MissStiles Skrevet 27. august 2012 #121 Del Skrevet 27. august 2012 Da ville jeg ihvertfall låst rommet mitt! Vi låser ytterdøra selv når vi er hjemme. Man hører ikke alltid like godt om man sitter i stua hvis noen skulle gått inn... og jeg ser ikke poenget med å ha det ulåst. Det er veldig lytt her, så man hører veldig godt når noen går ut eller inn. Enten av rommet eller ut ytterdøra. Dørene knirker veldig. Akkurat det kan være en fordel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 27. august 2012 #122 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Jeg låser alltid døra, innimellom mens jeg er hjemme også. Naboene mine klarer ikke lukke sin dør engang. Pleide å låse ytterdøra, men naboene mine tok aldri med seg sine nøkler, så jeg ble vekket midt på natta for å låse de inn.. nå står den åpen, men jeg har ingenting av verdi på kjøkkenet - annet enn min smoothiemaskin Endret 28. august 2012 av melly666 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. august 2012 #123 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Vi har smekklås på utgangsdøren vår, heldigvis. (Ikke så heldigvis den ene gangen jeg glemte nøklene mine inne for å ta en røyk, selvfølgelig. Smekk. faen.) Tips til knirkende dører: smør olje(olivenolje, rapsolje, whatever) på hengslene. Smør godt inn i alle krokene på de. Tada - og du har en dør som ikke knirker lenger! ... det var det aller første jeg gjorde da jeg kom til kollektivet - å fikse alle de jævla dørene! Jeg ORKER ikke knirkende dører... Ingen som har lagt merke til det eller kommentert det da, så regner med at ingen bryr seg uansett. ... en annen ting folk ikke bryr seg om: Å lukke døren på badet. Vi har skrudd på varmen her nå fordi det er så bikkjekaldt, men å lukke døren? NEEEI da. Den skal stå åpen den. Sånn for å slippe ut all varmen OG for å gjøre det dyrere å bo her. Chill takk skal du ha. Ellers er det så trivelig her i kollektivet at sånne småting egentlig ikke irriterer meg helt grønn. I går fikk jeg hjelp av en av gutta til å bli med meg på IKEA så jeg kunne få kjøpt skrivebordet mitt (som har vært utsolgt de siste TO gangene jeg har vært der....). Jeg klarer ikke bære det alene, så jeg fikk hjelp. Det var ordentlig hyggelig gjort! Han fikk kanelboller av meg. Endret 28. august 2012 av grethe91 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 28. august 2012 Forfatter #124 Del Skrevet 28. august 2012 Å ikke låse dørene er skummelt, da man får null, niks og nada igjen på forsikring om noe skjer, så for dere som bor med slike idioter, lås etter dem og ha ett oppvaskmøte, og lås deres egen soveromsdør i det minste. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortvilt93 Skrevet 8. september 2012 #125 Del Skrevet 8. september 2012 Kjære "samboer" som har rom rett ved siden av mitt: selv om du er gamer, synes jeg du kan lukke døra og ikke brøle så høyt. Jeg er dritlei av å høre om "jævlene som kommer" og hvor hardt de andre "suger". Og ja, selv om du kommer hjem klokken 05.00 på natten, så er det ikke greit at du står rett utenfor døren min og brøler i telefonen. Ja, du vekket meg - og jeg fikk heller ikke sove resten av natten. Kollektiv, ass. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 8. september 2012 #126 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) TA MED DEG SØPLA SOM STÅR I DØREN, DIN TUFS. Og for guds skyld, når det er ryddet i kjeleskapet med et GODT SYNLIG system, så hadde jeg satt pris på om du opprettholdt det systemet. Fordi det er oversiktlig. Og hygienisk. Og for guds skyld nr 2: Lukk døren på badet etter deg. Når døren står åpen varmer vi faktisk hele kollektivet med varmekablene. Det er dyrt. Og det blir kaldt på badet. Edit: ja, det skal stå kjEleskapet, ikke kjøleskapet Der hvor alle kjelene er. Endret 8. september 2012 av grethe91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 8. september 2012 #127 Del Skrevet 8. september 2012 jeg deler kjøkken med NI andre... enough said. Badet er greit, for der er det vaskemennesker som kommer og rengjør. Men kjøkkenet... EWW!!! Jeg delte kjøkken med femten andre Slik så kjøkkenet vårt typisk ut: Vi hadde to bord på kjøkkenet, og minst ett av dem var fullt av oppvask i 80% av tiden. Jeg tok noen skikkelige storrengjøringer noen ganger, men det var nyttesløst da det så like jævlig ut tre dager etter. Måtte bare lære meg å leve i rotet. Dersom dere er interesserte kan jeg også legge ut bilder av rommet til en av de jeg bodde med. Det er virkelig det ekleste rommet jeg noengang har sett :gjeiper: 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 8. september 2012 #128 Del Skrevet 8. september 2012 Hehe, godt å se at det ikke er bare vi som har det så rotet på kjøkkenet! Jaa,legg ut:D :D 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 8. september 2012 #129 Del Skrevet 8. september 2012 JEG VIL SE BILDE! :D 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 8. september 2012 #130 Del Skrevet 8. september 2012 wow, når jeg leser denne tråden er brått alle mine kollektiv-problemer bare småtteri! Her bor vi ti stykk i et stort hus; Alt er felles med unntak av soverom. Her er det sjeldent bråk, aldri møkkete eller rotete (bortsett fra en sjelden gang noen har glemt å vaske stekepannen før de drar ut), og ingen krangling eller drama. Ikke kan det ha så mye med hvem som bor her å gjøre heller, for vi bytter ut nesten en person annenhver måned. MEN, det er da noen ting som irriterer meg litt, sånn for å ikke spore av tråden helt. -Det er irriterende når fyren jeg bor vegg-i-vegg med synger "Chasing pavements" høyt, ti ganger etter hverandre. -Blir også ganske forbannet når noen røyker ut av vinduet, i stedet for å gå ut. (Røyker selv, men jeg liker IKKE at hele huset lukter røyk). - Også syns jeg det er litt teit at de dagene jeg er sliten etter jobb, har masse lekser, osv, da vil alle være supersosiale og finne på ting. Men de gangene jeg sitter her uten noe å gjøre, da er alle (ALLE DE NI ANDRE) opptatt med sitt, og vil ikke leke Luksusproblemer i forhold til dere andre her, gitt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 8. september 2012 #131 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Det hører også med til historien at noen av koppene og skålene opprinnelig var mine, men jeg hadde ikke sett dem på rundt 3 måneder da dette bildet ble tatt. Og forresten så ligger disse bildene allerede ute på internett (og han er klar over det). Endret 8. september 2012 av Xaphan 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 8. september 2012 #132 Del Skrevet 8. september 2012 Det der må ha vært helsefarlig...!!! ÆSJ HVORDAN ORKER FOLK Å BO SÅNN?! Blir kvalm bare av å se bilder..... 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 8. september 2012 #133 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg bodde en gang med en sær kunstner fyr. Han reise mye i jobben sin. Det var fint. Det var bare det at han alltid lagde masse mat som han lot ble stående igjen i kasseroller og stekepanne. Før han dro. JO takk du. Han måtte også bli påminnet om at han hadde en husleie å betale hver måned for det glemte han, samt at han og alltid glemte beløpet. Hallo! Hvem glemmer hva de betaler i leie når det er samme summen ver bidige måned?? Han glemte og ofte å skru av ovnen for så å gå ut. En annen gang bodde jeg med en fyr med tilsynelatende psykiske problemer. Han tok alltid maten min, selv matrester altså. En gang satte jeg lapp på det som var mitt i kjøleskapet om at han ikke skulle ta det, for å minne han på at det var mitt og ikke hans. Når jeg kom hjem hadde han satt lapper på ALT som var hans, alt fra glass, kopper, bestikk osv. Med bokstavene IKKE RØR. Litt av et syn... han klikka og helt på meg og stod utenfor soverommet mitt å skrek og hylte til meg. Dette var siste dråpe av et ganske overfylt glass for min del så jeg måtte be han flytte... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NerdMedSverd Skrevet 8. september 2012 #134 Del Skrevet 8. september 2012 Det der ligner på rommet til en god kamerat, hele rommet er bare et gigantisk askebeger. Som en bonus har han en tiliters dunke med vaffelrøre stående på gulvet og vaffeljern ved siden av pcen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #135 Del Skrevet 8. september 2012 Å fy faen, de bildene. Og jeg trodde at JEG var rotete. Hvordan klarer folk å leve sånn? En ting er jo å bo i rot og støv og masse klær på gulvet (sånn som det blir på rommet mitt innimellom:P), men når halvparten av rotet er matrester og brukte kopper, da blir det for ekkelt selv for meg. Anonym poster: 0e48d957940247ee404685c9389e369b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 8. september 2012 #136 Del Skrevet 8. september 2012 Jepp, det er temmelig ekkelt. Gutten var veldig renslig når det kom til kroppslig hygiene og vi ble gode venner i løpet av det året vi bodde sammen. Men enkelte mennesker passer det seg ikke å bo med rett og slett, uansett hvor godt dere kommer overens på det sosiale plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 8. september 2012 #137 Del Skrevet 8. september 2012 Andre ting jeg har opplevd i kollektivet: - Ei hadde vors, og siden de var så mange fikk hun låne en del kontorstoler fra rommene til oss andre (som ikke deltok på vorset). Dagen etterpå ser vi at de har tatt av alle hjula på stolene og gjemt dem over hele leiligheten! Oppi vannkokeren, i potetsekken, i kjøleskap og frysere og gud vet hvor. Så vi måtte gå på skattejakt dagen etterpå for å kunne sette sammen stolene igjen. - Samme jenta med samme gjengen var også veldig glad i å rote med overlegg. Gjerne med mat. Favoritten deres var å få tak i frokostblanding, ris eller lignende, putte det i munnen og spytte det på hverandre. En gang hadde de også smørt inn alle skapdørene med smør! Haha, for en gjeng. - En annen fyr jeg bor med inviterte hele sportsalaget sitt (30-40 stykker) på vors. Selv bestemte han for å stikke et annet sted for kvelden, så de festa i leiligheten vår uten at de kjente noen av oss som var hjemme. Noen kastet opp i gangen (vi har teppegulv...) og en fyr pisset i dusjen. - Noen dro med seg en dame på nach, og hun sprutet rød maling over hele kjøkkenet. Heldigvis ikke "ordentlig" maling, det gikk greit å vaske bort. - Et helt sinnsykt rot på kjøkkenet (det har vært mye værre enn tidligere posta bilder) som førte til at hun som hadde rom ved siden av kjøkkenet fant kakkerlakker på rommet. - Mat som forsvinner, da spesielt ting som melk, ketchup og alkohol. Enda jeg gledelig gir bort dersom de spør. - Det var sjelden folk hadde dørene til rommene lukket, og satt gjerne å snakket sammen fra hvert sitt rom. Noen ganger satt de (kanskje vi er mer riktig ord, jeg er ikke helt uskyldig jeg heller) på samme sang på hvert sitt stereoannlegg i hvert sitt rom så hele leiligheten ble fyllt med musikk. - Folk hadde også en tendens til å glemme nøkkelen sin, og da kom de og banket på branndøra som tilfeldigvis var like ved rommet mitt. Ble ganske lei av å måtte slippe folk inn hver halvtime. Om natten når jeg sov og ikke kunne slippe dem inn sparket de inn branndøra (den var litt ødelagt) som bråkte noe jævlig og vekte meg. Jeg tror aldri jeg har hatt det så mye gøy som det året jeg bodde her, men det skal bli litt godt å flytte inn med færre (og mer ryddige) personer for neste semester. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 8. september 2012 #138 Del Skrevet 8. september 2012 Fyyy søren, hvem bor sånn?!?!? sykeste! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumfi Skrevet 8. september 2012 #139 Del Skrevet 8. september 2012 Blir DÅRLIG av å se på de bildene! Blærk! Fysøren så nasty! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 8. september 2012 #140 Del Skrevet 8. september 2012 Det hører også med til historien at noen av koppene og skålene opprinnelig var mine, men jeg hadde ikke sett dem på rundt 3 måneder da dette bildet ble tatt. Og forresten så ligger disse bildene allerede ute på internett (og han er klar over det). Fransk, sa du? Jeg har mye dårlig erfaring med at franskmenn og belgiere har et helt annerledes syn på hygiene... Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå