Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Riktig god bedring Blåmor! Kjedelig at du fremdeles er på sykehuset :( Håper det gir seg snart snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff Blåmor, håper det gir seg snart, ønsker deg masse god bedring! :klemmer:

Her kunne vi kjenne livmoren i dag, mannen lå og strøk meg på magen før vi sto opp og kjente det veldig godt, moro :rodmer:

Her strekker det ofte veldig i sidene, da jeg nøys i sta var det kjempevondt. Ble nesten litt engstelig jeg, flere som har kjent noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på ul. Hjertet banket og alt såg fint ut :) Letta, men engstelsen er der enda. Ut fra menstermin var jeg akkurat 9 uker på vei, men ble satt 3 dager tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Blåmor. Håper kvalmen gir seg snart!

Kjenner også godt til kvalmen, godt med helg og noen dager å roe helt ned å komme seg.

Merker jeg blir mindre kvalm om jeg ikke er trøtt og ikke er sliten - altså ikke optimalt i disse trøtte, slitne tider. Håper kvalmen seg om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby - jeg får også strekk og vondt i siden, men går fort over. Kan få det når jeg nyser og av og til når jeg ligger i sengen å skal sove. Da bare endrer jeg liggestilling, legger meg gjerne på ryggen så jeg får strekt magen litt. Hatt dette av og til lenge, og tror det er ganske normalt, rører jo på seg og skal lage plass der inne:)

Ellers har jeg hatt en flott dag idag med lite kvalme. Spist lite og ofte og vært ute på skitur i marka i 4 timer. Dvs vi gikk ikke mer enn en mil, men hadde med niesen min på 6 år, så det tok sin tid, men herlig med masse frisk luft! Kanskje det er oppskriften:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos ei venninde som hadde doppler apparat... jeg klarte å se hjertebank selv om jeg bare er 8+6 :rodmer: var helt fantastisk. så hjerteslagene med så forsvant de, så kom de litt igjen og forsvant fort. fler som har erfaring? vurderer å kjøpe med et apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann og god kveld :)

Så spennende med dobbler apparat!

Jeg har i dag fått skikkelig vondt når jeg reiser meg og går rundt, og om jeg nyser så er det også vondt! Det er vel voksesmerter fra livmoren kansje?

Klarte meg fint gjennom familieselskap i helgen, selv om jeg var så dårlig at jeg måtte spise med en gang jeg kom i hus hos svigers. :fnise: Stod å momset mat på kjøkkenet til svigermor. Virker som de begynner å fatte mistanke da..

I dag har jeg bare spist og spist. toast,tomatsuppe,fishsticks og poteter,banan,eple, og to skiver nå til kvelds. Jeg blir SÅ sulten!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og god kveld :)

Så spennende med dobbler apparat!

Jeg har i dag fått skikkelig vondt når jeg reiser meg og går rundt, og om jeg nyser så er det også vondt! Det er vel voksesmerter fra livmoren kansje?

Klarte meg fint gjennom familieselskap i helgen, selv om jeg var så dårlig at jeg måtte spise med en gang jeg kom i hus hos svigers. :fnise: Stod å momset mat på kjøkkenet til svigermor. Virker som de begynner å fatte mistanke da..

I dag har jeg bare spist og spist. toast,tomatsuppe,fishsticks og poteter,banan,eple, og to skiver nå til kvelds. Jeg blir SÅ sulten!! :)

Haha

Så det er noe i denne sulten altså :gjeiper: jeg har gått ned 2 kg men spiser masse. føles som spiren bare krafser til seg alt som finnes i magen. når jeg spiser før trening pleier jeg å få sting/hold, men nå er jeg kjempe sulten i stedet for. merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du føler deg stadig bedre, Blåmor! Høres ikke gøy ut :klemmer:

Jeg har også veldige stikninger og følelse av strekking inni der et sted. Hosting/nysing og latterkrampe kan være ganske smertefullt. Ble litt beroliget av at andre også har det slik, var redd det var tegn på noe galt :takke:

Nærmer meg 12 uker, blir gøy å skulle si det til venner :) Og begynner å tro at kvalmen er på retur :hoppe: Har faktisk ikke vært kvalm siden før helgen!

Doppler er sånt man hører hjertelyd med?

Rette opp i orddelingsfeil...

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til Blåmor!! :klemmer:

I dag fikk jeg brev i posten om at jeg har fått rett til fosterdiagnostikk på sykehuset. Skal ta blodprøver og tidlig ultralyd om en liten måned! Blir spennende! Håper det kommer til å gå fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilfelle av Downs syndrom i ganske nær familie. Nevnte det egentlig bare til legen min og sa at jeg var bekymret. Han sa at han skulle nevne det i et brev til sykehuset. Regnet ikke med at jeg kom til å få innkalling, men er egentlig veldig glad for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så gøy snartmor, sånn doppler kunne jeg virkelig tenkt meg! Tenk så beroligende å kunne høre hjertelyden når man blir litt bekymret :jepp:

Så bra du fikk tilbud om sånne prøver håpefullprøver, godt å slippe å gå å bekymre seg unødig, alt er sikkert helt i orden med den lille :hjerte:

Åhh kjenner følelsen rhubarb, er så deilig når kvalmen slipper taket! Ikke at jeg var så veldig plaget som flere her, kastet aldri opp, men er jo slitsomt.. Lykke til med å fortelle nyheten, jeg syns det var veldig gøy, men var litt nervøs på en måte også. Hadde liksom vært noe bare jeg og mannen visste, også plutselig var man helt åpen om det. Men egentlig veldig deilig nå som alle vet :strix:

Jeg har da kjøpt meg min første mammabukse :fnise: , skal ha den på nå når jeg skal ut å møte noen venninner på cafe. Orker ikke sitte med trang bukse på magen lenger... Litt rar følelse, den fremhever magen veldig da, litt uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å slippe å bekymre seg unødig da håpefullprøver :) Jeg synes det er kjempeflaut å fortelle, for kan jo like gjerne si " vi har pult".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli godt å kunne slippe å bekymre seg! :) Tror egentlig ikke at det er noe galt, men blir godt å få sjekket det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du føler deg stadig bedre, Blåmor! Høres ikke gøy ut :klemmer:

Jeg har også veldige stikninger og følelse av strekking inni der et sted. Hosting/nysing og latterkrampe kan være ganske smertefullt. Ble litt beroliget av at andre også har det slik, var redd det var tegn på noe galt :takke:

Nærmer meg 12 uker, blir gøy å skulle si det til venner :) Og begynner å tro at kvalmen er på retur :hoppe: Har faktisk ikke vært kvalm siden før helgen!

Doppler er sånt man hører hjertelyd med?

Rette opp i orddelingsfeil...

Hei

Ja med doppler kan du sjekke hjertelyd. kjempe rart, min egen puls kom ofte opp, så kom puls fra morkaken så plutselig kom tallet 135 og 140 opp. det er spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på min femte ultralyd i dag (15+2), alt er vel og klumpen har vokst seg stor og er aktiv. Nå er det ordinær ul vi venter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flot å høre pusilus. :)

Dere som har fortalt nyheten, hvordan fortalte dere dette? Hvordan var reaksjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye spenning med fortelling til nær familie og venner som jeg har ukentlig omgang med. Det var mange som fikk vite det samme dag og påfølgende dager av positiv test, de visste om prøverørsforsøket ;)

Alle har blitt kjempe glad og gleden stiger for hver ultralyd jeg har vært på og alt ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 12 uker på julaften så vi hadde pakket inn to kopper som det sto bestemor og bestefar på sammen med ultralydbilde. De ble såå glade og det kom noen tårer :rodmer: Til venninner fortalte jeg det bare når jeg møtte dem i romjulen, og de ble også kjempeglade (noe jeg var litt nervøs for for mange av dem er supersingle og har ofte snakket litt negativt om folk som får barn osv..)

Kjenner jeg har begynt å glede meg veldig til å kjenne liv i magen!! Når er vanlig som førstegangs? Er 14+4 så regner med det er noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...