Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjekt lese om alle UL-ene, spennende med terminklubb der det er en rekke lengre frem i løypa:).

Har fått UL-innkalling - mandag om fem uker. Det blir spennende, tok en uke fra første svangerskapskontroll i uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere,har dere hørt denne? Den er så fin... :lillesky:

Jeg tror det må være min favoritt-vuggesang. :rodmer: Baby Mine med Allison Krauss.

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd gikk veldig fint! Alt så bra ut, navlestrengen mellom bena så hun var litt usikker på kjønn, men trodde det var en jente. Utrolig letta og glad nå! Vi tok oss en tur og kjøpte en liten body etterpå :rodmer:

Ble også satt litt tilbake, så ny termin er 15.juli. (noe som betyr at jeg fikk positiv test en uke etter eggløsning, så tror ikke det stemmer helt, menmen)

Endret av Julibaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd gikk veldig fint! Alt så bra ut, navlestrengen mellom bena så hun var litt usikker på kjønn, men trodde det var en jente. Utrolig letta og glad nå! Vi tok oss en tur og kjøpte en liten body etterpå :rodmer:

Ble også satt litt tilbake, så ny termin er 15.juli. (noe som betyr at jeg fikk positiv test en uke etter eggløsning, så tror ikke det stemmer helt, menmen)

Så herlig. :) Gratulerer med overstått UL! Ettersom at de var litt usikre på kjønn, kommer dere til å dra på 3D-UL? :)

Nesten det samme som meg det. :) Jeg fikk positiv test 1 uke etter eggløsning, så det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL idag, henvist av legen min pga blødninger, igjen.

Men alt så heldigvis bra ut, babyen sprellet og hjertet banket, og de fant ikke noe galt.

Deilig å vite at alt så bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig. :) Gratulerer med overstått UL! Ettersom at de var litt usikre på kjønn, kommer dere til å dra på 3D-UL? :)

Nesten det samme som meg det. :) Jeg fikk positiv test 1 uke etter eggløsning, så det er mulig.

Takk :) Vi hadde vel egentlig tenkt å ta 3D uansett så ja tror nok det (vet at mange syns det er litt teit og unødvendig altså, men vi betaler for det selv og det er kun fordi vi er så nysgjerrige :lur: ) Ja men da vi var på tidlig UL i uke 11/12 så kom han fram til ca samme termin som oss, menmen kommer når den kommer :Nikke:

Så bra at alt var i orden Soon! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker utrolig spennende med 3d. :)

Godt å høre alt går bra Soon. :)

Nå har jeg kjøpt mammabukse, det bare måtte til nå. Jeg har fått æh..stor mage, (tror jeg må passe på kalori inntaket..) og den kjennes ganske hard ut når jeg ligger flatt og kjenner på den. Begynner nå å lure på hvor mange som er der inne, så i dag har jeg bestilt UL! Så da blir det UL i uke 14-15 på oss nå til slutten av måneden.. :) Det er bare et par uker til, så jeg gleder meg veldig. Spent på om de får sett kjønn..

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau
Den 5. februar 2012 at 19.05, Soon skrev:

Var på UL idag, henvist av legen min pga blødninger, igjen.

Men alt så heldigvis bra ut, babyen sprellet og hjertet banket, og de fant ikke noe galt.

Deilig å vite at alt så bra ut.

 

...

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Høres skummelt ut med blødninger, så da er det bra at man får oppfølging for å sjeke at alt er i orden.

Så morsomt at dere fikk se bevegelse også. Jeg var på UL ca en uke etter deg, men vårt lille knøtt sov ganske godt og beveget seg bare så vidt en gang i en spasmisk bevegelse.

Hvordan kjenner dere andre her inne i forhold til at dere faktisk har en baby i magen? Klarer dere å kjenne at det er ekte og helt virkelig? Jeg skulle kjøpe barselsgave til en venninne i dag, og var for første gang inne blandt babyklærne siden jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg kjennte at jeg ikke helt klarte å skjønne at jeg skal ha en slik en liten en som skal passe inn i noe slikt. Det kjennes egentlig ganske uvirkelig ut enda. For uten om i drømmene mine da, hvor jeg tillater meg å drømme og fantasere om babyen så godt som hver natt :rodmer: Sist natt skulle jeg føde, men den lille hadde ikke lyst å komme ut,andre netter ammer jeg hahaha

Hei Hoppetau :) Jeg forstår deg så godt. Jeg synes det er utrolig merkelig at jeg skal bli mamma. Jeg klarer nesten ikke ta ordene i munnen, og sambo er av den stille typen også - men i dag, når jeg spurte ham om har trodde jeg noen gang kom til å få en gøy jobb igjen (strever litt på jobben for tiden) Så sa han at jeg skulle jo bli mamma og det var jo en bra jobb - hehe :)

Så det begynner å demre her..Men noen ganger er jeg så urolig av meg og lurer på hva er det vi har gjort for noe nå..men sånn er det vel..hormoner og førstegangsgravid. :)

Jeg har blitt et skikkelig hormonmonster, og har sittet i dag og tuta på jobb. Det hjelper ikke at alle mine nærmeste kollegaer er menn som ignorerer det faktum at ting oppleves annerledes for meg nå som er jeg gravid..ÅH jeg skulle gjerne hatt litt slack nå altså...

Har du kjøpt mammabukse ennå? Jeg har kjøpt meg en skikkelig herlig bukse som går godt over magen,varmer og er myk og komfortabel! :)

OG så har jeg drømt at ungen ble født som en dukke! Og leser at det visstnok er en normal drøm for gravide. Det har visst noe med at man bekymrer seg om helsen og velværet til barnet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL - heldige du :)

JEg greier heller ikke skjønne at det kommer en til, men det går vel forhåpentligvis opp for meg før fødselen ;)

Har jo ikke så mye å planlegge og tenke på vi da, for har jo alt fra før, til begge kjønn :)

Jeg har fått en liten babymage :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med UL Chaya, fortell hvordan det gikk også. Når en må vente på sin egen kan en like gjerne glede seg på de andres :gjeiper:

Det har ikke gått opp for meg at JEG skal ha en baby!!! jada jeg kjenner, forstår og vet at jeg er gravid, men at det blir til en baby er ikke helt virkelig.... :fnise: hvordan var dette for dere andre som ikke er førstegangsfødene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen var det nesten ikke virkelig før han var ute syntes jeg ;) Husker jeg satt på termindagen og tenkte at nei, han kan ikke komme enda, jeg er ikke klar :) Med andremann var det enda mer surrealistisk, men da følte jeg nesten jeg gjorde noe ulovlig som skulle ha en baby som ikke var K- gikk DET an da? Men da var jeg superklar en måneds tid før fødsel, og det gikk nok opp for meg mye før :)

Jeg synes det har gjort utrolig mye og være på ordinær UL- alt har blitt mye mer virkelig da :) Og ikke minst når man begynner å å kjenne bevegelse hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det stod bra til, Soon!

Julibaby: Grattis med det som trolig er en datter :rodmer:

Chaya, Hvordan gikk UL?

Jeg har kjøpt min første mammabukse- det er helt himmelsk! God og varm på magen, og det klemmer ingen steder :danse: Skjønner ikke hvordan jeg skal kunne gå tilbake til mine vanlige bukser etter å ha brukt disse...

Jeg greier heller ikke skjønne at vi faktisk skal ha barn. :ler: Tenker at det kanskje blir litt mer virkelig etter UL og når jeg kjenner bevegelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi er veldig glad for alt stod bra til med den lille ;)

Jeg har kun brukt tights denne uken, og var og kikket på mamma-bukser forrige helg, men fant ingen jeg likte - er bare hm der jeg bor som har mamma-klær, så ikke så stort utvalg.

Får ta en nærmere kikk snart, orker ikke gå bare i tights og tunika heller.

Når det gjelder å føle på at det er en liten inni der, så syns jeg det er litt rart, men samtidig har det gått opp for meg.

Men jeg syns det er rart at jeg skal elske en til like mye som jeg elsker 2-åringen, men det tror jeg er ganske naturlig ;)

Det vil tidsnok gå opp for oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen var det nesten ikke virkelig før han var ute syntes jeg ;) Husker jeg satt på termindagen og tenkte at nei, han kan ikke komme enda, jeg er ikke klar :) Med andremann var det enda mer surrealistisk, men da følte jeg nesten jeg gjorde noe ulovlig som skulle ha en baby som ikke var K- gikk DET an da? Men da var jeg superklar en måneds tid før fødsel, og det gikk nok opp for meg mye før :)

Jeg synes det har gjort utrolig mye og være på ordinær UL- alt har blitt mye mer virkelig da :) Og ikke minst når man begynner å å kjenne bevegelse hver dag :)

Hmm, bra forklart og jeg har en følelse av at det er sånn jeg også vil føle.... helt merkelig. jeg forstår jo at det vil bli virkelig, kanskje jeg blir så lei på slutten at jeg bare vil ha h*n ut... spennende er det hvertfall. det mest spennende jeg har opplevd i hele mitt liv :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre at flere har vært på ultralyd og rett før flere skal:) Jeg er nå i uke 17 og magen begynner å syntes. Ser vel egentlig ut som jeg bare har lagt på meg for de som ikke vet at jeg er gravid, for ikke struttende babymage enda. Buksene begynner å stramme rundt magen, men ikke mammabukser helt enda. Må nok veldig snart ut å kjøpe, men de jeg har kikket på har ikke vært særlig fine.

Venter spendt på ordinær UL om 13 dager, og håper de kan se om det er en pike eller gutt som er der inne:-) Har nemlig fått New York tur av min kjære i slutten av mars, og da er planen å handle endel babyklær:) Vi venter i spenning!

Kvalmen er så og si borte, og det er utrolig herlig! Fikk akupunktur mot kvalme forrige onsdag, og etter det har jeg vært kjempefin. Sikkert også kombinasjon med at det også før akupunktur begynte å bli bedre:0) Betydelig mer energi, bare begynt å klø endel på kroppen, særlig om kvelden, men ingen andre plager:)

Noen som har begynt å kjenne at det rører på seg der inne? Jeg har kjent noe hver dag den siste uken. Merker det flere ganger på slutten av dagen. Føles litt som en boble eller leamus kanskje, men ikke kraftig nok til at det går an å kjenne utenpå magen, så får ikke delt dette med samboeren min. Herlig å føle ihvertfall:-)

Ønsker alle en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være på ultralyd var virkelig litt av en opplevelse! :hjerte:

Det å få se et lite menneske som spreller inni magen er helt ubeskrivelig..Vi fikk se 10 fingre og 10 tær, og et fantastisk bankende hjerte :rodmer: Jeg ble satt tilbake 3 dager, så ny termin er 14. juli.

Også må jeg jo få legge til at magefølelsen min(som har vært det samme siden dag 1!) stemte godt.. Det er ei lita :babyjente: som gjemmer seg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...