Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden tittelen også har forvekslet K med C, så kan vi vel konkludere med at de nuller hverandre ut og ferdig med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, død over denne vantroe møkkapersonen, som brukte C istedenfor K! :filer:

Når man skriver på forum, og kun ser budskapet som svart skrift på hvit bakgrunn, så er det klart at det er lett å tolke ting i verste vinkel, men jeg tenkte i hvert fall ikke så veldig krasst da jeg skrev det, skrev det bare som noe jeg tenkte på, var ikke meningen å "angripe" noen, men tenkte at det er rart å skrive med "c", siden spillet skrives med "k", og de to bokstavene står ikke akkurat ved siden av hverandre på tastaturet, så han må jo ha tatt et bevisst valg ved å kalle det Scyrim, noe som er litt underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere i denne tråden, men jeg begynner å bli desperat, og sitter og spiller, så orker ikke begynne å lete.

Jeg er på vei til Solitude, på oppdraget som heter "Diplomatic immunity". Jeg tok fast travel til Ustengrav, og spaserer derifra, MEN jeg møter en drage på veien, og jeg klarer bare ikke å drepe den! Har prøvd 1000 ganger nå (minst). Tror ikke jeg er hly nok level, og når jeg er like ved å drepe den har den uansett tatt livet av Lydia :(

Har dere truffet på den? Finner ikke noe om det andre steder på nettet. Finnes det evt andre veier til Solitude?

Er på lvl 8 forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Apophis

Prøv å gå rundt det området du møter dragen i eller løp som faen når du treffer på den (bruk sprint både med og uten hest)? Det pleier å være random hvor man møter drager, annet enn når man stikker innom lair'n deres (det viser som eit dragehode på kartet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere i denne tråden, men jeg begynner å bli desperat, og sitter og spiller, så orker ikke begynne å lete.

Jeg er på vei til Solitude, på oppdraget som heter "Diplomatic immunity". Jeg tok fast travel til Ustengrav, og spaserer derifra, MEN jeg møter en drage på veien, og jeg klarer bare ikke å drepe den! Har prøvd 1000 ganger nå (minst). Tror ikke jeg er hly nok level, og når jeg er like ved å drepe den har den uansett tatt livet av Lydia :(

Har dere truffet på den? Finner ikke noe om det andre steder på nettet. Finnes det evt andre veier til Solitude?

Er på lvl 8 forresten.

Jeg tror du kan leie hest og kjerre (fra f.eks. Whiterun Stables) og dra til Solitude? Husker ikke om Solitude står på den listen, men tror det.

Hvis ikke så kan du kanskje sette ned vanskelighetsgraden? :klo:

Skal forresten gjøre det questet jeg og, og er lvl 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Jeg tror du kan leie hest og kjerre (fra f.eks. Whiterun Stables) og dra til Solitude? Husker ikke om Solitude står på den listen, men tror det.

Alle de store byene står på lista, så for mellom 50 og 100 gullmynter kan du komme deg dit heilt trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de store byene står på lista, så for mellom 50 og 100 gullmynter kan du komme deg dit heilt trygt.

Det pleier vel å koste mellom 20 og 50 gullmynter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere i denne tråden, men jeg begynner å bli desperat, og sitter og spiller, så orker ikke begynne å lete.

Jeg er på vei til Solitude, på oppdraget som heter "Diplomatic immunity". Jeg tok fast travel til Ustengrav, og spaserer derifra, MEN jeg møter en drage på veien, og jeg klarer bare ikke å drepe den! Har prøvd 1000 ganger nå (minst). Tror ikke jeg er hly nok level, og når jeg er like ved å drepe den har den uansett tatt livet av Lydia :(

Har dere truffet på den? Finner ikke noe om det andre steder på nettet. Finnes det evt andre veier til Solitude?

Er på lvl 8 forresten.

Går du samme vei/rute når du møter på dragen?

Hvis du går en litt annen vei, så skal det gå bra. F.eks. gå til Ustengrav fra den andre siden etter fast travel til en annen plass.

Når jeg gikk på venstresiden av en dal møtte jeg hele tiden på en drage jeg ikke klarte, men når jeg prøvde å gå på høyresiden dukket den ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere i denne tråden, men jeg begynner å bli desperat, og sitter og spiller, så orker ikke begynne å lete.

Jeg er på vei til Solitude, på oppdraget som heter "Diplomatic immunity". Jeg tok fast travel til Ustengrav, og spaserer derifra, MEN jeg møter en drage på veien, og jeg klarer bare ikke å drepe den! Har prøvd 1000 ganger nå (minst). Tror ikke jeg er hly nok level, og når jeg er like ved å drepe den har den uansett tatt livet av Lydia :(

Har dere truffet på den? Finner ikke noe om det andre steder på nettet. Finnes det evt andre veier til Solitude?

Er på lvl 8 forresten.

Skru ned vanskelighetsgraden til "novice" hvis en kamp blir for vanskelig, og sett den tilbake til vanskelighetsgraden du hadde først. For noen føles det kanskje som juks, men jeg ser ikke noe vits i å kjempe mot en drage ørten ganger og dø hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Apophis

Det pleier vel å koste mellom 20 og 50 gullmynter?

De få gangene eg brukte hest og kjerre (skjedde noen ganger i begynnelsen for å se hvilken by som hadde finest hest til salgs :gjeiper: ) så måtte eg betale 50-100. Kanskje det er billigere om man skal hoppe mellom to byer som er veldig nære, eg bruker hest eller fast travel istede for hest og kjerre, så eg veit ikkje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hjelpesomme svar :nigo: Jeg fast travelled til den nærmeste byen til Ustengrav og gikk deritfra i steden. Første gangen møtte jeg en annen drage, og døde igjen :gjeiper: Andre gangen jeg gikk der dukket den ikke opp, så kom meg til Solitude :jepp:

Men går det an å skru ned vanskelighetsgraden på drager? :klo: Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hjelpesomme svar :nigo: Jeg fast travelled til den nærmeste byen til Ustengrav og gikk deritfra i steden. Første gangen møtte jeg en annen drage, og døde igjen :gjeiper: Andre gangen jeg gikk der dukket den ikke opp, så kom meg til Solitude :jepp:

Men går det an å skru ned vanskelighetsgraden på drager? :klo: Hvordan gjør man det?

Du skrur ikke av vanskelighetsgraden kun på drager, men for hele spillet. Vet ikke hundre prosent hvor, men sjekk under Options. Greia er at du kan skifte vanskelighetsgrad når som helst, så om en drage er altfor vanskelig kan man skifte graden før man går inn i kamp for så å endre tilbake igjen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle hjelpesomme svar :nigo: Jeg fast travelled til den nærmeste byen til Ustengrav og gikk deritfra i steden. Første gangen møtte jeg en annen drage, og døde igjen :gjeiper: Andre gangen jeg gikk der dukket den ikke opp, så kom meg til Solitude :jepp:

Men går det an å skru ned vanskelighetsgraden på drager? :klo: Hvordan gjør man det?

Det kan være greit å ha med seg et par "potion of brief invisibility". Du får kjøpt dem hos de fleste alkemibutikker, også kan du jo lage dem selv, om du blander 2 av følgene:

(se vekk om du ikke liker spoilere)

Vampire Dust,Nirnroot,Chaurus Eggs

Crimson Nirnroot,Ice Wraith Teeth

Luna Moth Wing

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Men går det an å skru ned vanskelighetsgraden på drager? :klo: Hvordan gjør man det?

Du kan skru ned vanskelighetsgraden på selve spillet.

Lagre rett før du skal sloss, slå ned vanskelighet, drep drage, skru vanskelighetsgrad tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Hmmm, er det flere enn meg som ikke helt fikk med seg at det er hint inngravert på de nøkkel-klørne?

Fant tilfeldigvis ut av det på et annet forum - etter over 100 spilletimer...

Jaja, jeg har blitt en ordentlig kløpper på å løse dør-koder da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Hmmm, er det flere enn meg som ikke helt fikk med seg at det er hint inngravert på de nøkkel-klørne?

Fant tilfeldigvis ut av det på et annet forum - etter over 100 spilletimer...

Jaja, jeg har blitt en ordentlig kløpper på å løse dør-koder da :P

Fant det ut første gang ved å lese ei dagbok eller noe, "the answer lies in the palm of your hand" eller noe sånt.. Det fant eg (dvs, det la samboeren merke til på under 1 minutt når eg ytret min frustrasjon og viste han den kloen) ut etter å ha bannet og steiket og leitet etter noen hint i sikkert nærmere 30 minutter. Bare syns bildene ikkje alltid er så lette å se. Hiver inn det eg tror er koden og hopper vekk fra døra, just in case :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...