Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde det når jeg nettopp hadde startet, var vel lever 4 eller noe og holdt på til jeg nermet meg lever 20. Ting tar tid, jeg elsker å bare loke rundt! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herre jeg føler meg så lost, kan man ha champions? Er det de folka man møter og som kan være med deg rundt om kring? Jeg gidder nemlig ikke det, kan det lønne seg? OM det er de, har jeg møtt i allefall tre og avslått.

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Jeg vil kalle den jævla stalkende kjøter som var søt i 5 min til den dyttet meg utfor en klippe. Om de andre companionene er slik står jeg over

:fnise:

(and take a chill pill Yme!!!) :kjefte:

:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:krangle:

Spillet blir mye lettere når man har med seg en kammerat. Lydia får man helt i starten, og hu banker ting ganske bra, om man oppgaraderer noen 2håndsvåpen og litt rustning til hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, jeg forlot henne i huset mitt, liker å snike rundt alene :sjenert: Enstøing jeg.

Og ikke ypp din lille åme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu redder livet mitt hele tiden, siden Orcen min er en pinglete fitte... Nestegang skal jeg lage en Aragonian, og han skal være like tøff som Hulken, pluss at han skal ha flotte, lakkerte negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å gi min navn, så jeg heter da Prisoner. Klingende ;) Men jeg sniker som en liten jævel og dør ganske skjeldent. Anbefales. Men kanskje jeg skal skaffe meg en lite venn jeg også, bare for å ha prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Jeg lar lydia være i huset mitt, for hun var så treig når jeg løp rundt i villmarka. Jeg hadde ikke tålmodighet til å stoppe opp og vente på henne hele tida, og så kom hun alltid for seint når jeg møtte monstre uansett.

Nå bruker jeg hest hver gang jeg reiser, så da hadde hun sikkert vært enda lenger bak.

Snakker med folk. I Whiterun får en selge dragebein i en butikk attmed The Banned Mare. Husker ikke helt hva den heter, men det er en vekt utenpå.

Mye lettere å styre på PC enn på ps3. Har prøvd det litt på ps3, helt håpløst. Slike spill er best på¨PC uansett. Blir rart å spille Rollespill på PS3.

Tror det er litt vanesak, men jeg vil i hvert fall påstå at meny- og inventory-systemet er designet for konsoll-kontrollere. Det er bygd opp så du kan bevege deg lettest mulig gjennom med analoge stikker.

Hadde jeg hatt det til PC hadde jeg spilt med xbox-kontroller.

Jeg skaffa det til konsoll da, så de solgte det på Expert før release dag, så da slo jeg til hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kriger av noe slag, mørkhudet, hva heter de?

Tok ikke med han derre som er forelska i Camilla, tenkte han var brukløs, ser jo nå at jeg kanskje burde snu å hente han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydia er håpløs. Hun har drept meg et par ganger, dyttet meg ut for klipper og verre ting. Hun er rett og slett den mest håpløse compainonen en kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt vanesak, men jeg vil i hvert fall påstå at meny- og inventory-systemet er designet for konsoll-kontrollere. Det er bygd opp så du kan bevege deg lettest mulig gjennom med analoge stikker.

Hadde jeg hatt det til PC hadde jeg spilt med xbox-kontroller.

Jeg skaffa det til konsoll da, så de solgte det på Expert før release dag, så da slo jeg til hehe.

Det er bedre på PC uansett. Bedre grafikk, også har man tilgang til mods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hard Ride

Det er bedre på PC uansett. Bedre grafikk, også har man tilgang til mods.

Grafikk er ikke så mye bedre at det bryr meg, og det er litt tidlig med mods allerede nå. Jeg kommer nok til å kjøpe det til PC senere når det faktisk er bedre utvalg av mods, og da får jeg nok kjøpt et billig og brukt skyrim til PC.

I mellomtiden fungerer xbox utmerket, og DLC kommer til xbox først, så hvis det ser bra ut og jeg får lyst på det, kan jeg i det minste slippe å kjøpe det senere enn andre kunder.

Men det viktigste er egentlig at jeg liker å slappe av i sofaen med TVen, og jeg synes kontrollere er mer behagelig for hendene enn tastatur og mus.

Det er vel personlig preferanse som er viktigst vil jeg si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favouriteknappen synes jeg er veldig knotete (jeg spiller på PS3). Jeg tenkte at denne delen kanskje var modifisert på PC, men har hørt at det ikke er det. Dvs, Skyrim på PC opererer ikke med hotkeys, slik at man slipper å equipe spells eller våpen. Det tror jeg må være noe av det rareste jeg har hørt. Man mister mye av flyten i spillet og kamper når man vil bytte våpen og spells.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker enda dårligere om man har 2 sett med våpen som man dual wielder... Den takler det rett og slett ikke i det heletatt, og det ender med at man må helt inn i inventoryen, for å manuelt plassere de riktige våpnene der de skal.

Det var like teit i de gamle elderscrollene også, men da kunne man ikke bruke 2 våpen samtidig, så det gikk bittelitt greiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hard Ride

Favouriteknappen synes jeg er veldig knotete (jeg spiller på PS3). Jeg tenkte at denne delen kanskje var modifisert på PC, men har hørt at det ikke er det. Dvs, Skyrim på PC opererer ikke med hotkeys, slik at man slipper å equipe spells eller våpen. Det tror jeg må være noe av det rareste jeg har hørt. Man mister mye av flyten i spillet og kamper når man vil bytte våpen og spells.

Jasså?

Med xbox-kontroller synes jeg det går veldig greit. Det gjør at jeg slipper å gå inn i inventory, og tar sjeldent mer tid enn en 2-3 sekunders pause når man skal bytte. Må si jeg bruker det favorite-greiene hele tida, og det funker fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså?

Med xbox-kontroller synes jeg det går veldig greit. Det gjør at jeg slipper å gå inn i inventory, og tar sjeldent mer tid enn en 2-3 sekunders pause når man skal bytte. Må si jeg bruker det favorite-greiene hele tida, og det funker fint..

Det er noen kombinasjoner som ikke virker. Prøv å ha ett sett med feks dolker, til dual wielding, og et sett med sverd eller økser, som du også skal dual wielde... Dra frem knivene dine, så prøver du å byer til øksene gjennom den hurtigmenyen.

Det virker noen få ganger, men for det meste blander den så man får et av hvert sett, eller ikke så finner den bare frem våpen til den ene hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Kan man ha flere companions, eller må man bytte ut Lydia, om man vil ha noen andre?

Du kan bytte mellom flere, men da må du bytte ut Lydia, for du kan kun ha en om gangen. Om du bytter henne ut så reiser hun tilbake til huset ditt, viss du eier et, og har du ikke hus drar hun til Dragons reach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst til å parkere hu der, for å få spillet litt mer som de gamle, men det er så greit at hu kan bære alle tingene jeg har plyndra... Valgets kval :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...