Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som gidder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er funksjonshemmet, men jeg er sterkt hørselshemmet. Jeg tør ikke å spørre folk om de vil ha setet mitt fordi jeg er redd for å måtte tolke svar. Om de sier ja eller nei. Noen blir så sure, så da skjønner jeg ingenting, om de blir sur fordi jeg spør, eller fordi de vil ha setet. Eller hvis de ser glade ut, kan jo hende de sier "nei, jeg klarer meg", eller "ja, gjerne". Er så mange forskjellige mennesker der ute, så mye å tolke. :sjenert: Jeg håper heller at de som hører kan ta seg av det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd at folk med krykker ikke vil ha hjelp, de vil ikke ha setet mitt. Jeg forstår dem, de vil være sterke og selvstendige.

Det jeg derimot reagerer på er at du forventer at andre skal oppføre seg "sånn og sånn". Folk har dessverre ikke peiling, og jeg som hørselshemmet må ofte informere folk om at jeg hører dårlig, og hva de kan gjøre for at jeg skal forstå dem bedre. Kjipt, men sånn er det. Jeg hadde blitt irritert om noen hadde forlangt at jeg skulle forstå problemet dem uten at de informerer meg på forhånd. Du synes sikkert at det er verdens mest innlysende, men for folk som ikke sliter selv er det så fjernt. Synes egentlig du kan spørre om å få setet.

• Liker 2
Skrevet

Nå har du jo moderert deg kraftig i forhold til tittel og startinnlegg da, og det er bra.

Men husk nå også da - når du står i bussen og er sinna fordi ingen reiser seg for deg - at du ikke vet noe om den enkelte medpassasjer. Du vet ikke hvem som har en god grunn for å bli sittende og hvem som bare er lat og egoistisk. Ikke tenk stygt om en egoistisk befolkning når det er enkelte egoister du egentlig mener.

Jeg blir litt irritert av slike innlegg - TS har da aldri sagt at hun ikke har forståelse for at andre kan ha usynlige problemer! Og jeg synes faktisk hun har rett til å snakke om "en egoistisk befolkning", jeg er faktisk helt enig. Jeg har tatt buss i veldig, veldig mange land (har bodd i utlandet i 12 år, tre forskjellige kontinenter) og alle andre steder har folk reist seg mer. Og det er vel akkurat like mange med usynlige problemer på busser i andre land?

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg blir litt irritert av slike innlegg - TS har da aldri sagt at hun ikke har forståelse for at andre kan ha usynlige problemer! Og jeg synes faktisk hun har rett til å snakke om "en egoistisk befolkning", jeg er faktisk helt enig. Jeg har tatt buss i veldig, veldig mange land (har bodd i utlandet i 12 år, tre forskjellige kontinenter) og alle andre steder har folk reist seg mer. Og det er vel akkurat like mange med usynlige problemer på busser i andre land?

Takk for støtten.

Det er veldig sant at folk reiser seg mer i utlandet. Aldri før har jeg vært i et land der så få gjør det som i Norge. Norge er ingen sykdomstopp i verden. Det er like mye sykdom i andre land. Jeg har aldri hatt dette problemet utenlands, og det sier jo litt.

Mange har sykdommer, og for hundrede gang, så trenger de ikke føle at de må reise seg hvis det går utover deres egen helse. Men det er mange helt friske mennesker som kunne ha lettet på rumpa, for å være helt ærlig. Neida, jeg vet ingenting om andre mennesker, men jeg vet at ikke hele Norges befolkning har sykdommer som påvirker dette.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Kråkesaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...