Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte forresten å komme med et tips til dere som sliter med like tunge og ømme bryster som det jeg gjør!

Denne BH'en er helt fantastisk, jeg har 5 av den nå! Den gir god støtte uten å stramme eller gjøre vondt! Og så er den veldig grei for den er ikke som andre som gjerne løfter opp og gjør puppene større, men det er fortsatt fin form på dem, hvis dere skjønner! :fnise:

Hadde jeg brukt vanlige BH'er nå istedenfor disse så hadde folk skjønt tegninga fort! Hihi! :)

http://www.ginatricot.com/cno/no/kolleksjon/ccollection-p1.html#product_135303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte forresten å komme med et tips til dere som sliter med like tunge og ømme bryster som det jeg gjør!

Denne BH'en er helt fantastisk, jeg har 5 av den nå! Den gir god støtte uten å stramme eller gjøre vondt! Og så er den veldig grei for den er ikke som andre som gjerne løfter opp og gjør puppene større, men det er fortsatt fin form på dem, hvis dere skjønner! :fnise:

Hadde jeg brukt vanlige BH'er nå istedenfor disse så hadde folk skjønt tegninga fort! Hihi! :)

http://www.ginatricot.com/cno/no/kolleksjon/ccollection-p1.html#product_135303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Totta :) Gleder meg til at det blir min tur å se. Vi skal bestille time den 23 jan, så det er nå fortsatt en stund til..Tungt å vente nå den siste tiden før uke 12! Synes ukene går såååå sakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det må være med UL og se at det faktisk er et lite menneske der inne :hjerte: Gleder meg enda litt mer til neste uke og det er vår tur. Tror det blir litt mer virkelig for samboeren også, til nå har hans forhold til den lille bønnen vært min kvalme og humørsvingninger :ler:

Jeg har også fått svææære pupper. Må ty til sportsBH en periode, nye er bestilt og på vei fra England. Måtte opp i 32H :haar: Finner ikke BHer i norske butikker, og bestiller alltid på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig og betryggende med tidlig ul ja! Når jeg var der (i uke 12) fikk vi hverken se fingre eller tær da.. :klo: så på nesebenet og sånn, men jeg så bare en arm så vidt jeg kan huske.. Men får håpe alle fingre og tær er på plass også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selma_: Tror han hadde et veldig bra UL-apparat, for bildene var helt utrolig klare, og etter han hadde sjekket de viktige tingene viste han oss alle kroppsdelene helt ned til hender og føtter med fingre og tær (brukte lang tid). Men tenk når hele den lille var rundt 5cm så er jo fingrene helt utrolig små, så ikke så rart at dere ikke fikk sett det :fnise: (Var på en rask UL i uke 7 pga blødninger hos fastlegen, og det var mye dårligere kvalitet, så liksom bare at det var noe der.)

Takk for BH-tips håpefullprøver, skal absolute sjekkes ut for de jeg har er ikke gode lenger..

Noen som har fått time til ord UL? Her blir det 6.februar, Gleder meg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille knert var 43 mm fra hode til rumpe, bena måler de ikke så tidlig:) Utrolig spennende å se, og veldig rart å tenke på at dette lille beveger seg inni meg:) Bare å glede seg til dere som ikke har sett enda! På tirsdag er jeg ferdig med uke 12, så da slippes nok nyheten ganske raskt til venner og familie:)

Har fått time til ordinær ultralyd i 23 februar, og vil være stor forandring fra nå til da, er jo i uke 19 da. Blir muligens en titt før det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er forskjeller på UL-bilder altså?

Jeg har fått time til ordinær UL i slutten av februar. Det føles lenge til, men på den annen side er jeg da kommet ca halvveis i svangerskapet( over 19 uker).

Hvordan har dere andre det med vektoppgang? Jeg spratt opp 4 kg de første ukene, men nå har vekta stått stille ganske lenge. Er det vanlig at det går litt i rykk og napp?

Har plutselig funnet ut at for første gang i mitt liv drømmer jeg om en kjølig sommer :fnise: Det må jo være tungt å gå høygravid i 30C og stekende sol?

Ang BH: leste et sted at man bør unngå spiler når man er gravid og ammer. Vet noen om det er noe i det? Jeg føler at Bh uten spiler gir alt for dårlig støtte...

Legge til: de fleste ammeBher er vel spileløse, jeg så nå at jeg formulerte meg dårlig. Skal man gå uten spiler som gravid også?

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den tanken om kjølig sommer har jeg også hatt noen ganger!! :)

Rart at du skulle spørre om vekt i dag, jeg veide meg i dag tidlig, og jeg har gått ned nesten to kilo siden jeg fant ut at jeg var gravid for en måned siden! Men jeg tenker at det har veldig mye å gjøre med omlegging av kosthold. Bor i sentrum av Bergen og er student, så har vært veldig mye enkel hastemat tidligere. Nå spiser jeg jo bare frukt, fiber og fisk og drikker bare vann! :P Regner med at jeg går greit opp igjen når jeg har nådd 12 uker! :)

Den BH'en som jeg har anbefalt er spileløs, men er vanvittig god og det er helt grei støtte i den! :) Ville ikke anbefalt deg å løpe opp og ned trapper i den, men det er veldig god støtte i den til å være spileløs, derfor er jeg helt frelst! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe meg noen nye BHer igår, skulle sett det du skrev før jeg kjøpte ;) Men må vel ha flere :)

Jeg er såå sulten fortiden! Rekker ikke å spise før jeg er sulten igjen. Det er utrolig slitsomt! Noen som har tips? Det går meg på nervene :P Nå blir jeg nervøs for kiloene, tørr ikke gå på vekta :P Men vekta har vært stabil til nå.

Missunnelig på alle som har vært UL, bare to dager til min tur :) Er veldig spent, siden det var i denne uka vi fant ut at vi hadde en MA i sist svangerskap. Men har en god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dere,

Jeg har fått mage, merkelig nok..og har bare gått opp et kilo de siste 8 ukene men merker at kroppen holder på å forandre seg..

Jeg spiser faktisk mye usunnt, føler jeg da, selv om jeg har spist masse fisk før.

Jeg har så utrolig lyst på søtt og salt, og det blir ofte usunnmat fordi jeg ikke toler tanken på annen mat. :spy: Det går i mye yougurt og salte kjeks..

Men jeg har frem til nå spydd tre ganger bare, to ganger i uke 7 og en gang i går. Kansje jeg skal gå for fisk i dag, selv om jeg blir kvalm bare jeg tenker på det.

Vi skal i et familieselskap i helgen og har så vidt luftet ideen på å fortelle det..men jeg er nervøs og redd jeg skal få kritikk for at vi sier det for tidlig og lignende av min svigerinne som har ganske bastante meninger om ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så heldig som har sluppet unna kvalmen (bank i bordet)! Men jeg merker at noe er på gang når det gjelder matlyst, for jeg har liksom ikke lyst på noe! Sier til samboeren at han får bestemme og lage maten, så skal jeg heller spise det, og det gjør jeg! Men jeg klarer ikke komme på noe jeg har lyst på, bortsett fra Pink Lady epler og kiwi - dette MÅ jeg ha! :P

Vi har bestemt oss for å reise på besøk til foreldrene hans (de bor litt langt unna) i slutten av måneden når jeg er ca 11.uker og fortelle det til hans familie og resten av min når vi kommer hjem igjen! :)

Er alltid én i familien som skal ha noe å si, lillevill! :gjeiper: Men det er jo opp til dere å bestemme når dere vil fortelle, er jo deres barn og deres liv! :) Heldigvis!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL og sett lilleprikk. 9+2 - ble satt frem en dag. Fikk se armer, føtter og såvidt fingre. Veldig hyggelig å se at alt er i rute med mini! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

Status her er fremdeles varierende form, oppkast til tider, trøtt, ømme pupper så det holder (har kjøpt bh-er uten spiler og jeg klarer å puste igjen) Vekten er omtrent på stedet hvil, kanskje opp en kilo fra startvekten om jeg legger godviljen til.

Jeg har lenge hatt problemer med å få ned det meste av sunn mat, enkelte frukter har gått greit men ellers har det gått litt for mye i gjærbakst, sjokolade og den slags. Heldigvis har jeg klart å spise litt mer fornuftig ernæringsmessig i denne uken, er 14+3, og håper jeg klarer å holde meg på den linjen fremmover. Jeg sliter fremdeles med rent kjøtt til middagsmat, spes. når jeg lager det selv, det er som oftest bare til "pynt" som en kollega av meg så fint kalte det i dag.

Håperfullprøver, jeg må også ha Pink Lady epler- noe annet av den frukten går ikke ned hos meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det fremdeles sykehus som gjelder. Har permisjon i natt da, så skal sove i senga mi :) Fremdeles mye kvalm og endel oppkast, men kjenner at intravenøs væske hjelper godt. Satser alle kort på at det gir seg veldig snart, for jeg er utrolig sliten og lei av dette nå.

Tok UL igjen i går, og det viste ett (!) sprell levende foster som så friskt og fint ut, og det hjalp å se. Helt greit at det ikke var to. Bikker 12 uker på søndag, håper det sier poff og gir seg på dagen. Det er lov å drømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til å bli mindre kvalm, og håper det roer seg ihvertfall i uke 14, det er et par uker til. Veldig sliten og kvalm på kveldene. Holdt meg våken til ca halv ett inatt, men når jeg la meg da, måtte jeg etterhvert stå opp igjen å kastet opp alt som måtte være igjen i magen. Hadde tenkt til å kjøre opp på hytta i Hemsedal i helgen, men tanken på den lange kjøreturen alene bare meg og min datter, gjorde at vi utsatte det denne helgen. Kommer sterkere tilbake:) Veier nå 1 kg mindre enn det jeg gjorde i uke 5 når jeg fant ut jeg var gravid, og 2kg mindre enn i uke 8, for da hadde jeg gått opp litt. Klarer ikke drikke brus, søt juice eller godteri, så mye av grunnen til at vekten ikke går opp er sunnere kosthold. Før jeg ble gravid, drakk jeg sikkert minst en halv liter cola og spiste sjokolade nesten vær dag. Artig at kroppen ikke vil ha dette nå:)! Forskjellig frukt er godt, og spiser minst ett eple av type Pink Lady som et par andre også gjør her:) Til uken slippes nyheten til sjefen min på jobb, og foreldrene mine skal få besøk av oss på vei hjem fra fjellet neste søndag:)! Det var litt nytt fra Totta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innlegget ditt etter jeg hadde skrevet innlegget Blåmor, ille at du er så dårlig at du må være på sykhuset og håper virkelig det sier poff og at kvalmen din blir borte!! Jeg bikker 12 uker tirsdag ifølge UL, så da er du 2 dager lenger enn meg. Ønsker deg riktig god bedring og håper du er tilbake i normal hverdag snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som hjelper mot kvalmen for meg er å spise jevnlig, og eneste jeg har lyst på er knekkebrød og gulost og grønne epler ;) misunnelig på alle som ikke er kvalme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...