Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg mener når man f.eks. går rundt og folk bemerker hvor sliten man ser ut.

Sjelden jeg sover eller venter, og har ikke helt fått med meg hva "well rested" vil si og om det har noen betydning. Når de har laget det slik at andre bemerker det, så hadde i alle fall jeg sett for meg at man vil kunne måle hvor sliten en er eller i det minste hvilken effekt det har.

Skrevet

Nei, jeg mener når man f.eks. går rundt og folk bemerker hvor sliten man ser ut.

Sjelden jeg sover eller venter, og har ikke helt fått med meg hva "well rested" vil si og om det har noen betydning. Når de har laget det slik at andre bemerker det, så hadde i alle fall jeg sett for meg at man vil kunne måle hvor sliten en er eller i det minste hvilken effekt det har.

De sier det selv om en har sovet lenge. Samme som Lydia sier "Look, a cave. Wonmder what's inside." Selv om en har vært der tyve ganger før.

Skrevet

De sier det selv om en har sovet lenge. Samme som Lydia sier "Look, a cave. Wonmder what's inside." Selv om en har vært der tyve ganger før.

Det er jo det som er problemet.

Som jeg nevnte, har de laget det slik at folk bemerker det, så hadde jeg likt at det betyr noe og at det har konsekvenser. Det er min mening om det i alle fall.

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakket med en av Stendarfolka som vandrer rundt om kring i Skyrin, han sa jeg var full av alaskens sykdommer og tilbød seg å fikse det, nå kommenterer ingen hvor sliten jeg ser ut (Bortsett fra faenskapen på 7-11, men han er en annen historie... :fnise: ) Tror også det jeg mistenkte var vampyrisme er borte for jeg reagerer ikke på soloppgang lenger.

Skrevet (endret)

Det er jo det som er problemet.

Som jeg nevnte, har de laget det slik at folk bemerker det, så hadde jeg likt at det betyr noe og at det har konsekvenser. Det er min mening om det i alle fall.

Du lærer raskere, om du er rested eller well rested.

Når de sier at du ser syk ut (og de ikke selger portions osv) betyr det at du har en eller annen sykdom, og det gjør at figuren din feks blir svakere... Det kan også bety at du holder på å bli vampyr.

Endret av Yme
Skrevet

Takk, da har det i alle fall èn funksjon.

Men jeg har opplevd å bli kalt trett/sliten selv om jeg ikke har vært syk eller forgiftet. Men jeg sover sjelden, så har antatt at det var derfor.

Skrevet (endret)

Takk, da har det i alle fall èn funksjon.

Men jeg har opplevd å bli kalt trett/sliten selv om jeg ikke har vært syk eller forgiftet. Men jeg sover sjelden, så har antatt at det var derfor.

Det kan godt hende det er derfor, for at spillet skal hinte om at du får noe bonus om du sover.

Man får best bonus om man sover i en seng man eier.

Sleeping in a bed fully restores your health, magicka, and stamina. In addition, sleeping in a good bed gives a temporary bonus to magicka and health. Beds in player-owned houses provide better bonuses than other beds. If you sleep near to your spouse, upon waking you will receive a "Lover's Comfort" bonus. If you sleep long enough in any bed, you will receive the "Well Rested" bonus which increases the speed of skill mastery by 5% for the next 8 hours.

Endret av Yme
Skrevet

Aight :)

Gikk helt greit. Måtte skru ned litt grafikk, men det flyter fint.

Skrevet

Ahyeah, akkurat lagt inn bestilling på en 50"! Skyrim på stor skjerm here I come :D

Skrevet

Ahyeah, akkurat lagt inn bestilling på en 50"! Skyrim på stor skjerm here I come :D

Misunnelig! Ønsker meg stooor skjerm til jul :)

Skrevet

Tv-skjerm det er snakk om? :P Kunne godt tenke meg en dataskjerm som er så stor, men det koster skjorta.

Skrevet

Oho! Sjekk det kule sverdet jeg fikk!

Når man dreper dævvinger, eksploderer de og dreper alle andre dævvinger som måtte befinne seg der, også lyser det opp og blir skikkelig hvitt og hellig om natta.

Om man anngriper vanlige ting, begynner de å brenne, så det er jo kos det også.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Tenkte vi kunne lage en tråd hvor vi kunne komme med tips, hjelp osv til de som måtte trenge det, inkludert meg selv, som spiller Skyrim :). Jeg begynte på det i går, og hjelpe meg, her blir man avhengig!! Er det flere som spiller? Og hva syns dere??

hva er skyrim? jeg og vil spille.

Skrevet

Misunnelig! Ønsker meg stooor skjerm til jul :)

Tv-skjerm det er snakk om? :P Kunne godt tenke meg en dataskjerm som er så stor, men det koster skjorta.

Ja, det er tv :) Tidlig julegave til meg og typen! Vi spleiser på ny tv og ny seng :D

Skrevet

At du tør å spørre Betty! Eier du ikke skam her i livet? :fnise:

Skyrim er årets spillopplevelse, et spill vi nerder har ventet på siden 2006, da forgjengere, Oblivion kom og imponerte oss stort! Anbefales å prøve!

Og Yme, jeg vil ha sverdet ditt!

Gjest BettyBoop28
Skrevet

At du tør å spørre Betty! Eier du ikke skam her i livet? :fnise:

Skyrim er årets spillopplevelse, et spill vi nerder har ventet på siden 2006, da forgjengere, Oblivion kom og imponerte oss stort! Anbefales å prøve!

Og Yme, jeg vil ha sverdet ditt!

Er det sånn world of warcraft opplegg?

Skrevet

Nope. Skyrim er singelplayer spill. Det er i rollespill sjangeren, men det er ikke likt WoW i det hele tatt.

Skrevet

Nei, man spiller alene. Lager en karakter og får en hel verden å utforske, en stor hovedhistorie og mange mulige sideoppdrag. Slik man man velge helt selv hvordan man vil spille, noen holder seg til hoveoppdraget, noen varierer og andre, slik som meg kjører alt annet først, så tar jeg hovedoppdraget når jeg er lei resten :fnise:

Skrevet

Se her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...