Gå til innhold

Kvinnelig soldat måtte bade naken sammen med mannlige soldater


Larsern

Anbefalte innlegg

Nåja, du står nok ikke i fare for å bli utkalt til noe militært. 40-åringer ++ er for gamle.

Jeg er i begynnelsen av 30 årene. IKKE 40.

Jeg har faktisk fått tilbud om førstegangstjeneste i posten for noen år siden.

Før jeg fylte 30.

Men jeg tror som sagt, at dette ikke er noen lur idet hverken for meg selv eller forsvaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Jeg er i begynnelsen av 30 årene. IKKE 40.

Jeg har faktisk fått tilbud om førstegangstjeneste i posten for noen år siden.

Før jeg fylte 30.

Men jeg tror som sagt, at dette ikke er noen lur idet hverken for meg selv eller forsvaret...

Det har du vært siden du ble medlem her på KG. Men for all del, bare fantaser videre du, det plager ikke meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestillingsdepartamentet vil gjerne ha henne der, tviler på at forsvaret er like enig.

Vel, Forsvaret står i alle aviser i dag og sier de vil, og generelt bruker de ganske mange penger på å få flere jenter inn. Men de lyver sikkert bare de også, ikke sant? For det er ingen som kan så mye og vet så mye om forsvaret som deg?

Seriøst, alle dere som nekter å forholde dere til hva som faktisk har skjedd og hva Forsvaret selv uttaler, er dere sånn med alt annet også? Nekter dere å forholde dere til noe dere ikke er enige i?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Selveste Womenwomen stikker innom, og plutselig handler tråden om sex?

Kanskje kvinner og forsvaret faktisk er en dårlig blanding?

(Nå leser jeg forresten at en AP-politiker krever at selve forsvarsministeren skal involveres). Only in Norway.

JA - kvinner i forsvaret = ufrivillig graviditeter og fødsler i forsvaret. Kanskje t.o.m under krigstilstand. Meget alvorlig og farlig og VANSKELIG situasjon for forsvaret å håndtere i krigstilstand ? Tror dere ikke ?

Jeg tror IKKE menn og kvinner klarer å unngå å ha sex i forsvaret.Uansett hvor FORBUDT det er. Særlig IKKE i krigstilstand. Hvor det også kanske er vanskelig å få tak i prevensjon og lege? Hvilken ANNEN TRØST enn sex har kvinnelige og mannlige medsoldater under hardt psykisk press , i krigstilstand ? Tror dere ikke de kommer til å bryte forbudet om sex ?

Kvinner i forsvaret.Vil bare svekke forsvaret desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg tror kvinner flest klarer å være profesjonelle og holde beina samlet og ike ha seg med hvem som helst, selv i forsvaret jeg da! For tro det eller ei har jeg faktisk tiltro til at både menn og kvinner ikke er dyr som ikke klarre annet enn å ha seg hvis de får sjansen.

Og nakenhet er ikke nødvendigvis seksuelt for noen andre enn ww.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært en annen sak om det var 30 kvinner og 30 menn, men det at hun var i entall reagerte jeg på... var det i det hele tatt andre kvinner som måtte gjøre det samme der, eller var det hun mot alle mennene?

Ja til likestilling, men om hun gråt og følte seg krenket er det bare fælt.

Enig.

Og det er litt annerledes å kle seg naken for å krysse en elv under en reell situasjon, enn å gjøre det mens noen (befalet) står og glaner.

Nettop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Er vel ikke verre at guttene så jenta naken,enn at jenta så guttene nakne

Hva tror du er verst?

Å stå naken som kvinne framfor 30 mannfolk eller 30 nakne mannfolk og en naken kvinne?

Altså, tror du at det er like ille for mannfolkene som for den ene kvinnen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok helt avgjørende for beredskapen i Norge at de mannlige soldatene får observere at de kvinnelige soldatene vasker seg nedentil. Det er jo grunnleggende militærstrategi. :filer:

Står ingenting i artikkelen, så vidt jeg vet, om at de kvinnelige soldatene vasket seg nedentil. De bare badet.

Igjen denne seksualiseringen av nakenhet. Jeg er enig med Cuckold tidligere i tråden her, det er ett rart kroppsfokus ute og går her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvinner flest klarer å være profesjonelle og holde beina samlet og ike ha seg med hvem som helst, selv i forsvaret jeg da! For tro det eller ei har jeg faktisk tiltro til at både menn og kvinner ikke er dyr som ikke klarre annet enn å ha seg hvis de får sjansen.

Og nakenhet er ikke nødvendigvis seksuelt for noen andre enn ww.

Ok. Jeg kan gjerne være den første kvinnen inne på KG som innrømmer at jeg ikke vil klare å holde beina sammen.Uansett hvor forbudt det er med sex.

Jeg vil ikke klare å unngå å se på menn.

Unngå å flørte litt , unngå øyenkontakt etc.

Blir dette gjengjeldt , er det ikke til å unngå at det kan føre til SEX ...

Ikke bare med en mann. Men kanskje med flere også som jeg faller for og blir sjarmert av.

Hverken jeg eller de mennene kommer til å klare å unngå sex. Det er 100 % sikkert.

STYRKER DETTE DET NORSKE FORSVARET ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe av dette i media da? Nei. Slik har menn hatt det i forsvaret i alle år, (de fleste)kvinner har også måtte nakenbade i de senere år, både alene og ilag med menn.

Bra at det endelig kom ut i offentligheten så ledelsen kunne få satt en slutt for det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du er verst?

Å stå naken som kvinne framfor 30 mannfolk eller 30 nakne mannfolk og en naken kvinne?

Altså, tror du at det er like ille for mannfolkene som for den ene kvinnen?

Nå har det blitt tatt opp flere ganger at hun ikke var alene. Det var to andre jenter til stede, hun ene var skadet og skulle ikke bade, den tredje jenta synes tydeligvis ikke det her var noe problem og badet. Da stiller saken seg litt annerledes synes jeg. Skulle likt å hørt en uttalelse fra jenta som tydeligvis ikke så noe problem i dette også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke vært i Fremmedlegionen, så det er ikke fordi jeg personlig ikke vil at nye rekrutter i Fremmedlegionen skal ha det bedre enn meg jeg ytrer forståelse for måten de får gjennomgå i herdingsprosessen. :gjeiper: Det er neppe slik at Fremmedlegionen er styrt av homoseksuelle SM-ere som lar soldatene gjennomgå ekstreme "ydmykelser" og "terror" bare for moro skyld. Dette handler om å bygge soldater, gjøre robuste menn utav dem, skrelle av dem alle former for frøkennykker og skjørhet, ikke på grunn av noen sexistisk oppfatning av at menn skal være tøffe for å være menn, men fordi denne tøffheten og robustheten er absolutt påkrevet for at soldatene skal fungere i de ekstreme situasjonene de kan komme opp i. Forholdene i norsk forsvar er ganske hyggelige i sammenlikning, men behovet for herding for å bygge soldater er det samme, siden vi lever i den samme verden og realitetene i en eventuell krigssituasjon er like nådeløse for alle.

Fornuftens stemme i en rar debatt! Takk, Cuckold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står ingenting i artikkelen, så vidt jeg vet, om at de kvinnelige soldatene vasket seg nedentil. De bare badet.

Igjen denne seksualiseringen av nakenhet. Jeg er enig med Cuckold tidligere i tråden her, det er ett rart kroppsfokus ute og går her.

Argumentet ditt er jo at hun utsetter sine medsoldater for fare. De badet for å ivareta personlig hygiene, ikke for å krysse elven for å erobre fiendens fane.

Poenget mitt er at hun kunne fått lov til å vaske seg litt unna de andre uten at det på noe som helst vis ville gått utover sikkerheten til noen av de andre. Jeg har forøvrig ikke seksualisert nakenheten. Hva er seksuelt med nedentilvask?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Ok. Jeg kan gjerne være den første kvinnen inne på KG som innrømmer at jeg ikke vil klare å holde beina sammen.Uansett hvor forbudt det er med sex.

Jeg vil ikke klare å unngå å se på menn.

Unngå å flørte litt , unngå øyenkontakt etc.

Blir dette gjengjeldt , er det ikke til å unngå at det kan føre til SEX ...

Ikke bare med en mann. Men kanskje med flere også som jeg faller for og blir sjarmert av.

Hverken jeg eller de mennene kommer til å klare å unngå sex. Det er 100 % sikkert.

STYRKER DETTE DET NORSKE FORSVARET ?

Nei, jeg håper virkelig ikke at du noensinne kommer inn i forsvaret, for jeg tviler på at du ville hatt noe som helst der å gjøre på noe som helst nivå.

Men folk flest har ikke sex som dyr, bare de har muligheten så har de seg litt! Folk finner helt sikkert sammen i forsvaret også, men jeg tviler på at det skyldes nakenhet i en situasjon som beskrevet her.

Og som vanlig generaliserer du hele den norske befolkningen ut fra ditt forskrudde syn på verden, men men.. jeg tviler på at du kommer til å forandre deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg kan gjerne være den første kvinnen inne på KG som innrømmer at jeg ikke vil klare å holde beina sammen.Uansett hvor forbudt det er med sex.

Jeg vil ikke klare å unngå å se på menn.

Unngå å flørte litt , unngå øyenkontakt etc.

Blir dette gjengjeldt , er det ikke til å unngå at det kan føre til SEX ...

Ikke bare med en mann. Men kanskje med flere også som jeg faller for og blir sjarmert av.

Hverken jeg eller de mennene kommer til å klare å unngå sex. Det er 100 % sikkert.

STYRKER DETTE DET NORSKE FORSVARET ?

Alt handler ikke om deg og hvor deilig du er, ww. Denne tråden handler om det som skjedde en kvinnelig soldat i en sak som er omtalt i alle medier i dag. Kan du ikke starte en dagbok hvis du vil skrive om hvor deilig du er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne saken strider faktisk mot forsvarets nedskrevne retningslinjer.

Så kan man mene hva man vil ellers, befalet har feilet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har sett menn skvette tårer fordi oppgavene kan bli fryktelig tøffe. Befalene er der for å pushe, sånn er det bare. Å anmelde til politi grenser til latterlig. Hva forventer hun egentlig at militæret er? Boot camp for å få fit kropp? Og når jeg nå leser at det var ei jente til der så sukker jeg bare enda mer for meg selv.. Ja, det er lett å veive med kritikerfingeren, men det skulle bare mangle. Militæret er ikke der for at folk skal ha det morro.

Jeg er kvinne og mener det her, en kamerat synes i likhet med mange her at det var overtramp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg kan gjerne være den første kvinnen inne på KG som innrømmer at jeg ikke vil klare å holde beina sammen.Uansett hvor forbudt det er med sex.

Jeg vil ikke klare å unngå å se på menn.

Unngå å flørte litt , unngå øyenkontakt etc.

Blir dette gjengjeldt , er det ikke til å unngå at det kan føre til SEX ...

Ikke bare med en mann. Men kanskje med flere også som jeg faller for og blir sjarmert av.

Hverken jeg eller de mennene kommer til å klare å unngå sex. Det er 100 % sikkert.

STYRKER DETTE DET NORSKE FORSVARET ?

Er du virkelig så billig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...