Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sutrer nå fordi det ikke går an å konte på fakultetet mitt :P

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ta konteeksamen selv om man ikke har strøket?

Det varierer fra studiested til studiested.

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Skrevet

Kan man ta konteeksamen selv om man ikke har strøket?

Hos oss kan man det hvis noen andre har strøket og skal ta den opp igjen til høsten.

Skrevet

Har faktisk klart å være litt effektiv i dag. Har vel hatt 5-6 effektive timer, jeg klarer ikke mer enn det. Likevel hater jeg tanken på at det fortsatt er ei uke igjen av semesteret, selv om jeg burde være takknemlig. Hadde aldri stått på siste eksamen om den var i dag :fnise:

Snaaaaart ferie!!!

Skrevet

I går hadde jeg en prøveeksamen på 6 timer.

Arbeide effektivt, og følte selv det gikk som nogenlunde. 

Men, så leste jeg sensorveiledningen til oppgavene, og mista motet litt.

Jeg vet jo at man kan få en god karakter, til og med A selv om oppgaven ikke er lik som sensorveiledningen. Men allikavel. 

Hadde en så god følelse, følte jeg hadde ganske kontroll over pensum osv. Mista litt den følelsen i går.

Skrevet

Fikk ikke meldt meg til exphil pga det lå allerede i semesterplanen min :trist:  Så nå får jeg ikke meldt meg til seminarvarianten som passer i timeplanen heller.... Dritt :(

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode ord! Jeg synes i utgangspunktet det er helt OK å satse på konteeksamen, men jeg synes det blir så annerledes når vi ikke har karakterer og har bare én eksamen. Da blir det så synlig. Jaja, får håpe at strykprosenten er høyere i år enn ellers. 

Ellers håper jeg at de som har strøket og tar konteeksamen de også holder det for seg selv de, og hvertfall ikke går ut med hvem som har strøket. 

Nå skal jeg være oppe i hele natt. 

Anonymous poster hash: a76ca...407

Jeg strøk keg også, for en fille ting. Er redd for at jeg skal stryke for en filleting igjen på komten for så å ikke kunne gå opp neste semester. Hjelpes, noen fler som tenker slik?

Anonymous poster hash: 60f5c...77f

AnonymBruker
Skrevet

I morgen skal jeg ha eksamen i et 20 poengs fag. Den må jeg bestå. Jeg går på et studie med høye opptakskrav, og det er mange flinke her. 

Selvfølgelig fikk jeg mensen i går. Jeg sliter veldig veldig mye med stress, og skulle egentlig fått menstrutasjon 20.juni. Begynte å gråte da jeg fant det ut. Tidligere har jeg slitt mye med menstrutasjonssmerter. Dette har vanligvis vært 1.dagen, men noen ganger har jeg også fått smerter 3.dagen, men dette er lenge siden. Jeg er livredd for at jeg skal få smerter under eksamen i morgen. Da vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg fikk ikke smerter i går, og har det så langt ikke i dag heller. Sjansen er der for at de skal komme i morgen, men jeg vet ikke. 

Jeg har tidligere prøvd paracet mot smertene, men dette har ikke fungert i det hele tatt. Nå har jeg lest på nettet om noe som heter Naxopran(??) og lurer på om jeg skal satse på å bruke dette i morgen. 

Jeg er likevel redd for at pillen skal gi meg bivirkninger, og dermed ødelegge hele eksamenen. Er det noen her som har noen tips til meg om noe som kan hjelpe mot eventuelle smerter i morgen? Noen som har prøvd Naxopran, og opplevd virkning? Hvor fort virketid har det hatt? 

Anonymous poster hash: 23be3...368
Skrevet

Når det kommer til eksamenstress og frykt for stryk pleier jeg å tenke "Anticipation of death is far worse than death itself".

Men det fungerer ikke alltid, for jeg griner meg gjennom hver eneste muntlig eksamen allikevel :fnise: Men det er jo noe å tenke på? :Nikke:

Skrevet

I morgen skal jeg ha eksamen i et 20 poengs fag. Den må jeg bestå. Jeg går på et studie med høye opptakskrav, og det er mange flinke her. 

Selvfølgelig fikk jeg mensen i går. Jeg sliter veldig veldig mye med stress, og skulle egentlig fått menstrutasjon 20.juni. Begynte å gråte da jeg fant det ut. Tidligere har jeg slitt mye med menstrutasjonssmerter. Dette har vanligvis vært 1.dagen, men noen ganger har jeg også fått smerter 3.dagen, men dette er lenge siden. Jeg er livredd for at jeg skal få smerter under eksamen i morgen. Da vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg fikk ikke smerter i går, og har det så langt ikke i dag heller. Sjansen er der for at de skal komme i morgen, men jeg vet ikke. 

Jeg har tidligere prøvd paracet mot smertene, men dette har ikke fungert i det hele tatt. Nå har jeg lest på nettet om noe som heter Naxopran(??) og lurer på om jeg skal satse på å bruke dette i morgen. 

Jeg er likevel redd for at pillen skal gi meg bivirkninger, og dermed ødelegge hele eksamenen. Er det noen her som har noen tips til meg om noe som kan hjelpe mot eventuelle smerter i morgen? Noen som har prøvd Naxopran, og opplevd virkning? Hvor fort virketid har det hatt? 

Først: klem til deg.

jeg har levd på naproxen og paralgin forte under mens, og jeg har ikke fått en eneste bivirkning av naproxen. Det er som med paracet, bare mer effektivt mot akkurat menssmerter. Jeg fikk beskjed om å ta en paracet og en naproxen samtidig, og det fungerer fint på meg. Men dette bør du snakke med legen din om. Men det skal ikke være farlig å blande, men hør med legen din. :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Må sutre litt. Sitter her høygravid med mitt 3.barn, 1 uke igjen på jobb før permisjon og skal levere master nå som jeg har jobbet med ved siden av jobb. Er så sliten, og håper bare jeg består. Leverer om noen timer og har selvfølgelig ikke sovet noe særlig i natt fordi ett av barna hadde lakenskrekk i natt.

Jeg gleder meg til fødsel :ler:

Anonymous poster hash: 88edd...174

Gjest Saxofon
Skrevet

Må sutre litt. Sitter her høygravid med mitt 3.barn, 1 uke igjen på jobb før permisjon og skal levere master nå som jeg har jobbet med ved siden av jobb. Er så sliten, og håper bare jeg består. Leverer om noen timer og har selvfølgelig ikke sovet noe særlig i natt fordi ett av barna hadde lakenskrekk i natt.

Jeg gleder meg til fødsel :ler:

Oi. Takk for at du står på og deler. Og at du gav meg et spark i baken *legger fra meg xbox kontrollen*

LESETID

Og lykke til med alt ditt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk Napren av legen min (reseptbelagt), men tror det er omtrent det samme som Naxoprant. Samme virkestoffet, men det hadde ikke kommet på markedet da jeg gikk til legen ;)

Anyways, det funker bra for meg.Ingen bivirkninger heller. Nå skal det sies at jeg aldri har hatt så vondt at jeg ikke har klart å stå opp av senga, men hatt vondt nok til å ta paracet om du skjønner.

Tar ca en halvtime før det funker. Hvis jeg har skikkelig vondt, tar jeg en paracet samtidig.  Legen anbefalte det, så jeg stoler på at det er trygt.

Men bare pust rolig med magen, så ordner dette seg  :hug:

Ta for all del ikke 2 paracet + 2 ibux. Da blir iallefall jeg sløv.

AnonymBruker
Skrevet

Nå måtte jeg søke opp sutretråden bare for å få sutre litt.. Har en STOR eksamen i morgen. Føler egentlig jeg har kontroll, men samtidig føler jeg at jeg ikke kan noe (før jeg leter langt bak i hjernen og plutselig kommer på svaret på oppgaven likevel). Gleder meg bare til å kunne pakke bort alle bøkene og ta sommerferie (skal jobbe da, men da trenger jeg jo ikke å bo i bøkene lenger). Men om det plutselig skulle gå helt elendig i morgen er jeg nødt til å ta den opp igjen og da må jeg jo lese i hele sommer! Men jeg har jo kontroll, egentlig, jeg bare bekymrer meg unødvendig.. ARGH, sommerferie, KOM NÅ! 

(Får forresten håpe jeg klarer å stå opp i morgen, ellers er det totalt krise).

Anonymous poster hash: b3a59...9c5
Skrevet

At jeg skriver her betyr at jeg prokastinerer igjen ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksamen i dag 10.00. Da må alle be til høyere makter om at mensensmerter ikke forekommer i dag. Naproxen er kjøpt! 

Skrevet

Herreguuuuud som det merkes at jeg gaar paa universitetet med en haug kids rett fra videregaaende noen ganger. ALLE BRAAKER SAA JAEVLIG!!!!!!!! Dere TRENGER ikke aa BROELE til hverandre naar dere sitter faens en meter unna hverandre. Gaar faen ikke an aa faa fred i PC-salene eller paa biblioteket en gang. Ogsaa er de som jobber der saa tafatte, "vaer saa snill aa vaer stille!" med laav stemme. Er ikke lenge til jeg snapper til noen naa. JEG VIL HA RO TIL AA KONSENTRERE MEG OM STUDIENE for i motsetning til halvparten av studentene her er jeg ikke paa skolen for aa ligge og sove eller prate drit i forelesningene. SUKK.

Og ah saa glad jeg er for at ingen her skjoenner et kvekk norsk saa jeg kan skrive dette uten at de to tullingene som sitter bak meg OG FAEN IKKE HOLDER KJEFT ikke skjoenner dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Takk for at du står på og deler. Og at du gav meg et spark i baken *legger fra meg xbox kontrollen*

LESETID

Og lykke til med alt ditt :)

Takk det samme! Nå er master levert, snart fødselspermisjon og jeg kan sooove :D

Skrevet

Wææææ, nest siste eksamen i dag!

Gjest Linaria
Skrevet

Wææææ, nest siste eksamen i dag!

Lykke til  :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...