Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Så godt med en sover! Min var sånn, men nå har han plutselig laget seg nye rutiner. I dag sov han tilsammen 1time og 15 minutter mellom kl 10.00 og 16.00 :sjokkert: Men han var bli og fornøyd, stort sett, så da er det vel bare en fase? :vetikke: For fram til kort tid siden sov han gjerne 3timer i slengen... Men om natten sover han, stort sett :hjerte:

Har bestilt tøybleier, endelig. Så venter spent på å prøve ut. Andre som bruker det her inne?

Vi forsøkte brettebleier, men det fikk ingen av oss til. Har hele tiden tenkt at vi skulle bruke tøy på ham, men har liksom aldri kommet i gang. Men nå har lillegutten fått så mye utslett og vi mistenker at det er bleiene. Vi bruker stort sett Rema1000 sine, og er fornøyd med det. Men her for en stund siden MÅTTE vi ha bleier en søndag, og det eneste vi fant var Pampers. Synes de lukter så fælt, og så fikk han altså utslett- æsj og fysj! Så håper tøybleier lever opp til forventningene :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir hverken flaske eller smok godtatt, har i grunnen gitt opp å få til smokk siden hun bare spytter ut og gliser når jeg prøver å gi den til henne. Nattrutinen er bra inne, sover som regel alt fra 4-7 timer i første strekket, som oftest blir det 4+4+3 før hun er våken en times tid og vil ha en morgendupp. Om vi tar morgendupp sammen kan den godt vare i to timer :sjenert:

På 3 mnd kontrollenvar hun 5260 og var 62 cm, lang slank frøken som mamma´n var ;) (bortsett fra at jeg ikke var mer enn 4780 da jeg var 4 mnd). Uken etterpå var hun 5460, det går i rykk og napp med vektøkningen da det ikke er alltid hun har tid til å spise fordi hun er alt for nysgjerrig... Vi har begynt å bruke en del bodyer i str 68, og de passer perfekt. Hun er lang i ryggen og med bleie blir de fort dradd de i 62...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi øver intenst på smokk, men enn så lenge er den ikke godkjent :fnise: Han smatter lystig på den, men greier ikke holde den inne selv. Mao må vi holde på den så den ikke spretter ut... Håper stadig at den plutselig vil sitte :danse:

På 3mnd kontrollen var han 62,5cm lang og 8005g... Vi er på str 74, han er for bred for de mindre størrelsene :bond::fnise:

Søvnen er en gåte for tiden. Han sover lenge på natten, gjerne seks til syv timer i første økt, for deretter 3-4 timersøkter :nigo: Men på dagen går det timesvis mellom små dupper. I forigårs sov han totalt i underkant av en time fra klokken 09.00 til kl. 20.00. Han er blid og fornøyd, stort sett, men jeg bruker utrolig mange timer hver dag på å prøve å få ham til å sove. I går igjen sovnet han kl 16.00 og sov, med matavbrudd og litt kosetid, til kl 0800 i dag :hakeslepp: Nå sover han igjen, spent på hvor lenge det blir denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig plugg du har Rhubarb - herlig :) :) her begynner vi å få en viss rytme på soving, men ikke tidspunkt, det er gjerne avhengig av når på dagen hun står opp. Men det er to ganske lange dubber på dagen, og så en liten cowboystrekk i ni-tiden, før hun tar kvelden ca 22.30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker tøybleier, rhubarb, vi er veldig fornøyde! :) Hvilken type er det du har valgt? Håper dere blir fornøyde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plugg er ordet, ja :ler: Merker det på ryggen når jeg traver rundt i leiligheten og prøver å få ham til å sove :natti: han sov til kl 17.30 i stad. da vekket vi ham, og han holdt det gående til nå. bli som en sol og ikke trøtt, tydeligvis :bond:

Jeg bestilte bleier på ebay, Alvababy, kinableier i bambus. *Joyce* fra mai-juniklubben anbefalte dem. hun har god oversikt, og jeg stoler blindt på henne om slikt :blomst: lommebleier, var det vel ja. Hva bruker du, Aud? vi prøvde brettiser først, men fikk ikke dreisen på det. venter spent på pakke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at det var liv i denne tråden igjen. Ser at noen her har store babyer!!!! Vår er ikke 5 kg enda... sist vi veide for 10 dager siden var hun 4460 g. Hun har hatt litt dårlig vektoppgang så vi har jobbet litt. Jeg har nok ikke latt henne suge lenge nok og ikke vært pågående nok til å mate nok. Vi merket at hun ikke sov godt om natten når vekten gikk dårlig opp men nå har det gått seg til igjen. Jeg legger henne i 21 tiden og hun sover i 3-4 timer før hun skal ha mat igjen og slik fortsetter det til 9-10 tiden om morgenen.

Både smokk og flaske går greit så jeg har vært ute å spist med kolleger en gang og vært på julebord denne helgen. Hun får bare MM så jeg pumper og fryser. Har også tatt mitt første glass vin.... ventet i 3 timer før jeg ammet så det gikk kjempe fint.

Hun kan nesten rulle fra rygg til mage, men når er det egentlig vanlig at de gjør det??? merker at jeg er usikker på hva vi kan forvente i denne alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig med litt liv i tråden, ja :)

Da vi var på 3mnd kontroll sa HS at de skal kunne rulle på 5mnd kontrollen. Gutten min har rullet mye fra mage til rygg, og jeg synes det ser ut til at han har begynt å få en følelse av at han kan rulle fra ryggen til magen. Han spreller med beina og bikker på kroppen. Men så henger liksom hodet litt igjen :ler:

Jeg har også drukket litt vin :nigo: Jeg greier ikke fullamme, så på kvelden har jeg av og til tatt et bittelite glass vin og gitt flaske om han har hatt behov for mat. Brukte fire dager på å tømme en kvart-flaske. Ikke store glass mao. :fnise: Venter også ca 3 timer med amming.

Nå har han begynt å ta kvelden mellom 19 og 21, med en mating i 22-23 tiden. Det er så godt med en slags struktur på kveldene! Selv om jeg regner med at det endrer seg, siden jeg skriver det her :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du får banke i bordet rhubarb.... :fnise:

Jeg tror jeg har funnet løsningen på sovingen til vår jente....

Når vi er hjemme å bare suller her, evt går en tur ut, så sover hun ikke spesielt godt, vil ofte ha mat (hver 1-2 time) og er mer urolig på natten.

Dersom vi er ute å gjør ærender hvor hun får med seg hva vi gjør (bilsete på vognunderstell), eller vi er på besøk og det skjer ting, da spiser hun godt hver 3 time og sover godt på dagen og natten!!!!!!

Kanskje hun kjeder livet av seg her hjemme!!!! Hun er sikkert ekstrovert (noe jeg IKKE er). Vi var på besøk i går ettermiddag og hun sovnet 21.30 på kvelden og ville ha mat kl 03 og kl 07!!!!!! :danse: Så lå vi videre til 10.30 :sjokkert: Herlig lørdag!!!! (banker i bordet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du får banke i bordet rhubarb.... :fnise:

GJett hva som skjedde samme kveld :bond: Ingen soving før klokka 23. Med en time intens jeg-vil-ikke-sove-men-er-skikkelig-trøttskriking.... Men nå er vi tilbake i en god tralt :nigo: Nå snorker både mann og sønn på sofaen, og jeg får litt etterlengtet alenetid :hjerte:

Vi har bestilt fotobok fra Fotoknudsen i julegaver til hele slekta. De kom for et par dager siden, og ser virkelig fine ut! Men vi fant ut at vi trenger nytt kamera, for bildene ble dessverre tidvis litt uklare. et par av bildene er tatt med speilrefleks, de ble virkelig klare og fine. Så nå må vi få ut fingeren og kjøpe. Det er så typisk at bildene bare blir liggende på pc'n, så planen er å lage en fotobok fra det første året hans. Husker hvor fascinert jeg var av babybilder av meg selv da jeg var liten, og må jo kunne tilby det samme til lillegutt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at bildene blir liggende på pc er såå sant....

Hadda store planer med storebror, han er nå over 3 år, og jeg har enda ikke fått lagd bok/album...

Men jeg har iallefall vært flink å sortere bildene hans etter alder (1-2 mnd, 2-4mnd osv), så med tiden, når hverdagen ikke er så travel, så kan det hende at jeg får tid... eller ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vi virkelig ha den bilderpåpc - diskusjonen? :fnise: jeg har faktisk fremkalt en del bilder, fram til mai i 2011, altså halvannet år siden ;) men de ligger i en eske i boden. Ungene har hver sin album med plastlommer, så det er jo forsåvidt lettvint nok det altså :)

Tenkte jeg skulle ta en sjau igjen etter dåpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å havne i bilder-på-pc-i-evig-tid-fella. Så har opprettet et album på nett som jeg legger inn de fineste bildene fortløpende med tilhørende tekst. Når det er fullt bestiller jeg en kopi eller to. (sånn ser planen ur nå hvertfall. Får se om jeg kommer i havn :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fotoknudsen.no. Virker praktisk :jepp: nå har vi begynt jakten på kamera, ser ut som at vi ender opp med et medium avansert Canon.Gleder meg til å ta vakre bilder av lillegutten vår :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, må jo bare ha et skikkelig kamera. Blir speilrefleks på oss også. Ble positivt overrasket over prisen, trodde et ok kamera lå på 10 000+. Men mannen i butikken mente for vårt bruk og kunnskapsnivå ville vi få et brå kamera til ca halvparten. Mye penger, men mindre enn fryktet :)

Nå sover lillegutt på tredje timen! Hadde glemt hvor godt det er :nigo: mange uker siden han hadde så lange lurer på dagtid. *drikker tredje koppen med te og leser avisen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :) vesla er også veldig variabel ifht hvor lenge hun sover på dagen, så det er deilig når det plutselig blir litt lengde på dem :)

Tror vi betalte omtrent fem for kameraet vårt vi også og det er mer enn bra nok for vårt bruk. Synes det blir veldig fine bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :) vesla er også veldig variabel ifht hvor lenge hun sover på dagen, så det er deilig når det plutselig blir litt lengde på dem :)

:jepp:

Helt klart godt med en lengre pause for både liten og stor! Jeg bare latet meg og gadd ikke gjøre noe husarbeid . Herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Riktig god jul til små og store!

Vi skal stort sett være hjemme i jula. Gleder meg til rolige dager med mann og barn :hjerte: håper dere alle får gode dager med hyggelige stunder, koselig selskap og god mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...