Gjest Herr Heftig Skrevet 8. september 2012 #141 Del Skrevet 8. september 2012 Det hører også med til historien at noen av koppene og skålene opprinnelig var mine, men jeg hadde ikke sett dem på rundt 3 måneder da dette bildet ble tatt. Og forresten så ligger disse bildene allerede ute på internett (og han er klar over det). Ikke dårlig. En jeg kjenner (litt for godt) har et rom som slår det der ned i støvlene. Gulvet kan ikke ses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. september 2012 #142 Del Skrevet 8. september 2012 Etter å ha hatt ferie og vært bortreist i litt over 1 uke, gruer jeg meg til å komme tilbake til leiligheten imorgen. Spent på hvor skitten det er der. Jeg vasket leiligheten før jeg dro. Hun ene skal vist flytte ut, så spent på hvem som tar over rommet hennes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 8. september 2012 Forfatter #143 Del Skrevet 8. september 2012 Tenk å være med en slik fyr hjem fra byn og komme hjem til noe slikt *spy* 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #144 Del Skrevet 8. september 2012 xaphan; jeg må bare spørre. Hvor er dette kollektivet?? Det høres jo helt sinnsykt ut, haha. Sikkert morsomt å dra på fest der, når man ikke bor der. Anonym poster: 0e48d957940247ee404685c9389e369b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 8. september 2012 #145 Del Skrevet 8. september 2012 Heldigvis leeeenge siden jeg har delt bolig med vilt fremmede folk. Men jeg husker da endel av de mindre positive sidene 1. ikke bytt ut andres matvarer med dine egne utgåtte. Ikke mye kos å oppdage at den søtlige lukta fra frokostblandinga når man har helt på melk skyldtes at den var eldgammel *spy* 2. knabbe andres matvarer som man gleder seg som en hund til å spise som student natt til søndag etter en heftig fest. Tror aldri jeg har savnet en frossenpizza så jævlig som de gangene. 3. Det er ikke morsomt å leke gjetteleker om hvem som eier hva og hva innholdet egentlig er i merkelige uorginale beholdere, krukker og glass. Spesielt ikke når det virker å gi en merkelig ettersmak på alt annet man har i kjøleskapet 4. nei du har ikke rett til å forsyne deg med alle skuffene i fryseren 5. om du liker eksotisk mat med masse lukt og krydderier, vennligst luft ut og vask opp etter deg så man slipper å bli blåst ut døra når man kommer innom kjøkkenet 6. nei det er ikke ok å stå å lukte på andres nyvaskede klær og uttale at det lukter så godt,. spesielt ikke av andres undertøy! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 8. september 2012 #146 Del Skrevet 8. september 2012 Gud, jeg er glad jeg ikke bor i kollektiv. Har alltid hatt lyst til å bo i kollektiv før da jeg var yngre, men glem det! Synes det er greit å besøke venninna mi sitt kollektiv for så å dra hjem og slappe av i min egen leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 8. september 2012 #147 Del Skrevet 8. september 2012 Det hører også med til historien at noen av koppene og skålene opprinnelig var mine, men jeg hadde ikke sett dem på rundt 3 måneder da dette bildet ble tatt. Og forresten så ligger disse bildene allerede ute på internett (og han er klar over det). Åh, fytti grisen! Det kan bli ganske rotete her også, men det der var ille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 8. september 2012 #148 Del Skrevet 8. september 2012 xaphan; jeg må bare spørre. Hvor er dette kollektivet?? Det høres jo helt sinnsykt ut, haha. Sikkert morsomt å dra på fest der, når man ikke bor der. Anonym poster: 0e48d957940247ee404685c9389e369b I England 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 8. september 2012 #149 Del Skrevet 8. september 2012 Når jeg bodde på studenthjem, hadde jeg kjøleskap på rommet. Den bråkte litt, men det var verdt det når jeg fikk ha maten min i fred Hadde ikke råd til å få på 10 andre beboere Huff, de bildene lengre oppe her var helt forferdelige!! Det er da ikke mulig å bo slik???? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. september 2012 #150 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Har lenge følt at det er jeg som bidrar til det meste på kjøkkenet, så denne uken har jeg hatt et lite eksperiment! Jeg har rett og slett latt være å tømme/sette på/vaske fellesutstyret. Ja selvfølgelig har jeg tatt den ildfaste formen jeg har brukt, og kjeler jeg har brukt. Mest for å se hva som skjedde! Og dæven - nå står det faktisk skittent på kjøkkenbenken - og noe har stått der siden MANDAG. Hahahah, sorry, men jeg er så jævlig glad det ikke er meg som skal vaske det der. De andre gjør altså relativt lite, da, for å si det mildt. Så er spørsmålet hva jeg gjør heretter. Skal jeg si fra til de jeg bor med, at det er jeg som tar mesteparten.. Eller skal jeg bare fortsette å rydde som jeg har gjort? Da ser det alltid eksemplarisk ut her(jeg er litt nazi på akkurat kjøkkenbenken...), men jeg syns det er kjipt at det nesten bare er jeg som bidrar til å holde det rent og ryddig. Vi har så lite benkeplass at det faktisk er nødvendig å rydde hele tiden.. Endret 28. september 2012 av grethe91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 28. september 2012 #151 Del Skrevet 28. september 2012 Har lenge følt at det er jeg som bidrar til det meste på kjøkkenet, så denne uken har jeg hatt et lite eksperiment! Jeg har rett og slett latt være å tømme/sette på/vaske fellesutstyret. Ja selvfølgelig har jeg tatt den ildfaste formen jeg har brukt, og kjeler jeg har brukt. Mest for å se hva som skjedde! Og dæven - nå står det faktisk skittent på kjøkkenbenken - og noe har stått der siden MANDAG. Hahahah, sorry, men jeg er så jævlig glad det ikke er meg som skal vaske det der. De andre gjør altså relativt lite, da, for å si det mildt. Så er spørsmålet hva jeg gjør heretter. Skal jeg si fra til de jeg bor med, at det er jeg som tar mesteparten.. Eller skal jeg bare fortsette å rydde som jeg har gjort? Da ser det alltid eksemplarisk ut her(jeg er litt nazi på akkurat kjøkkenbenken...), men jeg syns det er kjipt at det nesten bare er jeg som bidrar til å holde det rent og ryddig. Vi har så lite benkeplass at det faktisk er nødvendig å rydde hele tiden.. Burde være regel om at man alltid må rydde sitt etter seg og at utstyret ditt ikke bare kan ligge der. Jeg mister motivasjonen til å både rydde og lage mat når jeg kommer til en allerede bombardert kjøkkenet. og der ringte brannalarmen igjen. Hvor vanskelig er det å ikke utløse en brannalarm på en hel uke?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. september 2012 #152 Del Skrevet 28. september 2012 Burde være regel om at man alltid må rydde sitt etter seg og at utstyret ditt ikke bare kan ligge der. Jeg mister motivasjonen til å både rydde og lage mat når jeg kommer til en allerede bombardert kjøkkenet. og der ringte brannalarmen igjen. Hvor vanskelig er det å ikke utløse en brannalarm på en hel uke?? Vi har en regel om at alle tar sitt eget. Problemet dukker opp når noen(les: oftest jeg) har satt på oppvaskmaskinen, og ingen tar ut av den. I mellomtiden setter man jo boller, tallerkner, glass og bestikk på kjøkkenbenken. Den som tømmer oppvaskmaskinen pleier som regel å sette inn alt som har hopet seg opp mens oppvaskamskinen har stått på/ikke blitt tømt. Det er som regel meg. Dessuten er de jeg bor med evneveike når det kommer til å stable oppvaskmaskin. Det kan godt hende jeg er litt nazi på det og, så jeg bare omstabler når det er "fullt", det er ikke noe problem for meg det altså, men jeg blir oppgitt. Derav sutretråden her --- Brannalarm har vi ikke hatt noe problem med enda! Gleder meg til dagen det skjer... Haha! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #153 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg bor ikke i kollektiv nå, men bodde med ei jente og en gutt. Gutten var veldig grei å bo med, men ikke hu! Jeg var borte en helg og da jeg kom hjem igjen hadde hu jeg bodde med hatt overnattingsgjester, jeg fant ikke dyna mi, så jeg gikk ut for å spørre om de hadde sett den. Da kommer hu ut fra sitt soverom med dyna og sa at hennes gjester hadde lånt den, noe jeg ikke syntes er greit i det hele tatt. Vi hadde besøk hver dag. Jeg jobber, og sliter veldig med trøtthet, så jeg legger meg som regel nedpå når jeg kommer hjem fra jobb. Mens jeg lå og sov hadde begge dratt ut uten å låse døra, så folk kunne gå ut og inn som de ville. Det kom alltid folk inn i leiligheten og da de ikke fant noen i stua, braste de inn på rommet mitt, hvor jeg lå og sov, uten klær. Dette skjedde ofte, og jeg ble ganske irritert. Hadde heller ikke lås på døra, så jeg begynte å stable møbler på innsiden av døra, så ingen skulle komme inn. Jeg fikk heller ikke lov å spise maten JEG hadde kjøpt, fordi vi måtte spare på maten.. Og er det så forbanna vanskelig å putte ting i oppvaskmaskinen istedenfor over? Anonym poster: 6c702cbbffa1aa9065f915dcc25ad4c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 28. september 2012 #154 Del Skrevet 28. september 2012 Nå har jeg nesten flyttet ut av kollektivet jeg har bodd i siden 1.juni. Kommer nok absolutt IKKE til å savne det. Berg av oppvask og skittent bad hele tiden = nei takk! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 28. september 2012 #155 Del Skrevet 28. september 2012 Hjelp jeg flytter snart sammen med noen igjen, men bare med en. Håper og tror at han er stille, rolig og renslig. Bodd alene en stund så dette blir skummelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarandus Skrevet 28. september 2012 #156 Del Skrevet 28. september 2012 Ingenting er mer koselig enn å komme hjem til kollektivet, og oppdage at printeren din er tom for blekk. Før sommeren kjøpte du helt nye blekk-greier (j*vlig dyre fra Canon, både svart og farge). Hurra for gniene studenter som snylter på MIN printer!! Og selvsagt kjente de overhodet ikke til at det hadde skjedd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. september 2012 #157 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg er heldig på en måte. De to jentene jeg deler bad med er like renslige og ryddige som meg - hvert fall på badet. Så her vaskes det hver uke og det blir kjøpt inn dopapir FØR det er tomt. <333 Men kjøkkenet ser jo sam sagt ikke alltid ut... Men det er det verste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #158 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg bor ikke i det verste kollektivet, her stjeles det ikke mat og det er ryddig i fellesområdene. Men, nå er det slik at vi en gang i året skal få en oppgave som skal gjøres i bygget her, vaske noe eller lignende. Det er en jente som bruker fellesområdene veldig mye og er bestandig på kjøkkenet og lager middag og invitere folk til å spise middag her veldig ofte, jeg f.eks bruker kjøkkenet veldig lite og er sjeldent i fellesområdene, greit det. Men, når vi skal velge oppgaver så er hun rask med å ta de enkleste oppgavene, og så er det jeg som må gjøre de største og mest krevende oppgavene. I fjor måtte jeg vaske et kjøleskap og tine ned et stort fryseskap, mens hun valgte å vaske komfyren. I år skal hun vaske 4 små skuffer, mens jeg skal vaske i skapene, og her er det store og mye skap med mye ting inne i. Jeg hater sånne folk som alltid skal gjøre det enklest mulig for seg selv, og det irriterer meg enda mer at hun, som bruker kjøkkenet kjempemye, er så rask med å velge de enkleste oppgavene. Hun, som bor på kjøkkenet, burde få de største oppgavene. Anonym poster: e9e622c52ff38926636532e53500bea7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #159 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg bor ikke i det verste kollektivet, her stjeles det ikke mat og det er ryddig i fellesområdene. Men, nå er det slik at vi en gang i året skal få en oppgave som skal gjøres i bygget her, vaske noe eller lignende. Det er en jente som bruker fellesområdene veldig mye og er bestandig på kjøkkenet og lager middag og invitere folk til å spise middag her veldig ofte, jeg f.eks bruker kjøkkenet veldig lite og er sjeldent i fellesområdene, greit det. Men, når vi skal velge oppgaver så er hun rask med å ta de enkleste oppgavene, og så er det jeg som må gjøre de største og mest krevende oppgavene. I fjor måtte jeg vaske et kjøleskap og tine ned et stort fryseskap, mens hun valgte å vaske komfyren. I år skal hun vaske 4 små skuffer, mens jeg skal vaske i skapene, og her er det store og mye skap med mye ting inne i. Jeg hater sånne folk som alltid skal gjøre det enklest mulig for seg selv, og det irriterer meg enda mer at hun, som bruker kjøkkenet kjempemye, er så rask med å velge de enkleste oppgavene. Hun, som bor på kjøkkenet, burde få de største oppgavene. Anonym poster: e9e622c52ff38926636532e53500bea7 Hva med å si ifra da? Bare si at siden hun fikk den enkleste jobben i fjor så må hun ta noe litt verre i år. Anonym poster: 666dcce3c469c673786e4d31411a5b6f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #160 Del Skrevet 28. september 2012 Hva med å si ifra da? Bare si at siden hun fikk den enkleste jobben i fjor så må hun ta noe litt verre i år. Anonym poster: 666dcce3c469c673786e4d31411a5b6f Burde egentlig gjort det, ja, men jeg er så dårlig på å konfrontere folk, også ser jeg henne ganske lite, er nesten aldri hjemme før sent på kveldene. Men, ja, tenker at jeg tar det opp med huseier (det er de som setter opp liste over ting som må gjøres) hvis det gjentar seg, noe det helt sikkert gjør. Jeg syns egentlig hun burde forstå det selv også, det er hun som bruker kjøkkenet dagen lang, de få gangene jeg skal bruke kjøkkenet er det opptatt, da sitter hun der med vennene sine som blir helt stille når jeg kommer inn på kjøkkenet og venter på at jeg skal gå ut igjen. Når jeg går ut, så fortsetter de å snakke. Anonym poster: e9e622c52ff38926636532e53500bea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå