Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Det er veldig bra. Det mest ambisiøse spillet jeg har hørt om (og, ja, det er stort - større enn Storbritannia, faktisk). Men dermed også stappfullt av bugs, og svært vanskelig i forhold til dagens spill.

Nei, jeg spiller på default vanskelighetsgrad i alle TES-spill. Jeg kommer nok heller til å skru vanskelighetsgraden ned enn opp, når jeg går over til RP-karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan fungerer RP i et singelplayer-spill, egentlig? Sitter du og snakker til skjermen da? :gjeiper:

Jeg har faktisk vurdert å slenge Daggerfall inn på telefonen min, med en emulator. Mange som sier det er kult, og det er jo mye kulere når det er møkkavanskelig uansett! Det finnes jo ikkeno morro når man veit at man kommer til å greie spillet, uansett hva man gjør, sånn som veldig mange nye spill er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gratis å laste ned til PCen, med DOS emulator, så er bare å prøve. Character creation er jo en av de beste jeg har sett, og det er verd å prøve bare for å se hvordan det er. Man kan du spille det på mobilen, du trenger vel tastatur?

Og, ja, jeg RPer i singleplayer-spill med å prate til skjermen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes emulatorer som er lagd til Android-telefoner, og da har de tatt i betraktning at man ikke har tastatur, så det er ikke noe problem.

Jeg greier ikke helt å se for meg en skikkelig bra character creation i et spill med så gammal grafikk. Jeg får spørre youtube, om han har noen klipp å vise meg, så skal vi se om jeg blir veldig imponert eller ikke.

Hadde vært spennende å se hva folka her hadde sagt, om jeg satt her og snakka med skjermen, og levde meg helt inn i spillet sånn der. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med veldig bra character creation så mener jeg ikke mange muligheter til å endre hvordan karakteren din ser ut. Det har du ikke. Jeg mener skikkelig old school RPG character creation, hvor du har masse muligheter til å forme skills, styrker og svakheter ved din karakter.

Jeg har sett den emulatoren, men trodde du måtte ha eksternt tastatur for å få de spillene til å virke. Hvis ikke så er det VELDIG interessant.

Og jeg håper du forsto at det var en spøk, med å prate til skjermen. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det med de eldre spillene i serien, at man fikk lov til å velge litt skils, og hadde mer å velge mellom når man levla. De har jo nesten fjerna alt det fra Skyrim. Det var litt skuffende med "velg 1 av de samme 3 tingene hver gang du levler" i forhold til sånn det var tidligere.

I min verden sitter du og snakker med skjermen din, og det er ikkeno du kan gjøre for å forandre på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Landet nettopp en blood dragon foran meg, samtidig som jeg var omringet av en gjeng bandit-lignende saker.

Alt for lett å drepe. La Lydia holde på oppmerksomheten, denge løs på vingene til den ikke kan fly mer (savner at de er bedre til å angripe når de flyr) og kjøre på med sverd i ene hånden og flamme i andre hånden.

Noen her som har prøvd å fokusere på magi? Det har pleid å være en del vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forelsket! Ble en smule skuffet i begynnelsen da grafikken var dårligere enn jeg hadde forventet, men etter å ha spilt noen dager i strekk har irritasjonen lagt seg og jeg er frelst. Rett og slett elsker spillet! Jeg begynte på selve hovedhistorien går, etter å ha utforsket store deler av vestre delen av Skyrim. Ble litt sjalu av å høre alt skrytet over hvor mange drager de ulike har slaktet, så da måtte jeg få dem med jeg også ;)

Lite tips (med spoiler):

får du med deg udødelige følgesvenn, f.eks en viss bissevoff, IKKE dra den med inn i questrelated steder med andre udødelige fiender (f.eks thieves guild), da blir de fanget i en drittkjedelig evig kamp. Tok meg to dager med spilling (ca 15 timer) før overnevnte bissevoff var tilbake ved min side :fnise: Overnevnte kjøter er også en jævel på å dytte deg utfor klipper og ut av skuddvidde når du minst venter det :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, ekstremt dumt spørsmål, men i Oblivion kunne man snakke seg ut av kamper om man skulle være så uheldig å skade en venn, går dette i Skyrim? Jeg klarer altid å brenne eller stikke de andre rundt meg, veldig kjekt å ha 5 stykker som plutselig snur og angriper deg i stede for! Kan man godsnakke med dem på en eller annen måte?

Og er det flere som har blitt vampyr med uhell? Spent på hvordan jeg kan fikse den saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bissevoff døde i en main quest kamp. Veldig trist. :( Jeg har ikke blitt vampyr, og har ikke forsøkt. Men skal være mulig å roe ned vakter, i hvertfall, hvis man putter våpnene ned i slira igjen.

Katten: Jeg har nettopp startet en ny karakter nå, Altmer Mage. Skal prøve meg som ren mage, skal bare ha en liten dagger i bakhånd i en nødsituasjon. Med companions, healing spells og kamikaze-hester så burde det gå greit.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døde den? Snakker vi om samme bissevoff, Barbas? Jeg sendte min forran meg i kamp, veldig effektiv måte å få bedre ferdigheter i pil og bue siden man får ro til å skyte mens den distraherer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baras, hunden til Clavicus Vile :)

Hvor fant du din?

Har foresten ikke blitt ordentlig vampyr enda, men jeg får opp advarsel om at jeg begynner å føle meg svak ved soloppgang og folk kommenterer at jeg ser syk ut. Bedt ved Arkay og fått helbedret sykdomer, så spennende å se om det tok knekken på det, ikke klar for den mørke siden enda.

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, du må gjøre en Daedric shrine quest? Har ikke truffet på noen shrines i dette spillet enda.

Hunden jeg hadde får du kjøpt som companion i stallen ved Markarth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, må ta turen og ruke litt penger da seg jeg ;) Du finner daedraene, men de er en god del mer skjult her enn i Oblivion, man finner ikke skrinene i skogen ;) Du starter det oppdraget ved å dra til falkreath (? Ikke briller, klarer ikke lese teksten på skjermen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smeden vil be deg om å finne en hund som vandrer rundt byen, der begynner oppdraget :) Men dra gjerne litt rundt før du fullfører, den er virkelig grei å ha med seg når den ikke dytter deg rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fulgt den en stund. Veldig spennende prosjekt. Det er ikke ferdig enda, men noen små betabiter er lagt ut for nedlasting. Blir bra når det er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...