Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

For mange drager! I sted ble jeg angrepet av tre drager, samtidig! Ro ned litt på dragene, kanskje?!

Endret av HopelessFear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har spilt i snart 76 timer, er straks level 36, spiller som Dark Elf tjuve-snikmorder som er sjef over det meste, har fleire 'thane'-titler, hester og hus, 100k i lommeboka og har dillet så mye med små quester, dungeons (eg er seriøst så ekstremt drittlei draugr's og skjeletter som skjærer tenner *grøss*) og huler at eg knapt har begynt på hovedoppgava :gjeiper:

Merker det er litt glitcher og bugs i enkelte steder, f.eks får eg ikkje fjernet quest items fra sekken min selv om eg har fullført questen - litt irriterende når det er noe med vekt.

Eg og Shadowmere slåss nettopp med ein frost/is drage og den klarte tydeligvis å feilberegne avstanden til bakken litt, for den landa med trynet først og blei liggende i ein haug på bakken i omtrent 1 minutt før den "våkna" til live igjen akkurat tidsnok til å bli drept.

Men det eg lurer på er hva søren eg må gjøre for å bruke nye shouts.. Eg har funnet ord til fleire, men kan kun bruke 2 av de (de man lærer på den høgeste fjelltoppen) :(

Endret av Apophis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

For å kunne bruke nye shouts, må du bruke dragon souls på dem (man får en hver gang man dreper en drage); såvidt jeg husker går du inn på shout-menyen og trykker "R" for spend soul eller noe :P

Er det noen flere som har sett den bug'en med at folk og ting blir lilla?

Farge og tekstur forsvinner midlertidig på enkelte ting og får dem til å se ut som lilla michelin-figurer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne bruke nye shouts, må du bruke dragon souls på dem (man får en hver gang man dreper en drage); såvidt jeg husker går du inn på shout-menyen og trykker "R" for spend soul eller noe :P

Er det noen flere som har sett den bug'en med at folk og ting blir lilla?

Farge og tekstur forsvinner midlertidig på enkelte ting og får dem til å se ut som lilla michelin-figurer :fnise:

D'oh, det var så lett ja. Har over 20 souls å bruke, så får i det minste låst opp noen nye kule shouts då - blei litt lei 'unrelenting force' etterhvert :gjeiper: Thank you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har spilt i snart 76 timer, er straks level 36, spiller som Dark Elf tjuve-snikmorder som er sjef over det meste, har fleire 'thane'-titler, hester og hus, 100k i lommeboka og har dillet så mye med små quester, dungeons (eg er seriøst så ekstremt drittlei draugr's og skjeletter som skjærer tenner *grøss*) og huler at eg knapt har begynt på hovedoppgava :gjeiper:

Merker det er litt glitcher og bugs i enkelte steder, f.eks får eg ikkje fjernet quest items fra sekken min selv om eg har fullført questen - litt irriterende når det er noe med vekt.

Eg og Shadowmere slåss nettopp med ein frost/is drage og den klarte tydeligvis å feilberegne avstanden til bakken litt, for den landa med trynet først og blei liggende i ein haug på bakken i omtrent 1 minutt før den "våkna" til live igjen akkurat tidsnok til å bli drept.

Men det eg lurer på er hva søren eg må gjøre for å bruke nye shouts.. Eg har funnet ord til fleire, men kan kun bruke 2 av de (de man lærer på den høgeste fjelltoppen) :(

Det er ikke en bug - det betyr bare at dere gjorde såpass skade på den at den krasjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en bug - det betyr bare at dere gjorde såpass skade på den at den krasjet.

Vi gjorde ikkje så mye skade når den flaksa rundt på himmelen, så det er nok ikkje grunnen. Den var på vei til å lande der eg sto, men det var midt i ein bratt bakke og den kom inn for landing litt for brått så den gikk på snørra istede. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D'oh, det var så lett ja. Har over 20 souls å bruke, så får i det minste låst opp noen nye kule shouts då - blei litt lei 'unrelenting force' etterhvert :gjeiper: Thank you!

Tok meg en liten stund selv å se at et stod "unlock shout" eller noe i menyen xD Men nå bruker jeg egentlig ikke så veldig mange av dem, for det meste bare fire breath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en liten stund selv å se at et stod "unlock shout" eller noe i menyen xD Men nå bruker jeg egentlig ikke så veldig mange av dem, for det meste bare fire breath.

Syns det er greit med "animal alliance"-shouten om det er mange fiender (med fire eller fleire bein), då hjelper de nemlig til med å drepe fiendene :) Har ikkje fått prøvd så mange andre enn den og de to man lærer på fjelltoppen ennå, vanligvis er mace of Molag Bal og ei god øks god nok til å ta knekken på de fleste, men de er litt seige de draugr deathlords-typene..

Endret av Apophis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært noe fan av magi i slike spill, men Skyrim har vendt meg om :hjerte: Går med magi i ene hånda, og mace of Molag Bal i den andre, full-lada med soul gems. Er på level 16 nå.

Jeg er novice på all magi enda da, er eneste måten å oppgradere det ved perks? For jeg får ikke til å oppgradere perks på feks destruction, hvor jeg aller helst vil ha det. Why not??

Syns det er noe herk med begrenset bærekapasitet, så jeg har juksa litt der, og ordnet med ubegrenset plass. Ikke fordi jeg tar med meg alt jeg finner, men det er greit å ta vare på de beste og enchanta våpenene, og de er det jo gjerne litt tyngde på også.

Har forresten byttet ut Lydia med en Khajit som jeg hjalp, vi Khajiter må jo passe på hverandre :biggrin: Han er en del bedre enn Lydia iallefall, men er de man betaler for enda bedre enn de man "får"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er novice på all magi enda da, er eneste måten å oppgradere det ved perks? For jeg får ikke til å oppgradere perks på feks destruction, hvor jeg aller helst vil ha det. Why not??

Syns det er noe herk med begrenset bærekapasitet, så jeg har juksa litt der, og ordnet med ubegrenset plass. Ikke fordi jeg tar med meg alt jeg finner, men det er greit å ta vare på de beste og enchanta våpenene, og de er det jo gjerne litt tyngde på også.

Du må forbedre skillen din, enten ved å trene hos ein person og betale for det, eller bruke magien ein god del for å få opp skillen. Ved bedre skill får du satt poeng der du vil oppgradere, men du må gjerne ha perken før den du egentlig vil ha for å kunne få den (følge linja i stjernebildet liksom, du kan ikkje hoppe over eit punkt).

Velg å oppgradere stamina så kan du bære meir ;) Eg plukker med meg det meste av verdi og selger det eg ikkje bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært noe fan av magi i slike spill, men Skyrim har vendt meg om :hjerte: Går med magi i ene hånda, og mace of Molag Bal i den andre, full-lada med soul gems. Er på level 16 nå.

Jeg er novice på all magi enda da, er eneste måten å oppgradere det ved perks? For jeg får ikke til å oppgradere perks på feks destruction, hvor jeg aller helst vil ha det. Why not??

Syns det er noe herk med begrenset bærekapasitet, så jeg har juksa litt der, og ordnet med ubegrenset plass. Ikke fordi jeg tar med meg alt jeg finner, men det er greit å ta vare på de beste og enchanta våpenene, og de er det jo gjerne litt tyngde på også.

Har forresten byttet ut Lydia med en Khajit som jeg hjalp, vi Khajiter må jo passe på hverandre :biggrin: Han er en del bedre enn Lydia iallefall, men er de man betaler for enda bedre enn de man "får"?

Som Apophis sier må du øke skillen din i destruction (noe jeg antar du gjør hele tiden, siden du går med den i ene handa og bruker den aktivt) og følge stjernetegnlinjen.

Husk at ulike perks har forskjellige skill requirements.

Men såvidt jeg vet kan du da bruke de fleste typer destruction spells, perksene gjør f.eks. at du bruker bare halv mengde magicka enn du ellers ville gjort. Da må du kjøpe deg Spell Tome bøker slik at du kan lære nye spells.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at de ikke har Khajiit og Bosmer giftepartnere. Hva skal min stakkar lille Khjaiit gjøre, han hun slo av en prat med på trade caravan utenfor Whiterun var jo litt av en hunk. :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at de ikke har Khajiit og Bosmer giftepartnere. Hva skal min stakkar lille Khjaiit gjøre, han hun slo av en prat med på trade caravan utenfor Whiterun var jo litt av en hunk. :sukk:

Sitter du og snakker med skjermen igjen, nå? :gjeiper:

Hvis ikke du kan få han, er det ikke rett at noen andre skal få han heller... Drep fyrn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Sitter du og snakker med skjermen igjen, nå? :gjeiper:

Hvis ikke du kan få han, er det ikke rett at noen andre skal få han heller... Drep fyrn!

Ååå kan man gjøre sånt i det spillet? Kuuult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå kan man gjøre sånt i det spillet? Kuuult.

Det er ganske tøft, ja! Man kan stort sett gjøre det man vil, men spillet handler mest om å sloss, selvfølgelig.

Figuren min studerer ved akademiet nå (for å bli bedre i magi) og det er masse stilig å oppleve der. Man får være med på utgravinger, for å finne gamle, mektige gjenstander osv... Alt er helt valgfritt, og det er masse dramatikk, konspirasjoner og sånne ting.

Hvis du er glad i spill, så burde du absolutt prøve det! Har du ps3, xbox 360 eller en helt ok PC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er ganske tøft, ja! Man kan stort sett gjøre det man vil, men spillet handler mest om å sloss, selvfølgelig.

Figuren min studerer ved akademiet nå (for å bli bedre i magi) og det er masse stilig å oppleve der. Man får være med på utgravinger, for å finne gamle, mektige gjenstander osv... Alt er helt valgfritt, og det er masse dramatikk, konspirasjoner og sånne ting.

Hvis du er glad i spill, så burde du absolutt prøve det! Har du ps3, xbox 360 eller en helt ok PC?

Er det vanskelig å sloss i disse spillene. har prøvd noe lignende men da døde jeg bare hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere vanskelighetsgrader, Betty, så du kan starte med en forholdsvis lav vanskelighetsgrad. Det er utrolig kjekt spill, så åpent at du kan gjøre hva du vil. Vil du være stolt kriger med sverd og skjold? Snikmorder? Jeger med bil og bue? Magiker som studerer ved College of Winterhold? Tyv, som gjør oppdrag for Thieves Guild? Vanlig borger som tjener sine penger gjennom å lage alkymiske potions, lage mat og selge til taverns, være blacksmith som lager våpen og selger til våpenbutikker? Slå deg ned i en by, gifte deg, kjøpe en hest og et hus?

Mulighetene er så mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...