Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Slenger meg med her, samt på september/oktober tråden, da jeg er 6+5 og får opp termin både 31.august og 3.september ;)

Men koselig å følge med andre i samme situasjon.

Jeg er annengangs, har en liten elskling på drøyt 2 år.

Gift, jeg er 30, han 27.

Var på ul i går da jeg hadde en blødning, men hjertet slo og alt så bra ut :rodmer:

Vi valgte å fortelle det i julen, selv om jeg fikk positiv test på julaften - orker ikke gå og holde på sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VELKOMMEN SOON ;)

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Den siste uken har jeg vært plaget med litt halsbrann, men helt overkommelig! Men nå - det er sååå ille, jeg blir kvalm av det! HAHA, helt latterlig!

Må på apoteket i morgen å kjøpe noe nyco el hva det heter.. Virker som det kommer uansett hva jeg spiser å... Får ta et glass drikkeyoghurt nå før jeg køyer!

Jeg er nå 13+2 - her går det fremover, bh´r er byttet ut og magen begynner sakte men sikkert å vise seg.. Vekten er fortsatt den samme! tvi tvi der, hehe! Men jeg spiser fortsatt normalt og håper jo det fortsetter, det går mye i frukt og grønt, vanlig brødmat til frokost og type vanlig middag - spiser hverken mer eller mindre.. Noen dager må jeg ha kveldsmat, har ikke pleid det før men det er seriøst eneste endringen her! Må si det er ganske betryggende!

Neste uke har jeg første time hos jordmor, blir vel målt og klemt på både her og der!! ;) En del av pakka!?

Endret av LOGAN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt misunnelig på dere som klarer å spise normalt, her orker jeg ikke tanken på fisk, noe jeg spise mye av før, og grønnsaker og annet sunt. Jeg heller i meg melk..

Vekten har gått opp og buksene er trange!

Når jeg er kvalm så er mat det eneste som hjelper. Så da spiser jeg jo hele tiden.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logan: En jeg studerte med var så plaget med halsbrann i graviditeten og hun syns det hjalp veldig med love hearts (sånn godteri på rull), hehe, kan jo være verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, må legge til at når jeg sier jeg spiser vanlig så mener jeg basic norsk husmannskost! Hvitløk, taco, pizza, indisk etc etc.. Klarer jeg ikke! Fisk går noen dager men noen andre må tilberede den! Så jeg mener jeg har ikke lyst på alt osv men jeg klarer alt type nesten smakløst så det er ikke noe problem lenger! Men bare tanken på viss type mat gir meg ståpels! Jeg har bare klart å finne ut hva som fungerer!

Også du julibaby,Hehe! Ikke dumt - meeen tror jeg prøver nyco el lignende nå først om dét fortsetter! Siden jeg ikke er sukkeravhengig fra før mener jeg:)

Men godt tips, haha! Jeg skal huske det om jeg måååå til slutt:)

Og lillevill- holdt på å si drit i det, rett og slett:) du må bare tenke på å få i deg nok og du må holde formen stabil så det ikke blir for slitsomt sant! Må ikke tenke trange bukser nå:) om et år kan vi se på det igjen:) Hehe!

Endret av LOGAN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytende Gaviscon eller Link tyggetabletter hjalp meg veldig da Love Hearts ikke hjalp mer. Hilsen halsbranndronninga

Thanks:) kan det stemme at det er værst på kvelden..? Det føles så veldig varierende slik!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja skjønner at det kanskje ikke var det sunneste rådet men :fnise:

Er moro å se hvor forskjellig mat man orker, ser at Logan vil ha smakløse ting til middag, jeg er helt motsatt og indisk/taco/pizza osv er kjempegodt nå! Litt dumt at jeg ikke har lyst på fisk da..

Har selv prøvd å presse i meg noe jeg ikke hadde lyst på, særlig i kvalmeperioden, og jeg sier bare: Ikke gjør det! Lillevill, spis det som fungerer. Er man kvalm må man bare småspise :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det mye gjennom hele dagen, men kan nok ofte være verst på kvelden, ja. Hvert fall hvis du ligger på sofaen, blir fort verre i liggende stilling. Bruk mye puter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende Gaviscon, eneste som funket for meg iallefall :) jeg er kvalm alle andre tider på døgnet enn morran jeg, idag har vært ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelou, føler med deg! Uke sju var kjempetøff med tanke på kvalmen.

Trøst deg med at om et par uker så vil det veldig mulig bli bedre for deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende Gaviscon, eneste som funket for meg iallefall :) jeg er kvalm alle andre tider på døgnet enn morran jeg, idag har vært ille...

UKE 6-7-8 var det hos meg! Men det ble borte, eller type MYE bedre plutselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært verst mellom uke 7 og 9 de andre gangene også, uke 8 idag, så krysser fingre :) har ferie denne uka, så da har det ikke vært så ille, bortsett fra igår ;) Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 7 idag, og kvalmen har kommet og gått siste to ukene.

Heldigvis ikke kastet opp, bare vært litt uggen og hatt noen brekninger.

Hvordan er disse mytene med kvalme og kjønn?

Mer kvalm med jentebaby, er det ikke sånn?

Har gutt fra før, og ikke kvalm ett sekund i hele svangerskapet - så kunne jo vært artig med jente nå da ;)

Andre myter??

Edit:leif

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Soon!

Den kvalmen... æsj. For meg gikk kvalmen over nesten på dagen da jeg var 11 uker. Utrolig deilig å gå fra konstant kvalme og mye oppkast til nesten ingen ting :danse: Men kjenner det lett kommer tilbake hvis jeg sover lite eller stresser :eeeh: .

Vi var på UL og så verdens fineste lille kropp. 5.5 cm og akkurat sånn som den burde være :rodmer: Utrolig å se knær, føtter, nese og armer på noe så lite. Og den rørte på seg og hjertet var fint :strix:

Tror det var fint for samboer å se, han sa det ble mer virkelig at det faktisk skal bli en til i familien vår :yvonne:

Nå regner vi det som ganske trygt, så har sagt det til noen venner og mer av familien. Koselig :)

Ang myter aner jeg ikke, men har allerede støtt på en del påstander fra andre.

Tidlig positiv test= jeg skulle visst ha tvillinger (testet positivt 3+4, men kun en inni der)

Kaster opp= en sa det er jente, en annen sa det var gutt.

Uren hud/mangel på uren hud er et tegn, håravfall er et tegn osvosv. "Gleder" meg til magen blir svær og folk begynner å tolke på bakgrunn av form, størrelse osv...

Vet noen av dere hvor lenge man skal ta folat? Husker at det er noe med uke 12, men vet ikke om det er 11+6 eller 12+6? Eller husker jeg feil?

Så i avisen at det er meldt utrolig varm juli... Det ene året jeg har bestilt kjølig og overskyet sommer :bond:

Ha en god dag, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da blir det samme sommeren som sist jeg gikk gravid da :daane:

Husker vi var i oslo tidlig i juli og jeg holdt på å daue av heten...sommeren 2009.

Jaja, det gikk nå på ett vis lell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det samme sommeren som sist jeg gikk gravid da :daane:

Husker vi var i oslo tidlig i juli og jeg holdt på å daue av heten...sommeren 2009.

Jaja, det gikk nå på ett vis lell ;)

Nice! Gleder meg:) haha! Ja sant er det ikke typisk! Men man vet jo aldri, kan jo være litt deilig å- jeg mener jeg har ikke akkurat de store ferieplanene ellers i år!

Får kjøpe et sånn mini barnebasseng og ha utenfor døren:) (for ikke å snakke om bygge inn verandaen for å slippe vise seg frem... Herregud- dette er jo ikke bikinisommeren....æææææ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, likte ideen med mini barnebasseng, Logan! :fnise: Kanskje jeg skal kjøpe det og ha på terrassen! :gjeiper: Haha, vi har glassveranda og bor i en leilighetsblokk, så folk som går forbi kommer vel til å lure på hvem den hvalen som plasker i et lite basseng er, men pytt pytt! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...