Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

var på en vellykket Ultralyd idag=) alt så kjempe bra ut og vi venter en liten gutt 31.Juli=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var på en vellykket Ultralyd idag=) alt så kjempe bra ut og vi venter en liten gutt 31.Juli=)

Så flott!! :)

Er det noen her som får med video fra ultralyden? Er dette noe man kan spørre om evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk med en video, hun bare ga den til oss, men det er vel indivudelt tror eg, bare spør hvis du vil ha så får du sikkert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt Singing cow!

Vi har kjøpt vogn i dag :strix:

Ble en Brio Happy Duo, fikk et bra tilbud i butikken så da slo vi til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Julibaby=) og gratulere med vogn kjøp=D håper du blir fornøyd med den=)

jeg vet bare at jeg vil ha en emmajunga, svarte:P men finner nok en som passer til osse=)

har alle hatt en god helg?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig oppdaget jeg noe jeg ikke før har lagt merke til. Når jeg ligger flatt på ryggen og trekker magen inn, så kommer babymagen frem veldig tydelig. Det var helt utrolig å se på den bulende magen! Var så fascinert der jeg lå. :fnise:

Det er vondt til tider å ligge på ryggen også, og får et liksom press i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så heftig å se forandringene i kroppen :) Når jeg ligger på ryggen så ser det ut som at jeg har svelget en håndball :fnise: En skikkelig kul er det blitt :kgbaby:

Vet noen når det er vanlig å ikke kunne sove på magen lenger? Jeg begynner å kjenne litt på den tidligere nevnte håndballen i magen. Sover alltid på magen og gruer meg litt til å måtte finne annen sovestilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg har også den håndballen :fnise: Jeg har faktisk ikke kunnet sove på magen på en stund, først pga ekstremt ømme pupper, og nå pga magen. Dette hadde jeg gruet meg til for jeg sover egentlig alltid på magen, men har gått veldig greit egentlig. Gruer meg litt til man ikke orker å ligge på ryggen lenger da.

Var innom og tok en ny ultralyd i dag for å sjekke kjønnet og det er nå helt sikkert en jente vi venter :Nikke: Hun var absolutt ikke blyg nå for å si det sånn :ler: Superkoselig å se lille snuppa vår :rodmer:

Etterpå gikk vi forbi en biltema-butikk og der var det salg på den bilstolen vi har hatt lyst på, så da slo vi til med det også. Ble Maxi-Cosi Cabriofix, knallrød:)

Var på svangerskapskontroll før ultralyden. Er nå sykemeldt 20%, så det blir hver onsdag. Er helt utslitt for tiden, også hadde jeg ikke så stor vektoppgang som legen ønsket, så da skal jeg ta det litt mer med ro framover. Var så godt at hun foreslo det, kjenner meg så lettet i kroppen, selv om jeg føler det som et bittelite nederlag også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på UL. Jeg var helt sikker på å bryte jente trenden her inne siden "alle" "visste" at det var gutt, men nei da, i magen ligger ei lita jente. :rodmer:

Jeg merker at jeg er helt rørt og emosjonell. Babyen har fått en identitet og jeg vil gjøre alt for at hun skal ha det bra nå. :jepp: Helt herlig. Terminen ble heller ikke forandret så intet nytt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har jeg ikke sovet på siden uke 9, da kvalmen tok meg og press på magen gjorde meg kvalm.. Savner ordentlig god søvn flere netter på rad og ikke bare når jeg er helt utmattet av søvnmangel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tidlig oppdaget jeg noe jeg ikke før har lagt merke til. Når jeg ligger flatt på ryggen og trekker magen inn, så kommer babymagen frem veldig tydelig. Det var helt utrolig å se på den bulende magen! Var så fascinert der jeg lå. :fnise:

Det er vondt til tider å ligge på ryggen også, og får et liksom press i magen..

Det er så heftig å se forandringene i kroppen :) Når jeg ligger på ryggen så ser det ut som at jeg har svelget en håndball :fnise: En skikkelig kul er det blitt :kgbaby:

Vet noen når det er vanlig å ikke kunne sove på magen lenger? Jeg begynner å kjenne litt på den tidligere nevnte håndballen i magen. Sover alltid på magen og gruer meg litt til å måtte finne annen sovestilling!

Jeg har en slags håndball på siden av magen innimellom. Det er helt hardt, men på den andre siden av magen kan det være mykt.. Men er det babyen jeg kjenner da? Eller er det en kynner? Kan kynnere kjennes kun på den ene siden, eller er det kun når jeg kjenner at hele livmora "knyter" seg?

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til barna blir tenåringer, da skal jeg sove da... :gjeiper:

Ha ha, bare du ikke er så bekymret for de da.... tenåringsopprør og slikt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LOGAN

Nå er uke 23 igang!

Bekkenet krangler så er spent på det område- skal få satt opp eget treningsprogram nå og få mer hjelp på det område. Føler meg så tung og stiv i kroppen allerede og tenker bare herregud hvordan skal dette gå fremover! Så nå er større tiltak satt igang.

VEKT: + 6 kg

MAGE: vokser HVER? dag..

DERE?

Magen min blir også plutselig knallhard.. Helt merkelig følelse! Å når man må tisse da, den bare blåser seg opp føler jeg! Ellers kjenner jeg mye liv om dagen, tror jeg?! Det er jo vanskelig å si på en måte men noe annet får det heller ikke vært!

Men for en merkelig følelse!

Håper det står bra til med dere alle ;) Og alle gutter og jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag opplevde jeg for første gang den der følelsen av at alle "voksne" damer vet best om graviditet... uff.

Var innom gamlejobben for å hilse på, og det første jeg får høre er "bekkenløsning? det var da unormalt tidlig?!".

Og slik fortsatte det...alt var teit eller feil. For eksempel da jeg sa at jordmor sa til meg og min man at man kan/bør forberede seg på at de første ukene kan bli så travle/unntakstilstand at man ikke nødvendigvis rekker å dusje i løpet av dagen når man er alene med babyen og at far bør advares mot å si ting som "hva GJØR du egentlig på dagtid?" eller "hvorfor har du ikke støvsugd?" ("hva er det du sier? Det var da AAALDRI noe problem for meg, jeg dusjet og støvsugde og...nei, syns dagens mødre tar litt av med hjelpesløsheten").

Og da jeg sa at jeg skal dele permisjonen min 50/50 med mannen, ble det himling med øyne og "det ville jeg ALDRI gjort". (riktignok fikk jeg støtte av en også, da).

Og at når man gikk på overtid, da ble ungen større og større, uansett (jeg leste dagen før at dersom man går lenge på overtid, er det minst like vanlig at babyen går ned i vekt).

Puh, hjertesukk...har merket tendensen før også da, men i går ble det så tydelig, liksom. At det er så fort gjort å bli bastant når man har vært der selv, samme hvor mange år siden. Og så glemmer man at "normal-skalaen" under svangerskap er ganske så stor, ikke basert på egne opplevelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

I dag opplevde jeg for første gang den der følelsen av at alle "voksne" damer vet best om graviditet... uff.

Var innom gamlejobben for å hilse på, og det første jeg får høre er "bekkenløsning? det var da unormalt tidlig?!".

Og slik fortsatte det...alt var teit eller feil. For eksempel da jeg sa at jordmor sa til meg og min man at man kan/bør forberede seg på at de første ukene kan bli så travle/unntakstilstand at man ikke nødvendigvis rekker å dusje i løpet av dagen når man er alene med babyen og at far bør advares mot å si ting som "hva GJØR du egentlig på dagtid?" eller "hvorfor har du ikke støvsugd?" ("hva er det du sier? Det var da AAALDRI noe problem for meg, jeg dusjet og støvsugde og...nei, syns dagens mødre tar litt av med hjelpesløsheten").

Og da jeg sa at jeg skal dele permisjonen min 50/50 med mannen, ble det himling med øyne og "det ville jeg ALDRI gjort". (riktignok fikk jeg støtte av en også, da).

Og at når man gikk på overtid, da ble ungen større og større, uansett (jeg leste dagen før at dersom man går lenge på overtid, er det minst like vanlig at babyen går ned i vekt).

Puh, hjertesukk...har merket tendensen før også da, men i går ble det så tydelig, liksom. At det er så fort gjort å bli bastant når man har vært der selv, samme hvor mange år siden. Og så glemmer man at "normal-skalaen" under svangerskap er ganske så stor, ikke basert på egne opplevelser...

Å HERREGUD!!! Stakkars deg - føler sååå med deg for jeg har også et par slike mennesker rundt meg som vet og kan alt i hele verden! Og dette er kanskje værste situasjonen med slike mennesker! Man må svare de eller overhøre med det er vanskelig!

Jeg tar meg selv i å bli usikker og lei meg på en dårlig dag... Det er ikke bra :(

Men man måååå drite i det, på godt norsk! Eller så må vi ta et par timer en dag og forberede noen svar som er dekkende nok til de at IKKE sier noe igjen.. hehe..!

Men ha en fin helg alle sammen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag opplevde jeg for første gang den der følelsen av at alle "voksne" damer vet best om graviditet... uff.

Var innom gamlejobben for å hilse på, og det første jeg får høre er "bekkenløsning? det var da unormalt tidlig?!".

Og slik fortsatte det...alt var teit eller feil. For eksempel da jeg sa at jordmor sa til meg og min man at man kan/bør forberede seg på at de første ukene kan bli så travle/unntakstilstand at man ikke nødvendigvis rekker å dusje i løpet av dagen når man er alene med babyen og at far bør advares mot å si ting som "hva GJØR du egentlig på dagtid?" eller "hvorfor har du ikke støvsugd?" ("hva er det du sier? Det var da AAALDRI noe problem for meg, jeg dusjet og støvsugde og...nei, syns dagens mødre tar litt av med hjelpesløsheten").

Og da jeg sa at jeg skal dele permisjonen min 50/50 med mannen, ble det himling med øyne og "det ville jeg ALDRI gjort". (riktignok fikk jeg støtte av en også, da).

Og at når man gikk på overtid, da ble ungen større og større, uansett (jeg leste dagen før at dersom man går lenge på overtid, er det minst like vanlig at babyen går ned i vekt).

Puh, hjertesukk...har merket tendensen før også da, men i går ble det så tydelig, liksom. At det er så fort gjort å bli bastant når man har vært der selv, samme hvor mange år siden. Og så glemmer man at "normal-skalaen" under svangerskap er ganske så stor, ikke basert på egne opplevelser...

Vet du hva. De er helt sikkert bare misunnelige! Bare le av det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...