Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg har drept ganske mange uskyldige :sjenert: Kun oppnådd å få leiemordere etter meg, er vist en pris på hodet mitt ;)

Applecore:

Jeg er en ung dark elf med flammende rødt hår. Null tatoveringer eller krigsmaling, ganske plane. Skulle hete Akasha, mitt faste spillnavn, men glemte å gi meg selv navn denne gangen ;) Foretrekker magi i venstre hånd og en magisk øks eller Maze of molag bal i høyre, men er også en liten jævel med buen. Sniking og det å åpne låser to av mine beste egenskaper, mye fordi jeg elsker å snike meg rundt folk og så overaske dem med en pil i nakken eller mellom øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen fleire som brukte ganske mange levler på å finne ut at det var ein sprint-knapp? :gjeiper:

Kan noen forklare hvordan eg charger opp igjen våpen, klarte å trykke vekk meldingen før eg fikk lest den?

Magiske ting lader man ved å bruke soul gems som er fylt! Jo sterkere soul gem jo mer blir de ladet (lesser, petty, greater, grand, etc.). På PS3 trykker man L1 eller lignende når man har valgt våpenet i inventoryet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mange quests at jeg hopper så mye frem og tilbake, og faller helt ut av sammenhengene etterhvert :fnise:

Jeg er forresten medlem i Dark Brotherhood, Thieves Guild, The Companions og Imperial Soldiers. Samtidig som jeg er Thane i flere byer. Og Arch-Mage :fnise:

Går det an å drepe uskyldige uten at vaktene kommer og skal ha meg i fengsel/ha penger? Har nemlig oppdrag fra Thieves Guild, og er lite keen på å sitte i fengsel etter hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magiske ting lader man ved å bruke soul gems som er fylt! Jo sterkere soul gem jo mer blir de ladet (lesser, petty, greater, grand, etc.). På PS3 trykker man L1 eller lignende når man har valgt våpenet i inventoryet.

R2, det oppdaget jeg når jeg kom på level 31 :sjenert:

Til mitt forsvar har jeg verdens dårligste tv og teksten er bitte liten, så jeg ser ikke alltid beskjedene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Jeg har så mange quests at jeg hopper så mye frem og tilbake, og faller helt ut av sammenhengene etterhvert :fnise:

Jeg er forresten medlem i Dark Brotherhood, Thieves Guild, The Companions og Imperial Soldiers. Samtidig som jeg er Thane i flere byer. Og Arch-Mage :fnise:

Går det an å drepe uskyldige uten at vaktene kommer og skal ha meg i fengsel/ha penger? Har nemlig oppdrag fra Thieves Guild, og er lite keen på å sitte i fengsel etter hver gang.

Thieves Guild sier jo at de ikke vil at de dreper folk når du er på oppdrag for dem ;)

Det er kun noen få quests på slutten hvor du får lov til å drepe, men ellers er jo policyen deres at du ikke skal drepe dem du stjeler fra.

Hvis du dreper en uskyldig uten at noen ser det går det bra. Du kan også slippe bounty hvis du dreper vitnene. Hvis du f. eks. dreper noen inne på et inn, så må du drepe alle inne der for å bli kvitt bounty (unntatt bartenderen, min bounty forsvant uten at jeg trengte å drepe ham)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Går det an å drepe uskyldige uten at vaktene kommer og skal ha meg i fengsel/ha penger? Har nemlig oppdrag fra Thieves Guild, og er lite keen på å sitte i fengsel etter hver gang.

Sikker på at du ikke mener oppdrag fra Dark Brotherhood?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det an å drepe uskyldige uten at vaktene kommer og skal ha meg i fengsel/ha penger? Har nemlig oppdrag fra Thieves Guild, og er lite keen på å sitte i fengsel etter hver gang.

Eg har aldri blitt tatt for drap, så det er mulig å gjøre det uten å bli sett :)

Takk for svar, eg skal prøve det neste gang eg spiller :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, jeg skulle bli medlem av Thieves Guild hadde jeg tenkt, men neida... Har tatt oppdraget fra Brynjolf og skulle møte han i baren i kloakken (Som jeg allerede hadde ryddet og hadde låst fast Barbaros i en evig kamp i), men pga den jævla hunden ble Brynjolf også låst inn i denne kampen. Jeg ble sur og bare gikk, noen timer senere kom hunden etter. I dag skulle jeg tilbake, men finner ikke Brynjolf noen steder! Questmarkeren er også borte, finner ikke en gang questen i oversikten min, verken som fullført eller påbegynt. FØØØØK!

Jeg som skulle bruke ukens eneste fridag til å kun spille Skyrim og spise sjokolade :snurt: Får vel lage ordentlig mat og sitte her og være snurt i stede for.... :fnise:

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten mistet Lydia, hun kom i veien for sverdet mitt :sjenert: Når jeg får en annen companion, kan han eller hun ta over rommet hennes? Nå får jeg opp at jeg ikke kan sove i en seng noen eier og alt er markert som tyveri om jeg plukker det opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, jeg skulle bli medlem av Thieves Guild hadde jeg tenkt, men neida... Har tatt oppdraget fra Brynjolf og skulle møte han i baren i kloakken (Som jeg allerede hadde ryddet og hadde låst fast Barbaros i en evig kamp i), men pga den jævla hunden ble Brynjolf også låst inn i denne kampen. Jeg ble sur og bare gikk, noen timer senere kom hunden etter. I dag skulle jeg tilbake, men finner ikke Brynjolf noen steder! Questmarkeren er også borte, finner ikke en gang questen i oversikten min, verken som fullført eller påbegynt. FØØØØK!

Hvordan klarte du det? Har du sjekka bak i the Cistern (eller hva det heiter), gjennom ei dør bakerst i baren?

Har merka at enkelte oppdrag kan "henge" seg opp og ikkje forsvinne fra loggen over oppdrag. Eg skulle kverke lederen av deep-ettellerannet doubt, noe eg gjorde og leverte questen. Men den viser fortsatt som aktiv (selv om eg ikkje får opp markør når eg velger å vise på kartet) og når eg gikk for å gjøre oppdraget igjen (trodde eg ikkje hadde gjort den), låg lederen fortsatt død på bakken etter sist gang. Så det ser ikkje ut til at eg vil få den siste thane-tittelen likevel pga det :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten mistet Lydia, hun kom i veien for sverdet mitt :sjenert: Når jeg får en annen companion, kan han eller hun ta over rommet hennes? Nå får jeg opp at jeg ikke kan sove i en seng noen eier og alt er markert som tyveri om jeg plukker det opp...

Lydia var jo housecarl'en din, eg tror ikkje noen kan overta rommet i huset - med mindre du gifter deg. Men du får ny housecarl i hver by du er thane og har kjøpt hus. Whiterun har uansett det styggeste huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk inn med hunden, som var udødelig og den begynte å sloss med alle de som var der nede og som var questrelated (Udødelig). Gikk timesvis før hunden kom tilbake der i fra. Når jeg nå er innom er alle der, bortsett fra Brynjolf.

Må sies at en av de andre oppdragene jeg har i den byen heller ikke kan fullføres da personen jeg skal snakke med ikke vil snakke med meg. Jævla bugs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt noen thane-oppdrag enda, jeg har en uvane med å få for mange hus og spre tingene mine så mye at jeg aldri finner det jeg vil ha, så for nå holder jeg meg til det ene huset, så vet jeg hvor alt er ;) Tror jeg må ha det som mitt faste oppbevaringshus.

Og så er det så mye annet spennende å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser nå at thieves guild tingen er en bug, så sinnsykt irriterende! Lett og lett, men ser ikke ut til å være noen måte å fikse det på. Ingen fantestreker på meg da :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig synes jeg huset i Markarth er det koseligste :)

Eineste der eg mangler og egentlig er det det huset eg har hatt mest lyst på siden skal være dyrest og finest (dessuten hadde eg planer om å gifte meg med housecarl'n siden han såg ut som snacks). Men får ikkje levert den eine questen til Jarl'n (rettere sagt: eg har levert den, men den viser i loggen ennå over aktive quester), så blir ikkje noe hus på meg ser det ut til :( Må nøye meg med nest best, huset i Solitude.

Kun eg som blir irritert når man går inn i sitt eget hus og får slengt eit "You lost?" i fleisen av housecarl'n?

Jeg har ikke tatt noen thane-oppdrag enda, jeg har en uvane med å få for mange hus og spre tingene mine så mye at jeg aldri finner det jeg vil ha, så for nå holder jeg meg til det ene huset, så vet jeg hvor alt er ;) Tror jeg må ha det som mitt faste oppbevaringshus.

Etterhvert som eg får bedre hus, drar eg med meg ALT eg har lagt igjen i huset og plasserer i det nye huset :) Liker å ha bøker/lapper for seg, nøkler for seg, ingredienser for seg, våpen som muligens skal brukes for seg, forskjellige klær eller rustninger for seg, misc. items for seg og masse dritt som kan selges nær døra i tilfelle eg plutselig trenger peng. Det tar litt tid siden eg plutselig drasser med meg 3000 meir kilo enn eg kan bære, men eg går - sakte, men sikkert - ut til der hesten står parkert, setter meg oppå og fast-travle til byen eg skal til.

Ser nå at thieves guild tingen er en bug, så sinnsykt irriterende! Lett og lett, men ser ikke ut til å være noen måte å fikse det på. Ingen fantestreker på meg da :kjefte:

Du går ikkje glipp av så mye, syns eg ihvertfall. Questene for TG var mye kjekkere, "vanskeligere" og lengre i Oblivion. Eg er litt skuffa faktisk. Men du får prøve deg igjen seinere, om du skal spille igjennom spillet fleire ganger :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg nok, men gidder ikke begynne på nytt kun for tg når jeg er på level 40 og ikke har begynt noe særlig på main questen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...