Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Gjest happy_me

Jeg har litt lyst til å parkere hu der, for å få spillet litt mer som de gamle, men det er så greit at hu kan bære alle tingene jeg har plyndra... Valgets kval :P

Haha, så lenge det ikke er sånn det fungerer for deg i det virkelige liv så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Level 11 nå. Oi, så mange morsomme steder det er å gå. Jeg har knapt nok kommet noen vei på hovedhistorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få hun Lydia til omskolere seg til gledespike eller noe sånt? Som kriger er hun jo helt verdiløs!! Grr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker enda dårligere om man har 2 sett med våpen som man dual wielder... Den takler det rett og slett ikke i det heletatt, og det ender med at man må helt inn i inventoryen, for å manuelt plassere de riktige våpnene der de skal.

Det var like teit i de gamle elderscrollene også, men da kunne man ikke bruke 2 våpen samtidig, så det gikk bittelitt greiere.

Det er noen kombinasjoner som ikke virker. Prøv å ha ett sett med feks dolker, til dual wielding, og et sett med sverd eller økser, som du også skal dual wielde... Dra frem knivene dine, så prøver du å byer til øksene gjennom den hurtigmenyen.

Det virker noen få ganger, men for det meste blander den så man får et av hvert sett, eller ikke så finner den bare frem våpen til den ene hånda.

På PS3'en kan man velge (både i inventory- og favouritesmenyen) hvilken hånd man vil at de ulike våpnene skal være i, og hos meg har det ikke vært noen problemer. Mulig det er annerledes på xbox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså?

Med xbox-kontroller synes jeg det går veldig greit. Det gjør at jeg slipper å gå inn i inventory, og tar sjeldent mer tid enn en 2-3 sekunders pause når man skal bytte. Må si jeg bruker det favorite-greiene hele tida, og det funker fint..

Joda, favourites er definitivt mer lettvint og raskere enn inventorymenyen. De kunne derimot ha gjort det hakket bedre, ved å f.eks. fordele ulike typer på de forskjellige piltastene (husker ikke om de andre piltastene brukes til noe, men tror ikke det). Dvs., at oppover får man våpen, høyre får man spells, venstre får man potions og nedover får man scrolls (slik det er nå trykker man opp-tasten og får alle favourites). Så slipper man å scrolle gjennom en lang rekke favoriserte gjenstander.

Det jeg egentlig ville mest frem til, var at det er helt idiotisk at dette systemet ikke har blitt tilpasset PCen. Det bør da ikke være så vanskelig å lage hotkeys til ulike våpen, spells, potions og scrolls!

2-3 sekunder er for meg ganske mye :)

edit: for å sammenligne med et annet spill, har du prøvd det siste Deus Ex? Det var en veldig fin løsning på raskt skifte mellom våpen.

Endret av Cervix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Level 11 nå. Oi, så mange morsomme steder det er å gå. Jeg har knapt nok kommet noen vei på hovedhistorien.

Haha, jeg må se skikkelig dum ut der jeg løper rundt som en hodeløs kylling. "Oij, nytt sted på kompasset jeg aldri har vært før!"

*løpe*

"Oij, en gruve!"

*løpe andre veien*

"Oij, en by!"

*Løpe bakover igjen*

Får aldri noe festet på kartet, dukker nemlig bare noe annet opp som fanger oppmerksomheten i stede for :fnise: Utrolig at jeg har kommet meg så langt som jeg har gjort, jeg er nesten imponert over meg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke skaffet meg deg.. Er skeptisk til RPG's. Likte heller ikke Oblivion spesielt.

Men.. Lurer fortsatt på hva folk har å si om Skyrim? Oppsummere dine egne meninger?

Tenker på å skaffe meg det over helgen, men fint å høre litt hva folket synes først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig bra spill, men det mangler dybden fra tidligere i serien... De har tatt vekk omtrent alt av hvordan du kan bygge figuren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten laste det ned først, da.. Det er jo en av greiene jeg liker best med sånne spill.

Er det ett tungt spill?

Altså, håndterer en decent laptop å kjøre det? PC'n min er litt stappfull, så hadde vært digg å ikke måtte slette noe kun for en testrun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testa på min laptop ennå, det er en Acer med ATI HD5650. Jeg blir svært overrasket hvis den ikke klarer å dra det. Det kan jeg rapportere om i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På PS3'en kan man velge (både i inventory- og favouritesmenyen) hvilken hånd man vil at de ulike våpnene skal være i, og hos meg har det ikke vært noen problemer. Mulig det er annerledes på xbox?

Ikke når man har flere identiske våpen. Med en gang man skifter vekk fra de to like øksene feks, legger de seg i 1 "stack" og dermed kan man bare velge om man enten skal ha i høyre eller venstre hånd.

Jeg spiller det på ps3, og det er en kjent bug på alle platformene, som har blitt tatt opp flere ganger (feks). Hvis man enchanter våpnene, og gir dem forskjellige navn, vil de ikke stacke i hurtigmenyen mer, så det er en midlertidig løsning, til Bethesda får fiksa det.

Grafikk er ikke så mye bedre at det bryr meg, og det er litt tidlig med mods allerede nå. Jeg kommer nok til å kjøpe det til PC senere når det faktisk er bedre utvalg av mods, og da får jeg nok kjøpt et billig og brukt skyrim til PC.

I mellomtiden fungerer xbox utmerket, og DLC kommer til xbox først, så hvis det ser bra ut og jeg får lyst på det, kan jeg i det minste slippe å kjøpe det senere enn andre kunder.

Men det viktigste er egentlig at jeg liker å slappe av i sofaen med TVen, og jeg synes kontrollere er mer behagelig for hendene enn tastatur og mus.

Det er vel personlig preferanse som er viktigst vil jeg si.

På PC koster spillet mindre, og man får mer for pengene pga alle modsene som kommer (det har kommet en del allerede). Å få mer for mindre er alltid bedre, så lenge man ikke har personlige preferanser om at man gjerne betaler litt ekstra og får mindre :P

Du sier jo at du kommer til å skaffe det på PC etter hvert. Tror du at du hadde kjøpt det til ps3 eller xbox, om du først kjøpte det på PC? Det må jo være fordi det er bedre å ha mulighet til å utvide spillet akkurat sånn du ønsker, noe som er bedre ;)

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har enda ikke skaffet meg deg.. Er skeptisk til RPG's. Likte heller ikke Oblivion spesielt.

Men.. Lurer fortsatt på hva folk har å si om Skyrim? Oppsummere dine egne meninger?

Tenker på å skaffe meg det over helgen, men fint å høre litt hva folket synes først.

Syns det blir litt kjedelig i lengden. For etterhvert blir det like quests (generator i spillet, så den lager nye quests når en har fullført en. Med omtrent samme konsept bare med andre folk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som savner en skikkelig storbyfølelse? Synes det bare er små landsbyer her.

Ikke den eneste nei! Men det er vel litt av stemningen i Skyrim, stort land med få tettbygde strøk, litt som Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke skaffet meg deg.. Er skeptisk til RPG's. Likte heller ikke Oblivion spesielt.

Men.. Lurer fortsatt på hva folk har å si om Skyrim? Oppsummere dine egne meninger?

Tenker på å skaffe meg det over helgen, men fint å høre litt hva folket synes først.

Om du ikke likte Oblivion, så tviler jeg på at du liker Skyrim. Det er jo samme konseptet, bare i en ny og bedre versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...