Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Ser jeg er litt inn og ut på denne tråden... rhubarb: for det meste bruker vil lommebleier (BumGenious), men har ca en av hver av de vanligste merkene. Har også noen alt-i-ett. Disse berger meg virkelig når jeg er sliten og har liten gidd. Lille hadde en heftig vektoppgang i starten, nå begynner det å stagnere. Han er aktiv og rask, og kryper nå litt rundt på gulvet. (Hvor er babyen min?!).

Noen som har starta med å introdusere fast føde? Vi starter snart med velling, må bare få kjøpt rett mel på helsekost. Smaksprøver på eple og pære har vært velkomment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har begynt med litt smaking, til står glede for lillegutt. Potet, banan, søtpotet, avocado og noe ferdig fruktmos er prøvd og godkjent. Tenkte å gi litt større mengder framover, og introdusere grøt om et par uker kanskje? Jøss, kryping gitt! Oi, de begynner å bli store :hjerte: her har junior begynt med å plante panna i gulvet og øve påm å løfte rumpa. I tillegg har han begynt så vidt å skyve kroppen bakover når han ligger på gulvet ( til høylytt klaging, han vil jo framover :ler: )

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi introdusert hirsegrøt, til stor begeistring! Han har ikke helt forstått at det er en fordel å gape, så bruker litt tid på å få i ham en munnfull :fnise: Men han blir fryktelig sinna om han synes det går for sakte :hjerte: Jeg synes fortsatt det er en utfordring med rutiner for søvnig på dagen. Så nå jeg bestemt at kl 11.00 det er bleieskift, grøt, pupp og så soving, hver dag. Bare å håpe at det vil bli en god rutine :ler:

Hvordan ser deres dager ut?

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. :) Nå er det ikke lenge til det må søkes om barnehageplass. Har dere tenkt noe på hvilken type barnehage dere vil søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, barnehage... Vi blir hjemme til jul med lillegutt. Vi kommer trolig til å flytte til en annen kommune før barnehage blir aktuelt så har ikke sett så mye enda. Om jeg kan velge, kommer han i en relativt liten barnehage med tradisjonell inndeling; 9:3/ 18:3. Den trenger ikke ha fancy profil bare det er stabile voksne og utdannet personale. Og egen styrer. Kort fortalt ikke enhetsstyrt- og basebarnehage, som de fleste er i Oslotraktene. :(

Hva tenker du om barnehage?

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Glemte helt at jeg hadde skrevet her inne.. :fnise: Nei, er ikke sikker altså. Nå er vi usikker på bosituasjonen i tillegg da, så vet ikke hvor vi skal søke. Men ser det finnes så mange forskjellige typer. Noen satser på det kreative, noen har friluft osv. Huff, ekke enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som de to eldste :) med verdens tryggeste småbarnsavdeling, tre voksne damer med masse erfaring, gode fang og masse omsorg <3 de har litt å hente på storbarnsavdelingene ifht å tenke litt nytt, men den småbarnsavdelingen bytter jeg ikke bort for alt i verden. Storebror gikk det første halve året i base-barnehage, det funker sikkert ned større barn, men for en liten, forsiktig ett-åring så var det pyton...

Går det ellers bra med dere? A har blitt fem måneder nå og er fortsatt supereksemplarisk :) nå har vi begynt med grøt, hun er ei stor jente, så begynte å ville ha mat veldig ofte på dagen. Og det har gått som smurt det også. Vi koser oss masse og jeg synes tiden går altfor fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere på flytte Angel-A? Vi flytter, og rekker akkurat over kommunegrensen før søknadsfristen. Kjenner ikke bhg i området vi skal til, så litt usikker på hva slags steder vi bør søke :vetikke:

Angelou: høres ut som en fin avdeling! Basebarnehage er virkelig ikke noe jeg ønsker å sende lillegutten min i...

Synes også at tida flyr. Plutselig har det gått 6 mnd! Det skjer noe nytt hver dag, og jeg føler meg så heldig som får vært med på den oppdagelsesreisen med lillegutt. Han elsker mat, og til nå er det bare ren potet han ikke setter pris på :ler: han får stort sett to måltider om dagen, et hirsegrøt med frukt/sviske el l, og et mer middagsinspirert. Prøvde tomatsaus og potet sist, det var vellykket!

Den siste mnd har kveldssovingen kommet mer på plass, noe som er veldig godt! Plutselig har vi kvelder sammen, bare mannen og jeg. Vi spiser varm(!) middag sammen, sitter i sofaen og skravler, ser på film eller bare sløver . Skikkelig godt og veldig bra for forholdet, gitt. Har vært noen mnd hvor voksenrelasjonen ikke har blitt prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksentid er gull verdt, har skjedd noe siste ukene her også, hun legger seg halv åtte og da tar hun kvelden. Så på lørdag var jeg til og med på kino sammen med ei venninne :) vanvittig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, er på flyttefot. Må ut i løpet av mars tenker jeg. Håper egentlig at vi klarer å finne noe i februar. Kommer an på jobb til samboer. Men vi får det jo litt travelt da vi må søke om barnehageplass.. :( Her vi bor nå er det helt fullt dessverre.. Er nesten ikke så de som har søskenpri. har plass. Så vi som har kun 1. barn står jo ikke akkurat først i køa..

Kjedelig å bruke permisjonen sin til dette altså! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksentid er gull verdt, har skjedd noe siste ukene her også, hun legger seg halv åtte og da tar hun kvelden. Så på lørdag var jeg til og med på kino sammen med ei venninne :) vanvittig godt :)

Virkelig godt med voksentid :Nikke: å, kino hørtes godt ut! Liker tanken på å underholdes, helt uten å bidra selv :ler: (kanskje gå på kino alene, tilogmed :) *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, er på flyttefot. Må ut i løpet av mars tenker jeg. Håper egentlig at vi klarer å finne noe i februar. Kommer an på jobb til samboer. Men vi får det jo litt travelt da vi må søke om barnehageplass.. :( Her vi bor nå er det helt fullt dessverre.. Er nesten ikke så de som har søskenpri. har plass. Så vi som har kun 1. barn står jo ikke akkurat først i køa..

Kjedelig å bruke permisjonen sin til dette altså! :(

Oi! Forstår det er ugreit! Skikkelig press på bhg da! Synes det er vanskelig, tenkte å høre om jeg kan komme og se på de mest aktuelle. Aner ikke noe om hvordan de er så vil gjerne se dem og få en følelse av atmosfæren før vi søker.

Skal dere flytte langt? Vi driver å pakker flyttes nå, utrolig hva man akkumulerer over tid :daane: kjenner jeg skulle ønske vi flyttet som barnløse :bond:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Forstår det er ugreit! Skikkelig press på bhg da! Synes det er vanskelig, tenkte å høre om jeg kan komme og se på de mest aktuelle. Aner ikke noe om hvordan de er så vil gjerne se dem og få en følelse av atmosfæren før vi søker.

Skal dere flytte langt? Vi driver å pakker flyttes nå, utrolig hva man akkumulerer over tid :daane: kjenner jeg skulle ønske vi flyttet som barnløse :bond:

Vet du hva, vi har ikke peiling på hvor vi ender opp. Det kommer helt an på hvor samboer får jobb.. Jobber i Oslo, men har ikke lyst til å bo i byen. Så skal bytte jobb + flytte + søke barnehageplass. Alt er åpent for vår del.. Søker jobb i både Skien, Porsgrunn, Larvik, Sandefjord, Fredrikstad, Hamar.. Ja, overalt. Søren altså, enn om vi ikke rekker å få dette i orden til fristen går ut.. Da må vi søke jobb og flytte etter ledig barnehage? Huff og huff.

Skal dere flytte langt? Ja, vet du hva.. Vi vurderte å flytt mens jeg gikk gravid, og kjenner nå at jeg angrer på at det ikke ble gjort altså. Nå er det så mye mer en må ta hensyn til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja! Håper det ordner seg raskt! Ikke gøy å bare gå og vente...

Vi flytter 20 min lenger ut på landet :) helt perfekt, håper vi, mtp skolevei, mindre forhold, jobbmuligheter osv. Håper det lever opp til forventningene :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...