Gå til innhold

Eplegrønn`s kjernehus


Eplegrønn

Anbefalte innlegg

Vært på bytur ilamme gode venninner og bare handlet pittelitt :D . I dag blir det vasking og klargjøring slik at det blir enkelt og stressfritt å dra på hytta i morgen. Gleder meg. Fikk stoffpakke i dag. Skal finne meg et fint prosjekt å sy på. Lenge siden nåla har vært i sving her i huset :) .

1,5 kilo, og jeg stortrives med dietten. Deilig å "kjenne" at man krymper.

Må kanskje døpe dagboka om til Eplegrønns slankehus. 8) hmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 knekkebrød til frokost

2 knekkebrød til lunch

Salat med rent kjøtt eller fisk til middag (eller potet, kjøtt eller fisk, mager saus og masse grønnsaker)

2 knekkebrød til kvelds

1 dl appelsinjuice til alle knekkebrød-måltidene

1 frukt til mellommåltid når det røyner på :D

Lurt å drikke en stor kopp te sammens med knekkebrødene. Og spise sakte. Da blir du faktisk mett og god. I tillegg prøver jeg å ha sunt pålegg. En del magerost som jeg pynter på med med gul paprika, cherry-tomater eller og agurk. Cottage cheese er kjempegodt, og rent skinkepålegg. Bruker litt smør for at maten skal smake godt.

Dette er faktisk slik mat jeg "alltid" har spist, bare det at etter og under siste graviditet ble magemålet litt større, og hvert måltid litt større enn normalt. Kiloene kom krypende sakte men sikkert. Men nå er forhåpentlig den til over :D Skal på stor fest i februar, og DA altså - skal jeg ha nye fine klær i MIN størrelse 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo greit ut det. Knekkebrød spiser jeg masse av og før i dag kjøpte jeg ryvita knekkebrød og cottage cheese.

Men 1 dl juice, var ikke det lite? Ellers drikker jeg ganske mye vann hver dag. Har blitt veldig mye flinkere til det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trena noe forresten? Gått turer eller noe?

Hva når du får SÅÅÅÅ lyst på sjokkis, potetgull, brus eller annet snop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dl juice er ca 50 kalorier, og er jeg mere tørst drikker jeg vann. Synes det er et greit mål å forholde seg til - vil heller spise mine kalorier enn å drikke dem :) .

Når jeg får kjempelyst på sjokolade, så spiser jeg en new energy, også er jeg ekstra påpasselig å ha en supersunn middag. Kan ikke overleve helt uten noe over lang tid, særlig ikke når man har en presset hverdag.

Trener ikke enda - har ikke funnet tid til det enda, men så snart vi har fått rutinene ordentlig på plass og alt fungerer godt vil jeg begynne å trene på senter. Elsker aerobic, men må nok starte med styrke-trening på grunn av svak rygg. Hadde nok gått raskere ned i vekt hvis jeg hadde trent ordentlig. Kanskje neste uke blir starten - eller så blir det uka etter. At jeg skal i gang før mars er i alle fall helt sikkert 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 knekkebrød til frokost

2 knekkebrød til lunch

Salat med rent kjøtt eller fisk til middag (eller potet, kjøtt eller fisk, mager saus og masse grønnsaker)

2 knekkebrød til kvelds

1 dl appelsinjuice til alle knekkebrød-måltidene

1 frukt til mellommåltid når det røyner på :D

Heisann!

Den dietten hørtes jo ikke så værst ut den ?

Kanskje jeg skal prøve den ?

Var å trente i går, og veide meg i garderoben etterpå, likte ikke det jeg så :o

Virker som en grei måte å spise på i en periode :)

Ønsker deg en god fredag / god helg og lykke til med dietten :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eplefin :wink:

Så flink du er da....vær stolt, du gjør en kjempejobb.

Bare pittelitt nyskjerrig på reisene dine altså... :lol: Elsker å reise selv jeg, det er liksom noe man må bruke tid og penger på, føler det altfor snevert å bli her på min lille flekk i Norge bestandig... Verden har jo så enormt mye å by på!!!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :D

1 dl appelsinjuice er faktisk ikke mer enn litt over 30 kalorier.

Gjett hva jeg spiser nå! :kul:

Hehe, jepp, grønt eple. Mmmmm. (ca 50 kalorier, hvis du lurer :sjarmor: )

STå på vennen!

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er deilig. Vet det 8) . (EElsker grønne epler selv :D )

Flott helg - flink Eplegrønn. Har kost meg med både vin og litt øl, men i matveien har jeg vært standhaftig.

Håper på å få forlenget sykemeldingen min i dag. Klarer ikke å få helt dreisen på dagene ennå, men er på vei. Har fått bestilt meg time til frisøren, og gjett om det trengs! Fargen akkurat nå er ubeskrivelig.

Lurer på om det er denne uken jeg kommer meg i gang med trening. Håper og tror det. Slappy slapp er det ikke så fryktelig gøy å være. Viktige mål for i dag for meg er å få drukket nok vann, og lage en deilig middag med massevis av gode grønnsaker. Det må jo være overkommelig! :D

Som belønning når jeg har mistet litt til av meg selv får være en time i sola :blunke: (passe brun smiley.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du!

Nytter ikke å slurve når man har bestemt seg for å ta av noen kilo. Bra du er sta!

Ønsker deg en fortryllende uke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Eple.

Går det fortsatt bra med deg? Syns du er flink jeg. Imponert over at du gjennomfører planen din.

Nå må du snart gi lyd fra deg igjen da :wink:

Klem fra Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg,

Hvordan går det? Og hvordan gikk det med sykemeldingen? Fått gjort noe med håret? Håper ting går litt lettere som tiden skrider frem! Hold ut kjære deg. Det blir bedre!

Varme klemmer fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, nå var nesten boken din over på fryktede side 2 :o

Men så kommer supre Meg, og redder en venn i nøden :lol:

Hvor blir du av, har du det bra?

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav!! Side 2 grøss :o

Har det etter forholdene bra - har mye jobb som skal i boks på kort tid - har hatt noen tøffe dager i forrige uke, men nå har vi bestilt oss husmorferie noen venninner og jeg, så i helgen stikker vi til syden :D . Tar med babyene og stikker av for en stakket stund - det blir såååå deilig.

Er kjempeflink enda med maten, men de store utslagene på vekta har det ikke vært. Bare et par kilo så langt, men jeg vet jo at jeg ikke kan ta av meg med å sitte i sofaen :P . Er ved godt mot i alle fall - målet skal nåes om det så skal drøye helt til sommers. Basta 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eplegrønn :)

Tusen takk for hyggelige ord i boka mi!

Ønsker deg en fin tirsdag og lykke til videre med dietten din. Skal bli spennende å høre hvordan det går :)

Klem, D 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Diva! Koselig! :D

2 hele kilo er som sunket i jorden, og i dag kjenner jeg at jeg er på vei mot en smalere utgave av meg selv. Det føles på kroppen, og jeg har ikke noe slags behov for hverken det ene eller det andre - motivasjonen er på topp. Blir spennende å reise i helgen, og det at man skal i bikini gjør jo sitt med matlysten :o :lol::P

Har vært kjempeflink i dag - har fått gjort unna masse jobb så langt, og nå skal resten i boks slik at jeg kan ta ferie med good samvittighet. Mannen er dessverre syk i dag - det er ikke ofte - så jeg har i alle fall nesten pass til lillemor slik at jeg kan jobbe fritt.

I kveld skal jeg få tatt litt sol slik at ikke huden får sjokk - er nærmest grønn i trynet akkurat nå. Det blir godt.

Fin dag i dag for Eplegrønn - blir litt dårlig når jeg jobber, men ikke så ille at jeg må avbryte å ta pause - det må jo kalles framskritt 8)

Papirbunkene kaller. God tirsdag til kjernehuset og alle som måtte stikke innom for et jafs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...