opp med hjemmet. Siden det blir for mye arbeid for dem. Så da skjer det ikke noe- bare at nordmenn flytter...

:klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syns tvert imot det er en stygg ting hver eneste gang det skjer, og lurer på hvordan disse familiene som lærer sine unger sånne holdinger, kan gjøre dette, når de selv ikke ønker å bli diskriminert. Det har ingen ennå greid å svare meg på.

Bortsett fra de som i fullt alvor sier at der du blir diskriminert mot skal du svare tilbake med samme mynt. Og da blir det jo bare faenskap tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk mobbing.Mest sannsynlig fordi de kom fra familier der foreldrene føler seg underlegen det noerske sanfunnet og føler seg urettferdig behandlet. Så da uttaler de seg stygt om nordmenn og Norge for å føle seg bedre selv. Dette hører ungene deres, og de tar det ut mot norske barn, der de norske er i mindretall.

Jeg kaller det diskriminering og mobbing.

Jeg har full forståelse for at det var forferdelig for deg, og jeg forsvarte det heller ikke på noen punkter.

jeg syns tvert imot det er en stygg ting hver eneste gang det skjer, og lurer på hvordan disse familiene som lærer sine unger sånne holdinger, kan gjøre dette, når de selv ikke ønker å bli diskriminert. Det har ingen ennå greid å svare meg på. De sier bare jeg er kokosbolle og oppkjeftig..Med andre ord må det være noe i det som jeg har sagt av kritikk, som folk ble i forsvarsposisjon av å høre..

Jeg mener fortsatt det er skolene som må ta tak i folk, på ordentlig grunnlag, og ikke bare ungene, men foreldrene deres også.

Men det forstår jeg at skolene mener at ikke er dere oppgave- altså å ta det opp med hjemmet. Siden det blir for mye arbeid for dem. Så da skjer det ikke noe- bare at nordmenn flytter...

:klemmer:

Muligens. Godt beskrevet. Men du forstår hvordan det kan oppfattes som å oppleve omvendt rasisme. Uten at det trenger bety at de ER rasister selv. Selvom det ble motsigende skrevet, men om vi tenker på holdningen. Nå skal det sies at alle disse personene har unnskyldt seg i ettertid for å behandlet meg diskriminerende og rasistisk (egne ord) fordi de så etterhvert at det aldri har fantes noe rasist i meg, som de hadde hørt. Noen av dem ble også mine bestevenninner og bestekompiser senere.

Jeg syns dette som jeg opplevde minner meg noenganger om media. Spesielt Dagbladet. Det skal liksom tvinges fram rasismestempel i folk. "Er du det ikke så hjernevasker vi deg det til du blir det!" lignende. Den der frykten og mistankene som spres. Spesielt Erik Schjenken. Han ambulansesjåføren. Han kan jeg relatere meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens. Godt beskrevet. Men du forstår hvordan det kan oppfattes som å oppleve omvendt rasisme. Uten at det trenger bety at de ER rasister selv.

Ja, det kan jeg, og det er også der skolenes ansvar for å rydde opp i denne typen mobbing pulveriseres.De greier ikke å se det for hva det er, og heller ikke å ta skikkelig tak i det.

Derfro har jeg og prøvd i denne tråden å sette fokus på forskjellen mellom nettopp rasisme i ren form, og diskriminering der den forekommer.

Schenken ble etter min mening utsatt for et karakterdrap av media, og alt vi har fått høre om han må filtreres gjennom det filteret der. Derfor vet vi etter min mening heller ikke nok til å relatere oss til hverken hvem han er, hva som skjedde etterpå, eller noe annet.

Dere har begge to e ting til felles, at dere ble beskylt for å være rasist, men han er ikke deg og du er ikke han.

Kan hende det er okk for deg å ha noen å sammeligne deg med, men i forhold til Schenken vet vi etter min mening for lite til å tro noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i forhold til Schenken vet vi etter min mening for lite til å tro noe som helst.

Annet enn at media elsker skandaler og smir mens jernet er varmt, noen ganger helt uetisk... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg, og det er også der skolenes ansvar for å rydde opp i denne typen mobbing pulveriseres.De greier ikke å se det for hva det er, og heller ikke å ta skikkelig tak i det.

Derfro har jeg og prøvd i denne tråden å sette fokus på forskjellen mellom nettopp rasisme i ren form, og diskriminering der den forekommer.

Schenken ble etter min mening utsatt for et karakterdrap av media, og alt vi har fått høre om han må filtreres gjennom det filteret der. Derfor vet vi etter min mening heller ikke nok til å relatere oss til hverken hvem han er, hva som skjedde etterpå, eller noe annet.

Dere har begge to e ting til felles, at dere ble beskylt for å være rasist, men han er ikke deg og du er ikke han.

Kan hende det er okk for deg å ha noen å sammeligne deg med, men i forhold til Schenken vet vi etter min mening for lite til å tro noe som helst.

Helt forskjellige situasjoner og helt forskjellige mennesker. I en aldeles liten grad føler jeg at jeg kan relatere meg til det at han ble beskyldt for å være rasistisk og uten mulighet til å forsvare seg (i min situasjon på en annerledes måte) og at det gikk utover trygghet både ute og hjemme i den grad av drapstrusler på de sosiale midlene som internett og mobil. Selvisolering og andre småting. Trenger ikke ha noen å sammenligne meg med, dør ikke av behov for det. Men var bare.. ja. Jeg har medfølelse med han.

Og når det gjelder ansatte på skolen var de livredde for å bli sett på som rasister om de grep inn så jeg fikk ikke noe hjelp der. Også fordi de kjente igjen meg og min familie. Min storebror hadde faktisk gått på skolen en god stund før meg, og faktisk fått rasistisk behandling der av lærerene og rektor. I den form at han er halvt pakistansk. (Han er halvbror, jeg er helt norsk.) Vi kan si at hele familien har fått gjennomgått på den skolen der på hver sin måte :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder ansatte på skolen var de livredde for å bli sett på som rasister om de grep inn så jeg fikk ikke noe hjelp der. Også fordi de kjente igjen meg og min familie. Min storebror hadde faktisk gått på skolen en god stund før meg, og faktisk fått rasistisk behandling der av lærerene og rektor. I den form at han er halvt pakistansk. (Han er halvbror, jeg er helt norsk.) Vi kan si at hele familien har fått gjennomgått på den skolen der på hver sin måte :gjeiper:

Dette her tror jeg, for å forholde meg til tema for tråden, handler om skolens inkompetanse, og ikke om at den typen behandlig dere fikk gjennomgå har noen form for aksept i samfunnet.

Det handler, etter min oppfatning om avmektige, tafatte personer som forenter at enten 1) tar noen andre tak i det som er gærent, eller 2)så får det bare skure og gå "fordi det er sånn".

Den typen likegylighet er etter min mening verre enn noe annet man kan komme borti.

Det er når folk blir likegyldig at ting virkelig får mulighet til å gå på skakke. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående saken i england, jeg synes det blir feil å ikke dømme dem. Blir ikke det som å si , ja dere er jo for dumme til å skjønne at man ikke skal drikke så mye alkohol . Og dere er og for dumme til å skjønne at man ikke skal angripe folk på gata. Burde ikke isåfall konklusjonen blitt et ophold på institusjon for psykisk tilbakestående ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du ikke har skjønt hva jeg sa til deg, så synd du det var ok å gå til angrep som om du hadde skjønt det? :fnise: Da er det jo ikke noe poeng å svare deg mer, heller.

Nå har du virkelig rota deg bort...! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adolf Hitler

Helt tydelig at det er en gjeng mennesker som faktisk tror på at de er underlegne hvite mennesker, og som derfor føler seg så underlegne dem at de begynnerå mobbe.Noe som ikke er greit.

Men det er faktisk sånn at man ofte finner innvadrere som er flinke til å diskriminere ikke bare andre men også seg selv. Da de tror på, av ulike grunner, at det selv er mindre verdt.

De samme menneskene er ofte, utrolig nok, opptatt av å undertyrykke andre, fordi de slev har opplevd å bli undertrykt.

En merkelig krotslutningn i hodene på folk, som det norske samfunnet og SKOLENE må begynne å ta på alvor.

Folk må lære at det ikke er ok å diskriminere andre, selv om man selv har opplevd dette på kroppen.Nettopp fordi man selv vet/burde vite hvor ille det er å bli diskriminert.

Hva er så ÅRSAKEN til at dette skjer da tror du ? At noen føler seg mer underlegne eller overlegne enn andre ? Jeg vil gjette på relegion. Det viser seg at jo mer troende engruppe samlet sett er, selv om det enkelte individ nødvendigvis ikke er spesielt relegiøst, så vil påvirkningen fra gruppen gi seg en del merkelige utslag. Enten vi nå snakker muslimske selvmordsbombere ( det var en ganske kraftig i Afghanistan nylig ), kristne sekter i Japan eller USA som begår drap og/eller kollektivt selvmord. Det er galimatias hele greia. I de samfunn der folket som helhet er relativt lite opptatt av relegion, er det sjelden gnisninger og konfrontasjoner av voldelig art.

Kast all relegion på søpla, så går kanskje verden fremover. Å tro på gamle eventyrbøker skrevet ned av menn en litt "snodig" virkelighetsoppfatning, anser jeg i beste fall som idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke på oss som lavtstående, men som kvinner uten ære fordi vi ikke underlegger oss menn, holder oss hjemme på kjøkkenet, utdanner oss, går alene uten anstand, fordi vi "ligger rundt", ikke dekker oss til og er likestilte med menn. Det er bevisst ren undertrykking/rasisme.

Jeg opplever det også sånn. Dette er en helt bevisst strategi for å skremme oss eller kontrollere oss tilbake til kjøkkenet. Rasisme eller ikke, stygt er det i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror kanskje du hadde tenkt bittelitt annerledes om du var blond og norsk dame..

Ikke alle norske, blonde damer tenker annerledes. Jeg er en blond, norsk dame, og tenker egentlig ganske likt som Gorgonzola (usikker på om det var rett der, sorry) i denne saken.

JEg omgåes mange innvandrere, kjenner nært og kjært mange, og vandrer ofte i områder og miljøer der det også er mye muslimer. Ikke EN gang har jeg blitt kalt hore! Ikke EN gang har jeg blitt sett ned på pga at jeg er hvit, eller opplevd ubehageligheter eller manglende respekt.

Om dette er fordi det ikke finnes rasisme mot hvite? NOPE!!! Det finnes selvsagt sin del rasisme den veien også, slik det finnes sin del rasisme fra norske nordmenn mot svarte.

Det finnes masse diskriminering også, og mobbing, og det er langt MER av den i norge rettet mot innvandrere og muslimer, en det er andre veien.

At det helt klart finnes innvandrere som er ille rasister, og som diskrimierer og mobber over en lav sko: jepp! helt klart.

Men til tross for alle "jeg er ikke rasist, men...." fra norske nordmenn fra norge, så er det en skremmende stor mengde norske nordmenn som er enten rasister eller diskriminerer over en lav sko. I langt større omfang en andre veien, er min påstand. Som hvit, norsk kvinne, i en verden som består av mange ikke hvite, ikke norske, mennesker.

Betyr det at vi skal kimse av den rasismen som skjer fra en gruppe mot en annen, uansett hvilken vei det går?

nei!! men vi må forstå at rasister finnes overalt, og det at det er rasister i EN gruppe mennesker, betyr ikke at alle innen den samme gruppen er rasister.

Ikke en gang hvis det er slik disse mennene ser på norske jenter? Som horer altså. Kanskje jeg skal prøve å rope "kvinneundertrykker" etter en innvandrermann.

Du TENKER "kvinneundertrykker" når du ser en innvandreremann, gjør du ikke?

Så hva er forskjellen på deg og den innvandrermannen som roper "hore" etter en norsk kvinne?

Hva gjør deg bedre en ham? Det at du ikke sier det høyt?

Men det er vel derfor enkelte (ENKELT) muslimer trakasserer unge vestlige jenter. Fordi de ser på dem som laverestående på grunnlag av kultur, levesett, religion. Det må da være rasisme.

ja, DE muslimene som ser på hvite, vestlige jenter som laverestående en dem selv, er rasister!

På lik linje med at DE nordmennene som ser på svarte menn som mindre oppegående, mindre smarte og mindre verd, også er det!

Det sier lite om en hel gruppe likevel, det at NOEN er rasister.

Eller er du rasist selv? For det finnes ENKELTE norske nordmenn som er rasister også..

Tøv. Hudfarge er èn av flere kriterier som skiller èn rase fra en annen.

Det må være i menneskerasen det da, for ser du på andre dyrearter som faktisk HAR forskjellige raser, så er det stort sett ikke fargen som er det som skiller dem.

En hunderase kan f.eks ha flere forskjellige farger innad i rasen, det er andre ting en fargen som gjør at en Grand Danois er en annen rase en en sjæfer, de kan faktisk ha akkurat like farger, og likevel være forskjellige raser.

Farge er bare farge, om man først skal tro på raser, så er det andre ting som skiller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adolf Hitler

Ikke alle norske, blonde damer tenker annerledes. Jeg er en blond, norsk dame, og tenker egentlig ganske likt som Gorgonzola (usikker på om det var rett der, sorry) i denne saken.

JEg omgåes mange innvandrere, kjenner nært og kjært mange, og vandrer ofte i områder og miljøer der det også er mye muslimer. Ikke EN gang har jeg blitt kalt hore! Ikke EN gang har jeg blitt sett ned på pga at jeg er hvit, eller opplevd ubehageligheter eller manglende respekt.

Om dette er fordi det ikke finnes rasisme mot hvite? NOPE!!! Det finnes selvsagt sin del rasisme den veien også, slik det finnes sin del rasisme fra norske nordmenn mot svarte.

Det finnes masse diskriminering også, og mobbing, og det er langt MER av den i norge rettet mot innvandrere og muslimer, en det er andre veien.

At det helt klart finnes innvandrere som er ille rasister, og som diskrimierer og mobber over en lav sko: jepp! helt klart.

Men til tross for alle "jeg er ikke rasist, men...." fra norske nordmenn fra norge, så er det en skremmende stor mengde norske nordmenn som er enten rasister eller diskriminerer over en lav sko. I langt større omfang en andre veien, er min påstand. Som hvit, norsk kvinne, i en verden som består av mange ikke hvite, ikke norske, mennesker.

Betyr det at vi skal kimse av den rasismen som skjer fra en gruppe mot en annen, uansett hvilken vei det går?

nei!! men vi må forstå at rasister finnes overalt, og det at det er rasister i EN gruppe mennesker, betyr ikke at alle innen den samme gruppen er rasister.

Du TENKER "kvinneundertrykker" når du ser en innvandreremann, gjør du ikke?

Så hva er forskjellen på deg og den innvandrermannen som roper "hore" etter en norsk kvinne?

Hva gjør deg bedre en ham? Det at du ikke sier det høyt?

ja, DE muslimene som ser på hvite, vestlige jenter som laverestående en dem selv, er rasister!

På lik linje med at DE nordmennene som ser på svarte menn som mindre oppegående, mindre smarte og mindre verd, også er det!

Det sier lite om en hel gruppe likevel, det at NOEN er rasister.

Eller er du rasist selv? For det finnes ENKELTE norske nordmenn som er rasister også..

Det må være i menneskerasen det da, for ser du på andre dyrearter som faktisk HAR forskjellige raser, så er det stort sett ikke fargen som er det som skiller dem.

En hunderase kan f.eks ha flere forskjellige farger innad i rasen, det er andre ting en fargen som gjør at en Grand Danois er en annen rase en en sjæfer, de kan faktisk ha akkurat like farger, og likevel være forskjellige raser.

Farge er bare farge, om man først skal tro på raser, så er det andre ting som skiller.

Menneske er en art, med underarter, også kalt raser. Det er mer enn farge som skiller oss. Fysiske som mentale egenskaper. For eksempel er svarte ( afrikanere ) de raskeste løperne ( det ser vi i sommer-ol ), asiater ( japanere ) har de skarpeste hjernene osv.

Jeg velger å kalle meg selv rasist. Ikke fordi jeg ser ned på andre raser. Men fordi jeg er så lei av at folk kaller meg rasist når jeg påpeker kritikkverdige saker ved enkelte kulturer.

Så når folk da skriker RASIST!!! så går jeg ikke i forsvarsposisjon. Jeg svarer enkelt og greit; Javisst.

Det tar brodden av det hele, og personangrepet med å trekke rasismekortet faller sammen som det korthuset det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneske er en art, med underarter, også kalt raser. Det er mer enn farge som skiller oss. Fysiske som mentale egenskaper. For eksempel er svarte ( afrikanere ) de raskeste løperne ( det ser vi i sommer-ol ), asiater ( japanere ) har de skarpeste hjernene osv.

Jeg velger å kalle meg selv rasist. Ikke fordi jeg ser ned på andre raser. Men fordi jeg er så lei av at folk kaller meg rasist når jeg påpeker kritikkverdige saker ved enkelte kulturer.

Så når folk da skriker RASIST!!! så går jeg ikke i forsvarsposisjon. Jeg svarer enkelt og greit; Javisst.

Det tar brodden av det hele, og personangrepet med å trekke rasismekortet faller sammen som det korthuset det er.

Dersom man så skal dele menneskearten opp i forskjellige underarter, eller raser som du sier, så må det gjøres på lik linje som med andre dyrearter ja, altså at forskjellige arter/raser skilles fra hverandre med grunnlag i forskjellige evner, hva de er skapt til.

En Dax er en hunderase med egenskapen og evnen til å jakte grevling f.eks. Den er derfor bygget både kroppslig og mentalt slik at rasen passer godt til akkurat det. Den er liten og stikker hodet inn i alt og søker nysgjerrig.

En GreyHound derimot er slank og skapt for å løpe fort og langt, den har egenskaper og psyke tilpasset dette.

til tross for at rasene her er skapt til forskjellige ting, kan de dukke opp i akkurat samme farger. Det er heller ikke slik at ett kontinent kun er for eller av èn rase.

Dersom man først skal kunne si at "afrikanere er de raskeste sprinterne" og "asiatere har de skarpeste hjernene", så blir det utenfor igjen, for både afrika og asia er STORE kontinenter, så om vi først skal deles opp i arter etter hva vi er dyktige til, så må det deles i så mye mer en "afrika ditt" og "asia datt".

Det finnes menneskegrupper i afrika som er skapt for langdistanseløping, og dertil er egnet og bygget for det, men det finnes også de som er lave og tette, som er tilpasset helt andre terreng og distanser. På lik linje med asiatere, europeere etc etc.

Svart, hvit, afrikansk, muslim, asiat, kristen er dermed ikke slik en evt oppdeling av menneskearten ville vært, dersom man først skal dele opp menneskearten i forskjellige raser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...