Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som savner en skikkelig storbyfølelse? Synes det bare er små landsbyer her.

De fleste NPCer i Skyrim har en funksjon (de er del av et quest, eller har en annen funksjon i byen), og det hadde vel tatt år og dag om Bethesda skulle befolket skyrim med, la oss si, dobbelt så mange, men like detaljerte innbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste NPCer i Skyrim har en funksjon (de er del av et quest, eller har en annen funksjon i byen), og det hadde vel tatt år og dag om Bethesda skulle befolket skyrim med, la oss si, dobbelt så mange, men like detaljerte innbyggere.

Edit: Med år og dag, mener jeg at det hadde blitt veldig mye innhold å skape, pluss at det sikkert er visse begrensninger for hvor mye de kan proppe inn der. En fullstappa by hadde kanskje vært for mye for spillets motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Med år og dag, mener jeg at det hadde blitt veldig mye innhold å skape, pluss at det sikkert er visse begrensninger for hvor mye de kan proppe inn der. En fullstappa by hadde kanskje vært for mye for spillets motor?

Enig med Katten, litt vel små byer mange av dem. Akkurat på det området var Morrowind bedre.

(og alle NPCer trenger ikke å være en del av en quest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Om du ikke likte Oblivion, så tviler jeg på at du liker Skyrim. Det er jo samme konseptet, bare i en ny og bedre versjon.

Jeg likte av en eller annen grunn ikke Oblivion, men jeg digger Skyrim.

Kan ikke sette fingeren på hvorfor engang :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noe a la Imperial City var nok til å skape en litt storby-følelse, selv om den egentlig ikke var så stor at det gjorde noe. Savner den følelsen av å ikke kunne se horisonten, høye bygninger, det å føle seg som en tapt sjel i en stor mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte av en eller annen grunn ikke Oblivion, men jeg digger Skyrim.

Kan ikke sette fingeren på hvorfor engang :klo:

Samme her... Liker både morrowind og skyrim, men oblivion var teit.

Morrowind har forresten fått et skikkelig ansiktsløft gjennom mods, så det har fin grafikk, for folk som vil spille omigjen, eller for de som ikke har prøvd det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg takler ikke dungeons. Etter den lange dungeon for å komme dit var jeg så lei at jeg ville bare UT! Frisk luft! Så jeg raidet alchemy lab'en, tok de Crimson Nirnroot jeg fant på veien, og kom meg ut derfra fortere enn svint. Jeg elsker RPGs, men kan ikke fordra dungeons. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan. Der ble jeg vampyr. Tenkte det var som i Oblivion, at man måtte sove før man ble det fullstendig, så gadd ikke fikse det før neste gang jeg skulle til byen.

Fail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er fungerer vampyrgreia?

Jeg har blitt med i Companions, og er blitt varulv. Men den fungerer slik at jeg velger når jeg vil være det, og det varer bare en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten, hvordan ble du vampyr og hvordan reagerer du på sol? Som sagt, jeg fikk opp en rød advarsel om at jeg følte meg svak hver gang solen gikk opp, så mistenkte det var veien mot vampyrisme, er det samme du opplever?

Savner en mulighet til å sjekke statur på slikt, hvilke sykdommer man har o.l (eller er det bare jeg som er blind og ikke finner det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har tenkt på det samme. Tretthetsnivå, sykdommer og generell allmenntilstand hadde vært greit å vite, f.eks. i healthbaren. Men mulig jeg også bare er blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, da er det ikke bare meg ;) Jeg følter meg rimelig blind i Skyrim, mye fordi teksten blir så forbanna liten på tven min, så hadde vært typisk meg å overse :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...