Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

For å få ticker så går du til lilypie siden :)

Ja. Men hvordan setter jeg den inn på siden min her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Men hvordan setter jeg den inn på siden min her? :)

når du har funnet tickeren du vil ha så kopiere du adressen inn i signaturen din:) meine det er HTLM adressen du skal kopiere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt nyttår til alle sammen:) håper dere hadde en fin feiring:)

her er det forsatt kvaftig svangerskaps kvalme på gang. har fåt kvalme stillende. noen som har erfaring med det?=)

hvordan går det med dere generelt?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Jeg er også plaget med kvalme og går med seabands nå. Jeg føler at det hjelper en del, faktisk!

Jeg har bare kastet opp en gang så langt da, sist uke. Da kastet jeg opp to ganger etter frokost. :S

Jeg synes ikke mat er godt lengre, ikke har jeg lyst på mat heller. Blir kvalm bare jeg tenker på julematen, og orket bare julemat på juleaften i år. I går fikk vi nydelig kalkun, men jeg klarte bare litt. Huff, det er nesten ulogisk at gravide skal ha det sånn! Vi trenger jo mat.

Jeg strever litt her på jobb og sitter å forbereder meg til resten av uka. Helst vil jeg bare sove...Godt nyttår da :) Dette blir et bra år! Med baby å greier... :) Det er nesten utrolig at i august så skal vi få baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg!! :)

Godt nyttår alle sammen! I dag var jeg på første kontroll hos legen og der fikk jeg se knøttet vårt på ultralyd! Ble så utrolig glad for å se at det var liv der inne, har nemlig veldig lite graviditetssymptomer! :) Nå er jeg uendelig glad og gleder meg vanvittig til den ordinære ultralyden!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Håpefullprøver :) Vi er begge i 8 uke vi! Jeg har ikke fått legetime før senere denne måneden. Er det vanlig å få se ultralyd i første legetime? Trodde det var først en tid etter? Husket ikke akkurat når med har det på kalenderen min.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Håpefullprøver :) Vi er begge i 8 uke vi! Jeg har ikke fått legetime før senere denne måneden. Er det vanlig å få se ultralyd i første legetime? Trodde det var først en tid etter? Husket ikke akkurat når med har det på kalenderen min.. :)

Hvis du er så heldig som meg og har en lege som har utstyr til å ta ultralyd, så vil du mest sannsynlig få det! :) Legen min gjorde det mest for å sjekke at jeg faktisk var gravid og at det var liv der! :) Var utrolig betryggende! :)

Er så kjekt med flere som er like langt på vei som meg! :D Elsker Kvinneguiden, kan snakke med mange i samme situasjon uten å måtte vite hvem alle er og sånn! :) Gleder meg til å fortelle det til alle venner og familiemedlemmer om bare 4 uker! :) hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klarte faktisk mor å gjette at jeg var gravid!

Og så sladret hun til broren min. :P

Det er jo ganske mye min egen feil og, fordi når det gjelder graviditeten så jeg verdens verste pokerfjes.

Jeg har egentlig lyst å bare si det rett ut nå, men jeg får vel vente..Får se hvordan det går til helgen når vi skal i familieselskap om noen dager, meg med plutselige megapupper/ikke drikker alkohol. Det er så vanskelig å holde det hemmelig..

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja! Jeg har fortalt det til min mor også, og hun fortalte det jo til min far med én gang! :P Mødre altså! Hehe! Har samme problemet med megapupper og det å ikke drikke alkohol! Reiste ikke på besøk til mine svigerforeldre i julen på grunn av det! Der er det alltid mye vin i omløp skjønner du! Blir en lettelse når vi bare kan si det rett ut! :) "Nei, jeg kan ikke drikke, jeg er gravid skjønner du!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå slenger jeg meg også på her, etter å ha sniktittet en stund. har foreløbig termin 15 august. Har vært dårlig i perioder, men nå er jeg helt fin.. får se hvor lenge det varer.

Jeg skal ha 1. svangerskapskontroll 25 januar, men hvordan kan jeg vite om de har ultralyd eller ikke?? legen sa ikke noe om det sist når jeg var der, lyst å få det hele bekreftet men vil ikke betale 1200 dersom legen faktisk har ultralyd.... noen med erfaring? er det verdt 1200 for en tidlig ultralyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en i 8 uke! :) Så morro! Og gratulerer snartmor.

Selv er jeg utrolig dårlig i dag, og sitter bare her på jobb og prøver å spise litt for å få kvalmen til å få bort...

Om du ringer å spør, så finner du kansje ut om de har ultralyd? Angående det om det er verdt det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har funnet tickeren du vil ha så kopiere du adressen inn i signaturen din:) meine det er HTLM adressen du skal kopiere:)

Endelig fikk jeg det til :) Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare ringt til legen og spurt om de har, snartmor! :) Legen min tok den bare for å sjekke at jeg var gravid og om det var liv, så ikke etter så mye mer, så jeg sitter her å lurer på å bestille meg en time på privatklinikk om to uker for en litt mer detaljert ultralyd, siden jeg ikke fikk henvisning til dette av legen i går på grunn av ung alder!:)Men det skal sies at det også var veldig betryggende å høre legen si at det ikke er nødvendig for meg med tidlig ultralyd, for barnet er nok mest sannsynlig friskt!:) Men vi har et tilfelle av Downs i familien, så er litt nervøs!

For det lille jeg så i går ville jeg ikke betalt 1200 kroner for, selv om det var veldig godt å se at det var liv der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har termin 10.juli, så henger gjerne på her:) Var på ultralyd privat rett før jul og alt så bra ut, så nå gleder vi oss veldig! Gøy å følge andre i samme situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange åtteukers vi er da! :)

Edit: Heisann Julibaby. :) Velkommen.

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 uker nå!

Har time hos jordmor om 2 uker.. Nå er det VIRKELIG :)

Jeg synes UL var verdt 1000lappen- det var en lettelse å se liv før jeg fortalte det til flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fikk mannet seg opp og fortalt nyheten til svigers i jula. Vi hadde vært der en del dager, og de ble skikkelig overrasket. Da hadde jeg takket nei til rødvin 3 dager på rad, hadde trodd de hadde luktet lunta, men nei da :fnise: Men glade ble de, og det er jo hyggelig :)

Er sykmeldt nå. Det er godt å ikke trenge å stresse og kjenner at formen er betraktelig bedre av å være hjemme, men det er ganske kjedelig! Og så sliter jeg med dårlig samvittighet ovenfor jobben, jeg er jo ikke egentlig syk :tristbla:

Skal på UL om et par uker. Blir spennende å se :rodmer: Kjenner at jeg gleder meg til å komme over 12uker. Føler at det ikke er ordentlig virkelig, selv om jeg har sett et hjerte som banker. Har en liten stemme i bakhodet som stadig sier at det fortsatt kan gå galt :tristbla: ( :rope: jager bort dumme tanker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig rart at jeg er i 2. trimester nå, 13+3 mer eksakt.. Føler formen har endret seg veldig de siste ukene, ikke så kvalm lenger, men blitt mer svimmel.. Syns også ultralyden var verdt pengene, han sjekket alt nøye og viste oss 10fingre, 10 tær, fikk se alle kroppsdelene og masse liv, en helt ferdig liten minibaby, moro! Ble så virkelig og begynner virkelig å tro at dette skal gå bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært å kikket på lille knøttet:) det var kjærlighet ved første blikk, og tåre kom hos både meg og samboeren min med en gang vi så det lille menneske i magen min:) Fikk beskjed om at det så ut som jeg var 11+1 på vei, vi så et lite menneske med med armer og ben som var ganske så aktiv. Gjorde noen rare hopp når legen trykket litt:) Alt så bra ut, skekket nakkevirvel og neseben, dette særlig i forhold til downs. Utrolig lettet over at det ser bra ut, at hjerte banker osv, og veldig rart at du vår skjønne lille hopper rundt i magen min:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...