Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Så koselig å få høre hjertelyd :)

Jeg er så USIGELIG trøtt. La meg klokka halv ti igår, og når jeg sto opp i morges var det som om jeg ikke hadde sovet i det hele tatt. En pine å være på jobb når det er slik altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte til fastlegen min idag, og jammen hadde hun ikke glemt å sende henvisningen til sykehuset! Men idag ble det altså sendt elektronisk, så da skal det ikke ta så lang tid før jeg får innkalling til ultralyd :)

Dagens aller største hendelse er at jeg for første gang har fått hørt hjertelyden! :) Helt tilfeldig at jeg fikk en kjenning som er lege til å sjekke.. Klar og flott hjertelyd på ca 160 slag i minuttet.. Er helt forelsket :)

Så bra det endelig ble gjort. :) Tar sikkert ikke lange tiden før du får brevet i postkassen da! Du er like langt på vei som meg ca. Når håper du å få UL? Jeg vil helst ikke vente så alt for lenge, regner med det gjelder deg og. :fnise: Har hørt hjertelyden her og, har egen doppler så da sjekker jeg av og til. Hvor mange slag i minuttet vet jeg ikke, men en god del raskere enn min ihvertfall. Tror du på det at en kan spå om det er jente eller gutt etter hjerteslagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det endelig ble gjort. :) Tar sikkert ikke lange tiden før du får brevet i postkassen da! Du er like langt på vei som meg ca. Når håper du å få UL? Jeg vil helst ikke vente så alt for lenge, regner med det gjelder deg og. :fnise: Har hørt hjertelyden her og, har egen doppler så da sjekker jeg av og til. Hvor mange slag i minuttet vet jeg ikke, men en god del raskere enn min ihvertfall. Tror du på det at en kan spå om det er jente eller gutt etter hjerteslagene?

Nå spurte du ikke meg, men det stemte ikke på meg i forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo selvfølgelig at jeg får UL så tidlig som mulig, men regner med det blir i uke 19, da det er det som er vanlig her :) Men det er jo bare 4 uker til :)

Ååå, skulle ønske jeg hadde egen doppler! Hvor har du fått tak i din? :) Doppleren legen hadde viste hjertelyden, så vi slapp å telle ;)

Vet ikke helt om jeg tror på sammenhengen mellom hjertelyd og kjønn, men det vil vi jo få se på UL, forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo selvfølgelig at jeg får UL så tidlig som mulig, men regner med det blir i uke 19, da det er det som er vanlig her :) Men det er jo bare 4 uker til :)

Ååå, skulle ønske jeg hadde egen doppler! Hvor har du fått tak i din? :) Doppleren legen hadde viste hjertelyden, så vi slapp å telle ;)

Vet ikke helt om jeg tror på sammenhengen mellom hjertelyd og kjønn, men det vil vi jo få se på UL, forhåpentligvis :)

Jeg er så spent på det brevet.. Nå er det litt over 1 uke siden jeg var hos legen, så håper det ikke er så lenge til jeg får det. Iiik, jeg gleder meg! Tidligere var det greit å telle seg frem til uke 12, da det var overstått gikk ukene litt fortere. Men nå, nå synes jeg det går litt tregt igjen.. Så da er det veldig greit om jeg får en dato på UL som jeg kan se frem til. :)

Jeg kjøpte min på [url=http://www.teknikmagasinet.no/]teknikmagasinet[/url, gå inn på siden og søk på "angel" så kommer det opp. :) Jeg har ikke en som viser hjerteslagene dessverre, om du skal ha det må du nok kanskje kjøpe noe dyrere. For meg var det veldig greit å bare høre slagene, så er ikke noe jeg savner. Får vel eksakt hjerteslag i min. av jordmor/lege neste gang. :)

Jeg skal også vite kjønn, praktisk og jeg synes kanskje det virker litt enklere å knytte seg til babyen i magen. Si "lille gutten min/jenta mi". :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest flere steder at man ikke bør bruke doppler så altfor ofte, at det er nok de gangene hos lege/jordmor - da det varmer opp vevet i hjernen til barnet eller noe sånt...

Og at det var høyere stråling fra doppler enn fra 3d Ultralyd.

Kan sikkert google det, mente jeg gjorde det sist jeg gikk gravid og fant diverse frarådinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle sammen!

Så koselig å lese om hvordan alle har det! (ikke dere som ikke er i form selvsagt :) )

Det gir en form som fellesskap å lese om andre som tenker akkurat de samme tankene :)

Jeg har hørt hjertelyden for første gang i dag hos jordmor - og det var fantastisk :rodmer: Det er deilig å få bekreftet at det er noe som lever der inne!

Jeg lurer på om det går an å lage en oversikt i begynnelsen av denne tråden over når alle har termin.. Jeg har korttidsminne, og synes det er vanskelig å huske dette når jeg leser innleggene deres. Men jeg er ikke så dreven her inne, så jeg vet ikke om det er mulig..

Alicante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Så koselig å lese om hvordan alle har det! (ikke dere som ikke er i form selvsagt :) )

Det gir en form som fellesskap å lese om andre som tenker akkurat de samme tankene :)

Jeg har hørt hjertelyden for første gang i dag hos jordmor - og det var fantastisk :rodmer: Det er deilig å få bekreftet at det er noe som lever der inne!

Jeg lurer på om det går an å lage en oversikt i begynnelsen av denne tråden over når alle har termin.. Jeg har korttidsminne, og synes det er vanskelig å huske dette når jeg leser innleggene deres. Men jeg er ikke så dreven her inne, så jeg vet ikke om det er mulig..

den er jeg helt med på. er heller ikke dreven, men kanskje alle må kopiere de andre sine svar og lime inn sin egen termin.

Kanskje vi kunne skrevet inn når det klaffet også? altså i hvilken prøve periode. Når jeg var på prøvestadiet var dette noe jeg lurte veldig på. hvor lang tid det tar og bli gravid... (om ikke noen synes det er personlig da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest flere steder at man ikke bør bruke doppler så altfor ofte, at det er nok de gangene hos lege/jordmor - da det varmer opp vevet i hjernen til barnet eller noe sånt...

Og at det var høyere stråling fra doppler enn fra 3d Ultralyd.

Kan sikkert google det, mente jeg gjorde det sist jeg gikk gravid og fant diverse frarådinger...

Har lest begge deler, så er ikke lett å vite hva som er riktig eller galt. Jeg er ikke en av de som hører på hjerteslagene hver eneste dag, så da stresser jeg ikke så mye med det. Alt med måte, så går det nok bra. :)

Hei igjen alle sammen!

Sant hjertelyden er herlig? :rodmer: Klarte ikke å holde tårene tilbake første gangen jeg hørte det, veldig sterkt.

Hadde vært greit med en terminoversikt, helt klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen på mandag..Er det vanlig at de har dobbler hos lege? Det hadde vært spennende å sjekke om det er noe hjertelyd der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal jo sjekke hjertelyden når du er på vanlig kontroll hver gang når man kommer litt uti svangerskapet, så ja, de har doppler, men tror det varierer om de har lyst å bruke den tidlig i svangerskapet. For da kan den være vanskelig å finne og de vil jo ikke uroe noen uten grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor var skeptisk til lytte etter hjertelyden når jeg var der på onsdag, og var da 16+2, men etter litt overtalelse prøvde hun likevel da jeg var innforstått med at hun kanskje ikke fant den. Jeg hadde jo sett klumpen uken før og da var alt helt fint ;)

Hun fant hjertelyden etter 30 sek :hjerte:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :) begynner såvidt å glede meg litt jeg nå, litt godt å kjenne på den følelsen, og litt skummelt ;) skal på tidlig UL om halvannen uke, så det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det ikke an å lage en egen tråd med terminliste og så oppdaterer bare den som startet tråden hovedinnlegget? Kan fikse jeg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak, Angelou :jepp:

Så gøy med dere som har hørt hjertelyd :hjerte:

Gleder meg skikkelig til å få se og høre på ordinær UL. Bare litt mer enn 4 uker igjen :)

Jeg synes faktisk at tiden går ganske fort. Hadde trodd at ukene skulle snegle seg av gårde. Nå gleder jeg meg til varmere vær, mindre klær og tanken på å få lov til å strutte med magen :biggrin: Nå går jeg rundt å føler jeg meg oppblåst og tykk, egentlig. Ser fram til at det skal synes at det er barn på gang, og ikke tilsynelatende for mye fet mat i jula :ler:

Vil dere vite kjønn?

Vi har snakket om det. Jeg synes at det hadde vært kult å ikke vite, men samboer vil gjerne. Så tror vi ender opp med å be om at de ser etter på ordinær UL (tydeligvis viktigere for ham enn for meg :ler: ). Kan være praktisk dersom det viser seg å være gutt for vi sliter med å bli enige om navn, da må vi liksom bli enige :lol: ... Jentenavn har vi blitt enige om for lenge sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når kan man begynne å purre på UL-innkallelsen? :fnise: Jeg vil så gjerne vite når jeg skal på UL.

Jeg ventet så lenge som 8 uker, og da viste det seg at fastlegen min hadde glemt å sende inn henvisningen.. Så det er bedre å purre en gang for mye enn for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet bare i litt over tre uker før jeg ringte dit jeg er henvist for ordinær ul, litt utålmodig ;) jeg fikk brevet ca en uke etter jeg hadde snakket med dem.

Vi skal vite kjønn hvis de kan se det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...