Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne motivasjonen for tiden! Er egentlig interessert og vet det er dette jeg vil, men mister litt mot av all pensum som skal leses og alle oppgaver som skal skrives på så utrolig kort tid :-( Har såvidt lest et helt kapittel... Også har vi en stor oppgave vi skal skrive i gruppe, og jeg har så lyst til å endre hele oppgaven for den blir ikke så bra som jeg vet den kan bli :P Uff! Dagens sutring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motivation doesn't last forever. Neither does bathing. Thats why we recommend it daily.

Studerer dere pga ytre eller indre motivasjon? Brenner dere for faget, eller studerer dere det fordi det er god lønn/familie som ønsker det etc?

Øvelse:

Skriv ned grunnene til at dere begynte å studere dette.

Tenk fremover; hvor ønsker jeg å havne etter studiene?

Og til sist: dont get upset with the results you didnt get by the work you didnt do.

Jeg er umotivert fordi jeg er lei. Jeg har holdt på i 6 år, og har bare hatt et knippe fag som jeg faktisk får bruk for i jobben min (og de har jeg hatt nå de siste årene). Det er så mye tullefag - bare for at det skal bli nok poeng til en bachelor. Hva F skal jeg med 3 forskjellige markedsføringsfag på min økonomibachelor (som er en spesialisering). Og strategi? Hva skal jeg egentlig med det? Markedsøkonomiens utvikling (historie liksom)? to forskjellige statistikkfag…?

Hadde de fortsatt hatt utdanningen min som 2 årig hadde jeg slupper mange av de teite fagene.

Nå er jeg ferdig om 3 mnd - og gleder meg, motivasjonen er manglende fordi jeg gjerne skulle vært ferdig allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivation doesn't last forever. Neither does bathing. Thats why we recommend it daily.

Studerer dere pga ytre eller indre motivasjon? Brenner dere for faget, eller studerer dere det fordi det er god lønn/familie som ønsker det etc?

Øvelse:

Skriv ned grunnene til at dere begynte å studere dette.

Tenk fremover; hvor ønsker jeg å havne etter studiene?

Og til sist: dont get upset with the results you didnt get by the work you didnt do.

Bra post :)

Jeg studerer pga at jeg syns faget er veldig spennende, men jeg er dessverre ikke noe realfagsgeni, så det kreves hardt arbeid. Jeg er derimot supermotivert, og håper virkelig det varer.

Jeg har også et brennende ønske om å fullføre for å gjøre foreldrene mine stolte. De er stolte uansett de, men det hadde vært en veldig god følelse! Men jeg studerer først og fremst for meg selv :)

Skal huske på å skrive ned grunnene mine de dagene jeg føler meg umotivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av 3 oppgaver, CHECK!

Burde få skrevet 3 sider før jeg legger meg, men jeg satt med oppgave 2 fra 10-17 i dag så det er veeeeldig lite motiverende....

Er opptatt i hele morgen kveld, så kan ikke sjanse på å skrive den da heller. Skal inn fredag.

Men snart ferdig!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mål på jobb var å skrive sammendrag av hver akt av Hedda Gabler. Nå har jeg vært her i 4 timer og ikke gjort en dritt og nå er det Luksusfellen på TV..... Uproduktivt! Må gjøre det i morgen før forelesning istedenfor :(

Kan kanskje bruke tiden fra halv ti til elleve produktivt. Kan noen sparke meg hardt når klokken bikker 21.25? :fnise:

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet timevis med matte i dag, uten å virkelig forstå hva jeg driver med. Nå orker jeg ikke mer, på tide å se på Fotballkamp :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mål på jobb var å skrive sammendrag av hver akt av Hedda Gabler. Nå har jeg vært her i 4 timer og ikke gjort en dritt og nå er det Luksusfellen på TV..... Uproduktivt! Må gjøre det i morgen før forelesning istedenfor :(

Kan kanskje bruke tiden fra halv ti til elleve produktivt. Kan noen sparke meg hardt når klokken bikker 21.25? :fnise:

Jeg skulle "bare" se ønskebarn. Men jeg har jo ikke sett CSI på evigheter... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med nok en innlevering. Det som var litt morsomt med denne innleveringen var at jeg kunne svare på alt, bortsett fra en oppgave, uten å engang bla opp en eneste side i boka / på nett. Jeg har tydeligvis fulgt godt med i forelesningene. Notatene mine svarte på den siste oppgaven jeg ikke kunne svare på fra hodet. Så det føltes bra!

I tillegg har jeg fått trent, også har jeg hjulpet ei venninne med en del oppgaver i et par av innleveringene hennes siden hun går året under meg. Blir glad når jeg ser at jeg husker ting enda, selvom jeg ikke har brukt så mye av det siden jeg ble ferdig med fagene selv (men jeg kommer til å få bruk for de ute i arbeid).

I morgen har jeg ingen forelesninger, så når jeg kommer hjem fra legen skal jeg kaste meg over relasjonsalgebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært flink et par dager nå!

Skrev en side på den store oppgaven i går, og i dag har jeg levert inn en innsendingsoppgave! Hadde mål om å trene og, men var ikke ferdig med oppgaven for 21.30, og da blir det litt sent… Men nå skal jeg ta meg skolefri noen ettermiddager tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig forkjølelse og å studere passer ikke godt sammen. :( Har droppet alle forelesninger denne uka, og ikke fått gjort så mye hjemme. Håper neste uke blir en bra en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke her jeg skal skrive sånt men, orka ikke starte en ny tråd. Men typen min sendte akk melding om at han ville slå opp :( Jeg ringte han og vi prata om det, og kom frem til at vi skulle prate mer om det når jeg kommer på besøk til han neste helg (planlagt lenge.... vi har avstandsforhold i år pga jeg tar årsstudium i en annen by). Jeg er jo helt knust, men håper (og tror???) på det beste om en uke... Men hvordan skal jeg holde ut med studiene???

Har masse vanskelige greier å pugge som til og med er vanskelig når man ikke har andre ting å tenke på. Og jeg har en oppgave å skrive. Tenkte å skrive masse på den i helga, men da skal jeg være alene hjemme hos foreldra mine siden jeg skal jobbe i den byen. Det kommer til å bli så ekstremt ensomt og kjipt :(

Hvordan studerer man når man har det kjipt? :/

Endret av Kjempeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Er vel ikke her jeg skal skrive sånt men, orka ikke starte en ny tråd. Men typen min sendte akk melding om at han ville slå opp :( Jeg ringte han og vi prata om det, og kom frem til at vi skulle prate mer om det når jeg kommer på besøk til han neste helg (planlagt lenge.... vi har avstandsforhold i år pga jeg tar årsstudium i en annen by). Jeg er jo helt knust, men håper (og tror???) på det beste om en uke... Men hvordan skal jeg holde ut med studiene???

Har masse vanskelige greier å pugge som til og med er vanskelig når man ikke har andre ting å tenke på. Og jeg har en oppgave å skrive. Tenkte å skrive masse på den i helga, men da skal jeg være alene hjemme hos foreldra mine siden jeg skal jobbe i den byen. Det kommer til å bli så ekstremt ensomt og kjipt :(

Hvordan studerer man når man har det kjipt? :/

"Guys comes and goes, but my Bachelor degree stays forever!"

... Eller noe sånt :klem:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke her jeg skal skrive sånt men, orka ikke starte en ny tråd. Men typen min sendte akk melding om at han ville slå opp :( Jeg ringte han og vi prata om det, og kom frem til at vi skulle prate mer om det når jeg kommer på besøk til han neste helg (planlagt lenge.... vi har avstandsforhold i år pga jeg tar årsstudium i en annen by). Jeg er jo helt knust, men håper (og tror???) på det beste om en uke... Men hvordan skal jeg holde ut med studiene???

Har masse vanskelige greier å pugge som til og med er vanskelig når man ikke har andre ting å tenke på. Og jeg har en oppgave å skrive. Tenkte å skrive masse på den i helga, men da skal jeg være alene hjemme hos foreldra mine siden jeg skal jobbe i den byen. Det kommer til å bli så ekstremt ensomt og kjipt :(

Hvordan studerer man når man har det kjipt? :/

Ånei, så utrolig kjipt!!! Sender deg verdens største klem! :hug:

Jeg var i samme situasjon da jeg bodde i Trondheim. Vi kom oss gjennom det, men jeg husker hvor forfderdelig vanskelig det var der og da. I tillegg fikk jeg den smsen mens jeg satt og skrev semesteroppgave, og hadde to dager igjen til levering... Flott!!!

Det er lov å være lei seg, og det er lov å ikke lese eller skrive noe nå. Men det kan også være fint å konsentrere seg om noe annet, tenke på fag. Avlede sorgen, på en måte. Jeg håper det løser seg for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så utrolig kjipt!!! Sender deg verdens største klem! :hug:

Jeg var i samme situasjon da jeg bodde i Trondheim. Vi kom oss gjennom det, men jeg husker hvor forfderdelig vanskelig det var der og da. I tillegg fikk jeg den smsen mens jeg satt og skrev semesteroppgave, og hadde to dager igjen til levering... Flott!!!

Det er lov å være lei seg, og det er lov å ikke lese eller skrive noe nå. Men det kan også være fint å konsentrere seg om noe annet, tenke på fag. Avlede sorgen, på en måte. Jeg håper det løser seg for deg!!

Takk for fine ord, og til constance også:)

Ja jeg håper vi kommer oss gjennom det. Han har aldri vært flink til å ta opp ting, så alt har vel hopet seg opp også ble det vel for mye tanker for han. Jeg er ikke den mest medgjørlige personen heller (har mitt å slite med) så det hjelper jo ikke akkurat heller!

Han burde ha tatt opp sånt tidligere, og det sa jeg til han og, for jeg er villig til å skjerpe meg og jobbe med ting! Han var enig med det da, så han skjønte at det kanskje ikke var noe vits i å bare avslutte uten å prøve...

Men likevel så sa han mye "kanskje", og bare det at jeg liksom er på "prøveperiode", at vi må snakke om det, det hjelper ingenting!

Tror jeg skal ta meg litt fri ikveld hvert fall!

Får jobbe med den skriftlige oppgava på lørdag, da er jeg helt alene hjemme men har heldigvis kattene jeg skal passe <3

Litt ironisk at jeg skal skrive en oppgave om Romeo og Juliet og da! Kommer til å sitte og grine! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du har gruppearbeid (vi er to), og du skriver 5 sider og den andre 1,5... #denfølelsen

Åh, det der er så kjipt. Synes det er nødvendig å lære seg å jobbe i gruppe, men mener også at det skulle ha vært obligatorisk å skrive innholdsfortegnelse med hvem som har skrevet hva slik at de som skal evaluere kan se hva som har blitt gjort av hvem.

Jeg sitter med ukas 3. og siste oppgave, skal leveres i morgen men vil helst bli ferdig før 17.00. Bare 3 sider, men det er bare teori og det er så kjeeeeedelig å skrive fra boka, sette inn kilder, og skrive mer fra ei anna bok. Snart drøftingsdel, det blir kanskje litt morsommere?

Blæh, jeg liker bedre å løse oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det der er så kjipt. Synes det er nødvendig å lære seg å jobbe i gruppe, men mener også at det skulle ha vært obligatorisk å skrive innholdsfortegnelse med hvem som har skrevet hva slik at de som skal evaluere kan se hva som har blitt gjort av hvem.

Jeg sitter med ukas 3. og siste oppgave, skal leveres i morgen men vil helst bli ferdig før 17.00. Bare 3 sider, men det er bare teori og det er så kjeeeeedelig å skrive fra boka, sette inn kilder, og skrive mer fra ei anna bok. Snart drøftingsdel, det blir kanskje litt morsommere?

Blæh, jeg liker bedre å løse oppgaver.

Det er teori vi sitter med også! Det er såå mye kilder som skal inn i teksten, og bare referanselista tår jo hundre år å få helt riktig ift standaren vi bruker. BLÆ.... og drøftingsdelen.... Er ikke kul. Det er den vi mangler.

Fortsetter i morgen med godt mot :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relasjonsalgebra virket så lett når vi gjennomgikk det i forelesningen og jeg trodde jeg skjønte det. I forelesningen holdt vi på med to tabeller i en database. Nå, når vi skal løse oppgaver og sitter med 4 tabeller.... NOT SO MUCH. Skjønner ikke bæret.

:kjefte:

Alle eksemplene jeg finner på nett og alle forklaringene også inneholder kun 2 tabeller i hver relasjon som regel. ÅHHH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ganske enkel oppgave. Eneste problemet er at jeg finner ikke noe om den aktuelle problemstillingen i pensum. Det er for vidt, og samtidig kan jeg ikke finne noe om det. Det er helt utrolig. Da blir det mye synsing, og "jeg tror, altså, fordi at det, det høres ut som det kan være det at det på den ene siden er sånn, og på den andre sånn, at det er det det dreier seg om." Og det har jeg ikke lyst til å vise fram.

:angry: Jeg hater sånne nåla i høystakken-problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...