Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Ga det i bursdagsgave til samboer sist uke, ser veldig morsomt ut. Fikk prøveri på den første hesten :hoppendeglad:

Har lyst til å spille det selv men må bli ferdig med juleforbredelser først.

Veldig lurt å skaffe hest ja. Kommer fortere fram og den tar livet av fiender, om den er i nærheten av dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kun spilt Morrowind av de forrige spillene, og digga det. Foreløpig er Skyrim meget bra!

For å snike/crouche trukker man ned L3 (den venstre spaken). Så det var noen som ikke visste hvordan. Pil og bue i kombinasjon med sniking er absolutt en fordel, da oppnår man dobbel skade.

Når det kommer til å samle på ting man får fra dragene..virkelig? Det holder da med ett eller to sett dragebein/-skall. De veier jo sinnsykt mye etterhvert hvis man tar vare på alt fra alle dragene man dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til å samle på ting man får fra dragene..virkelig? Det holder da med ett eller to sett dragebein/-skall. De veier jo sinnsykt mye etterhvert hvis man tar vare på alt fra alle dragene man dreper.

Ja det er slitsomt å drasse rundt med de om man ikke har et sted å legge de fra seg. Da er det nok ikke verd det å gå rundt med dem. Om du kjøper deg et hus, så kan du legge fra deg ting der inne. Koster 5000 gull å få kjøpt et hus i Whiterun :)

Glemte forresten å si at det først og fremst er lurt å spare på drageting for de som satser heavy armor, om jeg ikke husker feil. Det jeg har kommet frem til så langt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite vits i å samle på dragebeinene. Om en får bruk for det senere er det bedre å kjøpe fra en trader eller drepe en ny drage, istedet for å drasse de rundt. Bedre å få med seg masse verdisaker når en er ut på quests enn å samle på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite vits i å samle på dragebeinene. Om en får bruk for det senere er det bedre å kjøpe fra en trader eller drepe en ny drage, istedet for å drasse de rundt. Bedre å få med seg masse verdisaker når en er ut på quests enn å samle på det.

Som sagt, så er det nok helst verd det om man har lagringsplass. Noe som forøvrig anbefales å ha. Utrolig kjekt å ha et hus man kan legge fra seg ting.

Jeg er bare slik som hoarder alt jeg ser. Jeg er ivrig på å få opp alt av skills, så jeg klarer omtrent ikke gå forbi en blomster uten å plukke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lurt å skaffe hest ja. Kommer fortere fram og den tar livet av fiender, om den er i nærheten av dem. :)

Hva skal man med det, når man har "fast travel" og hu Lydia som alltid løper bak deg og dreper ting som angriper?

Fast travel fungerer bare til steder man har besøkt, men før det er det jo bare å leie hest og kjerre (10-50 gull) så blir man kjørt/teleportert til hvilken by man ønsker.

Lite vits i å samle på dragebeinene. Om en får bruk for det senere er det bedre å kjøpe fra en trader eller drepe en ny drage, istedet for å drasse de rundt. Bedre å få med seg masse verdisaker når en er ut på quests enn å samle på det.

Jo, de burde man samle på. Du får låne huset til søstera til han man rømmer med i starten. Der har du uendelig lagringsplass, helt til du kjøper nytt hus, der du også får uendelig lagringsplass... Pluss at Lydia gjerne bærer alt for deg (man kan bære mer om man oppgraderer stamina)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp hus, men jeg finner det ikke. Hvor er det? (I whiterun)

Kiste sidna senga di, i andre etasje der.

Edit: Hus nr. 2, på høyre, når du kommer inn i byen... Naboen til de som har smie.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med det, når man har "fast travel" og hu Lydia som alltid løper bak deg og dreper ting som angriper?

Fast travel fungerer bare til steder man har besøkt, men før det er det jo bare å leie hest og kjerre (10-50 gull) så blir man kjørt/teleportert til hvilken by man ønsker.

Jo, de burde man samle på. Du får låne huset til søstera til han man rømmer med i starten. Der har du uendelig lagringsplass, helt til du kjøper nytt hus, der du også får uendelig lagringsplass... Pluss at Lydia gjerne bærer alt for deg (man kan bære mer om man oppgraderer stamina)

En ekstra medhjelper har ingenting å si. Trengs alltid. Og det går kjappere å reise til utforliggende steder. Hire vogna er bare til storbyer, så om det er en by uti hutiheta så er det bedre å ha hest enn å løpe dit.

Syns fortsatt det er unødvendig å ha det liggende. Har ikke trengt de ennå, og jeg har kommet langt i de fleste skills. Så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fortsatt det er unødvendig å ha det liggende. Har ikke trengt de ennå, og jeg har kommet langt i de fleste skills. Så.

Man trenger 100 i blacksmithing for å få bruk for dem. Da kan man lage armor som er veldig bra (den beste i spillet slik som jeg har forstått det), og som man kan selge for masse gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Jeg skaffet meg en hest, men den fulgte etter meg inn i Valtheim Towers, tråkket på en felle og fikk en kule med pigger på i hodet :fnise:

Jeg er Breton :)

Ps. Hører rykter om at man kan plassere kurver over hodene på folk (er t.o.m en quest som handler om det, men har ikke funnet den ennå).

Hvordan gjør man det, tro?

(Huff og huff, særemnet mitt blir sørgelig neglisjert :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra medhjelper har ingenting å si. Trengs alltid. Og det går kjappere å reise til utforliggende steder. Hire vogna er bare til storbyer, så om det er en by uti hutiheta så er det bedre å ha hest enn å løpe dit.

Syns fortsatt det er unødvendig å ha det liggende. Har ikke trengt de ennå, og jeg har kommet langt i de fleste skills. Så.

Du trenger det til å lage det beste utstyret, men du skal få slippe.

Hva mener du med " En ekstra medhjelper har ingenting å si. Trengs alltid."?

Det gir jo ingen mening :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode tips folkens :). Jeg har såvidt begynt på det, men satser på å spille litt i dag. Det går så tregt når jeg spiller på konsoll. Håper jeg lærer dette fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må finne meg en hest. Akkurat nå virrer jeg rundt som en hodeløs høne, for jeg trenger å få opp levelet litt før jeg drar videre på en quest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må finne meg en hest. Akkurat nå virrer jeg rundt som en hodeløs høne, for jeg trenger å få opp levelet litt før jeg drar videre på en quest.

Spillet levler sammen deg, så du burde heller se etter bedre utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg må finne meg en hest. Akkurat nå virrer jeg rundt som en hodeløs høne, for jeg trenger å få opp levelet litt før jeg drar videre på en quest.

Jeg peisa på med quests fra starten, så ikke tenk på det. Det er jo slik du får penger (og XP), som igjen gjør at du kan f.eks. kjøpe trening innen ulike grener og dermed øke XP enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bedre magiske evner, så levle, altså.

Det burde ikke være noe problem å få gjort alle questene du får helt fra starten av spillet... Jeg har ikke giddi å bruke noe magi i det hele tatt, og har ikke hatt noe problemer. Pass på at du har med deg potions, hvis du syns det blir vanskelig, og hvis det fortsatt er vanskelig, burde du prøve litt andre strategier... Du kan ansette folk til å sloss med deg også, om du ikke har fått Lydia enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...