Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjente de første veldig tydelige bevegelsene/sparkene i magen i går! :rodmer: For å være 100% sikker tok vi frem doppleren og fikk bekreftet at der var det masse aktivitet! :hjerte:

Håper dere har hatt en fin helg! :)

Åååå så heldig du er :rodmer: Gleder meg sånn til å kjenne bevegelse (samtidig som jeg syns det virker helt utrolig underlig da) Skal til jordmor for første gang i morgen, blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med spark! :)

I dag har jeg hatt en tøff dag. Jeg skulle måke litt og gikk rett i golvet når jeg kom inn etterpå. Så spis godt og ta det rolig damer :) Det var utrolig ekkelt å besvime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, bevegelse :hjerte:

Lillevill, det hørtes ikke godt ut :riste: Var det blodtrykksfall som gjorde det? Huff!

En kommenterte (manglende?) vektoppgang for en stund siden. Min lege sa at man i prinsippet ikke skal legge på seg før i uke 20. Hun sa at det er da baby, morkake og alt sånn begynner å utgjøre vekt i mors kropp, så ville ikke stresset med det. Hun poengterte at det er individuelt, men det man legger på se før uke 20 er det som blir vanskelig å få av etter svangerskap fordi det ikke er knyttet til babyens vekst. Jeg har lagt på meg en del kilo, men stresser ikke så mye med det. Tenker at det jevner seg ut gjennom svangerskapet (håper jeg ;) ).

Ha en god søndagskveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var nok det, pluss kansje litt lavt blodsukker. Jeg merker jeg er helt matt i dag og har liksom ingen energi. Hadde helt glemt hvor ubehagelig,mildt sagt, det var å besvime. Skal ringe til legen og spørre om jeg får et par dager sykemelding så jeg får opp energi nivået mitt igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig herlig med bevegelser i magen. :rodmer: Har ikke kjent noe så tydelig siden da, men det stresser jeg ikke med. Lever fremdeles på den opplevelsen enda. :)

Plages en del med kynnere, skikkelig plagsomt.. Noen av de kan være veldig vonde også. :( Noen flere som har dette? Begynte å få kynnere for litt over 1 uke siden og nå får jeg det flere ganger daglig. Er førstegangsfødende/gravid så vet ikke hvor normalt dette er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyden, 160 slag/min, såå moro å høre :rodmer: Fikk med masse lesestoff også, så i kveld skal jeg kose meg:)

Angel-A: jeg har vondt av og til, men vet ikke om det er kynnere? Ofte hvis jeg reiser meg fort opp eller noe, men går raskt over så er ikke noe plagsomt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyden, 160 slag/min, såå moro å høre :rodmer: Fikk med masse lesestoff også, så i kveld skal jeg kose meg:)

Angel-A: jeg har vondt av og til, men vet ikke om det er kynnere? Ofte hvis jeg reiser meg fort opp eller noe, men går raskt over så er ikke noe plagsomt egentlig.

Er det ikke en herlig lyd? :rodmer: Lesestoff er alltid like gøy!

Slike smerter har jeg og. Men ved kynnere blir magen/livmora helt hard og jeg får vondt, noen ganger varer det i 5-10 sek., andre ganger lengre. Snakket nettopp med jordmor og hun sa det ikke var så veldig normalt at førstegangsfødende kjente det så tydelig så tidlig. Skal dit på torsdag så får vi høre hva hun sier for noe!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tidlig å få kynnere, spesielt når det er første gangen... Når får du dem da? I hvilke situasjoner får du dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har menssmerter jevnt og trutt, men det er ikke det samme som kynnere vil jeg tro? Kjennes ut som jeg har mensen, sånn har det vært de siste ukene :S Finner lite stoff om det på nettet også..

Her har jeg også endelig begynt å kjenne tydelige spark! :rodmer: Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere kjenner iallefall jeg veldig godt, ikke enda da, men med de to forrige :) Magen blir knallhard. Men de skal ikke være vonde, men kan føles litt ubehagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tidlig å få kynnere, spesielt når det er første gangen... Når får du dem da? I hvilke situasjoner får du dem da?

Ja, jordmor sa det samme. Jeg får det som oftest om ettermiddagen/kvelden, på kvelden når jeg skal legge meg er jeg gjerne øm om sliten(som mensensmerter) i magen etter kynnere. I dag våknet jeg av en hard kynner, var skikkelig merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, gleder meg til de første bevegelsene, det er såå herlig (helt til de er blitt ordentlig store inni der og sparker og presser mot blæra og ribbeina :eeeh::fnise:

Husker ikke når jeg fikk kynnere sist, men jeg hadde det ganske lenge og det var "småvondt". Men det er nok veldig individuellt når de kommer.

Når kan man høre hjertelyd med dopler?

Er det noe håp for at legen kan høre det når jeg er 11+4?

Har første svangerskapskontroll da.

Tenker så fælt på MA etter at kvalmen har avtatt litt, blir sprø, men vet jo samtidig at det er vanlig at kvalme etc blir redusert, gjerne etter passert uke 9-10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Soon - mista i uke 11+2 første gangen, og det sitter igjen enda,selv om jeg har fått to friske barn etter det :) har ikke vært så kvalm de siste dagene jeg heller, men bre nyter det :) vært sånn de andre gangene også :)

Og så er det tidlig UL på onsdag, så da får vi jo uansett se:) weee, skrekkblandet fryd, skal tro om det blir mer virkelig etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når kan man høre hjertelyd med dopler?

Er det noe håp for at legen kan høre det når jeg er 11+4?

Har første svangerskapskontroll da.

Tenker så fælt på MA etter at kvalmen har avtatt litt, blir sprø, men vet jo samtidig at det er vanlig at kvalme etc blir redusert, gjerne etter passert uke 9-10...

Jeg tror man kan høre hjertelyd med doppler ganske tidlig (venninna mi hørte i uke 9), men min lege ville ikke lytte etter hjertelyd på første kontroll (uke 12), fordi det er så stor fare for å ikke finne den (babyen kan ligge for langt nede). Og tenk deg hvis de lytter og ikke finner hjertelyd, da tror jeg det er enda lettere for mor å freake ut litt.. Hos jordmor i uke 16 fikk jeg høre første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den at man kan freake ut enda mer, men tenker å spørre om hun kan høre etter, og hvis hun ikke finner noen hjertelyd, ber jeg om henvisning til UL eller får privat-UL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jordmortime imorgen, gleder meg! :biggrin: Håper jo på at jeg får høre hjertelyden igjen, for en herlig lyd altså :rodmer: Også er det jo UL neste uke, tiden går jammen fort nå merker jeg.. Måtte gå til innkjøp av min første mammabukse i helgen, da tilogmed stretchbuksene mine begynte å bli ubehagelige å gå med.. 17 uker idag, synes de 13 ukene siden jeg testet positivt har gått ufattelig raskt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre, håpefullprøver. Håper det går fort når dere kjenner dere klare for å prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...