Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som "kommentar" til hu ovenfor som føler at hun trekker ned på gruppa... det er fint at du innser at du trekker dem ned... ikke for å være frekk, men da jeg nylig ble ferdig på bachelor hadde jeg ingen gode venner jeg stolte på som jeg kunne bare være lojal med og skrive gode oppgaver sammen med og bare ha en wonderful time.... dessverre. hvorfor? jo fordi F#$%KS alkohol har skylda. fordi ALLE drikker. og jeg har valgt en livsstil uten alkohol fra siden day of birth, og jeg skal ikke gå "under støvet" for å blende med mengden. sorry det gjør jeg ikke. fordi jeg vet at det finnes litt av en verdensdel her i landet som er muslimer, som IKKE drikker. men hvor ble de av da jeg gikk på høyskolen? jo de meste bruker jo hijab. og hijabis henger med hijabis. som om de skulle være bedre enn alle andre. noe TVERT om. men det skal jeg ikke preike om her. Så jeg har altså ikke deltatt nok på fester og sånt fordi ingen kommer til å huske meg uansett hahah.. altså jeg liker ikke lukten av alkohol og jeg er den eneste som er våken.. gir jo ikke sense.

så dermed har jeg måttet bruke skolens forum for å finne gruppemedlemmer som sier at de er flinke... altså for det meste av studietiden har jeg gjort det... og det har vært et helvete. det åpnet øynene mine for hvor mange som har IQ 0 på den private høyskolen som koster flesk. (IKKE for å fornærme NOEN, dette er samtidig min sutreinnlegg) .

Så jeg har vært gruppeleder på ALLE ALLE prosjekter,- ja ALLE. og jeg er kjempeflink med mennesker,- jeg lar meg ikke utnytte, jeg motiverer, setter frister osv. men jeg tar likevel siste touch fordi jeg kan alltid hele innleveringen ut og inn. fordi jeg sikter på A hver gang og jeg får det. Takk og lov så sitter jeg med lærdom i all hardt arbeidet. noe som har gjort meg ambisiøs og sulten etter ordenlig karriere med spenn i lomma.., men pga at jeg ikke har et stort, solid og godt nok nettverk som kan lede meg frem, sliter jeg... og det er trist for det fortjener jeg ikke... :(

Så ikke vær frustrert over gruppe"lederen" for vedkommende er virkelig LEDEREN i gruppa. og hun er twice as frustrated - at you .... så ja..

Man... digg å få ting ut altså.... igjen. no offense. please.

Anonymous poster hash: ff456...0bb

EDIT: Og jeg mener ikke bare siste - siste touch omg ,- jeg retter om og redigerer etter å ha snakket med gruppa og ja. the whole world av innsats ass... kan ikke stresse det nok... menmen. jeg er veldig stolt av meg selv hvert fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA WALLAHI BRUSJAN JEG LO MEG I HJEL DA JEG SÅ DET BILDET. DRITBRA ASS OMG :P HEHEHEHEHEHE

:rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte absolutt ikke å være oppe i går natt og komme meg gjennom tidligere forelesninger. Jeg tenkte jeg skulle gjøre det i dag, men jeg ble SÅ sliten etter full forelesningsdag i dag og mangel på nattesøvn gjennom hele uken. I tillegg skjedde det en litt irriterende sak i kollektivet mitt, så mye av energien min gikk til det. Føler jeg ligger konstant etter faglig sett, så jeg må virkelig ta meg sammen. Finnes det en tråd hvor man skriver hva man har gjort i løpet av dagen (faglig sett)? Det kan nok hjelpe på litt. Nå skal jeg hvertfall se på film og sette opp tidsskjema for morgendagen og endre litt på ukesplanene mine (indikerer sånn roughly hva jeg skal gå gjennom per dag). Det eneste problemet mitt er at jeg setter opp litt for optimistiske planer slik at jeg alltid henger etter. Her er nok problemet mitt. Det fører til mye unødvendig stress.

Lykke til med lesing og eksamener, dere! Håper dere er flinkere enn meg. Jeg er så livredd for å stryke at jeg sitter med et evig stress. Grensen for å stryke er vesentlig høyere på studiet mitt da de ikke opererer med karakterer. Dette er også en eksamen fra et helt års pensum! Jeg blir så lei meg om jeg ikke består og ikke går videre med kullet mitt til neste år. Jeg vet også at de som går året om igjen er litt isolert sosialt sett (selv om de i utgangspunktet har valgt dette selv). Selvsagt er det konteeksamen, men jeg føler også at dette er et nederlag, særlig sosialt sett også. Huff og huff. Håper det går bra for min del!

Anonymous poster hash: a76ca...407
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte absolutt ikke å være oppe i går natt og komme meg gjennom tidligere forelesninger. Jeg tenkte jeg skulle gjøre det i dag, men jeg ble SÅ sliten etter full forelesningsdag i dag og mangel på nattesøvn gjennom hele uken. I tillegg skjedde det en litt irriterende sak i kollektivet mitt, så mye av energien min gikk til det. Føler jeg ligger konstant etter faglig sett, så jeg må virkelig ta meg sammen. Finnes det en tråd hvor man skriver hva man har gjort i løpet av dagen (faglig sett)? Det kan nok hjelpe på litt. Nå skal jeg hvertfall se på film og sette opp tidsskjema for morgendagen og endre litt på ukesplanene mine (indikerer sånn roughly hva jeg skal gå gjennom per dag). Det eneste problemet mitt er at jeg setter opp litt for optimistiske planer slik at jeg alltid henger etter. Her er nok problemet mitt. Det fører til mye unødvendig stress.

Lykke til med lesing og eksamener, dere! Håper dere er flinkere enn meg. Jeg er så livredd for å stryke at jeg sitter med et evig stress. Grensen for å stryke er vesentlig høyere på studiet mitt da de ikke opererer med karakterer. Dette er også en eksamen fra et helt års pensum! Jeg blir så lei meg om jeg ikke består og ikke går videre med kullet mitt til neste år. Jeg vet også at de som går året om igjen er litt isolert sosialt sett (selv om de i utgangspunktet har valgt dette selv). Selvsagt er det konteeksamen, men jeg føler også at dette er et nederlag, særlig sosialt sett også. Huff og huff. Håper det går bra for min del!

Det går nok helt sikkert bra, vennen :)

Å planlegge for optimistisk er en kjær sak ass dessverre.. men ta og nå dem! det er kun du selv som stopper deg selv for å gjøre det du skal! :) Sett opp realistiske mål istedet, det du skal klare å lese av antall sider. bruk en leserteknikk hvor du skummer igjennom temaene først,- og så leser du det viktigste per emne... diskuter med de du kjenner om stoffet eller still spørsmål. hva er det du ikke liker ? hvorfor ? hva gjør det vanskelig å lære? gjør no med det! :)

det ordner seg. lær deg de viktigste tingene, og grav og grav etter info fra andre så ordner det seg :) lykke til <3

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt sikkert bra, vennen :)

Å planlegge for optimistisk er en kjær sak ass dessverre.. men ta og nå dem! det er kun du selv som stopper deg selv for å gjøre det du skal! :) Sett opp realistiske mål istedet, det du skal klare å lese av antall sider. bruk en leserteknikk hvor du skummer igjennom temaene først,- og så leser du det viktigste per emne... diskuter med de du kjenner om stoffet eller still spørsmål. hva er det du ikke liker ? hvorfor ? hva gjør det vanskelig å lære? gjør no med det! :)

det ordner seg. lær deg de viktigste tingene, og grav og grav etter info fra andre så ordner det seg :) lykke til <3

Takk for gode ord! :hug: Jeg skal jobbe godt i dag og i morgen, så kanskje jeg tar igjen det jeg skulle ha gjort til nå. Får håpe det!

Planen min er å ta notater fra hele pensum (læringsmålene). Jeg skriver for hånd så dessverre tar dette lang tid, men det er det jeg får best ut av. Jeg lærer lite av å skrive på PC. Jeg håper å bli ferdig med dette to uker før eksamen. Hva tenker dere forresten med to uker repetisjon av et helt års pensum? Jeg har jo skrevet notater til dette i løpet av da den siste måneden før eksamen, så det er ikke slik at pensumet er ukjent. Målet er å bestå. Grensen for bestått er ikke definert da det er en helhetsvurdering, men den har vanligvis ligget på rundt 60%.

AnonymBruker
Skrevet

Jævla masteroppgave-faenskap.

Anonymous poster hash: f3403...361

• Liker 3
Skrevet

Da er vi i samme båt :grine:

AnonymBruker
Skrevet

Takk, trengte å få bekreftelse på at jeg ikke er den eneste. Når er din frist? Jeg skal levere 4.mai. Faen, faen, faen.

• Liker 1
Skrevet

Takk, trengte å få bekreftelse på at jeg ikke er den eneste. Når er din frist? Jeg skal levere 4.mai. Faen, faen, faen.

Jeg har 12 mai som frist.. Har du mye igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Er det mye stress med masteroppgave? Har dere på 60 studiepoeng? Jeg gleder meg litt til masteroppgave! Jeg tenker at det blir kjempedeilig i forhold til eksamen. Nå har nok studiet mitt et litt annet opplegg enn deres da, så det spiller jo en betydelig rolle. Eksamen er alltid på 60 studiepoeng med 60% bestått. Femteåret har vi kun masteroppgave (og praksis) og er på 20 studiepoeng med bare bestått/ikke-bestått. :icon_lol:

Uansett, lykke til med skrivingen. Dere er flinke!

Jeg ligger SÅ dårlig an for dagens gjøremål. Jeg har enda ikke spist middag (må gjøre det nå snart) og kjenner middagslukten fra kjøkkenet (fra en i kollektivet). Huffameien.

AnonymBruker
Skrevet

hahahahahahaha... du hørtes så kul ut hehehe :P lool... litt lættis å lese det når jeg vurderer å ta master eller ikke hehe. jeg vil ha en jobb !!

AnonymBruker
Skrevet

hahahahahahaha... du hørtes så kul ut hehehe :P lool... litt lættis å lese det når jeg vurderer å ta master eller ikke hehe. jeg vil ha en jobb !!

Er du dopa?

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 12 mai som frist.. Har du mye igjen?

12. mai, ja! Da har du i alle noe tid! :-) Regner du med å bli ferdig innen fristen?

Jeg føler jeg har mye igjen på oppgaven. Jobber 'fleksibelt' sånn at jeg jobber på ulike deler av oppgaven hele tiden og justerer delene etter hverandre. Ser at mange skriver 'ferdig med teorikapitlet' og 'nå gjenstår det og det', o.l. Sånn klarer ikke jeg å jobbe, jobber helhetlig hele tiden.

Lykke til!!

AnonymBruker
Skrevet

JEG ER SÅ HELVETES FAENS LEI AV Å SITTE HVER ENESTE DAG Å LESE I STEDET FOR Å KUNNE HA DET LITT KJEKT.

Sorry.. Måtte bare få det ut. Ser at alle andre kan ha det kjekt, men jeg tar medisiner som gjør at hjernen min ikke helt klarer å sende signaler slik at jeg må lese det samme 100 ganger før jeg forstår det (jeg har egentlig fotografisk hukommelse så er vant med at jeg ikke trenger å pugge).

Jeg klarer heller ikke tenke særlig mye, så får ikke til å gjøre noe logisk ut av det jeg leser (herregud, får ikke til å forstå hva jeg skriver her engang). Og i går kjente jeg ikke igjen utseendet på samboeren min engang i noen minutter.

Hvordan skal jeg da klare å gjøre noe som helst :( Hjernen min sliter seg bare ut. Neste helg skal jeg ta meg en fest altså, for blir deprimert av å sitte inne hver eneste dag.

Anonymous poster hash: 05194...c17
AnonymBruker
Skrevet

JEG ER SÅ HELVETES FAENS LEI AV Å SITTE HVER ENESTE DAG Å LESE I STEDET FOR Å KUNNE HA DET LITT KJEKT.

Sorry.. Måtte bare få det ut. Ser at alle andre kan ha det kjekt, men jeg tar medisiner som gjør at hjernen min ikke helt klarer å sende signaler slik at jeg må lese det samme 100 ganger før jeg forstår det (jeg har egentlig fotografisk hukommelse så er vant med at jeg ikke trenger å pugge).

Jeg klarer heller ikke tenke særlig mye, så får ikke til å gjøre noe logisk ut av det jeg leser (herregud, får ikke til å forstå hva jeg skriver her engang). Og i går kjente jeg ikke igjen utseendet på samboeren min engang i noen minutter.

Hvordan skal jeg da klare å gjøre noe som helst :( Hjernen min sliter seg bare ut. Neste helg skal jeg ta meg en fest altså, for blir deprimert av å sitte inne hver eneste dag.

btw: til alle som lurer.

9i4o5qnk_T.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres slitsomt ut. En gang hadde jeg noe lignende, men det var rett etter mye lesing og mye stress. Da hadde jeg problemer med å lese, huske hva jeg hadde lest, skrive og gjøre sånne helt normale ting. Hjernen min var jo helt utslitt. Det gikk seg til etter et par dager. Siden du skriver at det er medisiner som gjør det er det jo en litt annen sak. Håper det bedrer seg hvertfall! Var grusomt takknemlig for at jeg var ferdig med vurderinger etter at hjernen min slo seg litt av. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det høres slitsomt ut. En gang hadde jeg noe lignende, men det var rett etter mye lesing og mye stress. Da hadde jeg problemer med å lese, huske hva jeg hadde lest, skrive og gjøre sånne helt normale ting. Hjernen min var jo helt utslitt. Det gikk seg til etter et par dager. Siden du skriver at det er medisiner som gjør det er det jo en litt annen sak. Håper det bedrer seg hvertfall! Var grusomt takknemlig for at jeg var ferdig med vurderinger etter at hjernen min slo seg litt av. :)

Hah, jeg forstår nesten ikke det du skriver til meg engang... :/

Legen sa også at det var sannsynlig at jeg kom til å slite litt med å lese, men trodde ikke det ville bli så ille. Jeg må jo bare lese likevel tenker jeg.. Jeg orker ikke gå om igjen et år eller noe slikt. Jeg er så nær nå! Så er ikke snakk om at jeg skal gi meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Hah, jeg forstår nesten ikke det du skriver til meg engang... :/

Legen sa også at det var sannsynlig at jeg kom til å slite litt med å lese, men trodde ikke det ville bli så ille. Jeg må jo bare lese likevel tenker jeg.. Jeg orker ikke gå om igjen et år eller noe slikt. Jeg er så nær nå! Så er ikke snakk om at jeg skal gi meg :)

Lykke til hvertfall! Dette klarer du! :)

Skrevet

På fredag leverte jeg semesterets første tredagers hjemmeeksamen, og nå skal jeg gjøre ferdig siste hjemmeeksamen som skal leveres på torsdag (har hatt ca fem uker på oss med denne). Merker at jeg er sykt demotivert nå, og at det er så helvetes vanskelig å faktisk sette meg ned, konsentrere meg og skrive :( urgh.... Neste år blir det bacheloroppgave, og jeg er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre etter det; søke master, studere noe annet eller flytte og skaffe meg jobb :bond: I mai blir det i alle fall praksis og praksisprosjektoppgave, kanskje det blir litt mer gøy?

Skrevet

Hvorfor må jeg skrive teori-oppgave som fakultetsoppgave i det kjedeligste emnet???

Når jeg allerede synes stoffet er kjedelig og litt vanskelig, hjelper det absolutt ikke å skrive teorioppgave istedenfor praktikumsoppgave. I tillegg er alle kurs-oppgavene jeg har sett hittil teorioppgaver. :(

(Jeg vet egentlig hvorfor, det er jo et teori-emne, men det gjør det ikke noe mindre kjedelig å skrive forde)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...