Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk for link julibaby. jeg tror jeg skal tenke som mange sa på forumet at sånn er situasjonen nå, og bare kose meg med min lille skatt og ikke lure på hvordan jeg skal få henne til å sove alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født siden sist jeg skrev noe her :)

Idag har vi vært på 6-ukerskontroll på helsestasjonen, og både helsesøster og lege var fornøyd med lille M. :) Hun var 3,5 kg ved fødsel, og idag var hun 5,3 kg ;) Det må visst være fløte jeg gir henne :)

Ellers koser vi oss bare, hun er verdens herligste unge som kun gråter dersom puppen ikke kommer raskt nok. Vi har litt utfordringer mtp soving, men jeg håper det stabiliserer seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Litt av en økning du har på babyen Chaya :smilorange: bra å vite at det en gir er bra.

min lille er oppe i 3,4 kg etter 18 dager (var 2880 ved fødsel) Tror hun får nok, i natt sov hun fra ca 23.00-05.30!!!! litt mat også sov vi videre til kl 9.

Men vi sliter med å legge henne. Hun sovner ikke lenger av puppen og kan ikke legges alene om kvelden. Har prøvd å legge henne i 21 -tiden men hun sovner ikke. Finner ikke roen og må ha smokk som må holdes inne. Håper ikke vi venner henne til rutiner som byssing, smokk og fang... Tips tas imot med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille var 3kg og 50cm ved fødsel, og 5kg og 58cm på 6ukerskontrollen, så det er flere som har fløte for å si det sånn, hehe!

Hun var som din snartmor, lett å legge de første 14 dagene, så har vi måttet bære og bysse masse for at hun skal sovne om dagen og kvelden. Det eneste som funket, så hadde ikke noe valg. Men nå er hun 9uker og det har blitt mye bedre nå, trenger å bysse mye kortere tid, så tror det går over av seg selv.

Hun har heldigvis bare våknet for pupp om natten, og kan som regel legges rett tilbake i sengen sin. Nå har hun begynt å spise bare en gang om natten, og det er superdeilig! Sover fra 9 til 9 ca, spise i 3tiden:)

Tenk at alle har fått babyene nå, moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen :)

Jeg har vært litt fraværende her, ikke bare bare å flytte inn i et hus som ikke er ferdig med en liten. Det er esker over alt, men nå er det meste utenom vaskerom klart slik at vi slipper å ha esker stablet over alt. Leilighet er solgt,nedvasket og overlevert :)

Lita vår er to måneder nå :hjerte: Seks uker etter hun ble født var vi på helsestasjonen, da hadde hun lagt på seg nøyaktig ett kilo og fire dager etter ble hun målt også og da hadde hun blitt 7 cm lenger. Fra hun var fire-seks kuer var hun forkjølet og fikk heller ikke i seg så mye jeg ønsket selv om jeg var ute med puppen konstant da.

Nå er hun ti uker i morgen. Hun smiler og plundrer hver dag. Liker å trille vogn og sover godt i den, stokkeselen vi anskaffet oss før flyturen liker hun også :tommel: Den blir ikke så tett som bæresjalet og hun får sett litt rundt når hun sitter mot meg. Hun er fryktelig ivrig på omverdenen og til tider blir det litt for mye av det gode og hun blir overtrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere! Lenge siden jeg var her inne nå. Koselig å lese om hvordan dere har det! Vi har også litt utffordringer mtp søvn. Må bysses og bæres, og så må han sove på oss 15-20min før han kan legges ned i senga. Men når han føfst sover så sovee han godt og lenge :hjerte:

Vi veide han i dag, og han har gått opp 2,8 kg på ni uker. Nå er han nøyaktig syv kg. Begynner å merke det på ryggen om jeg bærer ham for lenge, uten bæretøy, vel og merke. Fram til nå har vi brukt meitai, of nå gleder jeg meg til å teste ut Ergoselen vi har liggende. Finnes ingen steder han sover så godt som når vi bærer :hjerte:

Hvordan synes dere livet med småtassene er? Jeg er utrolig sliten, men samtidig har jeg aldri hatt det bedre :) at ting tar tid hadde jeg sett for meg, men hvor lang tid det kan ta å komme ut døra hadde jeg ikke drømt om :fnise: i dag tok det intet mondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opsann, der postet jeg visst før jeg var ferdig :fnise:

I dag tok det intet mindre enn tre timer å komme ut døra... Hadde heldigvis ingen konkrete planer :D

Lillegutt er også veldig nysgjerrig på verden. Han følger oss med blikket, og har begynt å trives i babygymmen i korte perioder! Han har den siste uka begynt å skravle med oss, og ler og smiler :hjerte:

Jeg greier enda ikke.fullamme, og lurer på om vi aldri kommer unna å gi tillegg. Jeg har bare ikke nok melk på kvelden. Håper fortsatt at det vil ta seg opp, men befynnee å lure. Har jobbet med å få opp produksjonen i flere uker nå.

Der sover lillegutt, da er det natta påmeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her er det stille, er alle like oppslukte i de små som det jeg er..? ;)

Idag har vi vært på 3-mndkontroll, og lille M vokser godt, og er over gjennomsnittet både på vekt og lende..6720 gram tung og 62,5 cm lang, ikke rart hun har vokst ut av det det meste i str 62 :D Vaksine fikk hun også, det gikk veldig greit. Litt gråting med det samme, men så fort jeg løftet henne opp litt og gikk med henne så roet hun seg. Alt i alt en veldig bra kontroll, helsesøsteren vi går til er helt fantastisk :)

Første barseltreff i regi av helsestasjonen på fredag, gleder meg veldig til det!

Ellers fullammer vi enda, får henne ikke til å ta verken flaske eller smokk. Men det går igrunn greit, jeg har ikke noe særlig lyst til å være borte fra henne lengre enn en time eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stille her, ja, hyggelig om det er litt liv i tråden! Vi har også vrt på 3mnd kontoll i dag. Den "lille" gutten min veier nesten nøyaktig 8kg... En sprøyte i hvert lår ble det, og han gråt så sårt, stakkars. :cry:

Så bra HS er fin! Trives godt med vår også, det kjenner jeg spiller en stor rolle, faktisk. Jeg spør og graver og hun ler og svarer etter beste evne ;)

Så herlig at amming går bra! Her gir jeg stadig med MME. Lillegutt er ofte motvillig til å amme, selv om ha er kjempesulten. Så får se ann hvor lenge jeg greier å holde på melka. Enn så lenge har jeg nok, og han elsker å "ligge på puppen" når han er i halvsøvne, så nattamming er populært. Raringen :hjerte:

Jeg skal bort uten barn for første gang tiø helgen. Bare noen timer, litt ambivlent kjenner jeg. Men Skal bli godt med alenetid :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :) A er såvidt over to måneder hun, og sist jeg veide henne var hun 5,3 kilo :) hun er ikke av dem som har lagt på seg mest, for hun sover jo så mye :) ligger helt på snittet på vekt, men er ganske lang, så hun er ei slank dame :)

Ellers koser vi oss bare, hele tiden <3

Fullmakter også, ikke prøvd flaske heller jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy med liv i tråden :hoppe:

Jeg greier ikke dagbokskriving, men en kommentar her i ny og ne er overkommelig :)

Nå har jeg vært mamma i litt over 3 mnd og det er virkelig fantastisk å få oppleve :hjerte: Dagene går i ett, og hverdagen er svært ulik det jeg hadde sett for meg. Ingen hvile :fnise: Men som deg, angelou, jeg koser meg masse!

Har noen av deres begynt å rulle seg rundt? Min har trillet/veltet et par ganger fra mage til rygg. Da ser han forundret ut, da :ler: Lurer på når de begynner å få dreisen på det? I graviditeten holdt jeg oversikt over utvikling for hver uke, men nå som han er på utsiden holder jeg ikke følge gitt :bond:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lenge til hun ruller her, men så er hun jo en av de yngste også :)

Jeg er jo bortskjemt med ei slik sovejente, så jeg synes at jeg er ganske uthvilt egentlig :) men de to andre krever jo desto mer, og dagene går kjempefort, er ikke mange timene fra vi står opp til jeg henter i barnehagen :) sånn er det når man ikke står opp før ti :fnise:

Mye som skjer på hjemmebane for tiden, så veldig glad for at hun er så søt og snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...