lillsunshine Skrevet 8. januar 2015 #6321 Skrevet 8. januar 2015 Får alltid C jeg:( vet det er en bra karakter! Men når jeg får samme karakter på skippertaksfagene, som de fagene jeg har jobbet godt med gjennom året og føler jeg mestrer, blir jeg litt skuffa ja :-( Vet hvordan det føles. Jeg har merkelig ofte også fått C. Noen ganger har jeg jobbet veldig hardt for det, i to ekstrafag jeg tok og omtrent ikke fikk jobbet med, har jeg fått det samme resultatet.
drue Skrevet 9. januar 2015 #6322 Skrevet 9. januar 2015 Kan ikke den siste karakteren komme nå slik at jeg slipper å lure sånn!!
Ginny Skrevet 9. januar 2015 #6323 Skrevet 9. januar 2015 SIste eksamen jeg hadde før jul var det oppmeldt 3 stk i, og jeg vet at en av dem ikke møtte. Dvs, det var max 2 stk som tok eksamen. Likevel har ikke resultatene kommet enda. Hvor lang tid kan det ta å rette max 2 eksamener? 3 uker + jul er jo greit hvis du har 150 eksamener å rette, men max 2! Bah..
Emiliania Skrevet 9. januar 2015 #6324 Skrevet 9. januar 2015 SIste eksamen jeg hadde før jul var det oppmeldt 3 stk i, og jeg vet at en av dem ikke møtte. Dvs, det var max 2 stk som tok eksamen. Likevel har ikke resultatene kommet enda. Hvor lang tid kan det ta å rette max 2 eksamener? 3 uker + jul er jo greit hvis du har 150 eksamener å rette, men max 2! Bah.. Det tok nesten tre uker før jeg fikk eksamensresultatet på siste eksamen, vi var også to. Sensorene jobber jo tross alt og rettingen kommer som et tillegg, så kan til en viss grad skjønne det. I tillegg kommer jo sending av eksamen til en ekstern sensor.
Pottah Skrevet 9. januar 2015 #6325 Skrevet 9. januar 2015 Har merket en tendens jeg ikke liker med studie mitt, nemlig podkastingen, eller mangel på den. Forrige halvår ble det laget podkast fra halvparten av alle forelesningene. En dame var relativt gammel (ikke vondt ment altså), så regner med at hun ikke gidder å sette seg inn i det. Mens den andre foreleseren som ikke laget podkast har skrevet fagboka som er pensum. Og jaggu virker det ikke hittil i semesteret som den eneste som ikke har podkast, er den forleseren som har skrevet pensum-boka. Synes det er skikkelig kjipt at det ikke er podkast av disse forelesningene, så jeg spurte istad om jeg kunne ta opp forelesningen på min egen pc. Det fikk jeg ikke. Jeg skjønner bare ikke grunnlaget? Skal jo ikke legge dem ut på internett, bare ha dem så jeg kan høre på dem om jeg finner ut at det var noe jeg har glemt/ikke forsto. For meg virker det som at det er fordi de går igjennom stort sett det som står i boka. Podkastene kan alle finne, og dermed kan noen høre podkastene istedenfor å kjøpe boka. I så fall er det kjipt at det er studentene som "straffes" for at det foreleseren som har skrevet pensum. Arghhh...
Mynona Skrevet 9. januar 2015 #6326 Skrevet 9. januar 2015 Kan ikke den siste karakteren komme nå slik at jeg slipper å lure sånn!! Samme her!! Jeg taper jo penger for hver dag som går! Eller.. jeg taper de ikke, men jeg venter på lønnsøkningen!
Lovealii Skrevet 9. januar 2015 #6327 Skrevet 9. januar 2015 Hei, jeg har et lite spm og tenker jeg kan poste det her enn å lage en ny tråd. Jeg skal skrive bacheloroppgaven om noe helt annet enn det jeg har tatt fordypning i (f.eks jeg har tatt anvendt makro (15p) og velger og skrive om prosjektledelse), og da får jeg liksom ikke fordypning i noe. Er det veldig viktig å ha fordypning i noe? For planen er uansett å ta master, så jeg vet ikke hvor mye det skal ha å si.
Munter Skrevet 10. januar 2015 #6328 Skrevet 10. januar 2015 På mitt studie må ein ha minst 30 stp fordjuping for å komma inn på master. Men det er eit anna fagfelt.
Ginny Skrevet 10. januar 2015 #6329 Skrevet 10. januar 2015 Det tok nesten tre uker før jeg fikk eksamensresultatet på siste eksamen, vi var også to. Sensorene jobber jo tross alt og rettingen kommer som et tillegg, så kan til en viss grad skjønne det. I tillegg kommer jo sending av eksamen til en ekstern sensor. Joda, jeg skjønner jo den. Det er bare litt rart når noen klarer å rette 150 eksamener (jeg håper de har hjelp av noe slag, hvertfall i skrivefagene), mens det her er bare 2. Men men, får vel bare smøre meg med tålmodighet
globalagogo Skrevet 10. januar 2015 #6330 Skrevet 10. januar 2015 Joda, jeg skjønner jo den. Det er bare litt rart når noen klarer å rette 150 eksamener (jeg håper de har hjelp av noe slag, hvertfall i skrivefagene), mens det her er bare 2. Men men, får vel bare smøre meg med tålmodighet Har de ikke flere fag, da? Slik at de har mye å gjøre likevel?
Ginny Skrevet 10. januar 2015 #6331 Skrevet 10. januar 2015 Har de ikke flere fag, da? Slik at de har mye å gjøre likevel? Akkurat denne professoren har bare dette éne faget. Men det kan jo være tusenvis av grunner til at det tar tid, jeg tviler ikke på at de ikke har mye å gjøre fra før. Det er bare så stusslig å vente når det var så få som tok eksamen, potensielt kan det hende det var bare meg
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #6332 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har nettopp flyttet til Oslo, og holder på med mastergrad som skal leveres i mai. (Ja, er litt galskap å flytte midt i mastergradsskrivingen, men men) Jeg har ikke fått fikset meg skrivebord enda her jeg bor, og har to deadlines snart.. og det er ikke så enkelt å skrive med laptop på fanget Er det noen av dere som vet om et sted hvor det er greit å sitte å skrive om dagene, hvor det ikke er helt stappa med folk? Jobber på dagtid, så er greit at det er mulig å sitte litt utover ettermiddagen også. Anonymous poster hash: b85ba...f0d
Lista Skrevet 11. januar 2015 #6333 Skrevet 11. januar 2015 Æsj, fikk D på exphiloppgava Den teller ikke på snittet, men har fortsatt ikke lyst til å ha en D på vitnemålet. Skulle jobba mer med den :/ Den etterpåklokskapen..
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #6334 Skrevet 12. januar 2015 Æsj, fikk D på exphiloppgava Den teller ikke på snittet, men har fortsatt ikke lyst til å ha en D på vitnemålet. Skulle jobba mer med den :/ Den etterpåklokskapen.. Jeg også, sjekket nå nettopp. Utrolig surt, da jeg til og med følte at jeg gjorde en innsats. Dette er mitt første semester, og er litt demotiverende å få en D.. Har bedt om begrunnelse, sånn at jeg vet hva jeg burde gjøre annerledes til neste gang jeg skriver oppgave. Tror nok ikke jeg kommer til å klage, da exphil ikke teller.. (For den gjør vel ikke det??) Anonymous poster hash: 05eb0...b26
Poppie Skrevet 12. januar 2015 #6335 Skrevet 12. januar 2015 Jeg også, sjekket nå nettopp. Utrolig surt, da jeg til og med følte at jeg gjorde en innsats. Dette er mitt første semester, og er litt demotiverende å få en D.. Har bedt om begrunnelse, sånn at jeg vet hva jeg burde gjøre annerledes til neste gang jeg skriver oppgave. Tror nok ikke jeg kommer til å klage, da exphil ikke teller.. (For den gjør vel ikke det??) Anonymous poster hash: 05eb0...b26 Ex.phil og ex.fac teller ikke Stort sett er det bare de relevante ordypningspoengene dine som teller ved opptak til master.
Hirondelle Skrevet 12. januar 2015 #6336 Skrevet 12. januar 2015 Nå er det semesterstart allerede og jeg har ikke slappet av og hatt ferie i det hele tatt. Jobbet 100% og ikke fått lest eller forberedt meg noe som helst. Håpløs start
Fame Skrevet 12. januar 2015 #6337 Skrevet 12. januar 2015 Forbereder meg aldri til timer eller noe, jeg.. Aldri sett poenget med det. Man får jo lært det i timene uansett.
KaDust Skrevet 12. januar 2015 #6338 Skrevet 12. januar 2015 Jeg er syk, og det passer seg veldig dårlig å være syk nå. Har allerede masse jeg skal gjøre, og i morgen skal jeg inn å ha møte med bedriften jeg har bachelorprosjekt for. Vræl, kan jeg ikke bare bli frisk snart, så er det en ting mindre å bekymre seg for?
frøkenfranzen Skrevet 14. januar 2015 #6339 Skrevet 14. januar 2015 Hnggg, har fått sensuren på en gruppeeksamen vi hadde før jul og vi fikk søren meg en D. Er litt skuffa for jeg håpet egentlig på en C, men jaja, trøster meg med at vi ikke strøk (og at jeg fikk B på hjemmeeksamen i samme fag). Venter på sensuren i to andre fag, og det er så nervepirrende.
drue Skrevet 14. januar 2015 #6340 Skrevet 14. januar 2015 Forbereder meg aldri til timer eller noe, jeg.. Aldri sett poenget med det. Man får jo lært det i timene uansett. Da er du heldig. For veldig mange er det en stor fordel å ha forberedt seg til timene. Da får man stoffet repetert, og sannsynligheten for å huske stoffet blir større. Selv om jeg har hørt noe én gang i timen, betyr det ikke at jeg har lært det. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå