Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er rart hvor mye nytt man oppdager om kroppen sin når man er gravid, Hanni! Det er merkelig med de fingrene, føles som jeg har noen andre, skikkelig stive pølsefingre utenpå de vanlige... Når jeg holder lenge i noe, f.eks. bæreposer eller telefonrøret, er hånda helt stiv og rar etterpå.

Tror jeg er i ferd med å bli forkjøla nå.. :-( Tett i nesa (mer enn vanlig) og skikkelig trøtt og slapp. Litt svimmel har jeg også vært innimellom. Vil ikke! Hva hvis jeg smitter babyen når han kommer ut? :o

Eplemuffinsene ble kjempegode! Men vi spiste opp de fleste i løpet av gårsdagen, planen var egentlig å fryse ned over halvparten til å ha til seinere, men... Hadde først besøk av en kollega fra jobben som er ute i fødselspermisjon, hun hadde med seg sønnen på 5 mnd, han var veldig søt, smilte masse og "prata" litt. Har kjøpt to gode dundyner pluss masse fint sengetøy av henne :-) Gleder meg til å bruke det!

På kvelden hadde vi besøk av min kusine og hennes samboer, det var kjempekoselig. De hadde ikke sett huset siden tidlig i sommer, og da var alt kaos her... så noe har i hvert fall skjedd, selv om ikke alt er ferdig!

Lurer veldig fælt på om lillegutt kommer til å feste seg før fødselen. Det er ikke tegn til at han har beveget seg mer nedover! Synes tydeligvis det er mer gøy å ligge høyt, han. Da kan han dytte meg i ribbeina og litt av hvert. Hvis vannet går, må jeg visstnok legge meg ned og ringe sykehuset, og jeg er litt redd for at det skal skje mens jeg er ute, på butikken eller noe sånt. Har alltid med meg noen store nattbind i veska i tilfelle det blir mye søl...

I går hadde jeg mye kynnere, men i dag er det roligere. Og jeg er skikkelig slapp, så det passer meg bra. Vanskelig å slappe av mens det holder på.

Men nå er det bare 20 dager igjen! Tenk så mange dager jeg har vært gravid, og nå går det snart mot slutten.

37 + 1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også problemer med henende.

Om natten er det faktisk ganske ubehagelig og det er ofte vanskelig å finne en grei sovestilling.

Det er en nerve i hånden som blir klemt av som gjør at de blir så nummene.

Hvis du har en skinne til håndleddene kan det hjelpe veldig, for det er spesilt når hånden får en knekk nerven klemmes av, og når man har en sånn skinne stabiliseres håndleddet.

Forhåpenligvis slipper vi dette etter fødselen :klappe:

Skrevet

Det er mye jeg håper skal gå over etter fødselen! Forventer vel egentlig å få tilbake kroppen min akkurat slik den var før - yeah, right... :hoho::hoho:

I natt sov jeg skikkelig dårlig pga kynnere og mensmurringer. Det ga seg aldri heller, fortsatte bare utover morgenen og jeg kjenner det fortsatt litt. Har jo håp om at det er hodet som fester seg, men der har jeg blitt lurt før, så egentlig burde jeg bare blåse av det...

Og magen peker fortsatt utrettelig rett ut i lufta, som om den er fullstendig upåvirkelig av tyngdekraften :klø:

Har fått ny mobiltelefon! :danse:

Sony Ericsson T630 med kamera og masse dilldall. Det var på tide, for den gamle var ganske upålitelig og klar for skraphaugen. Så i dag har jeg moret meg med å ta bilder av mage og ilder og litt av hvert. Gøy med høyteknologi :-)

Gikk en liten tur i det fine været også, det gikk overraskende bra tatt i betraktning bekkenløsninga og hvor vondt det har vært å gå tur til tider. Men ble sliten etterpå da..

19 dager igjen!

37 + 2

Skrevet

Ikke så mye nytt å skrive om, har sovet dårlig et par netter :-( Natt til i går frøs jeg så fælt og måtte pakke meg inn i dyner og tepper for i det hele tatt å få sove, og våkna med tett nese (snufs). I dag er jeg ikke så tett og slapp, men lillegutt holdt meg våken en del i natt, lurer på når han sover egentlig?

Har en del vondt nederst i magen og i ryggen for tida. Det "murrer", er ikke som vanlige kynnere. Av og til stikker det voldsomt i underlivet. Men jeg har slutta å tro på at hodet er i ferd med å feste seg, for jeg har ikke fått noe bedre plass til å puste, og ribbeina mine føles såre etter nattens "omgang" - jeg skal jammen spørre ham når han kommer ut hvorfor han måtte holde på sånn hele tida!

I kveld skal vi på kino og se den siste "Jason Bourne"-filmen. Gleder meg, har den første på DVD og synes den er veldig bra :-)

I morra har vi bedt foreldrene mine på fårikålmiddag - det blir koselig. Fårikål er jo så godt! :sikle: Må vaske litt i huset innen den tid, men det går jo greit så lenge jeg får litt hjelp av mannen. Vaske badekaret får være hans jobb i hvert fall...

Nå er det 17 dager igjen til termin!

37 + 4

Skrevet

Du, si ikke det, La Traviata.... Hos meg stikker det og presser mye nedover - og hodet ER festa. Og i tillegg presser han gjerne samtidig oppover sånn at det gjør vondt i ribbeina... Så det kan godt tenkes at hodet fester seg. Han har jo ikke sååå god plass heller da...

Lykke til iallfall.

Skrevet

Takk for det, Hanni, hadde vært fint om han hadde festa seg på neste kontroll nå, da behøver jeg ikke bekymre meg for hva jeg skal gjøre hvis vannet plutselig går midt i butikkøen! Men såvidt jeg har hørt begynner gjerne fødsler med rier og ikke vannavgang, så sannsynligvis slipper jeg det problemet. Men jeg går ingensteder uten mobilen, nattbind og helsekortet i veska!

Istad bakte jeg sjokoladekake - som jeg snart skal sette tenna i! Har blitt mye baking og matlaging i det siste nå som jeg går hjemme, fryseren inneholder nå rundstykker, brød, kjøttkaker, eplemuffins og annet godt! Hamstring er ellers ikke min stil, men akkurat nå er det ikke så mye annet å finne på, og "husmorinstinktet" har utviklet seg...

Skrevet

Sovet sinnsykt dårlig i natt... Føler meg ganske ødelagt :o

Begynte med vonde kynnere og symfysesmerter mens vi var på kino, det fortsatte bare og ble til dels verre, fikk ikke sove før i 2-tida og sov da veldig urolig pga smerter til kl. 6, da våkna jeg og hadde ikke sjanse til å sovne igjen før i 8-halv 9 tida. Da ga det seg heldigvis. Noen av sammentrekningene i natt var til og med regelmessige en stund, men så bare forsvant det. Hva er det som skjer?

Nå er ting mer normale igjen, men har en rar følelse i magen. Og har bare lyst til å sove... :sove:

37 + 5

Skrevet

Hei!!

Håper det går bra med deg!

Høres ut som som noe er på gansg kanskje!? Håper det!!

Sender over masse fødevibber til deg (kanskje det smitter over på meg også!)

Du får starte fødebølgen du :klem:

Håper du får en fin uke :blomst:

Skrevet

Håper på noe snart jeg også, Sandra, men er ikke sikker... Men magen er nesten konstant vond og stram, særlig om natta når jeg skal sove. I natt var det heldigvis bedre, bortsett fra at jeg våkna kl. 5 og ikke fikk sove igjen før nærmere halv 8. I går kveld hadde jeg en veldig vond kynner som varte kanskje et halvt minutt og fikk meg til å "gispe" etter luft. Og så skjedde det ikke noe mer. Vondeste hittil, men sikkert bare barnemat i forhold til ordentlige rier. I stad hadde jeg også noen knivstikk nedover i underlivet som var rimelig horrible :o

Babyen er like aktiv fortsatt, synes jeg merker at han har vokst mer på den siste uka. Når han setter i gang bølger hele magen så det er ganske komisk å se på :hoho:

I dag er jeg helt ekstremt trøtt og slapp. Og været er helt forferdelig, så noen tur har det heller ikke blitt. Men skal håndvaske noe babyklær i ull etterpå, og i morra planlegger jeg en lengre gåtur så sant været er bedre (har ingen regnjakke som passer over magen). Kanskje det skjer noe da? :-)

15 dager igjen til termin!

37 + 6

Skrevet

Hei!

Nå er jeg spent! Du driver vel ikke og føder gjør du vel?

:hoppe:

Bare 14 dager igjen til termin nå!! Og det høres jo ut som det kommer til å skje noe før den tid! Lykke til de siste dagene La Traviata!

Håper du får sove litt på dagen.

Skrevet

Ingen fødsel ennå, Sandra, men takk for at du heier på meg! :-)

14 dager igjen til termin nå! Men jeg kommer til å bli helt utslitt hvis det skal fortsette sånn i to uker til. Hver eneste natt nå de siste 4-5 dagene har jeg sovet dårlig pga vonde kynnere og andre ubehag. Og disse kynnerne blir verre og verre for hver natt, så jeg lurer på om det er noe på gang snart? Siden jeg ikke fikk sove i natt, tok jeg tida mellom dem, og i et par timer var de regelmessige med en halvtimes mellomrom :o Men så begynte de å gjøre mindre vondt, og til slutt fikk jeg sove, det var skikkelig deilig.. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke kunne sove ut på morgenkvisten. Og jeg går rundt som en zombie hele resten av dagen, konstant trøtt og slapp. Er litt kvalm og svimmel innimellom også.

Lurer på om det kommer litt fostervann innimellom, det er ganske vått i trusa til tider, og helt fargeløst i motsetning til utfloden jeg har hatt til nå. Lukter litt rart. Må nevne det for jordmor neste gang.

Nå vil jeg at det skal skje noe snart, eller at jeg skal få sove godt en natt i hvert fall. Det trenger jeg... har jo ikke noe overskudd i det hele tatt. Klage, klage...

Nå er jeg straks over i uke 39!

38 + 0

Skrevet

Jeg spurte jordmoren om det samme, om fostervann. Jeg har nemlig også endel tyntflytende i trusa, ikke så mye at jeg har brukt truseinnlegg.

Hun sa bare at hun ikke trodde det var det fordi, da mått jeg no ha brukt bind. Vet ikke helt hva hun mente med det, men spurte ikemer om det.

Hun sa også at utflloden blir mye mer tyntflytende mot slutten, og at dtkan komme mer mor slutten pga kynnere.

Har du noen som sladrer her inne når det skjer noe?

(Vil vite det fort vet du!)

Skrevet

Hmmm... kanskje hun mente at hvis det var fostervann så ville det være større mengder? Og ikke bare noen dråper her og der. Jeg tok faktisk på meg bind i natt i tilfelle det skulle komme mer, men det var visst ikke nødvendig.

Jeg har dessverre ingen som kan sladre her inne, får be mannen om å logge seg inn her og fortelle når det skjer noe!

Nå klarer jeg ikke å sitte foran PC´en lenger... Vondt i bekkenet.

Skrevet

Nå er Sandra sladrevenn! :-)

Så vi får satse på at det ikke blir synkronisert fødsel på oss to...

Har nå endelig fått meg avatar - ja, jeg vet det er litt seint i og med at dagboka mi ble oppretta i desember i fjor... :oops: Ser nå at magen har sunket i forhold til tidligere bilder, så kanskje han er festa nå? Krysser fingrene, skal til jordmor på fredag.

Nå må jeg få lagt meg... føles som ting er litt roligere i kveld, så kanskje det er sjans for å få litt søvn :sove:

Skrevet

I natt sov jeg bedre enn på lenge, faktisk, selv om jeg våkna i 4-tida av lyn og tordenskrall. Det smalt skikkelig like utafor vinduet vårt! Etter det fikk jeg ikke sove igjen, men var ikke så trøtt heller. Det begynte å murre i ryggen, og fikk etter hvert noen vonde sammentrekninger i magen, men brydde meg ikke så mye om det, prøvde å slappe av og sovne igjen. Det gikk ikke, så jeg sto opp satte i gang en vask og spiste litt frokost. Mens jeg var på kjøkkenet fikk jeg et voldsomt stikk i underlivet, nesten så jeg "knelte" ned på gulvet! Så vonde har ikke disse stikningene vært før. Hadde en skikkelig livmorsammentrekning fem på sju, og en fem på åtte. Men hvis jeg begynner å vente på dem, forsvinner de sikkert bare. Så skal prøve å ikke se på klokka før det begynner å gjøre vondt.

38 + 1

Skrevet

Dette er spennende! :hoppe:

Jeg har på følelsen at det ikke erlenge igjen for deg nå!

Til forskjell fra din så tar Sandralivmoren livet med ro. En liten kynner her og der, men ingen vonde.

Jeg håper du snart kan begynne på ordentlig, kanskje dette er begynnelsen?

Må huske å oppdatere snart da!

Skrevet

13 dager igjen til termin!

Orka ikke være oppe noe mer etter å ha hengt opp vaska fra i morges, stupte i seng og sov tungt fram til nå... Våkna igjen av at det gjorde veldig vondt i magen, så her er jeg. Det kjennes litt ut som noe nytt er på gang, men har følelsen av at det kan ta tid før "alvoret" setter inn. Men mannen er varsla om at han kanskje må dra tidlig fra jobb!

I tillegg til skikkelige "tak" nederst i magen føler jeg meg veldig kvalm. Har ikke lyst på mat i det hele tatt, vil bare sove egentlig. Men får vel prøve å være oppe litt, kanskje gå en tur, og se om det skjer noe mer.

38 + 1

Skrevet

Her er jeg igjen! Det har ikke stoppa opp ennå i hvert fall, begynte først med ca. 15 minutters mellomrom, og nå har det variert mellom 10 og 12 minutter.

Det gjør veldig vondt, så skal tappe i badekaret og legge meg litt der.

Kan dette være det jeg har ventet på siden februar mon tro? :o

:-)

Skrevet

Nå er jeg lei av dette tullet her... hadde mange timer med smerter i magen som kom med alt fra 9 til 19 minutters mellomrom. Uten noe system. Så ble det bare til en konstant murring nederst i magen, vond den også. Ingen andre tegn, bare litt mer "vann" i trusa, som jeg er usikker på hva er for noe.

Hvor lenge til må jeg vente tro? Det er jo fortsatt en stund til termin, men jeg har så vondt hele tiden at nå vil jeg at han skal komme ut snart.

Orker ikke gjøre noe særlig heller, når jeg sover dårlig og går rundt med smerter hele dagen. :-(

Håper det skjer noe i natt!

Skrevet

Spennende.... oppdater snart da... Jeg tror at det er no på gang her nå ja. Lykke til, min venn!

Klem fra hanni

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...